search
menu

برای سفر به مالدیو چقدر پول لازم است؟

[ پنهان کردن ]
برای سفر به مالدیو چقدر پول لازم است؟
کوتاه از داستان مالدیو
پول مالدیو
خورد و خوراک
حمل و نقل و اسکان در مالدیو
شکم گردی در مالدیو
هزینه گردش در پایتخت مالدیو
از جت اسکی تا غواصی و بازارگردی

برای سفر به مالدیو چقدر پول لازم است؟


سفر به مالدیو، در واقع سفر به یکی از خاص‌ترین نقاط کره زمین است. بهشت مرجانی جنوب شرق آسیا، پایتخت رمانتیک‌ گردهای قاره کهن و مقصد کم‌نظیر برای لاکچری ‌گردهای مشکل‌پسند، مکانی است که طبیعت بکر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌اش، زبانزد خاص و عام است. مالدیو، یکی از پرترددترین مقصدهای گردشگری طبیعی و لوکس در آسیا بوده و همه‌ساله هزاران هموطن، برای سپری کردن یک هفته رؤیایی، عازم جزایر دوست‌داشتنی و زیبای این مجمع‌الجزایر می‌شوند. برای سفر به مالدیو، با وجود گران بودن نسبی این مقصد، می‌توان صرفاً در اقامتگاه‌های لوکس آن اسکان نکرد و سفر اقتصادی‌تری را در پیش گرفت.
در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت، برای آن دسته از عزیزانی که قصد سفر به مالدیو دارند و برای سفر خود، برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهند، توصیه‌هایی ارائه شده تا سفری کم‌هزینه و پرثمر را تجربه کنند. تجربه‌های مالدیو گردی خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. با ما همراه باشید.
برای سفر به مالدیو چقدر پول لازم است؟

کوتاه از داستان مالدیو


مالدیو، یکی از استثنایی‌ترین مقصدهای گردشگری در جنوب شرق آسیا است. جایی که سالانه مقصد میلیون‌ها گردشگری از سراسر ایران و جهان شده و در ۲۰ سال اخیر، توانسته به عنوان یک برند معتبر در میان مهم‌ترین مکان‌های طبیعت‌گردی لوکس جهان، جایگاه خوبی پیدا کند. اگر قصد برگزاری مراسم عروسی نمادین، گذران دوران ماه‌عسل و هم‌چنین سالگرد تولد و ازدواج دارید، مالدیو، یک مکان رؤیایی برای شما و دوستان و عزیزان شما خواهد بود.
لاکچری گردهایی که به دنبال مکانی برای ولنتاین و ریلکس کردن در تعطیلات کریسمس هستند، جزایر مالدیو با مناظر چشم‌نوازش، مکانی باورنکردنی برای عاشقان عکس‌های خاطره‌انگیز با پس‌زمینه‌های منحصربه‌فرد است.
مالدیو، دنیای زیر آب عجیبی دارد. طبیعتش باشکوه و با بیش از ۱۲۰۰ جزیره، مقصد گردشگری ممتازی برای مشکل‌پسندهای سفر است. صخره‌ها و آب‌های شفاف و ساحل مرجانی و شنی، مهمان شما برای رقم زدن یک هفته رؤیایی خواهد بود.
اکثر جزایر مالدیو، دارای ویلاهای مجلل و نخلستان‌هایی هستند که چشم شما را خیره کرده و مناظر خوبی برای عکس‌های به‌یادماندنی دارند. این کشور، جمعیت کمی دارد لذا انتظاری که از مقصدهای گردشگری مهم طبیعت‌گردی جهان مثل تایلند دارید، را از مالدیو نداشته باشید. بنابراین امکانات و پاساژهای لوکسی که در مالزی و استانبول شاهد هستید را در مالدیو نخواهید دید.
لذا در سفر به مالدیو، بیش از آن‌که وقت خود را صرف خرید بکنید، بایستی بودجه و وقت خود را صرف استفاده از ورزش‌های آبی و لذت بردن از طبیعت بکر و کم‌نظیرش بکنید. خوشبختانه سفر به مالدیو، نیاز به اخذ ویزا در مبدأ ندارد و این در هزینه و زمان شما صرفه‌جویی خواهد کرد.
ویزای فرودگاهی مالدیو برای مسافران ایرانی، ۳۰ روز اعتبار دارد. همراه داشتن کارت واکسن کرونا نیز برای مسافران از سال ۲۰۱۹ میلادی به این سو الزامی است. شما بایستی به ازای هر روز اقامت در مالدیو، مبلغی پول به همراه خود داشته باشید، اما معمولاً روزانه کم‌تر از ۱۰۰ دلار آمریکا است. داشتن بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل نیز الزامی است.
برای سفر به مالدیو چقدر پول لازم است؟

