search
menu

آدرس و شماره تلفن سفارت آلمان در تهران | تعیین وقت سفارت

[ پنهان کردن ]
معرفی آلمان
سفارت آلمان در تهران
چرا به سفارت آلمان مراجعه کنیم؟
تعیین وقت سفارت آلمان
فرآیند دریافت ویزای توریستی آلمان
این روزها، سفر و یا مهاجرت به آلمان بسیار رایج شده است. قطعاً می‌دانید که برای مصاحبه و دریافت ویزای آلمان نیاز به مراجعه حضوری به سفارت این کشور دارید. در این مطلب قصد داریم نکاتی در مورد سفارت آلمان ارائه دهیم و درباره آدرس و شماره تلفن سفارت آلمان در تهران | تعیین وقت سفارت صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره تعیین وقت سفارت آلمان بخوانیم. همچنین شما می‌توانید بلیط هواپیما فرانکفورت آلمان را با مراجعه به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت تهیه کنید.
آدرس و شماره تلفن سفارت آلمان در تهران | تعیین وقت سفارت

معرفی آلمان


کشور آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال به عنوان قطب اقتصادی اروپا شناخته می‌شود. کشور آلمان یکی از مناطق گردشگری در سراسر دنیاست و یکی از متنوع‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا از لحاظ ساختار به شمار می‌رود. کشور آلمان که در بخش غربی قاره اروپا واقع شده، از لحاظ موقعیت جغرافیایی در همسایگی فرانسه، اتریش، سوئیس، لهستان و جمهوری چک قرار گرفته است. این کشور نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی دارد و دارای ۱۶ ایالت است. آلمان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان و ثروتمندترین کشور عضو اتحادیه اروپا است. نخستین گروه از انسان‌های متمدن که در آلمان سکنی گزیدند اقوام روم بودند.
کشور آلمان در مرکز قاره اروپا واقع شده است و به آب‌های آزاد از طریق دریای شمال و بالتیک دسترسی دارد. همچنین رودهای راین، الب و دانوب در آلمان جاری هستند که طولانی‌ترین رودهای آلمان محسوب می‌شوند. کشور آلمان پیش از سال ۱۸۷۱ میلادی هنوز متحد نشده بود، در نتیجه پایتختی نداشت. هم اکنون بخش‌هایی از امپراطوری رم قرون وسطی جزو آلمان است که خود از قسمت‌هایی مختلف تشکیل شده است. مناطق مرکزی و جنوبی آلمان دارای تپه‌ها و کوه‌‎های جنگلی است که توسط دره‌های رودخانه دانوب، ماین و راین بریده شده‌اند. در شمال، چشم‌انداز به یک دشت وسیع که تا دریای شمال امتداد دارد هموار می‌شود. بزرگ‌ترین منطقه جنگلی آلمان و مشهورترین آن در جنوب غربی نزدیک مرز سوئیس است. نام آن جنگل سیاه است، منطقه‌ای کوهستانی پر از کاج و صنوبر. این جنگل شامل سرچشمه دانوب، یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های اروپا است.
جمعیت کشور آلمان حدوداً ۸۳ میلیون نفر است. از این تعداد، بالغ بر ۹۲ درصد ملیت آلمانی دارند و ۷ درصد باقی مانده از اتباع خارجی تشکیل شده‌اند. هامبورگ بالاترین میزان مهاجران را میان ایالت‌های دیگر به خود اختصاص داده است. در میان دیگر ایالت‌های آلمان هامبورگ، هسن، برلین و بادن-وورتمبرگ بالاترین میزان اتباع خارجی را به خود اختصاص داده‌اند. برای تهیه بلیط هواپیما هامبورگ می‌توانید همین حالا به سفرمارکت مراجعه کنید. مساحت کشور آلمان ۳۵۷٫۰۳۱ کیلومترمربع است. از نظر جغرافیایی آلمان از دریای شمال و بالتیک تا رشته کوه‌های آلپ در جنوب به پنج ناحیه بزرگ تقسیم می‌شود. دریای شمال و بالتیک آلمان را به آب‌های آزاد راه می‌دهد و سواحل آبی این کشور حدوداً ۲۳۸۹ کیلومتر است.
آدرس و شماره تلفن سفارت آلمان در تهران | تعیین وقت سفارت

