search
menu

اشتباه های رایج در سفر با هواپیما

[ پنهان کردن ]
اشتباه‌ های رایج در سفر با هواپیما
انتخاب نکردن صندلی هواپیما
سهل انگاری در رزرو پروازهای اتصالی
پر کردن بیش از اندازه چمدان
نیاوردن غذا
قرار دادن اشیاء قیمتی در چمدان
عدم حضور به موقع در فرودگاه
پوشیدن کفش ها و لباس ‌های نامناسب
نقض قوانین امنیتی حمل و نقل
عدم برنامه ریزی برای زمان بعد از فرود
نیاوردن وسایلی که پرواز را راحت‌تر می‌کنند

اشتباه‌ های رایج در سفر با هواپیما


معمولا مسافران در سفرهای هوایی مرتکب یک سری اشتباه‌های رایج می‌شوند که حتی ممکن است خودشان هم از آن‌ها بی خبر باشند و دائما از این گلایه کنند که چرا سفر با هواپیما پروسه دشواری دارد. اگر مسافران قبل از خرید بلیط هواپیما این مقاله را درباره اشتباه‌های رایج در سفر با هواپیما بخوانند، متوجه اشتباهاتشان شده و بی‌شک با دوری از آن‌ها سفری راحت و آرام تجربه می‌کنند.
اشتباه های رایج در سفر با هواپیما

انتخاب نکردن صندلی هواپیما


بسته به نوع بلیط هواپیما که خریداری می‌کنید، ممکن است انتخاب صندلی هواپیما برایتان ممکن و یا غیرممکن باشد. اگر در کلاس تجاری هواپیما می‌خواهید پرواز کنید، برخی ایرلاین‌ها به شما اجازه انتخاب صندلی نمی‌دهند، مگر این که بابت آن هزینه اضافی پرداخت کنید. اما در هر صورت اگر امکان انتخاب صندلی پرواز برایتان با پرداخت بیست یا چند دلار تمام شود، قطعا ارزشش را دارد. در غیر این صورت، ممکن است در طول پرواز در یک صندلی میانی بین دو مسافر دیگر گیر بیفتید و مجبور باشید تا پایان پرواز این وضعیت را تحمل کنید. اگر دوست دارید کنار راهروی کابین و یا کنار پنجره بنشینید، حتما هنگام رزرو بلیط هواپیما به این مورد توجه داشته باشید. در صورت پرواز با ایرلاین‌های ایرانی می‌توانید هنگام دریافت کارت پروازی از مأمور کانتر صندلی مدنظرتان را تقاضا کنید.

سهل انگاری در رزرو پروازهای اتصالی


اگر قرار است برای رسیدن به مقصد دو عدد بلیط هواپیما خریده و پرواز اتصالی داشته باشید، باید در رزرو بلیط هواپیما و برنامه ریزی‌تان دقیق باشید. زمانی که به دلیل ارزان بودن بلیط هواپیما وسوسه می‌شوید که آن را رزرو کنید، حتما به خودتان وقت کافی جهت برنامه ریزی دقیق و حساب و کتاب شده برای پرواز اتصالی بدهید. می‌دانید که تأخیر در پروازها اتفاقی رایج است و علت آن می‌تواند تغییرات آب و هوایی، نقص فنی و یا هرمورد دیگری باشد. باید این موضوع را در نظر بگیرید که اگر پرواز اول شما تآخیر داشته باشد، برای رسیدن به پرواز اتصالی باید زمان کافی داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است ساعت‌ها و یا حتی یک روز برای برقرار کردن پرواز بعدی‌تان منتظر بمانید.

پر کردن بیش از اندازه چمدان


یکی از رایج‌ترین اشتباهات مسافران در سفر با هوایپما، پر کردن بیش از اندازه چمدان است. اگر برای چند روزی تفریح و استراحت بلیط هواپیما ارزان می‌خرید، مطمئنا موقع آماده کردن چمدانتان وسوسه می‌شوید تمام آن چه که دم دستتان است، در چمدان قرار دهید. با فکر این که مبادا در سفر به آن‌ها احتیاج داشته باشید. آماده کردن چمدان باید هوشمندانه و باکارآمد باشد. سنگین کردن بی مورد چمدان جز دردسر چیز دیگری عایدتان نخواهد کرد. این موضوع را هم در نظر بگیرید که امکان دارد در سفر بخواهید چیزی بخرید. از این رو بایستی داخل چمدانتان فضای کافی برای سوغاتی‌ها و چیزهای که می‌خرید، وجود داشته باشد.
اشتباه های رایج در سفر با هواپیما

نیاوردن غذا


اگر پرواز شما قرار است بیش از دو ساعت طول بکشد، حتما همراه خود غذا بردارید. معمولا ایرلاین‌ها در پروازهای بسیار طولانی غذاهایی را می‌فروشند که هزینه‌شان بیش از هزینه واقعی‌شان بوده و خیلی بزرگ و سیر کننده هم نیستند. اگر از قبل برای پرواز خود مقداری میان وعده آماده کرده باشید، برایتان بسیار دلچسب‌تر و مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. در بسته بندی مواد خوراکی دقت کنید تا در پرواز برایتان مشکل آفرین نباشند.

