search
menu

گردشگران خارجی دوباره به ایران برمی‌گردند

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در گفتگویی که با خبرگزاری ایسنا داشته است، از تلاش این وزارتخانه برای از سرگیری صدور ویزا برای گردشگران خارجی خبر داد.
ولی تیموری معاون گردشگری وزارتخانه نوبنیاد گردشگری کشور، از رایزنی پیوسته این وزارتخانه با وزارت امور خارجه، بهداشت و همچنین ستاد ملی کرونا، خبر داد. تیموری در این گفتگو با اشاره به وضعیت دشوار اقتصادی بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی صنعت گردشگری، از نیاز مبرم و فوری برای از سر گیری صدور ویزا برای گردشگران خارجی سخن گفت.
معاون گردشگری، درباره پیشینه این مذاکرات چندسویه برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران خارجی گفت که این موضوع در طول چند ماه گذشته در دستور کار بوده، اما به سبب موج‌های جدید بیماری، به تعویق افتاده است.
تیموری در ادامه درباره روند و فرایند بازگشت گردشگران خارجی به ایران توضیح داد که یک پروتکل و دستور العمل بهداشتی برای سامان دادن ورود گردشگران خارجی به ستاد کرونا ارائه خواهد شد تا مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد. این پروتکل نه تنها سفر گردشگران بلکه هر نوع سفر و رفت و آمد به ایران را در برخواهد گرفت.
گردشگران خارجی دوباره به ایران برمی‌گردند
معاون گردشگری در پایان با اشاره به اینکه بازگشت گردشگران با سرعت روی نخواهد داد از برنامه‌ریزی این سازمان برای معرفی و فضاسازی برای گردشگری ایران در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین المللی خبر داد. بر پایه گمانه‌زنی‌های کنونی، از نیمه دوم تیر ۱۴۰۰، قرار است روند صدور ویزا برای گردشگران خارجی از سر گرفته شود.
به نظر می‌رسد بازشدن تدریجی مرزها به روی گردشگران واکسینه شده در برخی از کشورهای جهان و فشار فعالان صنعت گردشگری، موجب شده تا زمینه آغاز دوباره صدور ویزا برای گردشگران فراهم شود. در صورتی که این فرایند به خوبی پیش برود، در نیمه دوم امسال، شاهد گردشگرانی خواهیم بود که با خرید بلیط هواپیما تهران، به ایران سفر می‌کنند.