search
menu
قونیه keyboard_arrow_down close

قونیه

hotel
هتل های قونیه ۱۶

درباره قونیه

قونیه یکی از شهرهای گردشگرپذیر و زیبای ترکیه است که سبک و سیاق صنعت گردشگری در آن با دیگر شهرهای ترکیه متفاوت است. برخی از گردشگران برای خرید به شهرهای ترکیه می‌روند و برخی برای تجربه سواحل زیبای آن. اما کسانی که به قونیه می‌روند قصد دارند زیبایی‌های فرهنگ کهن این کشور را تجربه کنند. مخصوصا اینکه شهر قونیه محل آرامگاه مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مشهور به مولانا است و هر ساله مراسم بزرگداشتی در مقیاس جهانی در این شهر برگزار می‌شود.

تاریخچه قونیه


قونیه تقریبا در جنوب غربی فلات آناتولی قرار گرفته و در تاریخ خود تسلط فرمانروایی‌های گوناگونی همچون هخامنشیان، یونانیان و رومی‌ها را ثبت کرده است. در دوران پس از اسلام، سلجوقیان در سده یازدهم میلادی و پس از آن امپراتوری عثمانی، قونیه را تحت فرمانروایی خود داشته‌اند.
قونیه

قونیه و بزرگداشت مولانا


هر ساله در ۱۰ تا ۱۷ دسامبر (تقریبا معادل ۱۹ تا ۲۶ آذر) مراسم بزرگداشت مولانا در شهر قونیه برگزار می‌شود. در این مراسم که همراه با رقص سماع درویشان نیز هست، گردشگران برای تماشای این رقص عرفانی و همچنین بازدید از موزه و ارامگاه مولوی به این شهر ترکیه سفر می‌کنند.
شهر قونیه علاوه بر مجموعه تاریخی و زیارتی مولوی، مکان‌های تاریخی دیگری نیز در خود جای داده است که بازمانده دوران‌های تاریخی کهن این شهر هستند.

زمان مناسب برای سفر به قونیه


اگر هدف از سفر شما به قونیه برای بازدید از مراسم بزرگداشت مولانا نیست، می‌توانید در فصل بهار و اوایل پاییز به این شهر ترکیه سفر کنید. زیرا هوا در این بازه‌های زمانی معتدل‌تر از باقی فصول است.
قونیه

فرودگاه قونیه


فرودگاه قونیه که در فاصله ۱۸ کیلومتری از شهر قرار دارد، در سال ۲۰۰۰ افتتاح شده و کاربردی نظامی و عمومی دارد. خطوط هواپیمایی مختلفی با یک یا دو توقف می‌توانند شما را به این شهر برسانند.


دیدنی های قونیه