search
menu

برگزاری بزرگترین نمایشگاه گردشگری جهان به‌صورت مجازی

[ پنهان کردن ]
برگزاری بزرگترین نمایشگاه گردشگری جهان به‌صورت مجازی
لغو هفته سبز بین‌المللی و نمایشگاه میوه و سبزیجات

برگزاری بزرگترین نمایشگاه گردشگری جهان به‌صورت مجازی


نمایشگاه گردشگری برلین که پیش از این قراربود در ماه مارس ۲۰۲۲ به‌صورت حضوری برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس اومیکرون مجازی خواهد بود.
با توجه به گسترش ابتلا به امیکرون و آغاز موج پنجم کرونا در جهان، مسئولان نمایشگاه ITB برلین برای سومین سال متوالی با انتشار اطلاعیه‌ای از لغو برگزاری مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان و محدود شدن آن به رویدادی مجازی خبر دادند. در این اطلاعیه بیان شده است: نمایشگاه گردشگری ITB همسو با آخرین تحولات تنظیم می‌شود و از آنجا که تحولات پیرامون همه‌گیری ویروس کرونا مانع از برنامه‌ریزی قابل‌اعتماد برای یک رویداد بزرگ حضوری است. نسخه حضوری این نمایشگاه در سال ۲۰۲۲ طبق برنامه‌ریزی اولیه برگزار نخواهد شد و «مس برلین» با توجه به آخرین دستورالعمل همه‌گیری ویروس کرونا، نمی‌تواند به غرفه‌داران و شرکای خود اطمینان لازم را برای برگزاری حضوری در ماه مارس بدهد؛ بنابراین نسخه مجازی این نمایشگاه در یک پلتفرم آن‌لاین برای سال ۲۰۲۲ اجرا خواهد شد.

برگزاری بزرگترین نمایشگاه گردشگری جهان به‌صورت مجازی
این موضوع در حالی است که گمانه‌زنی‌هایی در خصوص تعویق در برگزاری نمایشگاه تا تابستان انجام شده بود؛ بااین‌حال، این تصمیم با توجه به آغاز فصل سفر و افزایش خرید بلیط هواپیما در تابستان به مرحله اجرا نرسید.
لازم به دکر است که نمایشگاه گردشگری آلمانITB که از آن به‌عنوان بورس گردشگری و بزرگ‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان نیز یاد می‌شود، از سال ۲۰۲۰ به‌صورت حضوری برگزار نشده است و تنها نسخه مجازی آن برای چند روز محدود در سال ۲۰۲۱ برگزار شد. تا پیش از شیوع ویروس کرونا در جهان، بیش از ۱۸۰ کشور از جمله ایران در این نمایشگاه حضور پیوسته داشته‌اند. نمایشگاه ITB از سال ۱۹۶۶ تا سال ۲۰۱۹ میلادی به‌صورت مداوم برگزار شده است. تعطیلی این مرکز و نمایشگاه گردشگری ITB در نیم قرن گذشته، امری بی‌سابقه عنوان شده است.
در انتها مسئولان ITB در اطلاعیه‌ای مجزا نسبت به برگزاری حضوری این نمایشگاه در هشتم مارس سال ۲۰۲۳ ابراز امیدواری کرده‌اند.


لغو هفته سبز بین‌المللی و نمایشگاه میوه و سبزیجات


علاوه بر دیجیتالی شدن نمایشگاه نمایشگاه گردشگری ITB سایر رویدادها از جمله هفته سبز بین‌المللی ۲۰۲۲ و نمایشگاه میوه و سبزیجات برلین (Fruit Logistica) نیز به تعویق افتادند.
هفته سبز برلین تنها نمایشگاه جامع برای کشاورزی، باغبانی و صنایع غذایی در اروپا است که در آن از میوه‌ها و سبزیجات، گوشت، ماهی و آبمیوه‌های بسیاری به نمایش گذاشته می‌شود.