search
menu

اقامتگاه بوم گردی قدیم ندیما نیشابور

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه بومگردی قدیم ندیما نیشابور
امکانات و خدمات اقامتگاه بومگردی قدیم ندیما نیشابور
واحدهای اقامتی اقامتگاه بومگردی قدیم ندیما نیشابور
موقعیت مکانی اقامتگاه بومگردی قدیم ندیما نیشابور
اماکن دیدنی نزدیک اقامتگاه بومگردی قدیم ندیما نیشابور

درباره اقامتگاه بومگردی قدیم ندیما نیشابور


اقامتگاه بومگردی قدیم ندیما نیشابور (به انگلیسی: Ghadim Nadima Neyshabur Traditional House) منزلگاهی است کهن و تاریخی متعلق به دوران پهلوی که از سال ۱۳۸۳ و پس از مرمت و بهره برداری، درب های خود را بروی میهمانان و گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما نیشابور به این شهر دیدنی و دل انگیز قدم می گذارند، گشوده و از آن ها به شایستگی پذیرایی می کند. این اقامتگاه دنج و خلوت که در روستای حمید آباد واقع در جاده نیشابور به بوژان آرمیده، برای تجربه اقامتی آرامش بخش و بیادماندنی در شهر نیشابور بهینه شده و قادر است با برآورده ساختن نیازهای اولیه میهمانان و ارائه فضایی دلپذیر و خاطره انگیز، لحظات اقامت در این شهر را به کام گردشگران شیرین و در خاطرشان ماندگار سازد.

امکانات و خدمات اقامتگاه بومگردی قدیم ندیما نیشابور


اکثر افرادی که اقامتگاهی بومگردی را برای اقامت خود انتخاب می کنند، به خوبی می دانند که این اماکن در ارائه برخی امکانات رفاهی و وسایل اقامتی به میهمانان خود محدودیت دارند، چراکه به منظور القای حال و هوای نوستالژیک و حفظ عناصر سنتی و تاریخی خود باید از بهره گیری و ارائه وسایل رفاهی و تجهیزات اقامتی مدرن چشم پوشی کنند. بنابراین عدم وجود امکانات مدرنی نظیر تلویزیون، دستگاه پخش، تهویه مطبوع، اینترنت و تخت خواب در چنین اقامتگاه هایی جزء نکات منفی محسوب نمی شود، بلکه ماهیت اقامتگاه های بومگردی ارائه چنین امکاناتی را امکان پذیر نمی سازد. بنابراین نباید از اقامتگاه بومگردی قدیم ندیما نیشابور نیز انتظار داشت که به امکانات رفاهی هتل های چند ستاره مجهز باشد. اما در عوض، این اقامتگاه به لطف وسایل قدیمی و چیدمان سنتی و جذاب خود، حس حضور در گذشته های دور و زندگی در خانه های تاریخی دوران پهلوی را به شما القا می کند. البته وسایل رفاهی میهمانان تا جای ممکن و تا حدی که به دکوراسیون نوستالژیک اتاق های آن آسیبی وارد نگردد، برای میهمانان فراهم گردیده است: وسایلی از قبیل پنکه، بخاری گازی، کولر آبی، توالت ایرانی و فرنگی (اشتراکی)، حمام اشتراکی و یخچال عمومی در این مکان تعبیه شده تا در تامین آسایش و آرامش میهمانان و خریداران بلیط هواپیما مشهد خللی وارد نشود. همچنین پارکینگی غیرمسقف نیز در این مکان به میهمانانی که قصد دارند با خودروی شخصی خود در این اقامتگاه سکونت کنند، ارائه خواهد شد تا در یافتن مکانی برای پارک خودروی خود دچار مشکل نشوند. اما مزیتی که اقامتگاه بومگردی قدیم ندیما نیشابور را به مکانی پرطرفدار مبدل کرده، غذاهای لذیذی است که برای میهمانان خود تهیه و طبخ می کند. در مطبخ خانه این مکان انواع و اقسام غذاهای خوش عطر و طعم ایرانی، از چلو جوجه و چلو کباب گرفته تا قیمه بادمجان و میرزا قاسمی برای میهمانان طبخ می گردد تا گردشگرانی که با تهیه بلیط هواپیما نیشابور به این مکان سفر می کنند، هیچ کم و کاستی از لحاظ خورد و خوراک نداشته باشند.

واحدهای اقامتی اقامتگاه بومگردی قدیم ندیما نیشابور


اقامتگاه بومگردی قدیم ندیما نیشابور از ۴ باب اتاق (دو باب چهار نفره و دو باب پنج نفره) تشکیل شده و قادر است حداکثر از ۲۰ نفر پذیرایی کند. همان طور که ذکر گردید، اتاق های این اقامتگاه فاقد سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی بوده و میهمانان باید از دو توالت فرنگی و ایرانی که در داخل محوطه تعبیه شده است، به صورت مشترک استفاده کنند.

موقعیت مکانی اقامتگاه بومگردی قدیم ندیما نیشابور


خوشبختانه اقامتگاه بومگردی قدیم ندیما نیشابور از لحاظ موقعیت مکانی در جایی مناسب و در نزدیکی برخی از جاذبه های گردشگری نیشابور نظیر آرامگاه عطار نیشابوری، آرامگاه خیام، مقبره کمال الملک و رباط شاه عباسی واقع شده است و با پایانه مسافربری نیشابور فقط ۱۷ دقیقه فاصله دارد.

اماکن دیدنی نزدیک اقامتگاه بومگردی قدیم ندیما نیشابور


آرامگاه خیام: ۴.۲ کیلومتر
آرامگاه عطار نیشابوری: ۴.۸ کیلومتر
مقبره ی کمال الملک: ۴.۹ کیلومتر
رباط شاه عباسی: ۷.۱ کیلومتر
دهکده چوبین نیشابور: ۷.۴ کیلومتر
امکانات هتل
restaurant رستوران
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
directions_car پارکینگ با هزینه
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است