search
menu

فستیوال های ترکیه

[ پنهان کردن ]
فستیوال های ترکیه چه زیبایی‌هایی دارند
نمایشگاه جهانی ازمیر
فستیوال موسیقی راکن کوک
ماه رمضان
کشتی شترها
لیله القدر
عید فطر و عید قربان
فستیوال‌های محلی و بومی
فستیوال‌های موسیقی
فستیوال های ترکیه که تعدادشان از ۱۰۰۰ جشنواره در طول سال عبور می‌کند، یکی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه است. این جشنواره‌ها، علاوه بر اینکه به دلیل تشابهات فرهنگی، برای ما ایرانیان جالب هستند، جشن‌های متنوع مدرن و سنتی زیادی برای انواع علایق گردشگران به شمار می‌روند.

فستیوال های ترکیه چه زیبایی‌هایی دارند


ترکیه هر سال میزبان تعداد زیادی فستیوال و جشنواره فرهنگی، هنری، موسیقی، شبانه و ... است. هرچند استانبول شهر اصلی برگزاری فستیوال های ترکیه است، اما نگران نباشید. چون شما هر شهری را برای سفر انتخاب کنید، حتما جشنواره‌ها و فستیوال‌هایی را خواهید دید. از میان فستیوال های ترکیه، برخی که مشهورتر و بین‌المللی هستند در شهرهای بزرگ ترکیه مثل آنکارا، ازمیر و آنتالیا به طور چشمگیری برگزار می‌شوند. این جشنواره‌ها، علایق مختلف را پاسخ می‌دهند و هر مخاطبی را راضی می‌سازند.

نمایشگاه جهانی ازمیر


شهر ازمیر ترکیه را خیلی‌ها به خاطر میزبانی نمایشگاه جهانی ازمیر می‌شناسند. زیرا جشنواره جهانی ازمیر که در اوایل سپتامبر برگزار می‌شود، قدیمی‌ترین جشنواره ترکیه معاصر به شمار می‌رود. این فستیوال توسط سازمان «ایزفاش» که بخشی از شهرداری این شهر است برگزار می‌شود. مراسم اجتماعی، بومی و موسیقی در ابتدا برای جلب بیشتر مخاطبان برای رونق‌گرفتن نمایشگاه تجاری در کنار آن برپا می‌شد. اما به تدریج این جشنواره خود شکلی چند بخشی و متنوع به خود گرفت و تبدیل به یکی از پرطرفدارترین فستیوال های ترکیه شد.

فستیوال موسیقی راکن کوک


بزرگترین جشنواره موسیقی راک ترکیه که به راکن کوک مشهور است، به تنهایی ارزش برنامه‌ریزی برای سفر به ترکیه را دارد. این فستیوال از سال ۲۰۰۳ با پشتیبانی مالی شرکت کوکا کولا برگزار می‌شود.
در این فستیوال بزرگ موسیقی که در فرودگان هزارفن استانبول برگزار می‌شود، نوازندگان و خوانندگان بزرگی از سرتاسر جهان شرکت می‌کنند. مثل تراویس، لینکین پارک، ایگی پاپ، پاکیبو و هنرمندان دیگر. اگر شما از طرفداران موسیقی هستید، این جشنواره را نباید از دست بدهید. پس منتظر نمانید! بلیت سفر را رزرو کنید و با دوستان و خانواده راهی سفر شوید.
فستیوال های ترکیه

ماه رمضان


بزرگترین جشنواره مذهبی ترکیه، ماه مبارک رمضان و آیین‌ها و مراسم مرتبط با آن است. زندگی در طول روز روال عادی خود را طی می‌کند اما روزه‌داران، از سحرگاه تا غروب روزه می‌گیرند. برخی رستوران‌ها در طول روز تعطیل هستند و برخی منوهایشان را محدود می‌کنند و برخی دیگر پنجره‌های بیرونی را می‌پوشانند. ولی در بیشتر رستوران‌ها، به گرمی از میهمانان، مسافران و گردشگران پذیرایی می‌شود.

