search
menu

جاهای دیدنی دیدیم ترکیه

[ پنهان کردن ]
سواحل ماسه‌ای دیدیم
جاده مقدس
شهر باستانی میلتوس | Miletus
بنای تاریخی آپولو | Apollo
حمام فائویستنا | Baths of Faustina
شهر باستانی پریه ‌نه | Ancient city of Priene
مجسمه برجسته مدوسا
پارک آبی دیدیم
دیدیم یکی از شهرهای توریستی و ساحلی ترکیه است که در ۱۲۳ کیلومتری مرکز استان آیدین و در غرب کشور ترکیه واقع شده است. این شهر کوچک در کناره دریای اژه قرار گرفته است و ساحل بسیار زیبایی دارد، به همین دلیل در اغلب روزهای سال شاهد گردشکران و مسافرانی است که بلیط هواپیما خریداری کرده و از سایر کشورهای جهان به شهر دیدیم سفر می کنند. دریای آرام، آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای، زمستان‌های نسبتاً گرم و مطلوب، دیدیم را به شهری مناسب برای گذراندن تعطیلات تبدیل کرده است. علاوه‌بر این آثار تاریخی بسیار زیادی در دیدیم ترکیه وجود دارد که پیشینه تاریخی آن‌ها به سال‌ها پیش برمی‌گردد.
برای این که فرصت خود را در سفر به این شهر از دست ندهید، بهتر است لیستی از جاهای دیدنی دیدیم ترکیه داشته باشید تا بتوانید از تمامی مکان‌های گردشگری دیدیم لذت ببرید. در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی دیدیم خواهیم پرداخت.
جاهای دیدنی دیدیم ترکیه

سواحل ماسه‌ای دیدیم


یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی دیدیم که سبب می‌شود گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود بکشاند، ساحل آرام و ماسه‌ای است که در تمامی فصل‌ها به خصوص در فصل تابستان می‌تواند یک منظره رویایی برای شما رقم بزند. شهر دیدیم ساحل طولانی دارد که در زیر نور آفتاب می‌درخشد. استراحت در ساحل و پیاده‌روی در آن برای گردشگران بسیار لذت بخش است. شنیدن صدای امواج، وزش باد و تماشای آب‌های آبی رنگ کریستالی می‌تواند لذت قدم زدن روی ماسه‌های ساحل را چند برابر کند. همچنین ساحل دیدیم شب‌های زنده‌ای دارد و اگر به پیاده‌روی در شب علاقه‌مند هستید، می‌توانید شب‌های ساحل دیدیم را جهت قدم زدن انتخاب کنید.
در حاشیه دریای اژه و سواحل دیدیم ورزش‌ها و تفریحات آبی بسیار زیادی برگزار می‌شود. یکی از لذت بخش‌ترین تفریحات در سواحل دیدیم غواصی است. ساحل‌هایی همچون Yesilkent، Akbuk و آلتینکوم مکان‌های بسیار مناسبی جهت غواصی و کشف در زیر دریا هستند.
قایق‌های زیادی بر روی آب شناور هستند که می‌توانید سوار آن‌ها شوید و به اواسط دریا بروید. برخی از این قایق‌ها نیز تفریحی هستند و می‌توانید اوقات خوشی را در آن سپری کنید. برخی دیگر دارای امکاناتی همچون غذا و نوشیدنی هستند اما قیمت تورهای آن بیشتر است. پیش از استفاده از قایق‌های دیدیم بهتر است هزینه آن‌ها را بپرسید.
تماشای ماهیگیری در سواحل بکر دیدیم نیز از دیگر تجربه‌های لذت‌بخش در سفر به دیدیم است. دریای دیدیم ماهی‌های زیادی همچون قزل‌آلا، عنبرماهی، ماهی تن، هشت پا، نیزه ماهی و ... دارد. اگر خوش شانس باشید احتمالاً بتوانید یک فک راهب مدیترانه‌ای را از نزدیک تماشا کنید.

جاده مقدس


جاده مقدس یا جاده پادشاهان یکی از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی شهر دیدیم است. این جاده دو بنای تاریخی آرتمیس و آپولو را به هم متصل می‌کند به همین دلیل عنوان جاده پادشاهان را به آن اختصاص داده‌اند. در مسیر جاده پادشاهان، یک گودال وجود دارد که برخی از افراد محلی و مقامات دیدیم معتقد هستند که این گودال محل یک غار مقدس است. مسیر جاده مقدس از سنگ پوشانده شده است و از منطقه دویدیما به منطقه میلتس می‌رسد. در گذشته کسانی که می‌خواستند از آپولو یا اواکل بازدید کنند این مسیر را در طول مدت چهار روز طی می‌کردند. در گذشته دو طرف این جاده ۱۲ مجسمه سنگی بزرگ از جنس مرمری قرار گرفته بود. این مجسمه‌ها الگوهای خوبی از فرهنگ و هنر باستانی دیدیم بودند. ۸ مورد از این مجسمه‌ها مرد، ۲ مورد از آن‌ها تندیس زن و ۲ مجسمه دیگر از این ۱۲ مجسمه تصویر شیر بودند که در سال ۱۸۵۸ به موزه انگلستان فرستاده شده‌اند. مجسمه‌های دیگری که به این دسته از مجسمه‌ها شباهت داشتند چند سال بعد در دیدیم یافت شدند که در حال حاضر در موزه‌های استانبول، برلین و لوور نگهداری می‌شوند.

