search
menu

اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن مشهد

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن مشهد
موقعیت اقامتگاه
امکانات اتاق های اقامتگاه
رستوران اقامتگاه
امکانات و خدمات اقامتگاه
اماکن نزدیک اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن مشهد

درباره اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن مشهد


اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن مشهد از جمله خانه های قدیمی است که به صورت سنتی ساخته شده و حتی در ساخت آن همانند قدیم از کاه گل و چوب استفاده شده است. گرچه بیشتر گردشگران و مسافرانی که بلیط هواپیما مشهد تهیه می کنند قصد بازدید از جاهای دیدنی مشهد این شهر زیارتی را دارند اما جاذبه های خراسان رضوی تنها در شهر مشهد خلاصه نمی شود و کمی آن طرف تر از مشهد در شهر طرقبه طبیعت زیبا و خاص خراسان قرار دارد که توجه هر طبیعت دوست و طبیعت گردی را به خود جلب می کند. آنهایی که با هدف طبیعت گردی بلیط هواپیما خریده و به شهرها و روستاهای اطراف مشهد سفر می کنند می دانند که در شهرهای اطراف مشهد از هتل های چند ستاره خبری نیست اما اقامتگاه های بوم گردی مختلف با خدمات و امکانات متنوع تجربه اقامتی خاص نوستالژیک را به مهمانان می دهد. گفته می‌شود قدمت این اقامتگاه به حدود ۳۰۰ سال قبل می رسد.

موقعیت اقامتگاه


Kang Kohan Ecolodge در روستای کنگ اطراف شهر طرقبه قرار دارد. خانه های این روستا همانند بسیاری از روستاهای کوهپایه ای به صورت پلکانی و با استفاده از سنگ، چوب و کاهگل ساخته شده اند. بافت پلکانی روستا اجازه تردد به خودروها نمی دهد و این شاید برای افراد مسن کمی نگران کننده باشد اما بد به دل خود راه ندهید چون برای رفتن به اقامتگاه وسیله نقلیه وجود دارد. از آنجا که این روستا در دل کوهپایه ها ساخته شده انتظار آب و هوایی خوب و دلپذیر را داشته باشید و تا می توانید در مدت زمان اقامت خود در این روستا نفس های عمیق بکشید و هوای پاکیزه و به دور از آلودگی را به ریه های خود هدیه دهید

امکانات اتاق های اقامتگاه


اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن مشهد خانه ای دو طبقه با ۴ واحد اقامتی است و در کل ظرفیت چهل گردشگر را دارد. هر جهار واحد این اقامتگاه در طبقه دوم قرار دارند و در طبقه اول چایخانه سنتی اقامتگاه قرار گرفته است. تمامی اتاق ها برای اینکه گردشگران حس زندگی در زمان گذشته و خانه های سنتی و قدیمی را بهتر درک کنند به صورت کف خواب و فاقد تخت در نظر گرفته شده اند. سیستم های گرمایشی و سرمایشی اتاق ها به صورت بخاری هیزمی، کرسی و پنکه سقفی اند.

رستوران اقامتگاه


اقامتگاه یک چایخانه سنتی دارد که مهمانان علاوه بر کردن چای و دمنوش های گوارا امکان سفارش غذاهای سنتی را نیز در این چای خانه دارند؛ به همین دلیل مهمانان امکان پخت و پز در اتاق ها را ندارند. البته توجه داشته باشید که باید از قبل سفارش غذای مورد نظر خود را بدهید. بد نیست بدانید که این اقامتگاه صبحانه رایگان به مهمانان خود ارائه می دهد.

امکانات و خدمات اقامتگاه


کنگ کهن تنها یک اقامتگاه بوم گردی در روستای کنگ از توابع شهر طرقبه است و نباید انتظار خدمات و امکانات هتل های چند ستاره شهری را از این خانه سنتی روستایی داشت. با این حال این اثامتگاه با ایجاد ساده ترین و ابتدایی ترین امکانات و رفع نیازهای اولیه و صد البته مهمان نوازی و خوشرویی صاحبان خانه توانسته رضایت مهمانانش را کسب کند. کنگ کهن فاقد اینترنت و پارکینگ است به همین دلیل بهترین گزینه اقامتی برای گردشگران و طبیعت گردان این است که می خواهند چند روزی را به دور از دنیای مدرنیته شهری به گشت و گذار در دل طبیعت و خودشناسی بپردازند.

اماکن نزدیک اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن مشهد


فاصله تا قلعه تاریخی شاهان دژ شاندیز: ۱۵.۶ کیلومتر
فاصله تا مجتمع تفریحی و مرکز خرید پدیده شاندیز: ۱۵.۹ کیلومتر
فاصله تا پارک جنگلی شاندیز: ۱۸.۱ کیلومتر
فاصله تا سد چالیدره: ۱۹ کیلومتر
فاصله تا روستای ابرده: ۱۹.۳ کیلومتر
فاصله تا سد گلستان: ۲۴.۶ کیلومتر

امکانات هتل
restaurant رستوران
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
fiber_pin صندوق امانات
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است