search
menu

خوراکی‌هایی که باید در سفر به همراه داشته باشید

[ پنهان کردن ]
۱. کره بادام زمینی
۲. نخود پخته
۳. انواع آجیل
۴. میوه خشک
۵. پاپ کورن
۶. هویج
۷. آب
۸. نان خشک
۹. شکلات تلخ
۱۰. داروهای خانگی
سفر کردن جنبه‌های گوناگونی دارد که هر کدام از آن‌ها به نوبه خود جذاب و خاطره‌انگیز هستند. مکان‌های جدیدی که می‌بینیم، تجربه‌های متفاوتی که به دست می‌آوریم، غذاهای جدیدی که تست می‌کنیم و… همه می‌توانند انگیزه‌ای جذاب برای رفتن به مسافرت باشند. برخی افراد به دلیل ملاحظات بهداشتی و حساس بودن نسبت به غذاهای رستورانی ترجیح می‌دهند که تمام خوراکی‌ها و غذاهای طول سفرشان را به صورت شخصی تهیه و آماده کنند. اما اگر تنها به قصد تجربه مزه غذاهای جدید و متنوع بلیط هواپیما را خریداری می‌کنید و راهی سفر می‌شوید، باز هم نیاز دارید که در طول سفر خوراکی‌هایی به همراه داشته باشید تا در مواقع لزوم از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله سعی کردیم بهترین خوراکی‌ها و میان وعده‌هایی را که می‌توانید در سفر به همراه داشته باشید به شما معرفی کنیم تا در طول مسافرت هیچ دغدغه‌ای به جز تفریح و خوش‌گذرانی برایتان باقی نماند.
خوراکی‌هایی که باید در سفر به همراه داشته باشید

۱. کره بادام زمینی


ممکن است شما جزء افرادی باشید که به صبحانه خوردن عادت ندارید و دوست دارید که به جای خوردن صبحانه بین وعده صبحانه و ناهار یک میان وعده میل کنید. هرچند که این کار از نظر سلامتی چندان مناسب نیست اما اگر به آن عادت دارید بهتر هست حتما کره بادام زمینی را به عنوان یک میان وعده کامل در سفر به همراه داشته باشید. در طول مسافرت شما برای گشت و گذار، خرید، تفریح و… پیاده‌روی می‌کنید و بدون شک به انرژی بیش‌تری از روزهای معمولی نیازمند هستید. مصرف کره بادام زمینی به عنوان یک میان وعده بسیار مغذی، انرژی مورد نیاز بدنتان را تامین می‌کند و اجازه نمی‌دهد که شما احساس ضعف و کسالت داشته باشید.

۲. نخود پخته


شاید تا به حال نخود پخته شده را به عنوان تنقلات امتحان نکرده باشید اما باید بدانید که این مورد جزء تنقلات خوشمزه و مفید است که همراه داشتن آن در سفر شما را از خوردن تنقلات مضر فراوانی که ممکن است در مسیر با آن‌ها مواجه شوید منصرف می‌کند. طرز تهیه آن بسیار آسان است و کافی است که نخودها را پس از پخته شدن آبکش کرده و خشک کنید سپس آن‌ها را با روغن زیتون، نمک و سایر ادویه‌های دلخواه مزه دار کنید و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت درون فر قرار دهید تا به یک تنقلات عالی تبدیل شوند.

۳. انواع آجیل


برخی افراد در مدت زمان حضور در ماشین، هواپیما، قطار و… و یا حتی چند ساعت بعد از پیاده شدن از آن‌ها احساس سرگیجه دارند و اشتهای خود را به همین دلیل از دست می‌دهند. در این مواقع که بدن به مواد مغذی احتیاج دارد و خوردن هرچیزی نیز ممکن نیست استفاده از مغزی‌جات یکی از بهترین راه حل‌های ممکن است. آجیل و مغزیجات به قدری محبوب و مورد پسند هستند که افراد حتی در مواقع کم اشتها بودن هم نمی‌توانند از خوردن آن‌ها صرف نظر کنند. از طرفی آجیل‌ها بسیار مغزی نیز هستند و می‌توانند تا زمانی که اشتهای فرد به طور کامل باز می‌گردد انرژی مورد نیاز بدنش را تامین کنند.
خوراکی‌هایی که باید در سفر به همراه داشته باشید

