search
menu

ممنوعیت ورود مسافر غیر ایرانی از جنوب آفریقا

[ پنهان کردن ]
ممنوعیت ورود مسافر غیر ایرانی از جنوب آفریقا

ممنوعیت ورود مسافر غیر ایرانی از جنوب آفریقا


به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما از وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای با بیان اینکه هیچ پرواز مستقیمی از کشور‌های آفریقایی به ایران انجام نمی‌شود، اعلام کرد: به دنبال انتشار خبر سویه جدید کرونا به نام اومیکرون، در بعضی از کشور‌های آفریقایی تا اطلاع ثانوی و رفع خطر شیوع این نوع جدید ویروس کرونا پذیرش مسافر از کشورهایی، چون آفریقای جنوبی، موزامبیک، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو و اسواتینی ممنوع خواهد بود.
ممنوعیت ورود مسافر غیر ایرانی از جنوب آفریقا
محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، روز شنبه، ششم آذر ضمن هشدار به شهروندان درباره سفر به شش کشور از جمله آفریقای جنوبی گفت که در حال حاضر ورود افراد غیر ایرانی از مبدا برخی کشورهای این منطقه ممنوع است.
همچنین آقای گویا درباره شرایط ورود ایرانی‌ها از این کشورها نیز گفت که این افراد باید تا دو نوبت تست پی‌‌سی‌آر منفی داشته باشند، در غیر این صورت باید در مبادی مرزی در قرنطینه بمانند که ممکن است تا ۱۴ روز نیز طول بکشد.
شیوع نوع جدید کرونا موسوم به «اومیکرون» نگرانی‌های جهانی در پی داشته تا جایی که سازمان بهداشت جهانی روز جمعه، پنجم آذر، برای بررسی این سویه جدید نشست اضطراری برگزار کرد.
همچنین شب گذشته، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه بین المللی امام خمینی بازدید کرد. این بازدید با هدف نظارت بر دستورالعمل جدید وزارت بهداشت در خصوص تشدید نظارت‌ها در مبادی ورودی کشور با توجه به شناسایی سویه جدید بیماری کرونا انجام شد.
همزمان با اقدام سازمان بهداشت جهانی برای قرار دادن سویه جدید ویروس کرونا، اومیکرون، در ردیف ویروس‌های «با قابلیت سرایت بالا» و «نگران‌کننده»، تلاش‌های جهانی برای مهار این سویه جدید تشدید شده است. اومیکرون، که یکی از تغییریافته‌ترین موارد جهش ویروس کرونا محسوب می‌شود، برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد و از آن زمان در بلژیک، بوتسوانا، اسرائیل و هنگ‌کنگ شناسایی شده است. علاوه بر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بریتانیا و روسیه، آمریکا و کانادا هم اعلام کرده‌اند که ورود مسافران از کشور آفریقای جنوبی و هفت کشور دیگر جنوب آفریقا با خرید بلیط هواپیما را تعلیق می‌کنند. این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که ایمنی‌شناسان هشدار داده‌اند که احتمالا اقدامات برخی کشورها جهت اعمال محدودیت‌های سفر برای جلوگیری از انتشار جهانی «اومیکرون» خیلی دیر باشد.