search
menu

راهنمای کامل سفر به مالدیو | معرفی جزایر و جاهای دیدنی مالدیو

[ پنهان کردن ]
مالدیو کجاست؟
معرفی جزایر مالدیو
جزایر جنوبی مالدیو
جزایر شمالی مالدیو
جزیره‌ ماله
اطلاعات و دانستنی‌های کاربردی
شماره تلفن‌های ضروری
آب‌وهوای جزیره مالدیو چگونه است؟
بهترین فصل سفر به مالدیو کدام است؟
تهیه ویزا و روادید برای سفر به کشور مالدیو
جاهای دیدنی و گردشگری مالدیو
چگونه به مالدیو سفر کنیم؟
حمل‌ونقل عمومی در مالدیو به چه شکل است؟
بهترین هتل‌های مالدیو
جشن ها و فستیوال‌های کشور مالدیو
غذاهای معروف مالدیو
هزینه سفر به مالدیو
بهترین مراکز خرید جزایر مالدیو
مهم‌ترین قوانین کشور مالدیو
اگر بخواهید به یکی از جذاب‌ترین و زیباترین جزایر کره زمین سفر کنید، کدام جزیره را انتخاب می‌کنید؟ احتمالاً برای پاسخ به این سوال نیاز به تحقیق و اطلاعات بیشتری داشته باشید. چراکه جزایر زیادی در جهان وجود دارد و بسته به بودجه و وقت و فرصتی که دارید و امکانات و جاذبه‌های آن جزیره انتخاب‌های متفاوتی خواهید داشت.
اگر بعد از جستجو کردن به جزایر مالدیو برخوردید و با دیدن عکس‌ها و فیلم‌های این کشور، آن‌قدر هیجان‌زده شده‌اید که دوست دارید به این کشور سفر کنید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید. اگر هم دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره این کشور پیدا کنید این مقاله برای شما مفید است.

مالدیو کجاست؟


مالدیو که با نام رسمی جمهوری مالدیو شناخته می‌شود؛ مجموعه‌ای از چند جزیره گردشگری در مالدیو است که در اقیانوس هند قرار دارد. این کشور در جنوب غربی کشور هند قرار گرفته‌است و جزء قاره آسیا به حساب می‌آید. پایتخت آن «ماله» نام دارد. این کشور از حدود ۱۲۰۰ جزیره مرجانی کوچک تشکیل می‌شود. مالدیو حدود ۷ استان دارد. ارز رایج این کشور «روفیه» هست.
مجمع‌الجزایر مالدیو در پهنه آبی که حدود ۹۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد، پراکنده شده‌است. اما مساحت کل خشکی این کشور ۲۹۸ کیلومتر مربع است. در ادامه با جزایر این کشور بیشتر آشنا می‌شویم.
راهنمای کامل سفر به مالدیو | معرفی جزایر و جاهای دیدنی مالدیو

معرفی جزایر مالدیو


در کشور مالدیو حدود ۱۱۹۲ جزیره مرجانی وجود دارد. تنها ۹ تا از این جزایر مساحتی بزرگ‌تر از ۲ کیلومترمربع دارند. ۲۰۰ عدد از جزیره‌های کشور مالدیو قابل سکونت هستند. تنها ۸۸ جزیره‌ی این کشور دارای اقامتگاه‌های گردشگری هستند.
در ادامه با انواع جزایر این کشور آشنا می‌شویم.

جزایر جنوبی مالدیو


جزایر جنوبی کشور مالدیو جزء خلوت‌ترین جزایر این کشور به حساب می‌آیند. اگر دوست دارید در سفر خود به این کشور مدتی را در سکوت طبیعت جزایر مالدیو وقت بگذرانید، جزیره جنوبی مناسب‌ترین گزینه برای شما است. «ماوو» یکی از این جزیره‌های جنوبی است که جمعیت بسیار کمی در آن زندگی می‌کنند. یکی از گران‌ترین اقامتگاه‌های گردشگری کشور مالدیو در این جزیره قرار دارد. اگر دوست دارید در سفر خود به مجمع‌الجزایر مالدیو در هتل‌های لوکس اقامت کنید و در رستوران‌های گران‌قیمت غذا بخورید، باید به جزیره «ادو» که یکی دیگر از جزیره‌های جنوبی این کشور است، بروید.
نکته: بهتر است که برای سفر به این کشور کودکان خود را همراه نکنید و ترجیحاً با همسفران بزرگسال به جزایر این کشور بروید. توجه به این توصیه به ۲ دلیل اهمیت دارد: .۱ برای رفت‌وآمد بین جزایر این کشور نیاز دارید که پیوسته سوار قایق شوید و ممکن است که کودکان توان و تحمل تکان‌های قایق‌ها را نداشته باشند و دریازده بشوند. .۲ تفریحات کشور مالدیو مناسب کودکان نیست و ممکن است حوصله کودکان در سفر به مالدیو پیوسته سر برود و بهانه‌گیری کنند؛ تا جایی‌که فقط یک تجربه تلخ و نا خوشایند از سفر به این کشور برای آن ها و شما باقی بماند.

جزایر شمالی مالدیو


جزایر شمالی کشور مالدیو در مقایسه با جزایر جنوبی پرطرف‌دار تر هستند و جمعیت بیشتری در آن ساکن است. همچنین در این جزایر امکانات گردشگری بهتری برای مسافران فراهم شده‌است. یکی از این جزایر «گافاروفالو» نام دارد. گافاروفالو از مشهورترین جزایر شمالی کشور مالدیو است که در نزدیکی آن یکی از بهترین مکان‌های غواصی در اقیانوس هند قرار دارد. اگر به غواصی علاقه دارید حتما در سفر خود به این جزیره این تفریح مهیج را در اقیانوس هند امتحان کنید.
همچنین این امکان برای گردشگران مهیا شده‌است که در هنگام غواصی در زیر آب از آن ها عکس‌برداری شود تا خاطره این تفریح برای همیشه همراه آنها بماند و هر وقت به عکس شان نگاه کردند، حس خوشایند این تفریح دوباره برای آن ها زنده شود.
از دیگر جزایر نیمه‌ی شمالی مالدیو می‌توان به جزایر «آری»، «تودو» و «رادهو» اشاره کرد. در جزیره آری هتل‌های خوبی وجود دارد و معمولاً گردشگران زیادی به این جزیره سفر می‌کنند. همچنین در این جزیره یک بازار محلی وجود دارد که صنایع دستی کشور مالی مثل صندل‌های حصیری یا انگشتی که با صدف آبی ساخته شده‌اند، به فروش می‌رسند.
اگر دوست دارید به جزیره‌ای از کشور مالدیو سفر کنید که غذاهای دریایی بی‌نظیری داشته باشد، حتما جزیره هالیف را جزء برنامه سفر خود قرار دهید. شغل اصلی مردم ساکن این جزیره ماهیگیری است و رستوران‌های آن غذاهای دریایی خوشمزه‌ای را سرو می‌کنند.
راهنمای کامل سفر به مالدیو | معرفی جزایر و جاهای دیدنی مالدیو

جزیره‌ ماله


ماله پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور مالدیو است. در این جزیره یک فرودگاه مجهز و مدرن وجود دارد. جزیره ماله مهم ترین مرکز تجاری کشور مالدیو است. مسجد جامع، بازار ماهی، موزه ملی، مقر مولی آک و مسجد قدیمی از جمله جاذبه های دیدنی این جزیره است که می‌توانید در سفر خود به این جزیره از آن‌ها دیدن کنید.
مساحت این جزیره تنها ۲۹۸ کیلومترمربع است و حدود ۳۰۱ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. غذاهای متنوعی را در این جزیره می‌توانید پیدا کنید و انواعی از رستوران‌های بین المللی در آن وجود دارد که بسته به ذائقه تان می‌توانید به یکی از آن‌ها مراجعه کنید. جزیره‌ی ماله آن‌قدر کوچک است که به‌ راحتی بتوانید با پای پیاده تمام قسمت‌های آن را ببینید.

