search
menu

نوآوری چگونه به رشد گردشگری در اروپا کمک می‌کند

در خبرهای کوتاهی که به تازگی منتشر شده، می‌توان به روشنی رد پای نوآوری و خلاقیت علمی و فناورانه را در پیشرفت صنعت گردشگری و جهش آن در دوران پساکرونا دید. در اینجا فقط چند تا از تازه‌ترین این نوآوری‌ها را می‌بینیم:
در شهر هلسینکی پایتخت فنلاند، از نوعی نقشه گرمایی برای نشان دادن ازدحام و شمار افراد در نقاط مختلف استفاده خواهد شد تا گردشگران و ساکنان شهر بتوانند برای دور ماندن از ابتلا به بیماری، برای سفرهای درون‌شهری خود برنامه‌ریزی کنند. این نقشه گرمایی که هر دقیقه به روز می‌شود به افراد نشان می‌دهد که اکنون کدام بخش شلوغ‌تر است و بهتر است فعلا از حضور در آن نقاط خودداری کنند. این نخستین بار است که یک شهر از نقشه گرمایی با هدف ایمنی سلامت استفاده می‌کند.
مدیران شهر پلزن در جمهوری چک هم از نوعی نرم‌افزار چند رسانه‌ای برای هدایت گردشگران در شهر استفاده خواهند کرد. این نرم‌افزار که به کمک جی پی اس موقعیت گردشگر در شهر را ردیابی می‌کند، به وی اطلاعات لازم درباره تاریخچه هر بخش از شهر و همچنین چگونگی حرکت در شهر را می‌دهد. این نرم‌افزار به هر دو صورت آنلاین و آفلاین قابل استفاده است و برای بهره بردن از آن نیازی به داشتن سیم‌کارت ویژه جمهوری چک نیست. دیداری بودن نرم‌افزار راهنمای گردشگری هوشمند پلزن همچنین کمک می‌کند افراد ناشنوا هم از این ابزار استفاده کنند.
نوآوری چگونه به رشد گردشگری در اروپا کمک می‌کند
کشور ایتالیا هم در نظر دارد یک مسیر دوچرخه‌سواری منحصر به فرد در پیرامون دریاچه گاردا ایجاد کند. این مسیر دایره‌ای کل محیط این دریاچه را در برمی‌گیرد و از سه شهر مختلف لمباردی، ونتو و ترنتینو عبور می‌کند. این مسیر دوچرخه‌سواری قرار است به اسکله‌ها و ایستگاه‌های راه آهن نزدیک هم متصل شود.
اروپا یکی از گردشگرپذیرترین قاره های جهان است و به جز گردشگری داخلی بین اعضای اتحادیه اروپا، شمار زیادی از سرتاسر جهان با خرید بلیط هواپیما به کشورهای مختلف قاره سبز سفر می‌کنند.