search
menu

آمستردام در پی گسترش گردشگری محترمانه

آمستردام هلند، با کانال‌های آبی پرشمار و زیبایش یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در اروپا به شمار می‌رود. بخش گردشگری این شهر هم به مانند بسیاری از شهرهای گردشگرپذیر جهان با شیوع کرونا، آسیب فراوانی دید.
اکنون با گسترش فرایند واکسیناسیون در کشورهای مختلف، آمستردام هم به مانند دیگر شهرهای اروپایی در حال بازگرداندن صنعت گردشگری اش به دوران پیشاکرونا است. اما آمستردام یک راهبرد متفاوت را در این زمینه در پیش گرفته است و تصمیم دارد سبک متفاوتی از گردشگری را در دوران پساکرونا در پیش بگیرد.
آمستردام قصد دارد با هزاران یورو سرمایه‌گذاری، گروه هدفگذاری‌شده و ویژه‌ای از گردشگران را به سوی خود جلب کند. در گام نخست این طرح، ۱۰۰ هزار یورو برای تبلیغات برای جذب گردشگران برای بازدید از هنر خیابانی آمستردام و تشویق گردشگران به جمع‌آوری پلاستیک برای تمیزکردن کانال‌های شهر در نظر گرفته شده است!
آمستردام در پی گسترش گردشگری محترمانه
هدف از این پویش، سو دادن به گردشگری در دوران پسا کرونا در جهت گردشگری سبز، هنر و فرهنگ‌محور است. همچنین مسئولان شهری آمستردام قصد دارند این تصویر را در ذهن گردشگران تغییر بدهند که آمستردام صرفا یک شهر با آزادی مطلق نیست و جنبه‌های عمیق‌تری دارد.
مدیران شهری آمستردام قصد دارند همزمان با گسترش «گردشگری محترمانه»، بر روی رفتارهای ناشایست اجتماعی، نظارت بیشتری اعمال کنند. دنیس بوتکان، از مدیران شهری آمستردام در همین راستا اعلام کرده است که: «ما به گردشگران خوشامد می‌گوییم ولی نه به هر قیمتی. ما دوست داریم گردشگران به آمستردام بیایند تا از شهر زیبا، تاریخ غنی، فرهنگ و رویدادهای هنری، موزه‌ها و زندگی شبانه و قانونمند این شهر لذت ببرند.»
بر پایه داده‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد در دوران پساکرونا، گرایش به گردشگری در مناطق روستایی و غیرشهری بیشتر از شهرهای معروف و متمرکزی مانند پاریس رشد یابد.