search
menu

۱۴ کشور در جهان با خوشرو ترین مردم

[ پنهان کردن ]
۱) تایلند
۲) اسکاتلند
۳) ایرلند
۴) نیوزلند
۵) ایسلند
۶) کانادا
۷) مراکش
۸) فیجی
۹) نپال
۱۰) لائوس
۱۱) فیلیپین
۱۲) سنگال
۱۳) ژاپن
۱۴) عمان
شاید با خود فکر کنید که مسافرت کردن چیزی به جز تفریح و گشت و گذار نیست؛ اما باید بگوییم که با رفتن به سفر،‌ تجارب جدید و نویی را نیز در کنار گردش کسب می‌کنید که می‌تواند همه عمر در ذهن شما باقی‌ بماند. این تجربه‌ها شامل روابط و چالش‌هایی است که شما در طی سفر با مردمان آن شهر برقرار می‌کنید. فرض کنید به مقصدی سفر می‌کنید که رفتار مردم و ساکنین آن، به شدت سرد و بی‌روح است و شما باید برای هر سؤالی که در ذهن دارید با خود کلنجار بروید و بعد از کلی من و من، آدرس نزدیک‌ترین رستوران را بپرسید! در نقطه مقابل این اتفاق، مردمانی هستند که با روی خوش سؤال شما را پاسخ داده و حتی برای رفاه حال مسافران، آن‌ها را تا مقصد مورد نظر راهنمایی و مشایعت می‌کنند. مطمئنا حالا که این متن را می‌خوانید؛ خاطرات سفرها و برخورد با اهالی آنجا در ذهنتان مجسم شد... قطعاً مسافرت به مقاصدی که مردم خوشرویی دارد انتخاب ایده آل‌تری برای گذراندن اوقات فراغت است. اگر برای چند روزی قصد دور شدن از روزمرگی و رفتن به یک سفر خوب را دارید می‌توانید با خرید بلیط هواپیما خارجی یک مسافرت بی‌دردسر را تجربه کنید. در ادامه می‌خواهیم چند کشوری که به خوشرویی و مهربانی ساکنینش معروف شده‌اند را به شما معرفی کنیم. اگر دوست داشتید بدانید خوشروترین مردم جهان در کدام کشورها زندگی‌ می‌کنند در این مقاله ما را همراهی کنید.
۱۴ کشور در جهان با خوشرو ترین مردم

۱) تایلند


می‌خواهیم این لیست را با یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان شروع کنیم. گفتنی است این کشور به جز جاذبه‌های گردشگری متعدد، دارای اهالی خوش اخلاق و خوشرویی است که مسافرت را برایتان شیرین‌تر و دل‌چسب‌تر می‌کند. با مطالعه راهنمای سفر به تایلند و سفر به جای جای این کشور زیبا می‌توانید آنجا را خانه خود بدانید و با تایلندی‌ها ارتباط خوبی بگیرید. تایلند به سرزمین لبخندها معروف است! البته این نقل قول تنها یک کلیشه نیست و به حقیقت واقعاً نزدیک است. این صحبت از زبان گردشگرانی نقل شده که طبق نشست و برخاست با ساکنین تایلند متوجه این موضوع شده‌اند. به گفته آن‌ها در اکثر رستوران‌ها تخفیفی جزئی برایشان قائل شده‌اند و رفتاری بسیار مهربانانه با آن‌ها داشته‌اند.

۲) اسکاتلند


اسکاتلند، تنها کشور از اروپا است که در بین ده کشور اول در گزارش خوشروترین مردم جهان، جاخوش کرده است. اسکاتلندی‌ها مردمانی خونگرم و خوش مشرب هستند که تا به حال کمدین‌های زیادی را به جامعه استندآپ کمدین تقدیم ‌کرده‌اند. این کشور با داشتن جاذبه‌های طبیعی، تپه‌های بکر دیدنی و دریاچه‌های بی‌نظیر به خودی خود کشوری جذاب و مناسب برای یک تعطیلات شگفت‌انگیز است اما باید گفت که اهالی خنده روی این کشور روی سفر شما آن‌قدر تأثیر خوبی می‌گذراند که در صورت بازگشت به مبدأ باز هم دلتان می‌خواهد برای سفر یکی از شهرهای کشور اسکاتلند را انتخاب کنید.

