search
menu

پارک تاریخی علاالدین قونیه را بیشتر بشناسید!

[ پنهان کردن ]
پارک تاریخی علاالدین قونیه چطور مکانی است؟
مکان دقیق پارک تاریخی علاالدین قونیه در کدام قسمت شهر است؟
شکل معماری پارک و امکانات آن به چه صورت است؟
چه زمان ‌هایی از سال مناسب مسافرت و دیدن پارک تاریخی علاالدین قونیه است؟
با چه وسیله ای به شهر قونیه سفر کنیم؟
در رستوران های پارک تاریخی علاالدین قونیه چه غذاهایی سرو می شود؟
آیا شهر قونیه مراکز خرید نیز دارد؟
کشور ترکیه قدرت جذب توریست بالایی دارد و سالانه میزبان مسافران زیادی است که از کشورهای مختلف از جمله ایران وارد آن می‌شوند. معمولاً بیشتر کسانی که به کشور ترکیه برای زندگی یا تفریح می‌‌روند، شهر استانبول را انتخاب می‌کنند، اما باید گفت که ترکیه شهرهای زیبای دیگری با اماکن تاریخی و توریستی دل‌نشین برای دیدن دارد. پارک تاریخی علاالدین قونیه در شهر زیبای قونیه یکی از آن‌هاست. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا با این مکان تاریخی بیشتر آشنا شوید.
پارک تاریخی علاالدین قونیه را بیشتر بشناسید!

پارک تاریخی علاالدین قونیه چطور مکانی است؟


در شهر قونیه یک بلوار به نام مولانا وجود دارد که جز خیابان‌‌های اصلی شهر است. در انتهای آن تپه علاءالدین قرار گرفته است که در واقع یک تپه مصنوعی و ساخته شده به دست انسان است. این تپه در زمان سلجوقیان بنا شده که تا اشراف‌زادگان برای خود یک موضع مناسب و مرتفع داشته باشند.
آن‌ها به این تپه می‌رفتند تا تمام مناظر اطراف را به‌راحتی تماشا کنند و از آب‌وهوای خوب آن لذت ببرند. این تپه هم‌اکنون به یک پارک توریستی برای مردم تبدیل شده است. اگر در ابتدای پله‌‌های تپه تاریخی علاالدین قونیه بایستید، می‌توانید آرامگاه مولانا را ببینید. وقتی از پله‌ها بالا بروید با نمایی زیبا از پارک مواجه خواهید شد که آب‌نماهای چشم‌نوازی دارد.
سپس اگر به بالای تپه برسید نماد شهدا برای شما نمایان خواهد شد و بعد از آن نیز مسجد علاءالدین قرار دارد. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر است که به سبک سلجوقیان ساخته شده است. جای نشستن نیز در راه پارک و خود آن قرار دارد و می‌‌توانید ساعاتی را در آنجا به خوشی سپری کنید. روی تپه رستوران‌ها و کافه‌هایی نیز وجود دارد که می‌توان از آن‌ها نیز استفاده کرد.

مکان دقیق پارک تاریخی علاالدین قونیه در کدام قسمت شهر است؟


در بالا بیان کردیم که پارک تاریخی علاالدین در قدیم بدین هدف ساخته شده است که اشراف‌زادگان بتوانند تمام شهر را برفراز آن ببینند. پس می‌توان این نتیجه را گرفت که این شهر در مرکز شهر قرار دارد. با نگاه بر نقشه می‌توان مرکزیت پارک را کاملاً تائید کرد. از تمام مسیرهای شهر امکان رسیدن به این پارک فراهم شده است‌ تا خریداران بلیط هواپیما خارجی به‌راحتی بتواند آن را پیدا کند و اگر نقشه نیز داشته باشد مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید.
هم‌چنین اگر به روی نقشه نگاه کنید مسجد علاالدین کی قباد نیز روی تپه دیده می‌شود که نشان‌دهنده این است که مسجد روی تپه قرار گرفته است. باز هم اگر شما خود به‌تنهایی به این شهر سفر کرده‌اید و امکانات تور را ندارید، از دکه اطلاعات مسافر کاتالوگ نقشه شهر را دریافت کنید تا به‌راحتی بتوانید به آن برسید.
پارک تاریخی علاالدین قونیه را بیشتر بشناسید!

شکل معماری پارک و امکانات آن به چه صورت است؟


پارک تاریخی علاالدین روی یک تپه قرار گرفته است. این بدان معناست که برای رسیدن به بالای آن باید یک سربالایی را طی کنید. به همین دلیل برای پارک پلکان‌هایی طراحی شده است که عریض هستند تا بازدیدکننده با بالا رفتن از آن خسته نشود. هم‌چنین روی این پلکان‌ها نیمکت‌هایی نیز قرار دارد که اگر فرد خسته شد روی آن بنشیند.
در بالا نیز بیان کردیم که در پارک رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیادی وجود دارد که بازدیدکننده می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. هم‌چنین وقتی به بالای تپه می‌رسید مسجد را مشاهده خواهید کرد. مسجد نیز گنبد و بارگاه تاریخی دارد که معماری سلجوقیان را دارد. روی پلکان‌ها آب‌نماهایی وجود دارد که هم آن‌ها را زیباتر می‌کند و هم هوای پارک را دل‌نشین‌تر می‌کند.
گل‌کاری‌ها و فضای سبز بسیار زیبایی نیز در پارک وجود دارد و شما امکان عکاسی را نیز در این پارک خواهید داشت و می‌توانید تصاویر و لحظات سفر خود را به‌صورت کاملاً زیبایی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