پول مالدیو


در سفر به مالدیو، حتماً دلار کافی به همراه خود داشته باشید. پول ملی این کشور که روفیه است، در جزیره مالدیو اعتبار داشته و ارز معتبری نیست. می‌توانید دلار خود را از طریق صرافی‌های معتبری که در این کشور وجود دارد، به روفیه تبدیل کنید. دقت کنید که روفیه مثل یورو و دلار و پوند انگلیس نیست که در صرافی‌های سراسر جهان، خریدار داشته باشد. لذا در سفر به مالدیو، به اندازه نیاز روزانه یا هفتگی خود، روفیه تهیه کنید.

خورد و خوراک


اگر با تورهای لوکس یک هفته‌ای عازم این جزیره مرجانی جنوب شرق آسیا هستید، خورد و خوراک شما تأمین است. اما اگر قصد طبیعت گردی، کوله گردی و تجربه سفری انفرادی را دارید، باید مراقب هزینه‌های خورد و خوراک باشید. رستوران‌های ارزان و گران‌قیمت زیادی در مالدیو در دسترس شما قرار دارد. اطلاعات غذا و قیمت منوها نیز در سایت هر یک به انگلیسی در دسترس است.
هر وعده غذای سبک در مالدیو، کم‌تر از ۱۰۰ روفیه است. این نرخ غذا در رستوران‌های معمولی زیر ۵۰۰ روفیه و رستوران لوکس نیز گاها بیش از ۵۰۰ روفیه خواهد بود. شما می‌توانید در اقامت گاه خود نیز با خرید محصولات غذایی، غذای دل‌چسب و ارزانی آماده کنید. البته مک‌دونالدخورها نیز باید بیش از ۱۰۰ روفیه برای هر وعده غذایی پرداخت کنند.
توجه داشته باشید که رزرو اینترنتی تور سفرمارکت بهترین راه برای اطلاع از رقابتی‌ترین نرخ تورهای مالدیو در طول سال است.

حمل و نقل و اسکان در مالدیو


حمل و نقل شما از فرودگاه بین‌المللی مالدیو تا هتل محل اقامت شما، توسط تور مالدیو تأمین خواهد شد. مگر این‌ که شخصی سفر کنید. حمل و نقل در مالدیو گران‌تر از ایران است. اما تنوع بالایی دارد. هواپیمای دریایی در مالدیو، برای گشت و گذار در اطراف جزیره توصیه می‌شود. قایق و هواپیمای دریایی، ابزاری برای تردد در سطح شهر است. تاکسی هوایی گران‌ترین ابزار حمل و نقل در این کشور خواهد بود.
توجه داشته باشید که گران‌ترین گزینه محل اقامت در مالدیو، هتل‌هایی است که روی آب ساخته شده و بعضاً استخر خصوصی دارند. قیمت هر شب اقامت در این هتل‌ها نیز بیش از ۶۰۰ دلار به ازای هر نفر است. مکان‌های زیادی برای استراحت شما در مالدیو در دسترس است و سعی کنید که جزایر نسبت نزدیک را انتخاب کنید که در هزینه شما صرفه‌جویی شود تا مسافت کمی را طی کرده و هزینه‌های حمل و نقل شما مدیریت شود.
برای سفر به مالدیو چقدر پول لازم است؟