کشتی شترها


کشتی شترها، مراسمی است که در مناطق نزدیک دریای اژه، یعنی غرب و ساحل غربی ترکیه برگزار می‌شود. در ژانویه، در شهر باستانی «افسوس» که از مناطق باستانی ترکیه به شمار می‌رود، مراسم کشتی شترها نیز به عنوان یکی از فستیوال های ترکیه برگزار می‌شود. در این مراسم، دو شتر نر بر سر به دست آوردن یک شتر ماده، با هم به رقابت و کشتی گرفتن می‌پردازند.
فستیوال های ترکیه

لیله القدر


مراسم شب لیله‌القدر به مناسبت نزول قرآن کریم به پیامبر اسلام (ص) در ۲۷ و ۲۸ امین روز ماه رمضان برپا می‌شود. مساجد ترکیه در این شب‌ها نورانی و آراسته‌تر از همیشه هستند. در آخرین روز ماه رمضان که در ترکیه به «عریفه» مشهور است، مردم به گورستان‌ها می‌روند و به درگذشتگان خود ابراز احترام می‌کنند.

عید فطر و عید قربان


با پایان یافتن ماه رمضان، عید فطر برگزار می‌شود. در ترکیه خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند و به بچه‌ها شیرینی و هدیه داده می‌شود. در این جشن، آنقدر بودن در کنار خانواده برای مردم ترکیه مهم است که از رفتن به رستوران‌ها خودداری می‌کنند.
عید قربان به مناسبت جایگزین کردن قربانی گوسفند به جای پسر حضرت ابراهیم (ع) توسط خداوند است. در این روز مردم ترکیه به قربانی گوسفند و بز می‌پردازند.
در زمان برگزاری این جشن‌ها، خیلی از مراکز اداری، دولتی و ... در ترکیه تعطیل هستند و این ممکن است روی برنامه سفر شما تاثیر بگذارد. اما این فستیوال های ترکیه، شما را با جنبه‌های مذهبی کشور ترکیه و تشابهات و تمایزات فرهنگی بین ایران و ترکیه به عنوان دو کشور همسایه آشنا می‌سازد.

فستیوال‌های محلی و بومی


گروهی از فستیوال های ترکیه که فرهنگی و بومی هستند تنها در شهرها و مناطقی که به صورت بین‌المللی در این زمینه مشهور و شناخته‌شده هستند برگزار نمی‌شوند. بلکه شهرهای مختلف کوچکتر نیز اکنون در حال برگزاری جشنواره‌های فرهنگی مشابه هستند و به این وسیله گردشگران را به سمت خود جلب می‌کنند. فستیوال‌های فولکلوریک محلی ترکیه این امکان را فراهم می‌کنند تا شما با هنرهای بومی و محلی این کشور به شکل سنتی آن آشنا شوید. صنایع دستی، هنرهای نمایشی، موسیقی محلی و ... از جمله آنها هستند. این دقیقا همان چیزی است که هر گردشگری در سفر به یک کشور کهن و فرهنگی توقع دارد!

فستیوال‌های موسیقی


یکی از انواع فستیوال های ترکیه، جشنواره‌های موسیقی متنوع این کشور است. فستیوال‌های موسیقی متنوعی در ماه‌های جولای، سپتامبر و آگوست در زمینه‌های مختلف موسیقی برگزار می‌شوند.
دیدن یک ارکستر سمفونی، گزینه بسیار خوبی برای ریلکس کردن پس از یک روز گردشگری در ترکیه است. فستیوال‌های موسیقی بسیار مشهور هستند و با اطلاع‌رسانی گسترده در سطح جهان معرفی می‌شوند. به همین دلیل بلیت‌های آنها خیلی سریع به فروش می‌رسد. پس بهتر است وقتی فستیوال مورد نظرتان را انتخاب کردید، سریع بلیت آن را رزرو و پیش‌خرید کنید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است