اطلاعات و دانستنی‌های کاربردی


جمعیت کشور مالدیو حدود ۴۲۸ هزار نفر است که حدود ۱۰۴ هزار نفر از آن‌ها در پایتخت این کشور زندگی می‌کنند. زبان رسمی مردم مالدیو «دیوهی» ‌است. دیویی تلفیقی از زبان هندی و اروپایی است. مردم این کشور مسلمان هستند و از آئین اهل سنت تبعیت می‌کنند. شغل اکثر مردم ساکن مالدیو کشاورزی و ماهیگیری است. چرخ اقتصاد این کشور با صادرات ماهی، صنایع دستی، گوشت، نارگیل و همچنین صنعت گردشگری می‌چرخد. البته کشتی سازی نیز یکی دیگر از مهارت‌های رایج بین مردم مالدیو است که توانسته‌اند به‌خوبی در آن ماهر شوند و از آن درآمد کسب کنند.
ارز رایج این کشور «روفیه» است.

شماره تلفن‌های ضروری


پیش‌شماره‌ی تلفن‌های کشور مالدیو +۹۶۰ است.
شماره‌تلفن آتش‌نشانی در کشور مالدیو ۱۱۸ است.
شماره تماس با پلیس مالدیو ۱۱۹ است.
برای تماس با اورژانس باید شماره ۱۰۲ را تماس بگیرید تا برای شما آمبولانس بفرستند.

آب‌وهوای جزیره مالدیو چگونه است؟


یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که لازم است قبل‌از سفر به کشور مالدیو کسب کنید، وضعیت آب‌وهوایی این جزیره است. به‌طور معمول سامانه‌های بارشی زیادی وارد جو این کشور می‌شوند. به‌طور مثال از حدود ۱۰ تیر تا دهم شهریور ماه اولین سامانه بارشی سال وارد جو کشور مالدیو می‌شود و بعد از آن حدود ۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین نیز پیوسته هوای مالدیو بارانی است. از حدود آذر تا اردیبهشت‌ماه فصل گرمای مالدیو فرامی‌رسد. در این زیبا زمان آب‌وهوای این جزیره خشک و شرجی می‌شود. در این مدت میانگین دمای هوا به ۳۳ درجه می‌رسد. زمستان‌ها در کشور مالدیو از حدود اردیبهشت‌ماه شروع می‌شود و تا آذرماه ادامه پیدا می‌کند. در این مدت نیز سامانه‌های بارشی زیادی در آسمان مالدیو وجود دارد.
راهنمای کامل سفر به مالدیو | معرفی جزایر و جاهای دیدنی مالدیو

بهترین فصل سفر به مالدیو کدام است؟


اگر دوست دارید زمانی به کشور مالدیو سفر کنید که آب‌وهوای معتدل و خوبی داشته باشد، پیشنهاد ما به شما فصل زمستان است. در این فصل دمای هوا حدوداً ۲۵ درجه سانتی‌گراد است و همچنین تعداد گردشگران در این کشور کم می‌شود و به تبع آن هزینه اقامت و امکانات گردشگری در جزایر این کشور کاهش پیدا می‌کند. اما تابستان‌های مالدیو برای اکثر گردشگران جذاب‌تر است و در این فصل تعداد زیادی از مسافران از سرتاسر دنیا وارد مالدیو می‌شوند.

تهیه ویزا و روادید برای سفر به کشور مالدیو


برای سفر به کشور مالدیو نیازی نیست که قبل‌از سفر به سفارتخانه این کشور مراجعه کنید و کارهای اداری رایج برای گرفتن ویزا را انجام دهید. در بدو ورود به مالدیو برای شما یک ویزای سی‌روزه صادر می‌ شود که می‌توانید آن را تا ۹۰ روز تمدید کنید. صدور این ویزا برای شما ۵۰ تا ۷۰ دلار هزینه دارد.
البته برای صدور ویزا در فرودگاه مالدیو لازم است که مدارک زیر را همراه خود داشته باشید:
• پاسپورت معتبر با حداقل ۷ ماه اعتبار
• واچر هتل یا برگه رزرو باستیون هتل که نشان می‌دهد در یکی از هتل‌های این کشور اتاق رزرو کرده‌اید.
• به‌ازای هر روز اقامت در این کشور لازم است که ۵۰ دلار پول نقد همراه خود داشته باشید.
• ۱ عکس تمام‌رخ
در هنگام ورود به مالدیو نمی‌توانید مشروبات الکلی را به همراه خود داشته باشید. در ادامه مقاله با مهم‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی و گردشگری کشور مالدیو آشنا می‌شویم.

جاهای دیدنی و گردشگری مالدیو


مالدیو جاهای دیدنی زیادی دارد. برای همین یک جای مناسب برای مسافرت به حساب می‌آید. مکان‌های دیدنی این کشور شامل موارد زیر هستند:
اگر مایلید هزینه سفر به مالدیو را بدانید به بلاگ سفرمارکت سر بزنید.

جزیره باتالا


یکی از جزایر جذاب و زیبای کشور مالدیو جزیره‌ای مرجانی باتالا (bathala) نام دارد. این جزیره در بخش شمالی کشور مالدیو قرار گرفته‌است. ساحل این جزیره با ماسه‌های سفیدرنگ طبیعی پوشیده شده‌است. مساحت جزیره باتالا آن‌قدر کم است که تنها با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید کل این جزیره را از نزدیک بازدید کنید. این جزیره تقریباً نزدیک به فرودگاه قرار دارد. به وسیله قایق‌های پرسرعت می‌توانید فاصله بین جزیره تا فرودگاه را در زمان ۹۰ دقیقه طی کنید و اگر این زمان برایتان زیاد است می‌توانید از هواپیماهای آبی استفاده کنید و در کمتر از ۲۰ دقیقه از جزیره به فرودگاه یا بالعکس برسید.