یکی از روش‌های پیدا کردن محل اقامت ارزان در کشور مالدیو، استفاده از خدمات سایت ایر بی ان بی است تا اینکه خانه اهالی شهر و جزایر را به عنوان اقامتگاه خود مشخص و انتخاب کنید. نرخ هر شب اقامت در خانه‌های روستایی و جنگلی و شهری در مالدیو از طریق سایت‌های اجاره خانه، به مراتب کم‌تر از نرخ هر شب اقامت در هتل‌های لوکس ۴ و ۵ ستاره این شهر است.
دقت کنید که به دلیل گرما و رطوبت شدید هوا در مالدیو، اقامتگاه شما بایستی حتماً به سیستم تهویه مطبوع مدرن، مجهز باشد. البته ضد آفتاب نیز نباید فراموش شود.
در کشور مالدیو مثل بسیاری از کشورهای دنیا، شما می‌توانید علاوه بر اقامت در هتل‌های لوکس یا غیر لوکس از ۲ تا ۵ ستاره و خانه اهالی محل، از اقامتگاه‌های هاستلی نیز استفاده کنید. نرخ هر شب اقامت در هاستل‌های مالدیو به مراتب کم‌تر از نرخ هر شب اقامت در هتل‌ های مالدیو است.
هاستل، جایی است که آشپزخانه و سرویس بهداشتی اشتراکی داشته و یخچال و لباس‌شویی نیز در دسترس مهمانان قرار دارد. برخی از هاستل‌ها، اتاق‌های اشتراکی داشته و برخی نیز اتاق‌های اختصاصی دارند. این شما هستید که با توجه به بودجه خود و هم‌چنین تعداد همراهان، اتاق اختصاصی یا گروهی را انتخاب می‌کنید. دقت کنید که اگر به صورت گروهی مالدیو گردی می‌کنید، می‌توانید از اتاق‌های چند تخته استفاده کرده و نرخ هر شب اقامت خود را به طرز چشمگیری کاهش دهید.
در مالدیو، قیمت هر شب اقامت در هاستل، از شبی ۲۰ تا ۱۰۰ دلار متغیر است. به‌هرحال، به نسبت اقامت در هتل‌های ۴ ستاره، اقامت شما بسیار ارزان خواهد بود. مخصوصاً اگر گروهی سفر می‌کنید. بیش از ۲۰ هاستل ارزان در مالدیو در دسترس گردشگران قرار دارد. سایت‌های رزرواسیون هاستل نیز در اینترنت جست‌وجو کنید و در جریان کیفیت اتاق‌ها و نرخ خدماتش و فاصله آن‌ها با مرکز شهر قرار بگیرید. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، حتماً کامنت‌ها و تجربه مشتریان قبلی را مرور کنید.
به‌هرحال بلیط ارزان هواپیما به مقصد مالدیو را از سفرمارکت بررسی کنید.

شکم گردی در مالدیو


اگر با تورهای لوکس که به صورت All-Inclusive است مالدیو گردی می‌کنید، نگران غذا نباشید. خوشمزه‌ترین و بهترین غذاها در دسترس است. اگر انفرادی سفر می‌کنید، می‌توانید از بازارهای میوه و تره‌بار و محصولات گوشتی شهر ماله خرید کرده و در هاستل یا اقامتگاه اشتراکی یا خانه اجاره‌ای، نسبت به پخت و پز اقدام کنید. به دلیل مالیات به نسبت بالا در مالدیو، قیمت نوشیدنی‌ها در این کشور به نسبت جنوب اروپا، بالاتر است.
برای سفر به مالدیو چقدر پول لازم است؟

هزینه گردش در پایتخت مالدیو


شهر مالیه یا ماله (Male) پایتخت مالدیو است. در سال ۲۰۲۲ میلادی جمعیت این شهر کم‌تر از ۲۰۰ هزار نفر اعلام شد. شهرتش به خاطر مساجد و ساختمان‌های رنگارنگ است اما انتظاری که از دوبی و کوالالامپور دارید، از ماله مالدیو نداشته باشید. مساحتش حدود ۷ کیلومترمربع بوده و یکی از کوچک‌ترین شهرها در اقیانوس هند است.
شهر ماله، پرجمعیت‌ترین شهر مالدیو است. تراکم بالایی داشته و رتبه نخست پرتراکم‌ترین پایتخت جهان را در اختیار دارد. هوای این شهر، گرم است و متوسط درجه حرارتش حدود ۳۰ درجه سانتی گراد است. اگر قصد بازدید از جاهای دیدنی ماله را دارید، خدماتی چون کلوب غواصی، گردشگری و پیاده‌روی در مناطق محلی شهر ماله که اکثراً مردمانش به زبان انگلیسی آشنایی دارند، در دسترس است.
برای سفر به مالدیو چقدر پول لازم است؟

