search
menu

مددکار گردشگری؛ شغلی تازه در صنعت توریسم فنلاند

تا کنون شده در سفر به شهر یا کشوری جدید، با مشکلاتی رو به رو شوید و سرگردان شوید. کشور فنلاند در طرحی تازه، با ایجاد شغل تازه‌ای به نام «مددکار گردشگری» برای این مشکل راه حلی پیدا کرده است.
مددکار گردشگری از بین جوانان ۱۵ تا ۱۷ ساله انتخاب می‌شود و نوعی شغل دانش‌آموزی به شمار می‌رود. مددکاران گردشگری که عبارت «راهنمای تورکو» روی کتشان نوشته شده، در گروه‌های دو نفره در سطح شهر حضور دارند و گردشگران سرگردان را کمک می‌کنند.
این طرح اکنون در شهر تورکو در جنوب غربی فنلاند آغاز شده است و احتمالا در صورت موفقیت، در شهر‌های دیگر این کشور نیز اجرا خواهد شد.
مددکار گردشگری؛ شغلی تازه در صنعت توریسم فنلاند
مرکز اطلاعات گردشگری شهر تورکو فنلاند، اقدام به اجرای این طرح و استخدام نوجوانان برای موقعیت شغلی مددکار گردشگری کرده است. هدف از اجرای این طرح نه تنها کمک به گردشگران بلکه کمک به شهروندان خود شهر نیز بوده است. زیرا بسیاری از شهروندان ممکن است توانایی یا علاقه‌ای به کمک به یک گردشگر خارجی به دلیل فاصله زبانی یا دلایل دیگر نداشته باشند. گردشگران نیز ترجیح می‌دهند با یک جوان آشنا به زبان انگلیسی گفتگو کنند. این شغل دانش‌آموزی و تابستانه ۶ ساعت در روز است و موقعیت مناسبی برای نوجوانان این بازه سنی به شمار می‌رود.