search
menu

جاهای دیدنی قونیه

[ پنهان کردن ]
موزه مولانا مهمترین نقطه در جاهای دیدنی قونیه
سماع درویشان
موزه اینس مناره
موزه باستان‌شناسی قونیه
باغ ژاپنی کیوتو قونیه
تپه آلاتین
باغ گیاه‌شناسی قونیه
مسجد عزیزیه
برج سلجوقی
مسجد علاالدین
جاهای دیدنی قونیه برای بیشتر گردشگران جهان، در فضای عرفانی و روحانی آن که پیرامون زندگی مولوی و صوفیان است خلاصه می‌شود. اما جاذبه های گردشگری قونیه که نشان از تاریخ طولانی آن دارد، گسترده و متنوع هستند. در این نوشته با برخی از مهمترین جاهای دیدنی قونیه آشنا می‌شویم.

موزه مولانا مهمترین نقطه در جاهای دیدنی قونیه


مهمترین مکان در میان جاذبه های گردشگری قونیه موزه مولانا است که هم زیارتگاهی برای ادای احترام به او است و هم جایی برای شناخت مولانا و اندیشه‌هایش. مولانا شاعر ایرانی در میان مردم ترکیه به نام «رومی» شناخته می‌شود و جنبه مذهبی و عارفانه‌اش برجستگی خاصی در این کشور دارد. موزه مولانا دربردارنده اشیای تاریخی از زندگی مولانا و مریدان و دیگر عارفان این شهر است و سبک زندگی مردم این شهر در طول تاریخ است.

سماع درویشان


یکی از دیدنی های قونیه رقص عرفانی درویشان یا سماع دروایش است. در این رقص، مردانی با لباس‌های مخصوص سماع، نوعی رقص مبتنی بر چرخش پیوسته را به نمایش می‌گذارند.
جاهای دیدنی قونیه

موزه اینس مناره


موزه اینس مناره یکی از زیباترین ساختمان‌ها و جاهای دیدنی قونیه است. ساختار معماری و شکوه آن به گونه‌ایست که هر کسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از بخش‌های بسیار زیبای آن، در چوبی تزیین‌شده و هنرمندانه آن است. در خود موزه هم یافته‌های باستانی از محوطه‌های باستان‌شناسی مختلف به نمایش درآمده است.

موزه باستان‌شناسی قونیه


برای آنکه بیشتر در دل تاریخ و گذشته قونیه وارد شوید، لازم است سری به موزه باستان‌شناسی قونیه یکی از تاریخی‌ترین مجموعه‌ها و جاهای دیدنی قونیه بزنید. هر چند مساحت این موزه کوچک به نظر می‌رسد، اما جزییات شگفت‌آوری از تاریخ قونیه را برای هر کسی در خود دارد.

باغ ژاپنی کیوتو قونیه


باغ ژاپنی قونیه بزرگترین باغ ژاپنی ترکیه و از شگفت‌انگیزترین جاذبه های قونیه است. این باغ با ۳۶ هزار مترمربع گستردگی، در راستای خواهرخواندگی فرهنگی بین قونیه و کیوتو ساخته شد. سبک‌های معماری و باغ‌آرایی ژاپنی مانند پل‌های چوبی، گیاهان و درختان بومی ژاپن در این باغ طبیعی مشهود هستند.
جاهای دیدنی قونیه

تپه آلاتین


تپه آلاتین بخشی از یک ساختمان بزرگ است که در منطقه کاراتی قرار گرفته و بازمانده فرمانروایی سلجوقی و دوران امپراتوری عثمانی است. اکنون با یک سقف از آسیب و فرسایش آن جلوگیری می‌شود.

باغ گیاه‌شناسی قونیه


از جذاب‌ترین جاهای دیدنی قونیه باغ گیاه‌شناسی و پروانه‌های قونیه است که پژوهشگران و علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب می‌کند. در این پارک گیاه شناسی، بیش از ۶۰ گونه پروانه و ۸۰ گونه گیاه مختلف زندگی می‌کنند. همچنین موزه‌ای همراه با ۱۰۰۰ قطعه حشره و پروانه مختلف را در خود جای داده است.

مسجد عزیزیه


مسجد عزیزیه از جمله جاهای دیدنی قونیه است که به عصر عثمانی برمی‌گردد. بنای اولیه مسجد توسط فرزندخوانده سلطان محمد چهارم ساخته شد. اما در اثر آتش‌سوزی ویران شد و توسط مادر سلطان عبدالعزیز در سال ۱۸۷۴ دوباره ساخته شد. این مسجد با دو مناره و آب‌نمایی که در کنارش دارد هر دو سبک معماری عثمانی و باروک را ترکیب کرده است. فرم معماری این مسجد آن را در میان مساجد ترکیه بارز کرده است.

برج سلجوقی


بلندترین ساختمان در قونیه و یازدهمین سازه بلند ترکیه، برج سلجوقی است. این برج با ۱۶۳ متر طول و ۴۲ طبقه، یک مرکز خرید مشهور قونیه به شمار می‌رود. نمای ساختمان با شیشه‌های سبز پوشانده شده و در دو طبقه بالایی برج، رستوران‌هایی با نمای فراگیر از شهر قرار دارد.

مسجد علاالدین


در کنار دژ و استحکامات قونیه، مسجد علا الدین قرار گرفته است. ساخت این مسجد توسط سلطان علا الدین کیقباد اول در میانه سده دوازدهم میلادی آغاز شد و صد سال ساخت آن به درازا کشید. ۸ تن از سلاطین سلجوقی این منطقه در این مسجد دفن شده‌اند. در شرق محراب این مسجد ۴۲ ستون به سبک معماری بیزانسی و یونانی کار شده است.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است