صخره‌های بنانا


یکی از جاذبه‌های دیدنی در کشور مالدیو صخره‌های بنانا (banana reef) دارد. اگر به غواصی علاقه دارید و کلاس‌های آن را گذرانده‌اید، می‌توانید در سفر خود به کشور مالدیو به محل قرار گیری این صخره‌های زیبا و جذاب مرجانی بروید و مدتی را در آب های نزدیک آن غواصی کنید. غارهای کوچک و بزرگی در صخره‌های مرجانی بنانا وجود دارد که تماشای آن‌ها از نزدیک٬ یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در سفر خود به جزایر مالدیو انجام دهید.

جزیره جیراوارو


یکی از جذاب‌ترین و زیباترین جزایر کشور مالدیو جزیره جیراوارو (Giraavaru) نام دارد. این جزیره از سال 2004 با ساخت‌وساز اقامتگاه‌های گردشگری قابل سکونت شد. مردم مالدیو این جزیره، جزیره چهارفصل می‌گویند. در جزیره جیراوارو انواعی از گونه‌های جانوری مثل خرچنگ، پروانه، قناری سینه‌سرخ و ... وجود دارد که دیدن آن‌ها می‌تواند حس طراوت و تازگی را در شما زنده کند.
راهنمای کامل سفر به مالدیو | معرفی جزایر و جاهای دیدنی مالدیو

جزیره هووان فوشی


اگر دوست دارید در سفر خود به مالدیو کمی آرامش را در طبیعت زیبای جزایر این کشور تجربه کنید، حتما باید جزیره هووان فوشی (Huvafen Fushi) را جزء اولویت‌های خود قرار دهید. برای رفتن به این جزیره باید از قایق‌های تندرو یا هواپیماهای دریایی مالدیو استفاده کنید. حتما در سفر خود به این جزیره سری به مرکز اسپای زیر آب آن بزنید.

زیردریایی وال مالدیو


یکی از خاص‌ترین تجربیاتی که می‌توانید در سفر به جزایر مالدیو امتحان کنید، سوار شدن در زیردریایی وال مالدیو (Whale Submarine Maldives) است. یکی از جذاب‌ترین مناظری که می‌توانید از پنجره این زیردریایی تماشا کنید، لاشه کشتی‌های غرق‌شده ای است که در اعماق اقیانوس هند قرار گرفته‌اند. اگر دوست دارید تجربه سوار شدن در یک زیردریایی را امتحان کنید و یا دلتان می‌خواهد دنیای زیر آب را از نزدیک تماشا کنید و به دیدار وال‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی، ماهی‌ها و کوسه‌های اقیانوس هند بروید حتما در سفر به مالدیو سوار زیردریایی وال مالدیو شوید.

جزیره با آتول


یکی از زیباترین جزایر کشور مالدیو جزیره با آتول (Baa Atoll) نام دارد. شاید شنیدن عبارتِ «یکی از زیباترین جزایر» شما را خسته کرده باشد. اما هرکدام از جزایر کشور مالدیو زیبایی خاص خود را دارد و صفت زیبا برای هرکدام از این جزایر صدق می‌کند. این جزیره خاص نیز با صخره‌های مرجانی، ماسه‌های سفید و آب‌های شفاف احاطه شده‌است. آب دریای نزدیک به این جزیره آن‌قدر شفاف است که به‌راحتی می‌توانید تا چندین متر داخل آن را مشاهده کنید. در این جزیره حدود ۱۰۰ واحد اقامتی وجود دارد که می‌توانید در سفر خود به کشور مالدیو در این اقامتگاه‌ها مستقر شوید.

ساحل براق جزیره وادهو


یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های کشور مالدیو ساحلی زیبا و خاص در جزیره وادهو است. باید تا تاریک شدن هوا صبر کنید تا زیبایی خارق‌العاده این ساحل را با چشمان خود مشاهده کنید.
با تابش نور مهتاب بر روی خط ساحلی این جزیره رنگ آب تغییر پیدا می‌کند و سرتاسر این خط ساحلی به رنگ آبی در می آید. علت این پدیده وجود پلانکتون‌ها در آب‌های این منطقه است. ساحل براق جزیره وادهو، به‌طور حتم یکی از پدیده‌های طبیعی بسیار جذاب و زیبایی است که می‌توانید در سفر به جزیره مالدیو مشاهده کنید.

جزیره مافوشی


یکی از جزایر دیدنی و جذاب مالدیو جزیره ما فوشی (maafushi) نام دارد. این جزیره یکی از مناطق محبوب گردشگران در کشور مالدیو است. امکانات تفریحی و هتل‌های لوکس زیبایی در این جزیره وجود دارد که باعث شده گردشگران زیادی بخواهند به این منطقه سفر کنند. جزیره مافوشی با پایتخت این کشور یعنی ماله ۱ ساعت و نیم فاصله دارد. ازجمله تفریحات موجود در این جزیره می‌توان به قایق‌سواری و موج‌سواری اشاره کرد.
راهنمای کامل سفر به مالدیو | معرفی جزایر و جاهای دیدنی مالدیو

قصر مولی آگه


یکی از جاذبه‌های تاریخی جزیره مالدیو کاخی زیبا بنام قصر مولی آگه (Mulee_aage palace) است. این کاخ قبل‌از جنگ جهانی اول در حدود سال ۱۹۰۶ میلادی ساخته شده‌است. از سال ۱۹۰۶ تا ۱۹۵۳ زمانی‌که نوع حکومت مالدیو سلطنتی بود، این کاخ به‌عنوان ساختمان مرکز دولتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. بعد از این تاریخ، با تغییر حکومت کشور مالدیو از سلطنتی به جمهوری، این کاخ نیز تبدیل به دفتر رییس‌جمهوری کشور مالدیو شد.
اگر به دیدن مکان‌های تاریخی با معماری‌های متفاوت علاقه دارید و دوست دارید در سفر خود به کشور مالدیو در کنار لذت بردن از طبیعت و جزایر زیبای این کشور کمی در محیط‌های تاریخی قرار بگیرید، حتما از قصر مولی آگه دیدن کنید.

بازار ماهی فروش ها


همان‌طور که در بخش‌های پیش توضیح دادیم شغل اکثر مردم کشور مالدیو ماهیگیری است. در این کشور می‌توانید انواع و اقسام ماهی‌های مختلف اقیانوس هند که توسط ماهیگیران این کشور صید می‌شوند را ببینید. کافی است که سری به بازار ماهی‌فروش‌های مالدیو بزنید تا با تنوعی از ماهی‌های صید شده روبه رو شوید. اگر امکانات پخت‌وپز دارید و می توانید در سفر آشپزی کنید، ماهی مورد علاقه‌تان را خریداری کنید و به شکلی که دوست دارید آن را بپزید و از مزه‌ی خوشمزه‌ی آن لذت ببرید.

