search
menu

راهنمای سفر به سنگاپور | صد تا صد سفر سنگاپور

[ پنهان کردن ]
درباره تاریخ و جامعه کشور سنگاپور
دانستنی های کاربردی
شماره تلفن های ضروری
عبارت های ضروری
محله های مهم سنگاپور
آب و هوای کشور سنگاپور
شرایط ویزا و روادید
حمل و نقل عمومی در سنگاپور
سیمکارت های سنگاپور
جاهای دیدنی سنگاپور
فرودگاه سنگاپور
غذاهای معروف کشور سنگاپور
جشنواره های کشور سنگاپور
امنیت در کشور سنگاپور
سنگاپور، یکی از کشورهای مدرن آسیایی است و به جرات می توان گفت سنگاپور یکی از برترین نقاط گردشگری در آسیا به شمار می رود، به طوری که سالانه پذیرای رویدادهای مهم فرهنگی و شمار زیاد گردشگران است. همچنین جاذبه های گردشگری زیبا و متنوع در این کشور در جذب مسافر و توریست نقش اساسی دارند. راهنمای سفر به کشور سنگاپور یکی دیگر از مقاله هایی است که می خواهیم شما را بیشتر با این کشور مدرن آسیایی آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا در هنگام خرید بلیط هواپیما و سفر به کشور لوکس و جذاب سنگاپور دچار مشکل نشوید. سنگاپور یک «دولت شهر» است و یک استثنا در جهان به شمار می‌رود. یعنی همزمان یک شهر و یک کشور است و همین ممکن است گاهی گیج‌کننده باشد!
راهنمای سفر به سنگاپور | صد تا صد سفر سنگاپور

درباره تاریخ و جامعه کشور سنگاپور


کشور سنگاپور از چندین جزیره تشکیل شده و در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. با اینکه سنگاپور از لحاظ ذخایر معادن کشوری فقیر محسوب می شود اما اقتصاد این کشور از طریق صنعت توریسم و خدمات مالی و فناوری تامین می شود؛ به طوری که هم اکنون سنگاپور چهارمین مرکز اقتصادی بزرگ دنیا شناخته شده است. نام سنگاپور در زبان سانسکریت به معنای شهر شیر است که یک مجسمه شیر نیز در پارک مرلیون قرار داده شده تا این نماد به جهانیان نشان داده شود. کشور سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد و با کشورهایی مانند مالزی و اندونزی همسایه‌ است.
راهنمای سفر به سنگاپور | صد تا صد سفر سنگاپور
سنگاپور از سال ۱۸۲۴ تا ۱۹۶۳ میلادی یکی از مستعمرات بریتانیا بوده است. در طول جنگ جهانی دوم توسط ژاپن اشغال شد و پس از پایان جنگ جهانی دوم، در سال ۱۹۴۵ میلادی سنگاپور مجدداً به نیروهای بریتانیایی بازگردانده می شود. ولی در نهایت، در سال ۱۹۶۵ کشور Singapore مستقل گردیده و امروزه یکی از پیشتازترین مراکز اقتصادی دنیا شده. پرچم سنگاپور نیز از سال ۱۹۵۹ به رسمیت شناخته شده است. یکی از منابع درآمد در کشور سنگاپور از طریق صنعت توریسم است که با رزرو اینترنتی بلیط هواپیما سفر می کنند، زیرا به دلیل وجود جاذبه‌ های طبیعی فراوان و شبکه حمل و نقل گسترده این کشور در میان گردشگران به محبوبیت رسیده است. همچنین فرهنگ های گوناگونی در سنگاپور وجود دارد که این موضوع نیز به مهاجرت اقوام مختلف بستگی دارد، زیرا هر کدام از قوم ها مذهب مخصوص به خود دارند ولی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند.

دانستنی های کاربردی


ویزا: می خواهد.
واحد پول: دلار سنگاپور (SGD)
زبان رسمی: چهار زبان انگلیسی، مالایی، چینی و تامیل
زمان محلی: ۴ ساعت و نیم جلوتر از تهران، ۸+ گرینویچ
دین اکثریت مردم: بودائی و تائو
بهترین زمان سفر: ماه های آذر تا بهمن
سبک تفریحات: بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی، حیات وحش، چشمه های آب گرم، خریدهای ارزان، پارک های ساحلی.
نوع برق شهری: ۲۲۰ تا ۲۴۰ ولت و فرکانس آن ۵۰ هرتز
سوغاتی‌ها: پماد تسکین درد تایگر بالم، مربای کایا، محصولات میوه، چای معطر، مجسمه های مینیاتوری و صنایع دستی، ظروف با طرح های منحصر به فرد به نام پراناکان، سکه پنی سنگاپور، لباس سنتی.

