search
menu

جاهای دیدنی ماله

[ پنهان کردن ]
درباره جاهای دیدنی ماله
بنای یادبود سونامی (The Tsunami Monument)
مسجد جمعه بزرگ (Grand Friday Mosque)
گالری هنری اسجهی (Esjehi Art Gallery)
مسجد هوکورو میسکی (Hukuru Miskiiy)
موزه ملی (National Museum)
گالری هنر ملی (National Art Gallery)

درباره جاهای دیدنی ماله


مالدیو، کوچک ترین کشور آسیایی از نظر جمعیت و مساحت است که به دلیل داشتن جزایر متعدد کوچک و پر از آرامش و طبیعت زیبا و بکرش به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است. جنگل‌های استوایی، سواحل زیبا با شن‌های سفید، مناظر نفس گیر اقیانوس هند، هتل‌ها و ریزورت‌های لوکس و مدرن همه از جذابیت‌های مالدیو هستند که سبب جذب گردشگران از سراسر جهان شده‌اند. در کنار جاذبه‌های زیبا در ماله (Malé)، پایتخت مالدیو جاذبه‌های فرهنگی، هنری و ... نیز وجود دارند. شهر فرهنگی ماله مکان‌های دیدنی زیادی نظیر مسجدهای قرن هفدهم و گالری‌های هنر معاصر دارد که بازدید از آن‌ها ارزش دارد و به هر گردشگری که بلیط هواپیما برای سفر به ماله خریداری می کند، پسنهاد می‌شود.
پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با مالدیو و جزایر آن مطلب آن را در همین وبسایت مطالعه کنید.
جاهای دیدنی ماله

بنای یادبود سونامی (The Tsunami Monument)


بنای یادبود سونامی در جنوب شرق ماله قرار دارد و برای زنده نگه داشتن یاد کسانی که جانشان را در سونامی سال ۲۰۰۴ در اندونزی از دست دادند، ساخته شده است. بازدید از چنین مکان‌های دیدنی در ماله تنها به دلیل تاریخ و داستان پشت آن‌ها نیست، بلکه معماری بناها نیز بسیار دیدنی و در نوع خود منحصر به فرد است. در طراحی موزه یادبود سونامی جنبه‌های مختلف سونامی ۲۰۰۴ در نظر گرفته شده و به زیبایی مردمانی که کشته شده و یا خانه‌هایشان ویران شده بود، به نمایش گذاشته شده‌اند.

مسجد جمعه بزرگ (Grand Friday Mosque)


مسجد جمعه بزرگ ماله یا همان گرند فرایدی، بزرگ‌ترین مسجد ماله و شاید جنوب آسیا است که در مرکز اسلامی ماله قرار دارد. ظرفیت مسجد جمعه بزرگ حدود ۵ هزار نفر است و ساختاری ساده و در عین حال مدرن دارد. این مسجد به دستور رئیس جمهور ماله مأون عبدالقیون ساخته شد و در سال ۱۹۸۴ افتتاح گردید. مسجد جمعه بزرگ به لحاظ مکانی دقیقا پشت پارک میدان جمهوری واقع شده است. مناره زیبای مسجد و گنبد بزرگ طلایی رنگش در ورودی مرکز اسلامی شهر، به عنوان جالب‌ترین نماد ماله خودنمایی می‌کنند. مناره‌ و گنبد مسجد جمعه بزرگ ماله معمولا از اولین مواردی هستند که گردشگران در راه یابی به شهر از طریق قایق، آن را مشاهده می‌کنند. چوب‌های تزئینی نفیس و خوشنویسی‌های عربی در دیوارهای داخلی مسجد به چشم می‌خورند.
جاهای دیدنی ماله

گالری هنری اسجهی (Esjehi Art Gallery)


گالری هنری اسجهی، در مدهازیارای ماگو (Medhuziyaraiy Magu) واقع شده و قدمت آن به دهه ۱۸۷۰ برمی‌گردد. این گالری یک موزه هنری کوچک به حساب می‌آید که آثار سنتی و مدرن مالدیو را به نمایش گذاشته است. در گالری هنری اسجهی به طور منظم نمایشگاه‌های مختلف نظیر نمایشگاه صنایع دستی برگزار می‌شوند که بازدید کنندگان می‌توانند از نزدیک آن‌ها را مشاهده و خرید کنند. فضای گالری هنری اسجهی بسیار گرم و صمیمی است و شما در بازدید از آن می‌توانید هنرمندان را از نزدیک ملاقات کرده و در مورد آثارشان با آن‌ها گفتگو کنید. همچنین، گالری هنری اسجهی مکانی است برای علاقه مندان به هنر تا با آشنایی با دنیای پررمز و نگار هنر، دنبال علایق خود بروند.

