search
menu

قایقرانان قشم، آموزش دلفین‌نگری می‌بینند

معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برای ۳۰۰ تن از قایقرانان فعال در بخش گردشگری جزیره قشم، کارگاه آموزش دلفین‌نگری برگزار می‌کند. شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی ۲ ماهه از اهالی روستای شیب دراز هستند که به وسیله اسکله‌های کندالو و هنگام و با قایق های موتوری، گردشگران را برای دیدن دلفین‌های این منطقه می‌گردانند.
در منطقه ساحل غربی جزیره هنگام و جزیره قشم به دلیل حضور دسته های دلفین، به خلیج دلفین‌ها مشهور است. گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما قشم به این جزیره سفر می‌کنند، بخشی از برنامه سفر قشم و هرمز خود را به تماشای دلفین های قشم می پردازند.
قایقرانان قشم، آموزش دلفین‌نگری می‌بینند
رعایت فاصله هنگام بازدید از دلفین‌ها، سرعت مجاز، خوراک ندادن، برقرار نکردن تماس و پرهیز از شنا با دلفین‌ها و مدیریت زباله در آب‌های پیرامون جزیره قشم از جمله موضوع‌هایی هستند که در این کارگاه آموزش داده می‌شوند.
ضوابط دلفین نگری برگرفته از استاندارد‌های بین المللی و مطابق با آخرین دست آورد‌های علمی، با بهره گیری از متخصصان بین المللی حوزه پستانداران دریایی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) است. شرکت در این کارگاه‌ها برای قایقرانان اجباری خواهد بود.