شماره تلفن های ضروری


کد تلفن کشور: ۰۶۵
پلیس: ۹۹۹
آتش نشانی و آمبولانس: ۹۹۵

عبارت های ضروری


راهنمای سفر به سنگاپور | صد تا صد سفر سنگاپور

محله های مهم سنگاپور


جزیره سنتوسا (Sentosa): جزیره سنتوسا در جنوب کشور سنگاپور قرار دارد و به عنوان یکی از مکان های جذاب گردشگری محسوب می شود. جالب اینجاست که جزیره سنتوسا در ابتدا روستا بوده، حتی تا سال ۱۹۶۷ از این جزیره به عنوان پایگاه نظامی استفاده می شده است. ولی امروزه دنیای زیر آب سنتوسا یکی از جاذبه های بی نظیر به شمار می رود. وقتی سوار تله کابین به سمت سنتوسا می‌شوید، منظره ای با شکوه از آسمان سنگاپور و بندر تجاری جهانی سنگاپور را مشاهده خواهید کرد.
مرکز سنگاپور (Singapore): در مرکز شهر سنگاپور ساختمان های بلند تصویر زیبایی به وجود آورده اند. در این منطقه اقوامی از نژادهای چینی، مالایایی و هندی و ادیان مختلف بودایی، مسلمان، مسیحی و غیره را خواهید دید که به چندین زبان زنده دنیا تکلم می کنند.
آنگ مو کیو (Ang Mo Kio): شهر آنگ مو کیو یکی از شهرهای مهم و زیبا در میان شهرهای کشور سنگاپور است و در شمال شرقی سنگاپور واقع شده که به این شهر به اختصار AMK گفته می شود. این شهر به عنوان هشتمین شهر پرجمعیت کشور سنگاپور در ابتدا به شکل روستا بوده که بعد از استقلال رفته رفته به یک شهر توسعه یافته تبدیل شده است.
بدوک (Bedok): منطقه بدوک جزو مهم ترین بخش‌های سنگاپور بوده که در امتداد ساحل جنوب شرقی این کشور واقع شده است.
بوکیت (Bukit): این منطقه به زیباترین محله سنگاپور شهرت دارد و به صورت مختصر با نام Bt Batok شناخته می شود. از نظر جمعیت یازدهمین و از نظر مساحت بیست و پنجمین منطقه بزرگ سنگاپور است.
گیلانگ (Geylang): این منطقه در غرب رود بزرگ سنگاپور و شرق این کشور واقع شده است و از نظر تاریخی یکی از قدیمی‌ ترین مناطق در سنگاپور همین شهر است.
راهنمای سفر به سنگاپور | صد تا صد سفر سنگاپور

آب و هوای کشور سنگاپور


کشور سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد و دارای آب و هوای گرمسیری است، بدین معنا که در تمام طول سال هوایی گرم دارد. در طی فصل های مختلف سال، چندان تغییر هوایی حس نمی شود، اما نسبتا از ماه دسامبر تا ژانویه هوا خنک تر می شود. درجه حرارت هوا بین ۲۲ تا ۳۵ درجه سانتی گراد است و صبح ها شبنم صبحگاهی همه جا را فرا می گیرد و در هنگام ظهر درصد رطوبت هوا کمتر می شود. بارش باران نیز در کشور سنگاپور قابل توجه است و در هر ماهی از سال ممکن است رخ دهد. بر همین اساس، بهترین زمان برای سفر به سنگاپور در تمامی ماه‌ های سال مخصوصا آذر تا بهمن توصیه می شود. اینکه به دلیل حجم زیاد مسافران به این کشور همواره قیمت ها بالا است و می توان گفت کشور سنگاپور یکی از کشورهای گران قیمت آسیا به شمار می رود و سالانه میزبان مسافران زیادی است که با خرید آنلاین بلیط هواپیما سفری به این کشور را تجربه می کنند.

شرایط ویزا و روادید


در هنگام سفر به کشور سنگاپور همراه با خرید بلیط هواپیما باید به فکر تهیه ویزا باشید. چندین روش برای درخواست ویزای سنگاپور وجود دارد؛ یکی از روش ها درخواست ویزای آنلاین سنگاپور است که می توانید با مراجعه به سایت مربوطه و ارسال مدارک مورد نظر اقدام به دریافت ویزا کنید. دیگر اینکه درخواست ویزا را از طریق سفارت سنگاپور انجام دهید؛ البته این کشور در ایران سفارتی ندارد و برای این کار باید از طریق آژانس های مسافرتی یا سفارت خانه در کشورهای همسایه مراجعه کنید. ویزای توریستی سنگاپور یک ماه اعتبار دارد و برای تمدید آن باید با همراه داشتن اصل گذرنامه به اداره مهاجرت سنگاپور مراجعه کنید. توجه داشته باشید که قیمت ویزای توریستی سنگاپور برای ایرانیان برابر با ۸۵ دلار آمریکاست.