موزه ملی


یکی از مکان‌های دیدنی کشور مالدیو موزه ملی (National museum)نام دارد. این موزه در جزیره ماله، در پارک سلطان قرار دارد. ساختمان موزه بقایای یک کاخ قدیمی است که با نام کاخ سلطان شناخته می‌شد اما در سال ۱۹۶۸ از بین رفت. در این موزه انواعی از آثار تاریخی، لوازم باستانی، جواهرات زیبا، تاج سلطان، اسلحه‌های تاریخی، لباس‌های قدیمی و ظرف‌های تاریخی که با طرح‌های باستانی تزیئین شده اند، نگهداری می‌شوند.
اگر دوست دارید در سفر خود به کشور مالدیو از تاریخ و فرهنگ مردمان این سرزمین بیشتر بدانید، می‌توانید به موزه ملی بروید و از نزدیک با آثار باقی‌مانده از گذشته مردمان این کشور آشنا شوید.

ساحل مصنوعی ماله


یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور مالدیو ساحل مصنوعی(artificial beach) ماله نام دارد. همان‌طور که از نام آن مشخص است، این ساحل به دست انسان‌ساخته شده‌است. بااین‌وجود به‌قدری زیبا و جذاب است که گردشگران زیادی دوست دارند مدتی از سفر خود را در آن بگذرانند. اگر دوست دارید در سفر خود به کشور مالدیو کمی هیجان و آدرنالین را تجربه کنید، حتما به ساحل مصنوعی ماله بروید. در این ساحل می‌توانید قایق‌سواری کنید، لباس غواصی به تن کنید و به زیر آب های اقیانوس هند بروید و یا اگر به موج‌سواری علاقه دارید و مهارتی در این ورزش دارید، ۱ تخته اجاره کنید و بر روی موج‌های کنار این ساحل موج‌سواری کنید.
در اطراف این ساحل رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی وجود دارند که زمان خستگی و گرسنگی می‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید و از میان غذاها و نوشیدنی‌های متنوع موجود در غذاخوری های آن، خوردنی مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.
یکی دیگر از تفریحات موجود در این ساحل مصنوعی، جشن‌ها و کنسرت‌هایی است در نزدیکی این ساحل برگزار می‌شود. درصورتی‌که می‌خواهید کمی شادی و هیجان جمعی را تجربه کنید، می توانید به محل برگزاری کنسرت ها و جشن‌های ای ساحل بروید.

رستوران سابسیکس


یکی از خاص‌ترین رستوران‌های جزیره مالدیو رستوران ساب سیکس (subsix) نام دارد. اگر دوست دارید در یک رستوران با فضای خاص و اعجاب‌انگیز غذاهای خوشمزه‌ی کشور مالدیو را امتحان کنید، حتما باید به رستوران سابسیکس بروید. این رستوران در زیر آب‌های اقیانوس هند ساخته‌شده است و در زمان غذا خوردن می‌توانید دنیای زیر آب نزدیک جزایر مالدیو را نیز تماشا کنید. بر روی سقف این رستوران لوسترهایی شبیه به مرجان‌های اقیانوسی تعبیه شده است تا فضای این رستوران را شبیه به محیط اطراف آن کند.
اگر می‌خواهید در این رستوران غذا بخورید، باید به وسیله یک قایق به ورودی این رستوران بروید و از یک راه‌پله‌ی ۱۳ متری عبور کنید تا به فضای رستوران برسید.

مسجد جامع ماله


یکی از جاذبه‌های دیدنی کشور مالدیو مسجد جامع ماله نام دارد. این مسجد در شهر ماله که پایتخت کشور مالدیو است، قرار دارد. مردم مالدیو به این مسجد مسجد السلطان می‌گویند. مسجد السلطان در سال ۱۶۵۶ میلادی ساخته‌شده است.
اگر از دیدن معماری اسلامی لذت می‌برید و دوست دارید معماری مسجد جامع یک جزیره در وسط اقیانوس هند را از نزدیک ببینید، حتما در سفر خود به مالدیو از این مسجد دیدن کنید.
راهنمای کامل سفر به مالدیو | معرفی جزایر و جاهای دیدنی مالدیو

چگونه به مالدیو سفر کنیم؟


برای سفر به کشور مالدیو ۲ راه پیش رو دارید. راه اول این است که خودتان برنامه سفر به مجمع‌الجزایر این کشور را بچینید، هتل خود را رزرو کنید و به خرید بلیط هواپیمای خود بپردازید. راه دوم که راه آسان‌تری است، این است که از طریق آژانس‌های گردشگری اقدام کنید. برخی از آژانس‌های گردشگری معتبر در کشور تورهای مالدیو را برگزار می‌کنند. با کمی جستجو در فضای اینترنت می‌توانید تورهای مالدیو را پیدا کنید.
اگر هم دوست داشتید که با صرف زمان کم، تورهای مالدیو که توسط آژانس‌های گردشگری معتبر ارائه می‌شوند را در یک‌جا ببینید و با مقایسه قیمت آن‌ها، ارزان‌ترین تور مالدیو را برای خود انتخاب کنید، می‌توانید به سایت سفر مارکت مراجعه کنید.

