search
menu

اقامتگاه بوم گردی ماژان مشهد

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه بوم گردی ماژان مشهد
تاریخچه ماژان
موقعیت جغرافیایی اقامتگاه ماژان
انواع اتاق های اقامتگاه ماژان
امکانات داخل اتاق های ماژان
امکانات کلی اقامتگاه بوم گردی ماژان
اماکن و جاذبه های نزدیک به اقامتگاه بوم گردی ماژان مشهد

درباره اقامتگاه بوم گردی ماژان مشهد


اقامتگاه بوم گردی ماژان مشهد از آن دست خانه های سنتی است که صد سالی قدمت دارد و در روستای زیبایی واقع شده و حالا با تغییر کاربری به عنوان اقامتگاه بوم گردی در اختیار گردشگران و مسافران قرار گرفته است. شاید بیشتر کسانی که با خرید بلیط هواپیما به مشهد سفر می کنند دنبال hotel پر زرق و برقی برای اقامت هستند اما اقامت در خانه های سنتی بوم گردی و معاشرت با افراد خانه از جنس تجربه های نوستالژیکی است که هر فرد باید در زندگی اش کسب کند؛ به ویژه اگر آن اقامت گاه مانند اقامتگاه ماژان در دل باغات و مزارع روستاهای اطراف مشهد باشد، یک بار هم که شده باید برنامه سفر مشهد ریخته و چند روزی را در این خانه سنتی اقامت داشته باشید.

تاریخچه ماژان


قدمت بنای اصلی majan ecological resort به حدود ۱۳۰ سال قبل می رسد زمانی که در دوران قاجار این خانه ساخته و مسکن صاحبان خانه شد. طبعاً با گذشت زمان خانه دچار آسیب هایی شده بود و از آنجا که صاحبان خانه تصمیم به تغییر کاربری داشتند؛ در سال ۱۳۹۶ ماژان تحت مرمت و بازسازی قرار گرفت تا در نهایت به عنوان اقامتگاه بوم گردی به ظرفیت های اقامتی استان اضافه شود.

موقعیت جغرافیایی اقامتگاه ماژان


از مشهد که سر بگردانید، کمی آن طرف تر اقامتگاه بوم گردی ماژان در روستای حصار سرخ قرار گرفته است. حصار سرخ از توابع شهر شاندیز است و تا مشهد فاصله چندان زیادی ندارد در نتیجه مهمانان می توانند هم تجربه بوم گردی کسب کنند و هم به جاهای دیدنی مشهد دسترسی نسبتا راحتی داشته باشند. به طور مثال فاصله این اقامتگاه تا جاهای دیدنی مشهد مانند حرم امام رضا تنها ۴۰ کیلومتر است.

انواع اتاق های اقامتگاه ماژان


Majan hotel در کل ۶ واحد اقامتی با ظرفیت پذیرایی از ۳۵ مهمان را دارد. تمامی اتاق های اقامتگاه مشابه یکدیگر بوده و از نظر امکانات و خدمات چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند. بد نیست بدانید اتاق های majan hotel mashhad فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی هستند و تنها اتاقی که حمام و سرویس بهداشتی دارد اتاق هزار دستان با ظرفیت ۱۰ نفر است. این اتاق در طبقه بالای اقامتگاه قرار گرفته و برای اقامت در آن باید از پله ها استفاده کنید. سایر اتاق های ماژان عبارتند از اتاق دو نفره گذشته( واقع در زیرزمین اقامتگاه)، اتاق دو نفره پری( طبقه بالا)، اتاق ۴ نفره هیوا( طبقه بالا)، اتاق ۵ نفره قیصر( طبقه بالا) و اتاق ۱۰ نفره هزار دستان( طبقه بالا). اتاق هزار دستان و اتاق گذشته قابلیت ۲ نفر اضافه را نیز دارند.

امکانات داخل اتاق های ماژان


از آنجا که ماژان اقامتگاهی بوم گردی و سنتی است نباید از آن انتظار امکانات آنچنان فراوانی را داشت. با این حال در بیشتر اتاق های آن امکاناتی از قبیل بخاری، کرسی، گلیم، جا لباسی، پنکه سقفی و کف پوش نمد برای آسایش مهمانان تعبیه شده است. البته از آنجا که اتاق ۱۰ نفره هزاردستان حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی دارد در این اتاق سرویس فرنگی و دمپایی نیز قرار گرفته است.

امکانات کلی اقامتگاه بوم گردی ماژان


ماژان گرچه اقامتگاه بوم گردی است و امکانات چندان فراوانی ندارد اما سیستم سرمایش و گرمایش آن در هر واحد قرار گرفته تا مهمانان از گزند سرما و گرما در امان باشد. از طرفی دیگر مهمانان امکان سفارش غذا از جمله غذاهای سنتی در سه وعده غذایی اصلی را دارند و در صورت تمایل حتی خودشان نیز می توانند آستین بالا زده و آشپزی کنند. ماژان به سرگرمی و تفریح مهمانان خود هم اهمیت داده و درصورت درخواست گردشگران موسیقی زنده( گروهی و تک نفره) برای شان اجرا خواهد شد. در این اقامتگاه کارگاه ساز سازی، نقاشی روی سفال و گلخانه هم قرار دارد و بازدید از این بخش ها برای گردشگران اقامتگاه آزاد است. از جاذبه های اطراف اقامتگاه باید به درخت چنار چهار هزار ساله روستا اشاره کرد که بازدید از آن جزو واجبات است. ماژان گرچه امکاناتی مانند اینترنت و پارکینگ ندارد اما برخورد و رفتار پرسنل آن به اندازه‌ای خوب و محترمانه است که اگر باز هم قصد خرید بلیط هواپیما مشهد و سفر داشتید به جای هتل های چند ستاره به فکر اقامت در اقامتگاه بومگردی ماژان بیافتید.

اماکن و جاذبه های نزدیک به اقامتگاه بوم گردی ماژان مشهد


فاصله تا پیست موتورسواری ویرانی: ۷.۲ کیلومتر
فاصله تا قلعه تاریخی شاهان دژ شاندیز: ۱۱.۴ کیلومتر
فاصله تا مجتمع تفریحی و مرکز خرید پدیده شاندیز: ۱۱.۶ کیلومتر
فاصله تا پارک هفت حوض مشهد: ۱۲.۴ کیلومتر
فاصله تا پارک جنگلی شاندیز: ۱۳.۹ کیلومتر
فاصله تا روستاهای سرسبز ابرده: ۱۵.۱ کیلومتر

امکانات هتل
restaurant رستوران
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است