یکی از ورزش‌های ارزان در شهر ماله که پول زیادی نیاز ندارد، قایق‌سواری بر روی امواج با قایق بادبانی است. کلاً قایق‌رانی در سفر به مالدیو، یکی از هیجان‌انگیزترین فرصت‌های گردشگری است که گردشگران عاشق ورزش‌های آبی انجام می‌دهند. قایقرانی با انواع و اقسام قایق‌های یک و چند نفره در دسترس شما خواهد بود و با توجه به بودجه خود می‌توانید از این خدمات استفاده کنید. مثل قایق‌هایی که در شهر ونیز ایتالیا، به مسافران اجاره داده می‌شود و قیمت‌های گوناگونی دارد.
اگر خیلی قایق‌سوار حرفه‌ای هستید، کایاک سواری را در نظر داشته باشید. رقص روی آب‌های شفاف و نیلگون اقیانوس هند، یک فرصت ایده‌آل است و تفریحی وصف‌نشدنی. کایاک سواری، ساعتی است و هر نفر بالای ۲۰۰ دلار قیمت دارد. هزینه هر ساعت کایاک سواری در مالدیو بیش‌تر از هزینه هر ساعت قایقرانی است.
در مالدیو و اطراف شهر ماله، می‌توان از کایت‌سواری روی آب نیز استفاده کرد. ورزشی پرهیجان که محبوب آدرنالین گردها بوده و با حرکت نیروی باد، روی آب‌های اقیانوس هند در حرکت خواهید بود. کایت‌سواری در مالدیو نیز ساعتی است و به ازای هر نفر، حدود ۱۰۰ دلار قیمت دارد.
البته دقت کنید که اگر قصد دارید تا در بودجه خود و خانواده در سفر به مالدیو، صرفه‌جویی کنید، می‌توانید سوار برای قایق‌هایی با کف شیشه‌ای شده که مثل کیش و دوبی، شما را به وسط دریا برده و می‌توانید دنیای رنگارنگ زیر آب‌های نیلگون اقیانوس هند را به نظاره نشسته و از طبیعت حیرت‌انگیز آن لذت ببرید.
قایق‌سواری شیشه‌ای در مالدیو به ازای هر نفر، حدود ۳۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. حتماً در سفر به مالدیو، یک سفر با قایق کف شیشه‌ای را در برنامه سفر خود قرار دهید. مخصوصاً اگر خانوادگی یا گروهی سفر می‌کنید. بهترین زمان برای سوارشدن بر قایق شیشه‌ای هم ماه اردیبهشت تا آذرماه هر سال است که آب آرامی در جزیره برقرار است.

