search
menu

فاز اول سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا برای مسافران راه‌اندازی شد

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت برای آسان‌سازی سفر مسافران ایرانی به کشورهای خارجی، اقدام به راه‌اندازی سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا برای مسافران خروجی کرده است. هم اکنون فاز اول این سامانه راه‌اندازی شده است و ویژه مسافرانی است که طی ۲ هفته آینده، قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند.
مسافرانی که پیشتر واکسن دریافت کرده‌اند، می‌توانند با رفتن به نشانی https://vcr.salamat.gov.ir/ در این سامانه ثبت نام کنند. بیشینه ۱ روز بعد، کارت دیجیتال واکسن دوزبانه همراه با QRکد به آنان پیامک می‌شود.
در هنگام نام‌نویسی در سامانه، ورود دقیق اطلاعات گذرنامه یعنی نام و نام خانوادگی به زبان انگلیسی و شماره گذرنامه مهم است. اگر نام و نام خانوادگی انگلیسی با گذرنامه دقیقا منطبق نباشد یا شماره گذرنامه نادرست وارد شود ممکن است از ورود افراد به کشور مقصد جلوگیری شود.
فاز اول سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا برای مسافران راه‌اندازی شد
در فاز بعدی توسعه این سامانه، اطلاعات گذرنامه به طور خودکار از پایگاه داده‌های نیروی انتظامی منتقل خواهد شد و نیازی به ورود دستی اطلاعات نیست. از همین رو وزارت بهداشت از هم‌میهنان خواسته است در صورتی که سفر نزدیک خارجی در پیش ندارند، تا تکمیل شدن این سامانه بردباری کنند.
بر اساس قواعد کشورهای خارجی، گردشگران خروجی از ایران پس از خرید بلیط هواپیما خارجی باید کارت واکسیناسیون انگلیسی به همراه QRکد قابل استعلام در اختیار داشته باشند تا بتوانند به این کشورها وارد شوند. این سامانه در پاسخ به این نیاز راه‌اندازی شده است.