زبان رسمی این کشور زبان آلمانی است که با دو گویش اصلی زبان آلمانی معیار (آلمانی بالا) و زبان آلمانی پایین تکلم می‌شود. زبان رسمی تلویزیون‌ها و همچنین زبانی که به مهاجران آموزش داده می‌شود زبان آلمانی بالا است. زبان آلمانی یکی از رایج‌ترین زبان‌ها در اتحادیه اروپاست که در آن واژه‌هایی از زبان‌های یونانی، لاتین، انگلیسی و فرانسوی وجود دارد. همچنین تعداد بسیار زیادی از خارجی زبان‌های این کشور مسلط به زبان ترکی نیز هستند. مردم در شمال کشور آلمان بیشتر با گویش زبان آلمانی پایین و جنوب کشور با گویش زبان معیار صحبت می‌کنند.

سفارت آلمان در تهران


بیشتر از ۱۰۰ سال است که آلمان نمایندگی سیاسی در ایران دارد. در روز ۱۱ جون ۱۸۷۳ قرارداد دوستی و کشتیرانی بین امپراتوری آلمان و ایران منعقد شد. از جمله مفاد این قرارداد احداث نمایندگی دائم در دو کشور بوده است. ۱۱ سال پس از عقد این قرارداد و در تاریخ ۲۰ اکتبر ۱۸۸۴ اولین نمایندگی آلمان در دربار ناصرالدین‌شاه تأسیس شد و آقای ارنست فون براونشوایگ به عنوان نماینده ویژه آلمان به ایران فرستاده شد.
ساختمان امروزی سفارت آلمان که در شهر تهران قرار دارد، ۱۰ سال بعد از آن به دست نماینده امپراتوری آلمان، آقای گراف شولنبرگ، خریداری شد. این ملک در مجاورت سفارت ترکیه و در نزدیکی سفارتخانه‌های بریتانیا، روسیه و فرانسه و چند ساختمان مهم حکومتی ایران قرار گرفته است. ساختمان دو طبقه سفارت در سال‌های ۱۸۸۶-۱۸۸۴ توسط یک معمار اروپایی ساخته شد و برای اولین بار در سال ۱۹۳۱ این ملک به نام دولت آلمان به ثبت رسید. پس از آن این ساختمان به دفعات توسط آلمان بازسازی و در سال ۱۹۳۷ تخریب و مجدداً ساخته شد. در سال ۱۹۴۱ و در اواسط جنگ جهانی دوم ساختمان جدید سفارت آماده بهره‌برداری شد، اما در آن زمان توسط رژیم شاهنشاهی وقت ایران توقیف شد. در آن زمان سفارت سوئد به این ساختمان نقل مکان کرد. چراکه کشور سوئد طی جنگ حافظ منافع آلمان در ایران بود. در سال ۱۹۴۹ این ملک به آمریکایی‌ها واگذار شد و آن‌ها تا آماده شدن ساختمان سفارت خود در سال ۱۹۵۳ از آن استفاده کردند. در این سال ملک سفارت رفع توقیف شد اما مالکیت آن سرانجام در سال ۱۹۷۷ به صورت قطعی به جمهوری فدرال آلمان واگذار شد.
ملک اقامتگاه سفیر آلمان که در شمال شهر و در منطقه الهیه قرار دارد، در سال ۱۹۰۴ خریداری شده است. این ملک نیز در سال ۱۹۴۱ توقیف شده و سپس در ماه‌های تابستان توسط سفارت سوئد به عنوان اقامتگاه تابستانی مورد استفاده قرار گرفته است. دو سال بعد این ملک به وزارت امور خارجه ایران واگذار شد. این ملک در ابتدا به دست نخست‌وزیر وقت ایران به عنوان اقامتگاه تابستانی و سپس برای برگزاری ضیافت‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۵۳ این ملک نیز رفع توقیف شد و مشابه ساختمان اداری سفارت در سال ۱۹۷۷ به صورت قطعی به جمهوری فدرال آلمان واگذار شد. تا سال ۱۹۷۴ در این ملک یک کاخ از دوره قاجار وجود داشت که به دلیل فرسودگی این بنا در آن سال تخریب شد. ساختمان کنونی سفیر آلمان در سال ۱۹۷۷ آماده بهره‌برداری شد. اگر خواستید به صورت حضوری به سفارت آلمان مراجعه کنید، نشانی آن در ادامه آمده است.
آدرس و شماره تلفن سفارت آلمان در تهران | تعیین وقت سفارت

