search
menu

موزه ملی سنگاپور

[ پنهان کردن ]
چرا باید از موزه ملی سنگاپور بازدید کنیم؟
تاریخچه موزه ملی سنگاپور
معماری موزه ملی سنگاپور
قسمت های موزه ملی سنگاپور
نحوه دسترسی به موزه ملی سنگاپور
ساعت و هزینه بازدید از موزه ملی سنگاپور
جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه ملی سنگاپور
رستوران های نزدیک به موزه ملی سنگاپور
هتل های نزدیک به موزه ملی سنگاپور

چرا باید از موزه ملی سنگاپور بازدید کنیم؟


موزه ملی سنگاپور در شهر سنگاپور واقع شده است و جزو قدیمی ترین موزه ها در کشور محسوب می شود. سنگاپور از زیباترین کشورهای توسعه یافته در آسیای شرقی به شمار می رود و دارای جاذبه های متنوع توریستی است که همه ساله میزبان بسیاری از گردشگران یا دانشجویانی است که برای تحصیلات دانشگاهی در رشته های متعدد با خرید بلیط هواپیما به این کشور می روند. در واقع، از سنگاپور به عنوان چهارمین کشور ثروتمند در جهان یاد می شود. در این موزه قدیمی می توانید با تاریخ کشور سنگاپور، تحولات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی این کشور آشنا شوید، همچنین این موزه به دو بخش بزرگ تقسیم شده است؛ در بخش اول موزه نمایشگاه هایی مرتبط با غذاهای سنگاپور، عکاسی، فیلم و مد برگزار می شود و بخش دوم نیز بیانگر تاریخ کشور از ابتدای قرن ۱۴ تا به امروز است.
موزه ملی سنگاپور

تاریخچه موزه ملی سنگاپور


موزه ملی سنگاپور در سال ۱۸۴۹ تاسیس شده است که در آن سال ها بخشی از کتابخانه مرکزی کشور سنگاپور بود. پس از چندین مکان در نهایت موزه ملی سنگاپور به محل کنونی خود درجاده استمفورد منتقل گردید و تاکنون پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیاست. این موزه یکی از چهار موزه ملی در کشور سنگاپور است و سه موزه ملی دیگر شامل دو موزه تمدن های آسیایی و موزه هنر سنگاپور هستند. در سال ۱۹۶۵ به نام موزه ملی سنگاپور نامگذاری گردید و برای مدت کوتاهی بین سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۶ به عنوان موزه تاریخ سنگاپور نامیده شد، اما دوباره به نام اولیه خود بازگشت.

معماری موزه ملی سنگاپور


موزه ملی سنگاپور بی شک یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری سنگاپور است و ساختمان موزه به سبک نئوکلاسیک و رنسانس ساخته شده است، همچنین نورپردازی بی نظیر این موزه جلوه ای خاص دارد. موزه ملی سنگاپور شامل دو بلوک مستطیل به شکل موازی همراه با گنبدی در مقابل ساختمان است. به مدت سه و نیم سال مورد مرمت قرار گرفت و در نهایت در سال ۲۰۰۶ بازگشایی شد.
موزه ملی سنگاپور