۴. میوه خشک


از آنجایی که معمولا مصرف فست فود و غذاهای پرچرب در سفر بیشتر می‌شود بسیار مهم است که در بین وعده‌های غذایی از میان وعده‌های دارای فیبر استفاده کنید تا دستگاه گوارش شما دچار آسیب نشود. این کار علاوه بر اینکه از بیماری‌های مزمن در طول زمان سفر جلوگیری می‌کند از بسیاری از درد‌ها و ناراحتی‌های معده نیز که معمولا برای مسافران اتفاق می‌افتد می‌کاهد. یکی از بهترین گزینه‌ها برای رسیدن فیبر به بدن در طول مسافرت استفاده کردن از میوه خشک شده است. میوه خشک شده مقدار فیبر مورد نیاز بدنتان را به خوبی تامین می‌کند و در عین حال برای نگهداری طولانی‌مدت نیز مناسب است و نیازی نیست که نگران خراب شدن و فاسد شدن آن باشید. انبه خشک، آناناس، سیب، گلابی و گیلاس از جمله مقوی‌ترین و پرفیبرترین میوه‌های خشکی هستند که می‌توانید در طول مسافرت استفاده کنید.

۵. پاپ کورن


سفر کردن جدای از لذت و خاطره‌های خوشی که به همراه دارد در برخی مواقع می‌تواند چالش‌برانگیز نیز باشد. برای مثال به هم خوردن زمان خوردن وعده‌های غذایی یکی از این چالش‌هایی است که به دلایل مختلف ممکن است در طول سفر برایتان اتفاق بیفتد. اگر شما هم جزء افرادی هستید که نمی‌توانید گرسنگی را تحمل کنید و حتی ۱ ساعت جا به جا شدن وعده‌های غذایی نیز منجر به اذیت شدنتان می‌شود، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقداری پاپ کورن در سفر به همراه داشته باشید. پاپ کورن حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است که می‌تواند به سرعت احساس گرسنگی را در شما برطرف کند. نگهداری از آن آسان است و در طبیعت‌گردی می‌توانید بدون نگرانی از فاسد شدن از آن استفاده کنید. البته این نکته را هم به یاد داشته باشید که مصرف پاپ کورن‌هایی که نمک اضافه دارند برای شما مشکل‌ساز خواهد بود و بهتر است از خوردن آن‌ها صرف نظر کنید.

۶. هویج


هویج مانند بسیاری از مواد دیگر دارای مواد مغذی فراوانی است که استفاده از آن در طول سفر توصیه می‌شود. اما دلیل اصلی معرفی آن در این مقاله کمک به افرادی است که در طی سفر‌های جاده‌ای طولانی مدت برای گذراندن وقت خود عادت به پرخوری دارند. این‌گونه افراد نمی‌توانند بدون خوردن خوراکی صرفا بدون حرکت در مسیر باقی بمانند تا به مقصد برسند. اگر شما نیز دچار این مشکل هستید، پیشنهاد می‌کنیم چند عدد هویج به همراه داشته باشید. خوردن هویج نسبت به بقیه خوراکی‌ها به زمان بیشتری احتیاج دارد و در عین حال که به شما کمک می‌کند زمان حضور در ماشین را راحت‌تر سپری کنید از پرخوری کردن شما هم جلوگیری می‌کند.
خوراکی‌هایی که باید در سفر به همراه داشته باشید