حمل‌ونقل عمومی در مالدیو به چه شکل است؟


سفر به جزیره مالدیو یک سفر متفاوت و جذاب برای شما خواهد بود. حتی وسایل نقلیه عمومی این کشور نیز همانند کشورهای دیگر نیست. اگر عادت دارید که با اتوبوس، تاکسی یا مترو در شهر جابجا شوید، تمام تصورات خود را قبل‌از سفر به کشور مالدیو دور بریزید. چراکه در این کشور غالب وسایل نقلیه شامل قایق، کشتی‌های خصوصی و هواپیماهای دریایی می‌شود.
بعد از آنکه در ایران سوار هواپیما شدید، در فرودگاه ماله (پایتخت کشور مالدیو) بر روی زمین می‌نشینید. ترانسفور فرودگاهی از ماله به اقامتگاه‌های گردشگری که در آن اتاق رزرو کرده‌اید به وسیله قایق‌های تندرو، قایق‌های معمولی یا قایق‌های خصوصی انجام می‌شود.
یکی دیگر از وسایل نقلیه در این کشور قایق‌های بادبانی است. شما می‌توانید در سفر خود به مالدیو این نوع از قایق‌ها را اجاره کنید و در میان جزایر این کشور بچرخید و از آب‌وهوا و مناظر طبیعی جزایر آن نهایت لذت را ببرید. برخی از قایق‌های این کشور دارای امکانات جذابی مثل آشپزخانه و اتاقی برای استراحت هستند که حتی می‌توانید شب را در این قایق‌ها در دل اقیانوس هند به صبح برسانید.
اگر دوست دارید خرج بیشتری بکنید یا عجله دارید که هرچه سریع‌تر به محل اقامت یا هر جای دیگر در کشور مالدیو بروید، می‌توانید از تاکسی‌های هوایی و هواپیماهای دریایی این کشور استفاده کنید. این نوع از هواپیماها معمولاً در ارتفاعات پائین پرواز می‌کنند تا مسافران بتوانند از مناظر زیبای اقیانوس هند و جزایر این کشور لذت ببرند.
یکی دیگر از وسایل حمل‌ونقل عمومی در کشور مالدیو قایق‌های دست‌ساز زیبایی است که با نام دونی(dhoni) شناخته می‌شود. این نوع از قایق‌ها توسط مردم بومی این کشور درست می‌شوند و ظاهری شبیه به قایق‌های عربی دارند. اگر دوست دارید تجربه‌ای متفاوت از قایق‌سواری در مالدیو را داشته باشید، می‌توانید برای گشت‌وگذار در اطراف جزایر این کشور از قایق‌های دونی استفاده کنید. اگر هم دوست دارید عکس جذابی برای اینستاگرام خود بیندازید، می‌توانید زمانی‌که سوار این قایق‌های زیبا و جذاب شده‌اید عکس‌های خاطره‌انگیزی از خود بگیرید.
یکی از وسایل جذاب برای گشت‌وگذار در جزایر مالدیو دوچرخه است. اگرچه که نمی‌توان دوچرخه را ب وسیله حمل‌ونقل عمومی مالدیو به شمار آورد، اما می‌توانید از هتلی که در آن اقامت کرده‌اید، با پرداخت مبلغی پول، دوچرخه کرایه کنید و در جزیره ای که اقامت دارید به گشت‌وگذار بپردازید.
قایق و هواپیماهای دریایی بخش اعظمی از سیستم حمل‌ونقل عمومی در مالدیو را تشکیل می‌دهند. بخصوص اگر بخواهید میان جزایر این کشور جابه‌جا شوید و یا گشتی در اقیانوس هند بزنید. اما اگر قصد اقامت در شهر ماله را دارید برای عبورومرور در این شهر می‌توانید از اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. تاکسی‌ها در سرتاسر این جزیره وجود دارند و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. به‌طور معمول قیمت ورودی تاکسی‌ها در کشور مالدیو ۲۰ روپیه است و به‌ازای هر کیلومتر که به مسافت سفر شما اضافه می‌شود، مبلغی به کرایه اصلی نیز افزوده می‌شود. ازجمله سرویس‌های تاکسی‌رانی فعال در این شهر می‌توان به royal taxi,new taxi و dialcap اشاره کرد.
در ادامه بهترین هتل‌های کشور مالدیو را معرفی می‌کنیم تا اگر قصد سفر به این جزیره را دارید تورهایی را خریداری کنید که در برنامه سفر آن‌ها، برای مسافران، اقامت در این هتل‌ها در نظر گرفته شده‌است.

بهترین هتل‌های مالدیو


در این کشور هتل‌های زیادی با شرایط و ویژگی‌های مختلف وجود دارد. برای اینکه به خوبی با این هتل‌ها آشنا شوید، در ادامه به بررسی آنها پرداختیم.

هتل تاج اکزوتیکا


یکی از هتل‌های بسیار جذاب و خاص جزیره مالدیو هتل تاج اکزوتیکا (taj exotica)نام دارد. این هتل بسیار جذاب و خاص مخصوص افرادی است که دوست دارند در یک محیط آرام و دنج در کنار اقیانوس هند مدتی را در آرامش سپری کنند. در اقامتگاه‌های این هتل زیبا بالکن اختصاصی، استخر اختصاصی و تخت‌های مخصوصی برای آفتاب گرفتن در نظر گرفته‌شده است؛ تا مهمانان هتل بتوانند نهایت لذت و آرامش را در سفر خود به جزیره مالدیو تجربه کنند.
راهنمای کامل سفر به مالدیو | معرفی جزایر و جاهای دیدنی مالدیو

هتل لاندا ژیراوارو


یکی از هتل‌های زیبا و جذاب کشور مالدیو که در جزیره با آتول قرار دارد هتل لاندا ژیراوارو (landaa Giraavaru) است. در نزدیکی جزیره با آتول گونه های منحصر به فردی از لاک‌پشت‌ها، کوسه‌ها و وال‌های زندگی می‌کنند.

هتل کودا هورا


یکی از زیباترین و جذاب‌ترین هتل‌های کشور مالدیو هتل کودا هورا (kuda huraa) نام دارد. این هتل از چند ویلای ساحلی تشکیل می‌شود که امکانات مختلفی نظیر رستوران، کتابخانه، وسایل ورزشی و غیره دارد. اگر به غواصی علاقه دارید حتما در این هتل اتاق رزرو کنید تا بتوانید هر زمان که خواستید در آب‌های نزدیک به این هتل غواصی کنید. این هتل زیبا دارای طبقاتی در زیر سطح زمین است که دیواره‌های شیشه‌ای این طبقات به گونه‌ای است که می‌توانید از اتاق خود، دنیای درون آب را به‌راحتی تماشا کنید.

هتل جزیره میریهی


یکی دیگر از هتل‌های ساحلی که در جزایر کشور مالدیو قرار دارد، هتل جزیره میریهی (mirihi) است. این هتل مانند هتل‌های دیگر مالدیو فرصت بی‌نظیری در اختیار شما قرار می‌دهد تا از آرامش اقیانوس هند استفاده کنید و لحظات سرشار از شادی و آرامش را در مدت‌زمان سفر خود به این کشور سپری کنید. هتل جزیره میریهی برروی تپه‌های سنگی ساخته شده‌است و اطراف آن را ماسه‌های سفید و آب‌های اقیانوس هند فراگرفته‌است.

هتل جزیره ولیگاندو


اگر دوست دارید در یکی از بهترین هتل‌های کشور مالدیو اقامت کنید، باید به جزیره ولیگاندو( veligandu) بروید. در این جزیره اقامتگاه‌های گردشگری را می‌بینید که معماری آن به شیوه‌ی سنتی ساخته شده‌است. این هتل زیبا از ۵۴ ویلای مستقل ایجاد شده‌است که هر کدام از آن‌ها مجهز به یک جکوزی هستند. علاوه‌براین ۱۰ ویلا روی آب و ۱۲ ویلای ساحلی نیز در این جزیره وجود دارد.
اگر علاقه زیادی به آب دارید می‌توانید هتل‌های روی آب این هتل را رزرو کنید تا پیوسته صدای امواج دریا را حتی در زمان استراحت هم بشنوید. اگر هم دوست دارید زمانی‌که پای خود را از اتاقتان بیرون می‌گذارید بر روی یک ساحل شنی سفیدرنگ قدم بگذارید، می‌توانید اتاق‌های ساحلی این هتل را انتخاب کنید.
در این هتل امکانات مختلفی مثل استخر، مرکز ورزشی، فضایی برای بازی تنیس و بیلیارد وجود دارد که عصرها می‌توانید از این امکانات استفاده کنید.

هتل نالادو


یکی از هتل‌های جذاب مجمع‌الجزایر مالدیو در جزیره‌ای بنام نالادو (naladhu) قرار دارد. در این هتل ۱۹ اقامتگاه گردشگری جذاب و دل‌نواز وجود دارد که بر روی آب ساخته شده‌اند. درهای شیشه‌ای به کار گرفته‌شده در این اقامتگاه‌ها باعث می‌شود که از درون اتاق خود بتوانید اقیانوس هند را به‌خوبی تماشا کنید. اگر دوست دارید در هتلی اقامت کنید که با صدای دریا به خواب بروید و با صدای امواج دریا نیز از خواب بلند شوید و منظره اتاقتان به اقیانوس بی‌کران هند مشرف شود، حتما در هتل جزیره نالادو اتاق رزرو کنید.