قسمت های موزه ملی سنگاپور


در موزه ملی سنگاپور مجموعه های نفیسی از جنوب شرقی آسیا نگهداری می شود که بسیار باارزش هستند. در موزه ملی سنگاپور می توانید در مورد وقایع اتفاق افتاده از قرن چهاردهم تا کنون را دنبال کنيد، همچنین می توانید در مورد فرهنگ و تاريخ غنی مردم سنگاپور، ريشه مذهب و نژاد و جنگ های تاريخی ملت سنگاپور آشنا شوید. علاوه بر موارد ذکر شده جواهرات و طلاهایی نیز متعلق به قرن چهاردهم یعنی مربوط به دوران قبل از استعمار سنگاپور در این موزه نگهداری می شوند. وقتی وارد موزه شوید در ابتدا با فضایی تاریک روبرو خواهید شد که همراه با سمفونی ملایم درباره زندگی مردم سنگاپور توسط ویدئو ها و اشیای قدیمی مواجه می شوید.
در این موزه بر موضوعات مرتبط به تاریخ سنگاپور بیش از هرچیز دیگری تمرکز وجود دارد. این موزه شامل دو گالری مهم است: گالری طبیعی و گالری تاریخی. در بخش اول، نمایشگاه‌ های مرتبط با غذا، عکاسی، فیلم و مُد روز قابل بازدید است و در بخش دوم تاریخ کشور از قرن ۱۴ میلادی تا به امروز را می توانید دنبال کنید که شامل بیش از ۴۵۰ اثر نقاشی تاریخ طبیعی. نمای بیرونی ساختمان موزه نیز به سبک نئوکلاسیک بوده و در قرن ۱۸ ساخته شده است؛ در طول سال نیز جشن ‌های بزرگ و مهم این کشور در ساختمان National Museum of Singapore برگزار می ‌شوند. درحال حاضر به جرات می توان گفت موزه ملی سنگاپور بزرگترین موزه و ساختمان تاریخی در کشور است. ساختمان این موزه با طراحی مدرن خود به شکل یک گذرگاه شیشه ای هیجان انگیز با ارتفاع ۱۱ متر است که ساختمان قدیمی را به ساختمان جدید وصل می کند.
موزه ملی سنگاپور

نحوه دسترسی به موزه ملی سنگاپور


برای دسترسی به موزه ملی سنگاپور چندین روش دارید که یکی از این روش ها مترو است. برای استفاده از مترو باید در ایستگاه متروی براس باساح (Bras Basah MRT) یا متروی دابی گات (Dhoby Ghaut MRT) پیاده شوید و پس از ۵ دقیقه پیاده روی به این موزه خواهید رسید، همچنین می توانید از ایستگاه متروی سیتی هال (City Hall MRT) پیاده شده و تا این موزه پیاده ۱۰ دقیقه راه بروید. همچنین می توانید از طریق اتوبوس های شهری یا تاکسی استفاده کنید و به راحتی از این موزه بی نظیر بازدید داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سامانه حمل و نقل عمومی سنگاپور، مقاله راهنمای سفر به سنگاپور را بخوانید.

ساعت و هزینه بازدید از موزه ملی سنگاپور


برای بازدید از موزه ملی مالزی می توانید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر مراجعه کنید، فقط در نظر داشته باشید که روزهای پنجشنبه و جمعه ممکن است به دلیل برگزاری مراسمات خاص در ساعت بازدید تغییر ایجاد شود، بنابراین بهتر است قبل از رفتنتان ساعت بازدید در این روزها را بپرسید. برای ورود به این موزه باید بلیت ورودی تهیه کنید، مورد جالب توجه اینست که برای کودکان زیر ۶ سال بازدید رایگان است.

جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه ملی سنگاپور


موزه علم و صنعت: ۲.۸ کیلومتر
باغ خلیج سنگاپور: ۵ کیلومتر
پارک تفریحی استودیو یونیورسال: ۷.۳ کیلومتر
باغ پرندگان جورانگ: ۱۹.۷کیلومتر
نایت سافاری: ۲۰ کیلومتر
باغ وحش سنگاپور: ۲۰ کیلومتر

رستوران های نزدیک به موزه ملی سنگاپور


رستوران ایسورا: ۱.۳ کیلومتر
رستوران ای شی: ۱.۸ کیلومتر
رستوران آرت: ۱.۹ کیلومتر
باربیکیو کره ای: ۲ کیلومتر
رستوران یان: ۲ کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه ملی سنگاپور


هتل وان اورچارد: ۱۰۰ متر
هتل فورت کنینگ: ۵۰۰ متر
هتل آکسفورد: ۲.۵ کیلومتر
هتل رویال: ۲.۵ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است