مسجد هوکورو میسکی (Hukuru Miskiiy)


مسجد هوکورو میسکی یا همان مسجد جمعه قدیمی یکی دیگر از جاذبه‌های ماله است. مسجد هوکورو میسکی قدیمی‌ترین مسجد ماله و پایه و اساس مسجد جمعه بزرگ به حساب می‌آید. تمام مسجد هوکورو میسکی از سنگ مرمر حکاکی شده پوشش داده شده و پس از دو سال ساخت و ساز درسال ۱۶۵۸، زمان حکمرانی سلطان ابراهیم اسکندر تکمیل شد. حکاکی‌های بی‌نظیر نمای داخلی مسجد مورد بازسازی قرار گرفته و قدمت یکی از پانل‌هایی که به معرفی اسلام پرداخته، به قرن سیزدهم مربوط است. اطراف مسجد هوکورو میسکی را یک باغ باصفا و یک گورستان به جا مانده از قرن هفدهم محاصره کرده است. مسجد هکورو میسکی در سال ۲۰۱۳ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گردید.
جاهای دیدنی ماله

موزه ملی (National Museum)


موزه ملی ماله یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که در سفر به ماله می‌توانید بازدید کنید. موزه ملی در چند قدمی گالری هنر ملی واقع شده و در غرب پارک سلطان قرار دارد. محمد امین دیدی، اولین رئیس جمهور مالدیو در سال ۱۹۵۲ موزه اصلی را افتتاح کرد و این موزه در مجموعه کاخ سلطان قرار داشت. موزه ملی در روز استقلال مالدیو یعنی ۲۶ ماه ژوئیه سال ۲۰۱۰ بازگشایی شد. در راستای بازگشایی مجدد این موزه، سبک آن مدرن‌تر شده بود و کمک مالی دولت چین این بازسازی را به عنوان نماد دوستی بین آن‌ها انجام داده بود. در موزه ملی ماله آثار متنوعی از تاریخ فرهنگی مالدیو نظیر فیلی کولهو (Feyli Kolhu)، کت و شلوار فوق العاده مرغوبی که سلطان محمد تاکوروفانو (Sultan Mohammed Thakurufaanu) آن را دوخته بود، به نمایش گذاشته شده‌اند.

گالری هنر ملی (National Art Gallery)


گالری هنر ملی ماله در پارک بسیار زیبا و باصفای سلطان واقع شده و در سال ۲۰۰۵ دولت مالدیو آن را به عنوان محلی برای نمایش هنر و فرهنگ مالدیو ساخت و افتتاح کرد. اولین باری که گالری هنر ملی گشایش یافت، به مالدیو معاصر اختصاص داده شد و ۲۹ نقاشی برتر مالدیوی به نمایش درآمد. سپس، رفته رفته آثار بیشتری راهی گالری هنر ملی شدند و کارهای متفاوتی به آثار ثابت گالری تبدیل شدند. اثر سونامی کاری از حسن زیاد از جمله این آثار است که منظره رئال تخریب سونامی سال ۲۰۰۴ را به زیبایی و تردستی به تصویر کشیده است. اولین نمایشگاه کامل هنر معاصر مالدیو در سال ۲۰۱۲ در گالری هنر ملی برگزار شد. این نمایشگاه بریتینگ اتولز (Breathing Atolls) نام داشت و یک همکاری میان هنرمندان ژاپن و مالدیو به حساب می‌آمد که موضوع آثارشان اثرات تغییرات آب و هوایی در کشورهای جزیره‌ای کوچک مانند مالدیو بود. بسیاری از گردشگران با خرید بلیط هواپیما خارجی به این شهر سفر کرده و از این گالری بازدید نموده‌اند.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است