هتل ساحلی لیلی


اگر دوست دارید در یکی از منحصربه‌فردترین هتل‌های دنیا اقامت کنید، حتما باید در هتل ساحلی لیلی lily beach resort and spa at Huvahendhoo)t) اتاق بگیرید. با اقامت در این هتل زیبا می‌توانید از طبیعت بکر جزایر مالدیو نهایت لذت را ببرید و در مدت‌زمان اقامت تان آرامش و لذت زیادی را تجربه کنید. از جمله امکانات تفریحی و این هتل می‌توان به سونا، خدمات اسپا و تفریحات ساحلی این هتل اشاره کرد.

هتل سونوا گلی


اگر دوست دارید در مدت‌زمان اقامت رسان در کشور مالدیو در یک هتل لوکس با امکانات و تجهیزات لذت‌بخش اقامت کنید، باید در هتل سونوا گلی اتاق رزرو کنید. این هتل مجموعه‌ای از اقامتگاه‌های شیک و جذاب را شامل می‌شود. مجموعه اقامتگاه‌های این هتل شامل ۴۵ ویلا بر روی آب می‌شود. در هر کدام از ویلاهای این اقامتگاه امکاناتی نظیر استخر شنا، سرسره آبی و تخت‌هایی برای آفتاب گرفتن وجود دارد. در اقامتگاه‌های این هتل تمام امکانات لازم برای لذت بردن و استراحت کردن در طبیعت بکر جزایر مالدیو برای شما مهیا شده‌است.
اگر دوست دارید در آب‌های اقیانوس هند شنا کنید می‌توانید از یک نردبان پایین بروید و وارد آب‌های اطراف اقامتگاه تان شوید و تجربه لذت‌بخش شنا کردن در این آب‌ها را امتحان کنید.
راهنمای کامل سفر به مالدیو | معرفی جزایر و جاهای دیدنی مالدیو

جشن ها و فستیوال‌های کشور مالدیو


اگر کشور مالدیو را با کشورهای دیگر جهان مثل کشور اسپانیا، آلمان و ...مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم در این کشور جشن های زیادی برگزار نمی‌شود. از طرفی بیشتر مردم این کشور مسلمان هستند و مطابق با آداب‌ورسوم مردم مسلمان در جهان، مراسم‌ها و آیین‌های اسلام را به‌جای می‌آورند. به‌همین دلیل بخش مهمی از جشن‌ها و فستیوال‌های برگزار شده در این کشور را جشن‌های مذهبی تشکیل می‌دهد.
در ادامه با انواع فستیوال‌هایی که در کشور مالدیو برگزار می‌شود آشنا می‌شویم:

تولد حضرت محمد (ص)


یکی از جشنواره‌های مذهبی که در کشور مالدیو برگزار می‌شود، تولد پیامبر اسلام است. تاریخ تولد پیامبر اسلام در ۱۰ روز اول ماه ربیع‌الاول است و در این مدت مردم مالدیو همانند مردم مسلمان دیگر کشورهای جهان، روزگار خود را با جشن و خوشحالی سپری می کنند. در این مدت موسیقی‌های مذهبی در خیابان‌ها و جاهای دیدنی ماله پخش می‌شود. اگر در این روز به مالدیو، به خصوصو پایتخت آن سفر کنید، می‌توانید خوراکی‌ها و شیرینی‌های خوشمزه‌ای که در میان مردم پخش می‌شود را امتحان کنید و مزه شیرینی‌های محلی این کشور را بچشید.

عید قربان


همانند مردم مسلمان کشورهای جهان، مردم مالدیو نیز عید قربان را با شکوه برگزار می‌کنند. مردم این کشور در روز عید قربان شیرینی‌های خوشمزه‌ای را به یکدیگر تعارف می‌کنند و این روز را با خوشی و شادابی می‌گذرانند.

جشنواره کودا


یکی از مراسم‌های مذهبی که در کشور مالدیو برگزار می‌شود، جشنواره کودا (kuda)نام دارد. جشنواره کودا همان عید فطر است که مردم مالدیو بعد از گذراندن ماه رمضان برگزار می‌کنند. در این جشن مردم به مسجد می‌روند و نماز عید فطر را برگزار می‌کنند. درطول مدت‌زمان برگزاری این جشنواره شیرینی‌ها و خوراکی‌های خوشمزه‌ای در میان جمعیت پخش می‌شود. اگر در این روز به کشور مالدیو سفر کردید، حتما در این جشن شرکت کنید و از خوراکی‌های خوشمزه‌ی آن بخورید.
تا این‌جا درباره‌ی جشن‌های مذهبی مردم مالدیو صحبت کردیم و در ادامه فستیوال‌هایی را معرفی می‌کنیم که مربوط به بخش‌های دیگر زندگی مردم کشور مالدیو است.

روز ماهیگیر


همان‌طور که در بخش‌های پیشین گفتیم، شغل اصلی مردم مالدیو ماهیگیری است. به‌همین دلیل روز دهم ماه دسامبر را به‌عنوان روز ماهیگیر در تقویم خود ثبت کرده‌اند. جالب است بدانید که مردم مالدیو از ۲ تقویم اسلامی و گرجی استفاده می‌کنند. در این روز مردم مالدیو ماهی‌های خوشمزه‌ای را صید می‌کنند و می‌خورند.

فستیوال غذاهای محلی مالدیو


یکی از فستیوال‌های هیجان‌انگیز، برای افرادی که اهل امتحان کردن غذاهای خوشمزه هستند، فستیوال غذای محلی است. در این فستیوال که معمولاً در ماه رمضان و اعیاد دیگر مربوط به مسلمانان برگزار می‌شود، مردم این کشور غذاهای مختلفی را میپزند. اگر دوست دارید غذاهای محلی کشور مالدیو را امتحان کنید، باید در ماه رمضان یا اعیاد دیگری مثل عید قربان به جزایر مالدیو سفر کنید.

فستیوال قایق‌سواری


یکی از فستیوال‌های جذاب و کمی هیجان‌انگیز که در کشور مالدیو برگزار می‌شود، فستیوال قایق‌سواری نام دارد. در این جشن، قایق سواران مختلف با همدیگر رقابت می‌کنند. این فستیوال در ماه‌های آوریل تا اکتبر برگزار می‌شود و یکی از محبوب‌ترین فستیوال‌های مالدیو به حساب می‌آید.
راهنمای کامل سفر به مالدیو | معرفی جزایر و جاهای دیدنی مالدیو

غذاهای معروف مالدیو


در کشور مالدیو می‌توانید غذاهای خوش مزه‌ای را پیدا کنید که اکثر آن‌ها با ماهی و نارگیل درست می‌شوند. سال‌های زیادی است که مردمان کشور مالدیو این غذاها را درست میکنند و نسل اندر نسل به فرزندان خود آموزش می دهند. در ادامه با غذاهای محلی این کشور بیشتر آشنا می‌شویم.

