search
menu

اشکال محبوب سفر در سال ۲۰۲۱

با وجودی که شیوع کرونا چند سالی هست که صنعت گردشگری را با چالش روبرو کرده است، اما علاقه‌مندان به سفر با وجود کاهش تعداد و طول سفرها، همچنان به مسافرت‌هایشان ادامه دادند. ولی شکل و نوع سفرها در سال ۲۰۲۱ تغییر کرد. در اینجا این ۵ شکل گردشگری و سفر که کاملا از باقی سال‌ها متفاوت بودند را می‌آوریم:
۱: جایگزینی گردشگری داخلی به جای گردشگری خارجی
بسته شدن مرزها، وجه مشترک کشورهای مختلف جهان در رویارویی با کرونا بود. مهمترین پیامد این پدیده، کم شدن یا به صفر رسیدن سفرهای خارجی بود. در نتیجه سفرهای داخلی و درون‌کشوری در تقریبا همه کشورها رونق گرفت.
۲: بیشتر شدن کمپینگ و تفریحات فضای باز
از آنجایی که احتمال ابتلا در فضاهای بسته بیشتر است، علاقه به تفریحات فضای باز مانند پیاده‌روی، کوهنوردی، کمپینگ و تفریحات آبی بیشتر شد.
۳: گرایش به بسته‌های سفر با ضمانت برگشت وجه
با افزایش شمار پروازهای کنسل شده، بنگاه‌های گردشگری موفق‌تر بودند که توانستند خود را با این شرایط وفق دهند و اطمینان بیشتری را به مخاطبانشان عرضه کنند. برای نمونه امکان بازگشت کامل مبلغ پرداختی برای تورهای مسافرتی، یکی از ساز و کارهایی بود که در این بازه زمانی، اطمینان زیادی را توانست به سوی خود جلب کند.
اشکال محبوب سفر در سال ۲۰۲۱
۴: گزارش به انجام سفرهای خاص
با وجودی که گرایش به سفرهای محلی و خرید بلیط هواپیما داخلی، در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کرد، اما گروهی از افراد که بیش از ۱۸ ماه از تجربه سفر دور بودند، به سوی انجام سفرهایی خاص به مقاصدی که در لیست ویژه سفرشان بوده است روی آوردند. لیستی که به bucket list destinations مشهور است.
۵: افزایش سفر جاده ای
خیلی از خانواده‌ها برای دوری از حضور در اجتماعات و محیط‌های شلوغ، تصمیم به سفرهای جاده‌ای گرفته‌اند تا به این ترتیب ضمن بازدید از مکان‌های پرشمارتر، ایمنی بیشتری را هم تجربه کنند.