search
menu

سفرهایی دریایی قشم ۲۰ درصد افزایش یافت

شهرستان قشم متشکل از سه جزیره قشم، لارک و هنگام با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب ایران واقع شده است که هر ساله علاقمندانم زیادی از روش‌های مختلف به خصوص با خرید بلیط هواپیما به آن سفر می‌کنند.
با گذشت بیش از ۱۹ ماه از شیوع کرونا و اقداماتی سریع در روند واکسیناسیون عمومی مردم در سه‌ ماه گذشته، همزمان با بهبود اوضاع کرونایی قشم، فعالیت اماکن گردشگری این جزیره نیز بیشتر شده و چراغ اماکن اقامتی و حوزه گردشگری جزیره روشن‌تر شده است.
سفرهایی دریایی قشم ۲۰ درصد افزایش یافت

مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم از تردد دومیلیون و ۸۲۰ هزار و ۲۲۹ مسافر و گردشگر در قشم در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد.
علی اشتری با اعلام این مطلب بیان کرد: این تعداد تردد در مسیر قشم علی‌رغم دوران کرونایی، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و جاری بودن شرایط سخت کرونایی، ۲۰ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: مبادی ورودی در دوران سخت کرونایی از سوی نیروهای ستاد کرونای شهرستان به نحو مناسبی کنترل می‌شد و افراد مشکوک سریعا برای درمان به مراکز بهداشت و درمان در شهر قشم منتقل می‌شدند.
به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم، ۶۸۵هزار و ۳۵۷ گردشگر در شش ماهه نخست امسال در مسیر اسکله‌های شهید حقانی بندرعباس و شهید ذاکری قشم تردد داشته‌اند.
وی ادامه داد: سهم تردد مسافران جزیره قشم از دو بندر پهل و لافت با استفاده از ۳۴۰ هزار و ۳۰۶ خودرو هم به دو میلیون و ۱۳۴ هزار و ۸۲۷ نفر رسیده است.