حمل و نقل عمومی در سنگاپور


شبکه حمل و نقلی مترو و اتوبوس در سنگاپور بسیار گسترده است. تقریبا می توانید از طریق این وسایل نقلیه به هر مکانی در این شهر بروید و اکثر جاذبه های گردشگری و نقاط مهم شهر را برای یک گردشگر تحت پوشش قرار می دهد. متروی سنگاپور به عنوان سریع‌ ترین شیوه برای سفر در داخل شهر است. با توجه به اینکه جاذبه های دیدنی‌ مهم سنگاپور در فاصله کوتاهی از هم قرار دارند، به راحتی می توانید مقصدی را با مترو طی کنید و بقیه مسیر را پیاده بروید. متروی سنگاپور از ساعت ۵:۳۰ صبح تا نیمه شب کار می کند و دارای ۵ خط است که هر کدام با یک رنگ مشخص شده‌ اند. شمال-جنوب (قرمز)، شمال-شرق (بنفش)، شرق-غرب (سبز)، خط حومه شهر (زرد) و خط مرکز شهر (آبی).
راهنمای سفر به سنگاپور | صد تا صد سفر سنگاپور
سیستم اتوبوسرانی سنگاپور نیز بسیار گسترده‌ بوده و از جاده‌ ها و خیابان‌ های زیادی عبور می کند. می توان گفت اقتصادی ترین شیوه برای رفت و آمدهای درون‌ شهری اتوبوس است. اما اگر می خواهید جایی بروید که با اتوبوس‌ یا مترو قابل دسترسی نیست، به راحتی می توانید از تاکسی‌ در این کشور استفاده کنید. تاکسی‌ ها نیز در سنگاپور از تاکسی‌ متر برای محاسبه کرایه استفاده می‌ کنند، اما بهتر است قبل از سوار شدن با راننده سر قیمت به توافق برسید تا مشکل پیش نیاید. برای پرداخت کرایه تاکسی در سنگاپور می توانید از کارت بلیط‌ های اعتباری EZ-Link یا بلیط گردشگری سنگاپور استفاده کنید. یکی از وسایل نقلیه عمومی در کشور سنگاپور که بسیار هم جالب است، استفاده از سه چرخه است. این وسایل تا پیش از جنگ جهانی دوم به نام ریکشاو (Rickshaw) بخش مهمی از سیستم حمل و نقل شهری در سنگاپور بوده اند. در حال حاضر حدود ۲۵۰ سه‌ چرخه در سنگاپور وجود دارد که بیشترشان در مسیرهای مورد نیاز گردشگران حضور دارند. این سه‌ چرخه‌ ها زیر نظر موسسه ای به نام Trishaw Uncle فعالیت دارند و بسیار مطمئن هستند، پس بدون نگرانی می توانید سوارشان شده و از تماشای پیرامون از روی سه چرخه لذت ببرید.

سیمکارت های سنگاپور


همانطور که در جریانید هزینه مکالمه با سیمکارت ایرانی در کشورهای خارجی بسیار پرهزینه است و در صورت سفرتان به کشورهای خارجی بهتر است سیمکارت آن کشور را تهیه کنید تا هم در هزینه ها صرفه جویی کرده باشید و هم اینکه از امکانات اینترنتی و مکالمات سیمکارت آن محل بهره مند شوید. به طور کلی سه اپراتور تلفن همراه در سنگاپور وجود دارد که عبارت اند از: سینگتل (Singtel)، ام وان (M 1) و استارهاب (Starhub). برای خرید این سیمکارت ها باید همراه با پاسپورت خود به مراکز فروش سیمکارت مراجعه کنید که بهترین گزینه خرید سیمکارت اپراتور سینگتل است، اما در صورتی که به این اپراتور دسترسی نداشته باشید به راحتی می توانید سیمکارت های دیگر را تهیه کنید.