شهر باستانی میلتوس | Miletus


شهر تاریخی میلتوس قدمت بسیار زیادی دارد به همین دلیل یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دیدیم به حساب می‌آید. به علت بالا آمدن سطح دریا و پدیده جزر و مد، رسوبات بسیار زیادی در اطراف این شهر باستانی شکل گرفته است و دسترسی به آن را بسیار دشوار کرده است. مردمی از آناتولی در قرن سیزدهم به این منطقه مهاجرت کردند. این شهر ۷۵۰ سال پیش از مسیح به اوج پیشرفت خود رسید و در آن زمان به یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای تجاری و بازرگانی در دنیا تبدیل شد. دانشمند بزرگ قرن به نام تالس در این منطقه تحصیل و زندگی کرده است. این شهر یک سالن تئاتر قدیمی دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست. در حال حاضر از شهر تاریخی میلتوس به خوبی محافظت می‌شود.
جاهای دیدنی دیدیم ترکیه

بنای تاریخی آپولو | Apollo


بنای مشهور و باستانی آپولو درست در ورودیه اقامتگاه اژه ای شهر دیدیم ترکیه قرار گرفته است. این مجموعه از ویرانه‌های باستانی تشکیل شده است که تماشای آن‌ها شما را با سبک معماری و فرهنگ مردمان گذشته در دیدیم ترکیه آشنا می‌کند. بسیاری از گردشگران خارجی که با خرید بلیط هواپیما و استفاده از این وسیله نقلیه به ترکیه و شهر دیدیم سفر می‌کنند، به تماشای بنای آپولو می‌روند. در سایر کشورهای جهان بناهای تاریخی دیگری نیز وجود دارد که به همین نام نامگذاری شده است با این حال یکی از مشهورترین آن‌ها بنایی است که در شهر دیدیم ساخته شده است. این بنا نمای سنگی دارد و یک بنای یادبود است که برای خدای درمانگری به نام آپولو ساخته شده است. این بنا طی یک زمین لرزه که در سال ۴۹۴ پیش از میلاد رخ داد، تخریب شد.

حمام فائویستنا | Baths of Faustina


حمام و بنای تاریخی فائویستنا به افتخار ملکه‌ای به همین نام در قرن دوم میلادی ساخته شد. ملکه فائویستنا همسر مارکوس آریلیوس یکی از امپراتوران روم باستان بوده است. این بنا یک‌بار تخریب و پس از آن در قرن سوم بازسازی شد.

شهر باستانی پریه ‌نه | Ancient city of Priene


یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی دیدیم شهر تاریخی پریه نه است. این شهر در پایین تپه‌هایی به نام Mycale قرار گرفته است که در ۶ متری شمال Maeander واقع شده است. در زمانی که این شهر باستانی ساخته شد، هیچ دریایی وجود نداشت اما در حال حاضر تنها چند کیلومتر با دریا فاصله دارد. پیشینه تاریخی این شهر به ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. در تراس‌های این شهر خرابه‌هایی از مجسمه‌های قدیمی وجود دارد که در حال حاضر در موزه برلین نگه‌داری می‌شوند. هنگامی که در شهر قدیمی پریه نه قدم می‌زنید، می‌توانید یک شهر منظم با خیابان کشی‌های استاندارد ببینید. این موضوع نشان می‌دهد شهر باستانی پریه نه یکی از مدرن‌ترین شهرهای آن زمان بوده است. این شهر مناظر دیدنی دیگری نیز دارد و آب و هوای مطلوب آن یک تجربه بسیار خوب برای شما رقم می‌زند.
جاهای دیدنی دیدیم ترکیه

مجسمه برجسته مدوسا


یکی از جاذبه‌های دیدنی دیدیم این مجسمه است که در افسانه‌های قدیمی آمده که هرکس به چشمان این مجسمه خیره شود به سنگ تبدیل می‌شود. علاوه‌بر این در داستان‌های تاریخی آمده است که آتنا خشمگین بوده و به همین دلیل موهای مدوسا به مار تبدیل شده‌اند. در حال حاضر این مجسمه به این شکل دیده می‌شود با این که بخش‌هایی از آن تخریب شده است. امروزه گردشگران زیادی در دیدیم از این مجمسه دیدن می‌کنند.

پارک آبی دیدیم


یک پارک آبی در این شهر وجود دارد که البته همانند سایر پارک های آبی ترکیه نیست و امکانات محدودی دارد. با این حال اگر به ورزش‌های آبی علاقه‌مند هستید، می‌توانید به این مرکز مراجعه کنید.
سخن پایانی
شهر دیدیم نام خود را از Didyma گرفته است. البته لازم به ذکر است که در دوره فرمانروایی عثمانی به این شهر یوراندا یا یوران نیز گفته می‌شد. برخی از افراد در ترکیه به این شهر قلعه جدید نیز می‌گویند. این شهر آب و هوای مدیترانه‌ای دارد و تابستان‌های آن گرم و زمستان‌های آن بارانی است. اگر قصد سفر به دیدیم ترکیه را دارید، بهتر است بلیط هواپیما خود را در فصل‌های بهار و پاییز رزرو کنید تا آب و هوا کاملاً مساعد باشد. این شهر رستوران‌های بسیار متنوعی دارد که می‌توایند برای صرف غذا و عصرانه به آن‌ها مراجعه کنید. این رستوران‌ها در تمامی قسمت‌های شهر وجود دارند و دسترسی به آن‌ها راحت است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است