نشانی سفارت آلمان در تهران: خیابان فردوسی، خیابان بخارست، خیابان هشتم، پلاک ۷ (ساختمان آرین)
این آدرس، مختص بخش کنسولی و حقوقی سفارت است که تنها با وقت قبلی اجازه ورود خواهید داشت. برای تماس با سفارت می‌توانید از شماره زیر استفاده کنید.
شماره تلفن سفارت آلمان: ۹۸-۲۱-۴۵۳۰-۱۰۰۰
مراجعه به سفارت با تعیین وقت قبلی در روزهای یک شنبه تا پنج شنبه، از ساعت ۶:۴۵ تا ۱۴:۳۰ امکان‌پذیر است.

چرا به سفارت آلمان مراجعه کنیم؟


پیش از هر چیز در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت آلمان کشوری است که قطعاً ارزش یک‌بار دیدن را دارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به عنوان توریست برای یک‌بار هم که شده از این کشور دیدن کنید. برای این کار می‌توانید با تورهای مسافرتی همراه شوید و اخذ ویزای خود را به آن‌ها بسپارید.
سفر تفریحی: آلمان از جمله کشورهایی است که سالانه میلیون‌ها نفر بازدیدکننده دارد. همچنین بیش از ۳۰ درصد از آلمانی‌ها تعطیلات را در کشور خود می‌گذرانند. گردشگری برای کشور آلمان عامل اصلی پیشرفت اقتصادی نیست اما بااین‌حال کمک بزرگی به اقتصاد محلی و ملی این کشور کرده است. از لحاظ گردشگری آلمان به مناظر طبیعی، سازه‌های سنگی متنوع و بزرگ، صخره‌های بی‌پایان و سفید، جاده‌های رمانتیک و دریاچه‌های آبی باورنکردنی و عمیق معروف است. آلمان سالانه افراد زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. برای سفر به آلمان، ارزانترین بلیط هواپیما را می‌توانید در سفرمارکت پیدا کنید.
هزینه زندگی پایین: هزینه زندگی در کشور مقصد مخصوصاً برای دانشجویان و کارگران از جمله دلایل اصلی برای مهاجرت محسوب می‌شود. این اصل درباره آلمان نیز صادق است و جزء چند دلیل اصلی برای مهاجرت به آلمان محسوب می‌شود. باید به صراحت اذعان کرد که هزینه زندگی در آلمان نسبت به کشورهایی مانند انگلستان یا ایالات متحده بسیار ارزان و مقرون‌به‌صرفه است. میانگین ماهیانه هزینه زندگی در کشور آلمان در حدود ۸۵۰ یورو است و در سال حدود ۱۰۲۰۰ می‌شود. در آلمان گران‌ترین بخش زندگی به هزینه اجاره خانه مربوط می‌شود. هزینه اجاره یک آپارتمان تک خوابه در حومه شهری آلمان حدود ۵۳۹ یورو است.
آدرس و شماره تلفن سفارت آلمان در تهران | تعیین وقت سفارت

مهاجرت تحصیلی: یکی دیگر از دلایل سفر به آلمان می‌تواند برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور یا مهاجرت به آن باشد. هرسال افراد زیادی به آلمان مهاجرت و زندگی خود را در آن آغاز می‌کنند. یکی از دلایل اصلی برای مهاجرت به آلمان تحصیل رایگان در این کشور پیشرفته است. از وقتی‌که دولت آلمان برنامه خود را برای حذف شهریه‌های دانشگاهی هم در مورد دانشجویان آلمانی و هم درمورد دانشجویان بین‌المللی اعلام کرد، موج عظیمی از متقاضیان خارجی برای تحصیل به این کشور ایجاد شده است. به‌طوری‌که اکنون نیز درخواست برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان در صدر اولویت دانشجویان خارجی، خصوصاً دانشجویان ایرانی قرار دارد.
اما با وجود رایگان بودن تحصیلات عالی در آلمان، شما باید هزینه‌ای بابت ثبت‌نام و پذیرش در حدود ۲۵۰ یورو در هر ترم پرداخت کنید. همچنین هزینه دیگری نیز وجود دارد که هدف از آن پوشش مخارج ایاب و ذهاب شما در طول تحصیلتان در کشور آلمان است. در نهایت قابل‌ذکر است که اغلب دانشگاه‌های آلمان از نوع دولتی و رایگان هستند و معدود دانشگاه‌های خصوصی وجود دارند که شهریه سالانه آن‌ها به بیش از ۲۰۰۰۰ یورو می‌رسد. پس با این حساب تحصیل رایگان در آلمان را می‌توان از دلایل اصلی مهاجرت به آلمان حداقل برای دانشجویان خارجی دانست.