کاری سبزیجات


یکی از غذاهای خوشمزه‌ای مردم مالدیو کاری سبزیجات نام دارد. اگر گیاه‌خوار هستید و دوست دارید غذای گیاهی خوشمزه را در سفر خود به کشور مالدیو امتحان کنید، کاری سبزیجات را از دست ندهید. در این غذا از انواع صیفی‌جات نظیر کدو تنبل، لوبیا سبز، هویج، سیب‌زمینی و کاری با ادویه‌های خوش طعم و خوش بو درست می‌شود.

گولها


یکی از خوراکی‌های خوش‌طعم و خوشمزه که در جزایر مالدیو درست می‌شود، گول ها(gulha) نام دارد. گل‌ها توپک های لذیذی هستند که به‌عنوان میان وعده خورده می‌شوند. این خوراکی خوشمزه از ماهی تن، نارگیل رنده‌شده، پیاز خرد شده و انواعی از ادویه‌های معطر ساخته می‌شود.

saagu bondibai


یکی دیگر از میان وعده‌های خوشمزه‌ای که می‌توانید در کشور مالدیو امتحان کنید سا آگو بوندیبای (saagu bondibai) نام دارد. این میان وعده نوعی پودینگ است که برای درست کردن آن از نشاسته استفاده می‌شود. از دیگر ترکیبات موجود در این دسر خوشمزه می‌توان به خامه و شیر نارگیل اشاره کرد. این خوراکی معمولاً با تکه‌های میوه تزیین می‌شود.

هونی روشی


یکی از نان‌های محلی خوشمزه‌ای که در کشور مالدیو درست می‌شود، هونی روشی یا نان چاپاتی chapatti bread)) نام دارد. همان‌طور که در اول این بخش اشاره کردیم، نارگیل، پای ثابت خوراکی های خوشمزه مالدیو است. در پخت این نان نیز از نارگیل استفاده می‌شوداگر به مزه نارگیل علاقه دارید حتما در سفر خود به مالدیو مزه این نان را امتحان کنید.

گارودیا


یکی از غذاهای خوشمزه و محلی کشور مالدیو گارودی garudhiya نام دارد. این غذا نوعی سوپ است که در آن از برنج، ماهی، پیاز، سیر و کاری استفاده می‌شود. رای تندتر شدن آن فلفل تند نیز به ترکیبات این غذا اضافه می‌شود. معمولاً در همه فصل‌ها گارودیا را طبخ می‌کنند. هر زمان که به کشور مالدیو سفر کردید، می‌توانید این سوپ تند را بخورید.

بیسکیمیا


یکی از سمبوسه های خیلی خوشمزه که در کشور مالدیو درست می‌شود، بیسکیما نام دارد. برای ساخت این سمبوسه از خمیر تردی استفاده می‌شود که بعد از پخت، باعث پف‌دار شدن این خوراکی می‌شود. در میانِ این سمبوسه‌ی محلی کشور مالدیو،خوراکی‌های متنوعی مثل تن ماهی دودی، کلم ریز شده، کاری و ادویه های مختلف قرار داده می شود.
راهنمای کامل سفر به مالدیو | معرفی جزایر و جاهای دیدنی مالدیو

هزینه سفر به مالدیو


هزینه سفر به کشور مالدیو به عوامل مختلفی نظیر زمان سفر، نوع اقامتگاه و ایرلاینی که قصد سفر با آن را دارید بستگی دارد. به دلیل کاهش ارزش پول کشورمان، هزینه سفر به کشرهای مختلف مثل مالدیو گران تر از سفرهای داخلی می شود. همچنین کشور مالدیو یکی از کشورهای توریستی قاره آسیا به حساب می آید و همین موضوع باعث بالا رفتن قیمت خدمات گردشگری در این کشور شده است.
اگر قصد سفر به این کشور را دارید و می خواهید برآورد کلی از هزینه های پیش رو داشته باشید خط های بعدی را با دقت بخوانید.
در ادامه مقاله تخمین کلی از هزینه های سفر یک هفته ای (7 شب و 8 روز) به این کشور برای یک نفر را مشاهده می کنید:
بلیط هواپیما ( رفت و برگشت): حدود 1000 دلار
حمل و نقل در کشور مالدیو: حدود 200 دلار
هزینه اقامت در هتل روی آب: حدود 3900 دلار
غذا و نوشیدنی: حدود 200 دلار
بازدید از جاذبه های گردشگری کشور مالدیو: حدود 300 دلار
نکته: به دلیل نوسانات ارزی، قیمت ها به دلار آمریکا آورده شده است. جمع این هزینه ها برابر با 5600 دلار می شود. علاوه یر این مبلغ، بهتر است که 300 دلار برای خرج های اضافی در نظر بگیرید تا اگر در طول سفر به این کشور، حادثه غیر مترقبه ای برای تان رخ داد، پول به اندازه کافی داشته باشید.
در ادامه مقاله قصد داریم که بهترین مراکز خرید کشور مالدیو را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید سوغاتی برای آشنایان و دوستانتان دارید، با چمدانی پر از سوغاتی‌های جذاب از این کشور خارج شوید.

بهترین مراکز خرید جزایر مالدیو


سفر رفتن اگر با خرید همراه باشد جذاب‌تر هم خواهد بودو مخصوصا اگر قصد داشته باشید برای دوستان و آشنایان خود سوغاتی بخرید. برای همین مراکز خرید را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

بوتیک نالا


اگر در سفر خود به جزیره مالدیو به‌دنبال خریدن لباس‌های لوکس و مجلل یا زیور آلات گران قیمت هستید، می‌توانید به فروشگاه بوتیک نالا nala boutique مراجعه کنید. این فروشگاه یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های سوغات و لباس در جزایر مالدیو است. در بوتیک نالا می‌توانید محصولات مختلفی، از لباس مخصوص خانم‌ها و لوازم مورد نیاز آن‌ها گرفته تا اسباب‌بازی و لباس کودک را پیدا کنید.
اگر هم به‌دنبال خرید سوغاتی، لباس‌های ساحلی و روغن نارگیل هستید، این فروشگاه محصولات خوبی برای عرضه کردن دارد.

منطقه chaandhanee magu


اگر به‌دنبال بهترین مراکز خرید در کشور مالدیو هستید، باید به منطقه chaandhanee magu بروید. در این منطقه می‌توانید صنایع دستی محلی مالدیو و همچنین محصولات وارداتی از کشورهای دیگر مثل سنگاپور را مشاهده کنید. برای خرید محصولات این مرکز تجاری باید از ۹ صبح تا ۱۱ شب به آدرس آن مراجعه کنید.
در این مرکز خرید می‌توانید لباس‌های محلی مالدیو، قایق‌های کوچک چوبی و منسوجات دستبافی که توسط مردم محلی این کشور درست شده‌اند را به‌عنوان سوغاتی خریداری کنید و برای دوستان و آشنایانتان هدیه ببرید.

