search
menu

گردشگری جشنواره‌ها از جذاب‌ترین شیوه‌های گردشگری است!

با توجه به خبر اعلام شده در خبرگزاری ایسنا، معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی نیشکر در خوزستان، گفت: گردشگری جشنواره‌ها یکی از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین شیوه‌های گردشگری است که طرفداران زیادی در میان گردشگران دارد. باتوجه به ظرفیت‌ها و دیگر فرصت‌های گردشگری در مناطق و با برنامه‌ریزی‌های متنوع همچون اجرای موسیقی و رقص‌های محلی، فروش صنایع‌دستی بومی، محصولات و فرآورده‌های محصولات کشاورزی و غذاهای محلی، می‌توان گردشگر را به سمت منطقه سوق داد.
گردشگری جشنواره‌ها از جذاب‌ترین شیوه‌های گردشگری است!
به گزارش ایسنا، پیمان نبهانی افزود: حذف واسطه‌ها و رونق بازار و همچنین معرفی دیگر منابع گردشگری منطقه و به دنبال آن احیاء کردن آئین‌ها، آداب و رسوم محلی و ارزش‌های بومی، در رشد اقتصادی منطقه تأثیر بسزایی دارد. او همچنین با اشاره به این‌که یکی از انواع گردشگری، گردشگری جشنواره‌ها است گفت: گردشگری جشنواره‌ها یکی از مهیج‌ترین و جذاب‌ترین شیوه‌های گردشگری است که طرفداران زیادی در میان گردشگران دارد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان ادامه داد: جشنواره‌های بزرگ دنیا اغلب، در فصل و زمان مشخصی از سال برگزار می‌شوند و به صورت سالانه و گاهی هر دو یا چند سال در میان، در همان فصل تکرار می‌شوند و به طور معمول، برای آنکه جشنواره‌ها تبدیل به پاتوق دوستداران آن شوند، مکان و زمان جشنواره تغییر نمی‌کند. همچنین یکی از مهم‌ترین ویژگی گردشگری جشنواره‌ها این است که افرادی با علایق یکسان را دور هم جمع می‌کند؛ به عنوان مثال، در جشنواره سالانه موسیقی، تمام دوستداران موسیقی دور هم جمع می‌شوند و در فضایی شاد و پرانرژی با یکدیگر آشنا می‌شوند. گردشگرانی که جشنواره‌ها را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند، اغلب، از تجربه پیدا کردن دوستان جدید به عنوان یکی از بهترین تجربه‌های سفر خود یاد می‌کنند.

نبهانی افزود: اگر جشنواره‌ با شغل و کار شما مرتبط باشد، احتمال وقوع رویدادها و اتفاق‌های کاری هیجان‌انگیز در یک سفر گردشگری برای شما بیشتر می‌شود. جشنواره‌ها همواره در تاریخ و زمان مشخصی از سال برگزار می‌شوند تا طرفداران گردشگری جشنواره‌ها بتوانند از قبل برای حضور در این جشنوارها برنامه‌ریزی کنند؛ علاوه بر این، برخی از این جشنواره‌های فصلی همانند جشنواره گلاب‌گیری کاشان یا جشنواره گل نرگس بهبهان امکان برگزاری در فصل دیگری را ندارند؛ به این دلیل که رویداد جشنواره به فصل مورد نظر وابسته است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان به مزایای جشنواره گردشگری اشاره کرد و گفت: افراد باحضور در جشنواره‌های گردشگری، به فرصت‌ها و موقعیت‌های ناب برای سرمایه‌گذاری و در نتیجه کسب سود بیشتر دست پیدا خواهند کرد و می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعاتی در زمینه صنعت گردشگری دریافت کنند.گاهی با شرکت در این مراسم‌ها، یک‌سری ایده به ذهن خطور می‌کند و همان ایده، نقطه شروع یک کسب‌وکار جدید و پُردرآمد می‌شود همچنین برخی افراد با حضور در جشنواره‌های گردشگری درپی این هستند که فرصتی فراهم شود و در شرکت‌های مطرحی که در زمینه گردشگری فعالیت می‌کنند استخدام شوند.

نبهانی اضافه کرد: همیشه جشنواره‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای بازاریابی محصول بوده‌اند. وقتی یک کسب و کار حوزه گردشگری در جشنواره شرکت می‌کند، بدون شک از بهترین محصولات خود رونمایی می‌کند و بنابراین بازدیدکنندگان نیز به این موضوع توجه می‌کنند. می‌توان در جشنواره‌ها بازار هدف را شناخت و آن را جذب کرد و همچنین با مخاطبان جدید آشنا شد و مشاغل مختلف در صنعت گردشگری ایجاد کرد.

در پایان نشست هماهنگی این جشنواره مقرر شد، برنامه‌های مختلفی در این جشنواره برگزار شود که همراه با نمایش مصنوعات دستی و سوغات محلی مربوط به هفت شهرستان پیرامون واحدهای کشت و صنعت نیشکر خواهد بود. طی این جشنواره دو روزه که همزمان با برداشت نیشکر برگزار می‌شود، برخی از محصولات جانبی و روش تولید آن‌ها نمایش داده می‌شود. همچنین در غرفه‌ها، جاذبه‌های گردشگری در قالب پوستر و مولتی‌مدیا به‌وسیله صفحه نمایشی که به ‌همین منظور تعبیه شده است در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. برگزاری نشست تخصصی راهکارهای رونق گردشگری کشاورزی و تعیین یک روستای دارای قابلیت توانمندسازی در بخش گردشگری و صنایع‌دستی نیز از دیگر برنامه‌های جذاب و مهم این جشنواره خواهد بود.

گردشگران به بهانه شرکت در جشنواره‌های هر منطقه می‌توانند بلیط هواپیما بخرند و به آن منطقه سفر کنند.