search
menu
آلانیا keyboard_arrow_down close

آلانیا

hotel
هتل های آلانیا ۱۱۱
restaurant
رستوران های آلانیا ۳

درباره آلانیا

آلانیا شهری در جنوب ترکیه و در ساحل دریای مدیترانه است. آلانیا بخشی از منطقه آنتالیای ترکیه و یکی از شهرهای محبوب بین گردشگران است.
آلانیا شهری ساحلی است و هوای مطبوع دریای مدیترانه، آب و هوای دلپذیری را در آن ایجاد می‌کند. اما اگر در پی تجربه معتدل‌ترین آب و هوا هستید، بهار و پاییز آلانیا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
آلانیا به عنوان شهری در کنار ساحل مدیترانه، در گام نخست با سواحل زیبا، آفتابی، گرم و سرسبزش شناخته می‌شود. اما همین ساحلی بودن و قرار گرفتن در کنار دریای مدیترانه، موجب شده تا قلعه‌های نظامی تاریخی در آن سر بربیاورند و به جاذبه‌های دیدنی این شهر جنوبی ترکیه اضافه کنند. پارک آبی آلانیا، غارهای دامالاتاش، موزه باستان‌شناسی آلانیا و ساحل کلئوپاترا از دیگر جاذبه‌های گردشگری و دیدنی این شهر هستند.
آلانیا یک شهر ساحلی با بندرها و ساحل‌های گسترده است. به همین دلیل رستوران‌های آلانیا با غذاهای دریایی که با ماهی‌ها و آبزیان تازه صید شده تهیه می‌شود مشهور هستند. این رستوران‌ها گاه در ساحل دریای مدیترانه و گاه در خانه‌های تاریخی و بعضی مواقع هم در محیط‌های روباز و سرسبز این شهر زیبای ترکیه جای گرفته‌اند و خوراک‌های ترکیه‌ای یا بین‌المللی را سرو می‌کنند.
هتل های آلانیا به عنوان هتل‌های یک شهر ساحلی خدمات و امکانات متنوعی را به شما عرضه می‌کنند. برخی در کنار ساحل هستند و ساحلی خصوصی در کنار مدیترانه دارند و برخی دیگر کمی دورتر از ساحل جای گرفته‌اند ولی استخرهای متعدد و پارک‌های آبی ویژه کودکان دارند تا همان تجربه را برای شما تداعی کنند.
فرودگاه قاضی پاشای آلانیا، مهمترین فرودگاه بین المللی این شهر است و در ۴۰ کیلومتری این شهر قرار گرفته است.

دیدنی های آلانیا