۳) ایرلند


احتمالاً تا به حال راجع به زیبایی‌های کشور ایرلند شنیده‌اید. اما ما در این قسمت می‌خواهیم در مورد مردمان این کشور اطلاعاتی را در اختیار شما بگذاریم. ایرلند با امتیاز بسیار بالایی در رابطه با خوشروترین مردم، در بین چند کشور اول دنیا قرار گرفته است. گردشگرانی که به ایرلند سفر کرده‌اند همگی بر خوش خلق بودن مردمان ایرلندی اتفاق نظر دارند. آن‌ها می‌گویند برخورد ساکنین این کشور به قدری صمیمی و گرم است که گویی سال‌ها دوست هم بوده‌اید! مردمان ایرلندی با یکدیگر و مخصوصاً با توریست‌ها به سادگی ارتباط برقرار می‌کنند و از معرفت و رفاقت چیزی کم نمی‌گذارند.

۴) نیوزلند


اگر فیلم سینمایی ارباب حلقه‌ها را تماشا کرده باشید با تمامی جاذبه‌ها و بافت بکر این کشور آشنا شده‌اید. اما این حد از جذابیت این کشور تنها به خاطر طبیعت و کوه‌های مرتفع و باشکوهش نیست؛ بلکه نیوزلند به خاطر مردمان و اهالی‌اش هم زبانزد خاص و عام است. ساکنین نیوزلند به (kiwi) یا همان کیوی‌ها معروف هستند صفت‌های پسندیده زیادی دارند که از بهترین آن‌ ویژگی‌ها می‌توان به دست و دل‌باز بودن، بخشندگی بی‌نهایت، دید مثبت به زندگی، لبخند بر لب داشتن و سعی بر شاد زیستن اشاره کرد. ایرلندی‌ها در اکثر اوقات چهره‌ای شاد و بشاش دارند.

۵) ایسلند


درست است که ایسلند یک کشور سردسیر بوده و در بیشتر مواقع یخبندان دارد اما باید گفت به لطف مردمانش، گرمی بی اندازه‌ای را چاشنی سفر گردشگران می‌کند. تصوری که در ذهن ما از کشورهای سردسیر نقش می‌بندد همگی حاکی از این است که مگر می‌شود مردمی گرم و صمیمی در کشوری زندگی کنند که حتی گرمای آفتاب را فقط برای چند ساعت کوتاه در طول روز دارند؟ خوشبختانه ایسلند جواب مثبت ما به این اتفاق است. مردمان ایسلندی در پذیرایی از مسافران حتی در آب و غذا چیزی کم نداشته و اقلام ضروری را به طور رایگان در اختیارتان قرار می‌دهند. آن‌ها با خوشرویی به هر پرسش شما پاسخ می‌دهند و ارزش خاصی برای همراهی با توریست‌ها قائل هستند.

۶) کانادا


کانادا نامی آشنا در هر مقیاسی است که صحبت از خوش اخلاقی، خوشرویی و مهمان نوازی باشد. همان‌طور که می‌دانید آرامشی بسیار و دلی آرام، از جمله مواردی است که انسان را به یک فرد مهربان و خوش خلق تبدیل می‌کند؛ در مورد مردمان کانادا نیز این موضوع صدق می‌کند. آن‌ها به قدری آرامش دارند که اگر در پشت یک ترافیک سنگین هم گیر کنند با عصبانیت داد نمی‌زنند و صدای بوق ماشین را به صدا نمی‌اندازند. اکثریت مردم کانادا افرادی مؤدب و مهربان هستند که حتی اگر به یک جسم بی‌جان برخورد کنند در نهایت از او عذرخواهی می‌کنند. البته این موضوع که اغراق است اما اگر به ضرب المثل ایرانی خود توجه کنیم: گر نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها! بله، اگر کانادایی‌ها در حقیقت با ادب و آرام نبودند هیچ‌گاه این موضوع در مورد آن‌ها گوش به گوش نمی‌چرخید.

۷) مراکش


موروکو یا همان مراکش سالیانه به خاطر فرهنگ غنی خود، توریست‌ها و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند؛ اما نباید از این واقعیت دور شویم که مردمان موروکو واقعاً در امر مهمان‌نوازی و خوش برخورد بودن جزو چند کشور اول دنیا به شمار می‌روند. مراکش جزء بهترین کشورها برای رزرو هتل است و اهالی آن به قدری با خوش‌رویی با شما برخورد می‌کنند که حس نزدیک بودن به آن فرد دست می‌دهد. گفتن این موضوع خالی از لطف نیست که مراکشی‌ها مسافران را همانند اعضای خانواده خود دوست دارند و در طول روز با لبخند خود شهر را زیباتر می‌کنند.
۱۴ کشور در جهان با خوشرو ترین مردم

۸) فیجی


مردمی که در فیجی زندگی می‌کنند به اتفاق افرادی خوش خنده و خوشرو هستند. همین مورد هم باعث شده افراد محقق و گردشگر زیادی در مورد این کشور گزارشی تهیه کنند. در نتیجه این گزارشات فردی که به این کشور سفر کرده بود آمده: مردم کشور فیجی بهترین افرادی هستند که تا به حال با آن‌ها معاشرت کرده‌ام، اهالی فیجی قلب بزرگ و دست بخشنده‌ای دارند هر چند که در سطح فقیری از جامعه حضور داشته باشند. لبخند هیچ‌گاه از روی لب‌های ساکنین کشور فیجی از بین نرفته و رفتار توأم با مهربانی ویژگی بارز آن‌ها است.