از جت اسکی تا غواصی و بازارگردی


یکی از گران‌ترین تفریحات در مالدیو، جت اسکی سواری است که برای آدرنالین گردها، یکی از ممتازترین فرصت‌های گردشگری روی آب در این جزیره زیبا خواهد بود. قیمت جت اسکی سواری در مالدیو، متناسب با اندازه و کیفیت جت اسکی، از ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار متغیر است.
این نرخ با توجه به دستگاهی که انتخاب می‌کنید تغییر می‌کند. لذا اگر حرفه‌ای نیستید، جت اسکی کوچکی را انتخاب و به مدت یک ساعت کرایه کرده تا شما و همراهان شما هر یک دقایقی از این دستگاه، برای تردد روی آب، استفاده کنند. تجربه خوبی است و به قیمتش در این جزیره زیبا می‌ارزد. البته مربیان جت اسکی در مالدیو، آموزش‌های ابتدایی را در اختیار عاشقان جت اسکی سواری قرار می‌دهند.
توجه داشته باشید که اگر از غواصی نمی‌ترسید، نرخ هر ساعت غواصی در عمق‌های مشخص شده با حضور مربیان آموزش‌دیده و با تجربه، از ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلار به ازای هر نفر متغیر است. اصلاً مهارت شنا نیاز ندارید و وسایل غواصی مجهز کاملاً در اختیار هر نفر قرار می‌گیرد. اگر مشکلات تنفسی و قلبی دارید، سعی نکنید توان خود را در این جزیره به بوته آزمایش بگذارید!
برای اینکه در هزینه‌های گشت و گذار و خرید خود در مالدیو، صرفه‌جویی کنید، حتماً از بازار بزرگ ماهی و بازار بزرگ میوه شهر، دیدن کنید. قیمت محصولات عرضه‌شده در این بازارهای محلی عمده و خرده‌فروشی، به مراتب کم‌تر از فروشگاه‌های لوکس شهر ماله است. جاده Majeedhee Magu و Chaandhanee Magu طبیعت زیبایی دارد و دست‌فروش‌ها و مغازه‌دارانی برای خرید خوردنی و نوشیدنی در آنجا مستقر هستند.
در شهر ماله، برای خرید غذای محلی نیز برنامه‌ریزی کنید که هم در بودجه شما صرفه‌جویی می‌کند و هم می‌توانید غذای محلی این منطقه آسیا را تجربه کنید. در سفر به مالدیو، بخشی از پول خود را صرف خرید میوه کنید. انبه، پاپایا، کواوا، موز، هندوانه و نارگیل، از جمله محصولاتی است که اسموتی‌های خوشمزه از آن‌ها، با قیمت گزافی در هتل‌های لوکس مالدیو عرضه می‌شود، اما می‌توانید در بازار میوه ماله، آن‌ها را با قیمت کمی خریداری کنید.
برای سفر به مالدیو چقدر پول لازم است؟

اگر قصد ندارید که از رستوران‌های لوکس شهر ماله استفاده کنید، غذاهای محلی را در نظر داشته باشید. غذاهای دریایی این منطقه، معروف است و مقوی. کافه و رستوران‌های با قیمت‌های مناسب و اقتصادی در مالدیو در دسترس گردشگران قرار دارد تا در هزینه و بودجه خود صرفه‌جویی کنید.
توجه کنید که در شهر مالدیو، به دلیل هزینه بالای بنزین، موتورسیکلت‌های زیادی مثل شهر کوالالامپور مالزی تردد می‌کند. بیش از چهل هزار موتورسیکلت در مالدیو تردد دارد و چون هوا شرجی است، پیاده‌روی جز در شب، آسان نیست. با اجاره موتورسیکلت، هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و هم از نقاط دیدنی شهر ماله که در شمال شرقی آن قرار دارد، دیدن کنید.
برای خرید بلیط پرواز خارجی از شرکت‌های مطرح هوایی ایرانی و خارجی، از رزرواسیون آنلاین بلیط هواپیما سفرمارکت در طول هفته استفاده کرده و بهترین نرخ‌ها را در طول سال انتخاب نمایید.

مخاطب گرامی
اگر قصد رزرو هتل مالدیو را دارید یا دوست دارید با تورهای هیجان‌انگیز این کشور، سفری خاطره‌انگیز را با همسر و آشنایان و دوستان خود رقم بزنید، از خدمات خرید اینترنتی تور سفرمارکت به مقصد مالدیو استفاده کنید. اگر درباره هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس مالدیو، سؤالی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.
شما می‌توانید با دانلود و نصب اپ سفرمارکت، از تخفیفات خرید آنلاین نیز بهره‌مند شوید. با دنبال کردن اینستاگرام سفرمارکت، در جریان کمپ های تخفیف باورنکردنی سفرمارکت در طول سال قرار بگیرید.
لینک این گفتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی دارید به اطلاع دوستان جهانگرد خود برسانید. دنیای زیبای مالدیو را از لنز دوربین گردشگران ایرانی و خارجی در هشتگ #MALDIVES تماشا کنید و با قیمت برخی از محصولات و خدمات گردشگری و غذایی و حمل و نقل جزیره از دید توریست‌ها آشنا شوید که اطلاعات ارزشمند و به‌روزی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است