قرار دادن اشیاء قیمتی در چمدان


باتوجه به جایی که قرار است سفر کنید، ممکن است یک عدد چمدان و یک کیف دستی با خود حمل کنید. بسیار مهم است که مدارک و اشیاء قیمتی‌تان را در کیف دستی و همراه خود قرار دهید. زیرا احتمال این که در مقصد بلایی سر چمدانتان بیاید، وجود دارد. ممکن است چمدانتان گم شود و یا هر اتفاق احتمالی دیگری برایش رخ دهد. بنابراین، بهتر است وسایلی از قبیل وسایل الکترونیکی، پول و هر وسیله قیمتی دیگر را داخل کیف همراهتان بگذارید. همچنین، بهتر است یک دست لباس سبک اضافی نیز در کیف همراهتان قرار دهید تا در صورت گم شدن چمدانتان، بتوانید تا چند روزی شرایط را اداره کنید.


عدم حضور به موقع در فرودگاه


یکی از اشتباه‌های رایج در سفر با هواپیما، عدم حضور به موقع در فرودگاه است. این موضوع باید توسط مسافران جدی گرفته شود. در پروازهای داخلی مسافران موظف‌اند یک ساعت و نیم زودتر از زمان پرواز در فرودگاه حاضر شوند و در پروازهای خارجی نیز باید حداقل سه ساعت قبل از پرواز خودشان را به فرودگاه برسانند. شما نمی‌دانید که در گیت‌ها و بررسی‌های امنیتی تا چه مدت قرار است منتظر بمانید و یا در مسیر دسترسی به فرودگاه در چه نوع ترافیکی گیر خواهید افتاد. بنابراین، روزی که پرواز دارید، منزل را سروقت ترک کرده و راهی فرودگاه شوید.
اشتباه های رایج در سفر با هواپیما

پوشیدن کفش ها و لباس ‌های نامناسب


بر روی این موضوع همیشه تأکید کرده‌ایم و باز هم می‌گوییم، در پروازهای طولانی مدت از پوشیدن کفش‌ها و لباس‌های نامناسب خودداری کنید. منظور از کفش و لباس نامناسب ، کفش‌های پاشنه بلند، تنگ و اذیت کننده، بسیار گرم و ... و یا شلوار تنگ، لباس خیلی ضخیم و یا خیلی نازک و ... است. اگر برای شرکت در یک جلسه کاری بلیط هواپیما می‌خرید و مجبور هستید در زمان رسیدن به فرودگاه مقصد خوش تیپ و مرتب دیده شوید، از لباس‌هایی استفاده کنید که در حین راحت بودن، شیک و رسمی نیز هستند.

نقض قوانین امنیتی حمل و نقل


یکی از راه‌های دشوار کردن پروسه پرواز در فرودگاه، نقض قوانین امنیتی حمل و نقل است. این کار باعث می‌شود شما به مدت طولانی در فرودگاه معطل بمانید. حتما درباره قوانین حمل مایعات و دیگر وسایل در سفرهای هوایی مطالعه کنید و از آن‌ها پیروی نمایید. با این کار فرآیند بررسی‌های امنیتی شما در فرودگاه آسان‌تر شده و مجبور به خالی کردن بطری‌های شامل مایعات و یا لوازم بهداشتی نخواهید شد.
اشتباه های رایج در سفر با هواپیما

عدم برنامه ریزی برای زمان بعد از فرود


بسیاری از مسافران به قدری خود را درگیر مسائل ناچیز و کم اهمیت می‌کنند که یادشان می‌رود برای مقصد برنامه ریزی کنند. این گونه مسافران نمی‌دانند پس از فرود در فرودگاه مقصد چه کسی قرار است به دنبالشان برود و یا قرار است کجا بروند و بمانند. بنابراین، حتما و حتما قبل از سفر و خرید بلیط هواپیما برای مقصدتان برنامه ریزی خوب و دقیق انجام دهید تا در مقصد سرگردان نمانید.

نیاوردن وسایلی که پرواز را راحت‌تر می‌کنند


بعضی وسایل‌ها هستند که اگر آن‌ها را در طول پرواز همراهتان داشته باشید، سفرتان تا حدودی راحت‌تر خواهد شد. باتوجه به مدت زمان پرواز و وسایلی که به آن‌ها احتیاج دارید، می‌توانید وسیله‌هایی چون هدفون، بالشت مسافرتی، چشم بند و... بردارید. همچنین، مطمئن شوید که وسایلی برای سرگرمی نظیر کتاب یا فیلم دانلود شده در گوشی یا تبلت همراه خود دارید و در پرواز حوصله‌تان سر نمی‌رود.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است