تعیین وقت سفارت آلمان


برای اخذ نوبت برای ویزا یا اقامت از طریق سیستم نوبت‌دهی سفارت آلمان در تهران، باید مراحل زیر را طی کنید:
• وقت سفارت آلمان به صورت آنلاین و توسط کارگزاری ویزامتریک برای شما تعیین می‌شود. پس از مراجعه به سایت ویزامتریک و ایجاد حساب کاربری، باید نوع ویزای درخواستی خود را (توریستی، تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری) انتخاب کنید. در گذشته تعیین وقت سفارت آلمان به عهده خود سایت ویزامتریک بود و شما دخالتی در انتخاب روز مراجعه نداشتید اما در حال حاضر خودتان می‌توانید ساعت و روز مراجعه به سفارت آلمان را تعیین کنید.
• حدود ۳۰ دقیقه بعد از ایجاد حساب کاربری برایتان یک ایمیل تأییدیه به همراه دیگر اطلاعات روند درخواست ارسال می‌شود. باید آن را چک کنید و مطمئن شوید که در هنگام ثبت‌نام، احیاناً مشخصات خود را به طور ناقص و یا نادرست وارد نکرده باشید. اگر مرتکب اشتباهی شده‌اید، حتماً وقت خود را باطل کنید و مجدداً با وارد کردن مشخصات درست ثبت‌نام کنید.
• تا ۶ هفته قبل از زمان مصاحبه، یک ایمیل دیگر نیز دریافت می‌کنید که در آن زمان ارائه‌ی درخواست روادیدتان در سفارت آلمان در تهران به شما اعلام شده است. به مواردی که در این ایمیل ذکر شده‌اند توجه کنید، چراکه ظرف مدت ۷ روز باید نسبت به تائید زمان مصاحبه‌ خود اقدام کنید. اگر در این مدت نسبت به تائید وقت مصاحبه خود اقدام نکنید، وقت مصاحبه شما باطل خواهد شد و نوبت خود را در لیست انتظار از دست می‌دهید.
این سیستم نوبت‌دهی، باعث ساده شدن روند وقت مصاحبه برای تمام درخواست‌کنندگان می‌شود. شما بلافاصله بعد از ثبت‌نام، تائید ثبت درخواست‌ خود را دریافت می‌کنید. مراجعه به دیگران و یا دفاتر ویزا برای دریافت وقت مصاحبه لازم نیست.
همچنین برای دریافت ویزای توریستی شینگن مقاله مرتبط را در مجله گردشگری سفرمارکت بخوانید.
آدرس و شماره تلفن سفارت آلمان در تهران | تعیین وقت سفارت