۷. آب


شاید توصیه نوشیدن آب در سفر برایتان بی‌معنا باشد. به این دلیل که آب یکی از مواد ضروری بدن هر انسان است و جزء موادی است که هر فرد در طول روز بدون نیاز به یادآوری از آن استفاده می‌کند. اما اگر از فواید نوشیدن آب در سفر‌ بیش‌تر آگاه باشید تاکید ما را روی این موضوع بهتر درک می‌کنید. دستگاه گوارش بسیاری از افراد با تغییرات آب و هوا و شرایط که در طول سفر اتفاق می‌افتد ناسازگار است و غذا‌ها را به درستی هضم نمی‌کند. آب بهترین ملین طبیعی برای بدن است که هضم غذا را برایتان راحت‌تر می‌کند. علاوه بر آن نوشیدن آب بیش‌تر سبب می‌شود که شما احساس سیری کنید و این همین مسئله سبب می‌شود که مصرف تنقلات غیرضروری در سفر برایتان کمتر شود.

۸. نان خشک


نان در هرم مواد غذایی جایگاه بسیار مهمی دارد و نباید برای مدت طولانی از رژیم غذایی حذف شود. علاوه بر آن برخی افراد عادت به خوردن نان دارند و بدون آن احساس سیری نمی‌کنند. هرچند که همه جای دنیا می‌توانید نان پیدا کنید اما باز هم برای سفرهای طولانی‌مدت و به خصوص سفرهایی که با طبیعت‌گردی همراه هستند بهتر است که حتما مقداری نان خشک به همراه داشته باشید. نان خشک را می‌توانید بدون ترس از کپک زدن و فاسد شدن تا آخر سفر نگهداری کنید و هر زمان که مایل بودید از آن نوش جان کنید.

۹. شکلات تلخ


برخی افراد طرفدار پر و پا قرص طعم و مزه شکلات تلخ هستند. اما اگر به مزه آن نیز علاقه چندان زیادی ندارید اما باز هم با توجه به خواص مفیدی که دارد استفاده از آن در سفر به شما توصیه می‌شود.

۱۰. داروهای خانگی


در پایان معرفی لیست خوراکی‌هایی که باید در سفر به همراه داشته باشید، یادآوری به همراه داشتن داروهای خانگی هنگام سفر نکته‌ای ضروری است. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، قبل از رزرو بلیط هواپیما ارزان آن را در چمدان خود قرار دهید و حتی اگر به داروی خاصی احتیاج ندارید باز هم به همراه داشتن مسکن ساده و داروهای گیاهی مانند عرق نعنا و… در سفر خالی از لطف نیست و در مواقع ضروری می‌تواند به شما بسیار کمک‌کننده باشد.
خوراکی‌هایی که باید در سفر به همراه داشته باشید

سخن آخر
سفر کردن تجربه پر رمز و رازی است که هر روز از آن می‌تواند به اندازه سال‌ها خاطره خوش برای شما به یادگار بگذارد. دیدن مناظر جدید، تجربه تفریحات متنوع، وقت‌گذرانی با کسانی که برای ما ارزشمند هستند و… تنها گوشه‌ای از دلایلی هستند که سفر را برای ما جذاب می‌کنند. اما برای اینکه بتوانیم به خوبی از اوقات دل‌انگیز سفر لذت ببریم بهتر است که از لوازم و چالش‌های مسافرت آگاهی داشته باشیم. یکی از ملزومات مهم سفر خوراکی‌هایی هستند که باید در هنگام مسافرت به همراه داشته باشیم. شاید از دید برخی افراد این مسئله بسیار پیش پا افتاده باشد اما بدون شک غذا و خوراکی‌هایی که در طول سفر استفاده می‌کنیم نه تنها در سلامت بدن ما مؤثر هستند بلکه می‌توانند در زیباتر کردن خاطرات سفر نیز نقش مهمی داشته باشند. ما در این مقاله سعی کردیم مفیدترین خوراکی‌هایی را که می‌توانید در طول سفر از آن‌ها بهره ببرید به شما معرفی کنیم تا نقش هرچند کوچکی در بهتر کردن سفر برایتان داشته باشیم.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است