جاهای دیدنی سنگاپور


خلیج مارینا بی سندز (Marina Bay Sands)
یکی از جاهای دیدنی شهر سنگاپور شامل هتل، فروشگاه‌ های برند، موزه‌ آرت‌ ساینس و اسکای پارک است که جزو نقاط جذاب شهر به شمار می رود. از بالای اسکای پارک می توانید چشم انداز فوق العاده ای را تماشا کنید. همچنین مجتمع تفریحی مارینا بی سندز به عنوان قطب تفریح و سرگرمی سنگاپور مشهور بوده و طراحی زیبای مارینا بی سندز در هنگام شب بسیار زیباست، زیرا آبنماهای زیبا و نمایش رقص نور، موسیقی و آب در این مجموعه گردشگران را به سوی خود جذب می کند.
مجسمه مرلیون سنگاپور (Merlion Statue)
مجسمه مرلیون به عنوان نماد اساطیری سنگاپور با ۷۰ تن وزن به شکل سر شیر و بدن ماهی است که در گردشگری این شهر نقش اساسی دارد. مجسمه مرلیون جزو پرطرفدارترین مناطق سنگاپور سالانه پذیرای بیش از یک میلیون بازدید کننده است و از محوطه این مجسمه می توانید فضای دل انگیز تفرجگاه خلیج مارینا را تماشا کنید.
پرنده سنگاپور (Singapore Flyer)
پرنده‌ سنگاپوری به عنوان دومین چرخ‌ و فلک بزرگ جهان در شهر سنگاپور قرار دارد. با هر بار پرواز ۳۰ دقیقه هیجان و شهر را زیرپای خود لمس خواهید کرد.
باغ گیاه شناسی (Botanic Gardens)
باغ‌ گیاه‌ شناسی در شهر سنگاپور به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و در این مجموعه گونه‌ هایی از درختان کهنسال حفظ گردیده است و همچنین بیش از ۶۰ هزار گونه گیاه و حیوان در این باغ وجود دارد. جاذبه‌ های باغ‌ گیاه‌ شناسی عبارتند از بوم‌ باغ، بوم‌ دریاچه، باغ بونسای، مجسمه‌ های گوناگون. وقتی در این باغ بی نظیر قدم می گذارید به می توانید از باغ ارکیده ملی نیز بازدید کنید.
محله چینی ها (Chinatown)
یکی از موارد جالب در سفر به شهر سنگاپور بازدید از محله ای به نام محله چینی هاست، در این محله احساس خواهید کرد که گویی به چین رفته اید. از مغازه ها گرفته تا غذاهای محلی چینی. از جاذبه های دیدنی این محله مرکز میراث چین و معبد هندوی سری ماریامان و معبد بودا توث رلیک است که در هنگام صبح در آن مراسم طبل برگزار می شود.
کلیسا و موزه‌ چانگی (Changi Chapel and Museum)
سنگاپور نیز مانند دیگر شهرها در جهان تحت تاثیر جنگ جهانی دوم بوده و سال ها تحت اشغال ژاپنی‌ ها بوده است. در این موزه می توانید نامه‌ ها، عکس‌ ها، نقاشی‌ ها و وسایل شخصی‌ زندانیان را مشاهده کنید. کلیسای چانگی نیز در محوطه‌ فضای باز این موزه واقع شده است.
باغ وحش سنگاپور (Singapore Zoo)
باغ وحش سنگاپور نمونه‌ای از جنگل‌ های بارانی در دنیا است که بسیار چشم‌ نواز بوده و همواره به خاطر تمیزی و جذابی در میان گردشگران شهرت دارد. تماشای اورانگوتان‌ ها و حیواناتی مانند شامپانزه‌، گورخر، اژدهای کومودو، موش‌ صحرایی، ببر سفید، کانگورو و چندین موجود دیگر در این باغ‌ وحش بسیار جالب هستند. شما در حین بازدید می توانید به حیوانات غذا بدهید.
اسکله‌ کلارک (Clarke Quay)
این مرکز تجاری در قرن نوزدهم در سنگاپور ساخته شده و از آن روز مورد توجه خیلی از گردشگران قرار گرفته است. اسکله کلارک جزو مناطق توسعه‌ یافته در سنگاپور است که با معماری زیبای خود شامل انواع تفریحات مانند کلوب های شبانه، رستوران‌ ها و مناطق تفریحی جذاب است. همچنین در این بخش رستوران‌ های ساحلی دایر هستند که می توانید در چنین فضای بی نظیری غذا نوش جان کنید.
موزه‌ تمدن‌ های آسیایی (Asian Civilisations Museum)
اگر جزو افراد علاقه مند به تاریخ هستید، پیشنهاد ما بازدید از موزه ای بی نظیر در سنگاپور است که در سال ۱۸۶۵ به سبک نئوکلاسیک ساخته شده و نام ملکه ویکتوریا نیز بر روی این موزه نهاده شده است. در این موزه می توانید با فرهنگ‌ های آسیایی زیادی آشنا شوید که در شکل گیری شهر سنگاپور نقش داشته اند.