فرآیند دریافت ویزای توریستی آلمان


آلمان از جمله کشورهای شنگن است که برای سفر به آن نیازمند دریافت ویزای شنگن خواهید بود. ویزا یا روادید آلمان، همان‌طور که ذکر شد انواع متفاوتی دارد و یکی از پرکاربردترین انواع ویزا برای سفر به آلمان، ویزای توریستی آلمان یا همان گردشگری است. شما برای سفر به آلمان باید ویزای شنگن دریافت کنید که نقطه مشترک آلمان و برخی دیگری از کشورهای اروپایی است. اینکه شما به کدام یک از کشورهای عضو شنگن سفر ‌کنید و درخواست ویزا را به کدام کشور ‌بدهید، در میزان شانس شما برای گرفتن ویزا و روادید بسیار تأثیر دارد. آلمان یکی از کشورهایی است که دریافت ویزای آن تا حدی دشوار است. لازم است بدانید که کشور آلمان فرایند دریافت ویزای خود را به کارگزاری ویزامتریک که یک موسسه بین‌المللی است، واگذار کرده است. مدارکی که شما باید برای دریافت ویزا به ویزامتریک ارائه بدهید به شرح زیر است:
مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی شنگن آلمان
• اصل گذرنامه که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته، دو صفحه آن خالی باشد و کپی صفحات مشخصات آن.
• فرم درخواست ویزا که تکمیل و امضا شده باشد.
• پس از پرکردن فرم آنلاین، باید آن را پرینت گرفته و امضا کنید و به همراه دیگر مدارک به همراه داشته باشید.
• بیمه مسافرتی و کپی آن. این بیمه باید حداقل ۳۰ هزار یورو را پوشش بدهد.
• کپی ویزاهای دریافت شده در ۵ سال گذشته
• بلیط هواپیما رفت و برگشت
• رسید رزرو هتل (واچر هتل) و یا تأییدیه محل اقامت توسط دعوت‌کننده
• اصل و کپی دعوت‌نامه (از طرف شخص، سازمان و غیره)
• پرینت تراکنش‌های بانکی در ۳ ماه گذشته در یک بانک ایرانی که متن و اعداد آن به لاتین باشد.
• مدارکی که توانایی مالی شما را در تأمین هزینه‌های سفر و اقامت در آلمان نشان دهد.
• مدارکی که نشان دهد شما به ایران وابستگی اقتصادی دارید و به ایران بازخواهید گشت. مانند حکم استخدامی، سند مالکیت خانه، سند ازدواج، گواهی ثبت شرکت و غیره.
• دو قطعه عکس ۴.۵ در ۳.۵ سانتی‌متر با پس‌زمینه سفید که در یک سال اخیر گرفته شده باشد. برای اطمینان از منطبق بودن عکستان با مشخصات موردنظر سفارت، می‌توانید در شعبه ویزامتریک، عکس بیومتریک را به ازای هر نفر، ۸ یورو دریافت کنید.
• مدارک شناسایی ایرانی یعنی کارت ملی و شناسنامه به همراه کپی آن‌ها.
آدرس و شماره تلفن سفارت آلمان در تهران | تعیین وقت سفارت

برای درخواست ویزا، باید ابتدا مدارک مورد نیاز را به دقت تهیه کنید. سپس پرداخت هزینه‌های اولیه را قبل از تعیین وقت ملاقات انجام دهید. هزینه اولیه برای تعیین وقت ملاقات عادی ۱۹۰ هزار تومان و برای مصاحبه VIP مبلغ ۶۰۰ هزار تومان است که باید به شماره حساب یا شماره کارت زیر واریز کنید.
شماره حساب: ۸۰۹۸۱۰۲۷۸۸۳۰۳۱ یا شماره کارت: ۶۲۱۹۸۶۷۰۰۰۰۱۰۴۴۰ به نام رهیاب گذرآرتا.
در مرحله بعد باید وقت ملاقات خود را تعیین کنید. پیشنهاد می‌شود گزینه قرار مصاحبه نرمال را انتخاب کنید. سپس تیک تائید اینکه مطالب را خوانده‌اید بزنید و روی ادامه کلیک کنید. در مرحله بعد کشور خود، ایران را انتخاب کنید. سپس تعیین کنید که سفر شما فردیست یا خانوادگی. سپس هزینه را که پرداخت کردید، روش پرداخت خود (کارت یا گوشی همراه یا انتقال) را تیک بزنید. درصورتی‌که پرداخت شما تائید شود به مرحله بعد می‌روید. در مرحله بعدی، مشخصات فردی مانند نام، نام خانوادگی، شماره کارت ملی، تاریخ تولد، شماره گذرنامه (پاسپورت)، آدرس ایمیل و شماره تلفن را وارد کنید. بعد از تائید مشخصات فردی، در یک جدول زمانی، تاریخ‌های ممکن برای رزرو قرار ملاقات نمایش داده می‌شوند و شما می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. بعد از تائید وقت انتخاب شده، یک ایمیل به همان آدرس ایمیلی که مشخص کرده‌اید فرستاده خواهد شد. دو روز مانده به قرار ملاقات، یک ایمیل یادآوری برای شما فرستاده می‌شود. حتماً برای دریافت این ایمیل و دیگر ایمیل‌های اطلاع‌رسانی، یک ایمیل معتبر را در فرم ثبت‌نام خود وارد کنید و آن را به طور پیوسته چک کنید.
کلام آخر
با تمام نکاتی که گفته شد، اگر قصد مهاجرت دارید، آلمان گزینه خوبی برای مدنظر قرار دادن است. همچنین برای سفر تفریحی به این کشور، تور لحظه آخری هزینه شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است