۹) نپال


نپال شهری بی‌نظیر و غنی از جاذبه‌های گردشگری متعدد است اما محبوبیت آن تنها برای این موارد نبوده و اخلاق مردمش هم روی این جایگاه فعلی نپال تأثیر به سزایی داشته است. مردمان نپالی به سرشت خوش و برخورد نیکو معرف جهانیان هستند.

۱۰) لائوس


کشور لائوس یکی دیگر از کشورهای این لیست بلند بالا از مردم خوشروی جهان است. این کشور آسیایی مردمانی خونگرم و صمیمی دارد و گویی انگار که در خانه آن‌ها میهمان هستید از شما پذیرایی خواهند کرد. اهالی لائوس شیوه زندگی آرام و با طمأنینه‌ای دارند و به ندرت عصبانی شدن آن‌ها‌ را خواهید دید.

۱۱) فیلیپین


جالب است بدانید یکی از محققین گردشگری زمانی که به صورت ناشناس به کشور فیلیپین سفر کرده بود در یکی از نوشته‌های خود بیان کرده بود که: مردمان فیلیپین بسیار خونگرم و خوشرو هستند، آن‌ها برای اقامت مرا به خانه خود بردند و غذایی فوق‌العاده را برایم سرو کردند. آن‌ها تمام شب را با من بیدار ماندند و لب ساحل مشغول به بازی و صحبت شدیم.

۱۲) سنگال


در رتبه‌های پایانی این فهرست از خوشروترین مردم جهان می‌خواهیم به کشور سنگال بپردازیم. کشوری سراسر زیبایی با جاذبه‌های محشر و دیدنی که دل هر فردی را می‌برد. مردم سنگال جزو خوش اخلاق‌ترین مردم جهان هستند به طوری که هر سوالی داشتید می‌توانند ساعت‌ها بدون کلافگی به شما پاسخ دهند. آن‌ها ارزش خاصی برای یکدیگر قائل هستند و با سفر به کشورشان از شما هر چه قدر که در توانشان باشد پذیرایی می‌کنند.

۱۳) ژاپن


کشور ژاپن، یکی از مهربان‌ترین مردم جهان را در خود دارد. آمار نشان می‌دهد که ژاپنی‌ها به شدت مودب، درست‌کار و خوشرو هستند. در زمانی که به ژاپن سفر می‌کنید اهالی و ساکنین از شما به خوبی پذیرایی کرده و برای سوالات و درخواست راهنمایی شما همیشه حاضرند. ژاپنی‌ها فرهنگی اصیل و غنی دارند و این موضوع در جهان زبانزد خاص و عام است.

۱۴) عمان


در سفر به عمان به راحتی و در اسرع وقت می‌توانید دوستانی محلی پیدا کنید و گردشتان را با انرژی بالاتری بگذرانید. مردمان عمان، همیشه برای دوستی حاضر بوده و با رویی گشاده در تمام مراحل مسافرتتان شما را همراه می‌کنند. کشور عمان، مقصدی شاد با مردمی خونگرم است که اگر دلتان هوس حال و هوای عرب‌ها را کرد می‌توانید به آن‌جا سفر کنید.
۱۴ کشور در جهان با خوشرو ترین مردم

کلام آخر
اگر دوست دارید از سفر خود لذت کامل را ببرید به این موضوع توجه کنید که حتماً کشور مقصدتان، مردمانی صمیمی و خونگرم داشته باشد در غیر این صورت مسافرتی سخت و کمی غریبانه خواهید داشت! دوازده کشوری که در لیست بالا گفته شد،‌ مقاصد ایده آلی برای سفری خوش و تفریحی به شمار می‌روند. اگر قصد سفر به هر یک از کشورهای دنیا را داشتید می‌توانید در اولین فرصت جستجوی اینترنتی خرید بلیط هواپیما را شروع کرده و با مقایسه صدها قیمت،‌ با ارزانترین بلیط هواپیما به مقصد محبوبتان سفر کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است