چه زمان ‌هایی از سال مناسب مسافرت و دیدن پارک تاریخی علاالدین قونیه است؟


آب‌وهوای شهر قونیه خشک است و این موضوع بدین خاطر است که شهر قونیه در ارتفاع قرار گرفته است. این شهر تابستان‌های گرم و زمستان‌های بسیار سرد دارد. البته دما در تابستان این منطقه بسیار شبیه به ایران است و اگر قصد سفر در تابستان به این مکان را دارید، گرمای قابل‌تحملی را تجربه خواهید کرد.
بااین‌حال بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما سفرمارکت برای بازدید از قونیه و دیدن پارک تاریخی علاالدین ترکیه فصل بهار است. البته باید گفت که شب‌ها حتی در تابستان نیز در این شهر هوایی خنک را تجربه خواهید کرد. بااین‌حال فصل بهار هوای معتدل دارد و نگران گرمای زیاد هوا و یا سرمای بیش از حد نخواهید بود.
پارک تاریخی علاالدین قونیه را بیشتر بشناسید!

با چه وسیله ای به شهر قونیه سفر کنیم؟


شهر قونیه از نظر حمل‌ونقل بین‌شهری تجهیزات و امکانات عالی دارد. این شهر دارای یک فرودگاه به نام فرودگاه قونیه است که پروازهای داخلی از آن انجام می‌شود. به همین دلیل از ایران به‌راحتی می‌توان به این شهر سفر و از پارک تاریخی علاالدین قونیه بازدید کرد. هم‌چنین امکان سفر زمینی با اتومبیل شخصی نیز وجود دارد که در این صورت باید نقشه راه را به همراه داشت و امکان کاپوتاژ ماشین را نیز فراهم کرد. اگر با اتومبیل سفر کنید، دیگر نگران هزینه تاکسی در شهر نخواهید بود.

در رستوران های پارک تاریخی علاالدین قونیه چه غذاهایی سرو می شود؟


در شهر قونیه نیز مانند بسیاری از شهرهای دنیا یا ترکیه غذاهای محلی تهیه می‌شوند. این غذاها معمولاً بیشتر در رستوران‌ها سرو می‌شوند، زیرا گردشگران دوست دارند که غذای محلی مناطق مختلف را در رستوران نوش جان کنند. غذایی که در قونیه بیشتر از همه صرف می‌شود، اتلی اکمک است. این غذا ظاهری شبیه به پیتزا دارد و نان پخته‌شده به همراه گوشت، پیاز، فلفل و گوجه‌فرنگی است. دیگر غذای معروف این شهر کونیا فیرین کباب یا کباب داخل فر قونیه است. این کباب بسیار لذیذ بوده و از گوشت بره درست می‌شود.
شیرینی‌های قونیه نیز بسیار معروف هستند که معمولاً در کافه‌ها سرو می‌شوند. یکی از این شیرینی‌ها پیشمانیه است که شبیه به پشمک است. شیرینی بعدی جزریه است که از هویج درست می‌شود. اما یکی از غذاهای بسیار معروف آنجا را که هیچ‌وقت نباید از دست بدهید، تریت نام دارد. این غذا با گوشت، برنج سنتی و سبزیجات درست می‌شود که بسیار خوشمزه و لذیذ است. تمامی این غذاها در منوی رستوران‌های قونیه از جمله رستوران‌های پارک علاالدین قونیه یافت می‌شوند.

آیا شهر قونیه مراکز خرید نیز دارد؟


مراکز خرید قونیه بهترین مکان برای خرید سوغات در این مقصد تاریخی بشمار می‌روند و در سرتاسر شهر پراکنده شده‌اند. یکی از بهترین مراکز خرید در این شهر مرکز خرید کنت پلازا است. برندهای بسیار مشهور در این مرکز خرید شعبه دارند و می‌توانید هر آنچه را که لازم دارید از آن خریداری کنید. یکی دیگر از مراکز خرید در قونیه کولسیته است که امکانات بالایی دارد. هم‌چنین در این مرکز خرید فود کورت نیز وجود دارد که البته برای غذاهای فست فودی است.
مرکز خرید سلچوکر سنتر نیز یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در این شهر است که تمام اقلام موردنیاز برای خرید را در خود جای داده است. اگر به این موضوع علاقه دارید که به بازار سر بزنید نیز بازار کاپالی کارسی یکی از بهترین بازارهای این شهر است. این بازار تاریخی است و در سال ۱۴۶۱ ساخته شده است. انواع ادویه، استکان‌های کمرباریک مخصوص ترکیه، قلاب‌دوزی، صنایع‌دستی، جواهرات، سفال و غیره در این بازار پیدا می‌شود. ساعات کاری بازار از ۹ صبح تا ۷ عصر است و یک‌شنبه‌ها تعطیل است.
پارک تاریخی علاالدین قونیه را بیشتر بشناسید!
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است