مرکز خرید سنترو مال


اگر دوست دارید در سفر خود به کشور مالدیو به مرکز خریدی مراجعه کنید که در آن برندهای لوکس به فروش می‌رسد، مرکز خرید سنترو مال centro mallرا بهترین گزینه برای شما است. در این مرکز خرید می‌توانید محصولات ۳۰ تا از برندهای مشهور دنیا را پیدا کنید.
هر وقت از خرید کردن در این مرکز خرید خسته شده‌اید و دوست داشتید کمی استراحت کنید، می‌توانید به سالن‌های زیبایی و اسپای موجود در سنترال مال مراجعه کنید. اگر هم گرسنه شدید، می‌توانید رستوران‌های بین‌المللی مشهوری را در این مجموعه پیدا کنید.

آیلند بازار


یکی از مر کز خرید جذاب در کشور مالدیو آیلند بازار (island bazaar) نام دارد. در این مرکز خرید می‌توانید لوکس‌ترین کالاهای مرتبط با سبک زندگی و جذاب‌ترین صنایع دستی کشور مالدیو را به‌عنوان سوغاتی خریداری کنید. در آیلند بازار می‌توانید کوسن هایی با طرح‌های سنتی، مگنت های دست‌ساز، کیف‌هایی با طرح‌های جذاب، زیورآلات دست‌ساز، شال و روسری و همچنین ظروف دست‌سازی که توسط هنرمندان این کشور ساخته شده‌اند را خریداری کنید.
راهنمای کامل سفر به مالدیو | معرفی جزایر و جاهای دیدنی مالدیو

مرکز تجاری sto


اگر به‌دنبال مرکز تجاری چند طبقه‌ای می‌گردید که در آن بتوانید انواعی از صنایع دستی و گجت های الکترونیکی را خریداری کنید، مرکز تجاری sto مناسب شما است. طبقه اول این مرکز تجاری را مغازه‌های فروش لوازم خانگی شامل می شود. طبقات دوم و سوم آن پر از مغازه‌هایی است که صنایع دستی و سوغاتی‌های کشور مالدیو را به فروش می‌رسانند. برای خرید از این مرکز تجاری باید از ساعت هشت و نیم صبح تا ۱۰ شب به آدرس آن مراجعه کنید. مرکز تجاری STO همه روز در این ساعات باز است.

فروشگاه le cute


اگر در سفر خود به جزایر مالدیو به‌دنبال فروشگاهی می‌گردید که در آن لوازم آرایشی و بهداشتی را برای خود یا دوستان و نزدیکانتان خریداری کنید، باید به فروشگاه "le cute" مراجعه کنید. در این فروشگاه می‌توانید انواعی از لوازم آرایشی، لوازم مراقبت شخصی، لوازم بهداشتی و همچنین لوازم آرایشی که با مواد اولیه گیاهی ساخته شده‌اند را پیدا کنید. بهترین سوغاتی که می‌توانید در زمان مراجعه به این فروشگاه خریداری کنید انواعی از عطرهای زنانه و مردانه خوش‌بو است.

بازار خیابانی majeedhe magu


یکی از شلوغ‌ترین بازارهای خیابانی در کشور مالدیو بازار خیابانی " majeedhe magu " نام دارد. در این بازار می‌توانید انواعی از وسایل الکترونیکی، لباس، زیورآلات، مواد غذایی و غیره را پیدا کنید. اگر به این بازار مراجعه کردید حتما به این نکته توجه کنید که در زمان خرید محصولات مورد نیازتان بر سر قیمت نهایی با فروشنده چانه بزنید.
اگر هم از بازار گردی در این بازار خیابانی خسته شده‌اید، می‌توانید سری به غذاخوری های موجود در این منطقه مثل کافه آسیانا بزنید و مزه غذاهایی که توسط سرآشپزهای مالدیوی پخته می‌شود را امتحان کنید. در این مرکز خرید می‌توانید ماهی خشک‌شده، ماهی دودی، زیورآلات سنتی و لوازم آرایشی و بهداشتی محلی مالدیو را نیز خریداری کنید.

بازار محلی ماله


یکی از جذاب‌ترین تجربه‌هایی که می‌توانید در سفر به مالدیو داشته باشید، رفتن به بازار محلی جزیره ماله است. این بازار خیابانی در شمال اسکله این جزیره قرار دارد. غرفه‌های متعددی در بازار محلی ماله وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به غرفه‌های فروش صنایع دستی و سوغاتی‌های کشور مالدیو اشاره کرد.
اگر از پیاده‌روی میان غرفه‌های مختلف این بازار محلی خسته شدید، می‌توانید سری به کیوسک‌های فروش خوراکی و مواد غذایی موجود در این بازار بزنید و مزه غذاهای مالدیوی را امتحان کنید. در این بازار محلی می‌توانید ترشی‌های بومی، لوازم دکوری که با پوسته نارگیل درست شده‌اند، شیرینی‌های سنتی و قایق‌های چوبی مینیاتوری را خریداری کنید و به‌عنوان سوغاتی برای دوستان و آشنایانتان هدیه ببرید.
یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که لازم است قبل‌از سفر به کشور مالدیو کسب کنید قوانین مهم این کشور است. در ادامه مهم‌ترین قوانین مالدیو را بیان می‌کنیم.
راهنمای کامل سفر به مالدیو | معرفی جزایر و جاهای دیدنی مالدیو

مهم‌ترین قوانین کشور مالدیو


- یکی از مهم‌ترین قوانین کشور مالدیو، ممنوع بودن ورود الکل به این کشور است. همچنین نمی‌توانید در مکان‌های عمومی الکل بنوشید. اما در یکسری از مکان‌های مشخص‌شده مثل داخل هتل، بعضی از رستوران‌های مالدیو و کافه‌ها، گردشگران می‌توانند از نوشیدنی‌های الکلی استفاده کنند.
- تنها مذهب پذیرفته‌شده در این کشور اسلام است و شما حق توهین و اهانت به این مذهب را ندارید و نمی‌توانید تبلیغ دین دیگری را در زمان سفر خود به این کشور بکنید.
- در زمان بازدید از جزایر این کشور و همچنین شنا در آب‌های نزدیک به جزایر مالدیو نباید هیچ‌گونه زباله یا بطری را داخل آب یا داخل جزایر بیندازید.
-شکار کردن جانوران داخل آب‌های اطراف جزایر مالدیو ممنوع است.
اگر مأموران این کشور متوجه شوند که شما شکار غیرمجازی در آب‌های نزدیک سواحل مالدیو داشته‌اید و حیواناتی نظیر مرجان، ستاره یا چتر دریایی را شکار کرده‌اید، شما را یک هزار دلار جریمه می‌کنند. اگر هم به حیات وحش زیر آب های نزدیک سواحل مالدیو آسیبی وارد کنید یا به جمع‌آوری مرجان‌های نزدیک ساحل بپردازید، حدود پونصد دلار جریمه می‌شوید.
- فیلم‌برداری در داخل مساجد کشور مالدیو ممنوع است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است