فرودگاه سنگاپور


یکی از برترین فرودگاه های آسیایی با نام فرودگاه بین المللی چانگی (Singapore Changi Airport) در شهر سنگاپور قرار دارد. این فرودگاه با استانداردهای خیلی عالی جزو بهترین فرودگاه های جهان انتخاب شده و به عنوان رابط میان قاره های مختلف فعالیت دارد. زیرا تمامی پروازها از این فرودگاه بین المللی است. فرودگاه چانگی با ۴ ترمینال به صورت شبانه روزی به فعالیت می پردازد. راه دسترسی به این فرودگاه نیز بسیار آسان است و از طریق وسایل نقلیه مانند تاکسی، قطار شهری و اتوبوس انجام می گیرد.
شماره فرودگاه: ۶۵۶۵۹۵۶۸۶۸+

غذاهای معروف کشور سنگاپور


فرنی قورباغه: ممکن است با شنیدن نام قورباغه اصلا سراغ چنین غذایی نروید اما بهتر است بدانید که این غذا یکی از غذاهای مشهور و بی نظیر سنگاپور به شمار می رود. این غذا یکی از نرمترین و بهداشتی ترین غذاهای سنگاپور است که همراه با سویا، پیاز، فلفل قرمز، زنجبیل سپس آماده طبخ می شود.
باکوته: این غذا جزو غذاهای مهاجران از چین به کشور سنگاپور است که به تدریج به یکی از محبوب‌ ترین غذاهای سنگاپور تبدیل شده است. باکوته در زبان محلی سنگاپور به معنای چای استخوانی است و می توان گفت یکی از لذیذترین غذاها محسوب می شود.
راهنمای سفر به سنگاپور | صد تا صد سفر سنگاپور
ماهی پهن سمبل: این ماهی با نام ایکان باکار یا ماهی باربیکیو نیز شناخته می‌ شود و غذایی فوق‌ العاده محبوب در میان اهالی سنگاپور است. این ماهی با سس تند سمبل باعث شده تا به غذایی محبوب تبدیل شود، یعنی ماهی در برگ موز کباب می‌ شود و سس سمبل نیز ترکیبی از فلفل تند، بلاکان یا رب میگو، موسیر و ادویه‌ جات مخصوص ترشی است را روی ماهی در حال کباب شدن می ریزند. در نهایت نیز از میوه ای ترش به نام کلامانسی استفاده می کنند. توجه داشته باشید که به این غذا به اختصار BBQ گفته می‌ شود و در همه جای سنگاپو قابل دسترس است.
خرچنگ گل‌ آلود: خرچنگ لجنی که درون گل و لای زندگی می کند و برای تهیه این غذا، خرچنگ سخت پوست را درسته در روغن سرخ می‌ کنند و فلفل سیاه یا فلفل قرمز اضافه می کنند. قدمت تاریخی این غذا با فلفل قرمز به سال ۱۹۵۶ بر می گردد و بعدا همراه با فلفل سیاه متداول شده است. هر دو نوع این غذا بسیار خوشمزه هستند و در رستوران های دریایی می توانید سفارش دهید.
چلو مرغ: نامی آشنا برای ایرانیان است که این غذا نیز از کشور چین به سنگاپور آورده شده است. غذای چلو مرغ به عنوان غذایی ملی شناخته می‌ شود و جزو خوشمزه‌ ترین غذاها به شمار می رود. مرغ را در روغن به صورت درسته می پزند، سپس آن را قطعه قطعه کرده و به همراه برنج پخته و فلفل قرمز سرو می کنند. علاوه بر چلو مرغ می توانید چلو اردک را نیز امتحان کنید که طرز پخت یکسان اما مزه متفاوتی دارد.
املت صدف: یکی دیگر از غذاهای سنگاپور است که در اکثر بازارهای شبانه محبوبیت دارد و خیلی از توریست‎ ها و بومی‎ ها بخاطر این غذا به بازارهای شبانه سر می زنند. در این غذا تخم مرغ و سیب‎ زمینی نیز وجود دارد و همچنین به عنوان غذایی ترکیبی از غذاهای سنگاپوری، مالایی و چینی است که در آن از جوانه لوبیا، تربچه، آناناس، خیار و بادام‎ زمینی به صورت مخلوط درست می کنند. در سفرتان به سنگاپور بهتر است این غذا را امتحان کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید.

جشنواره های کشور سنگاپور


کشور سنگاپور یکی از کشورهای برگزار کننده رویدادهای بزرگ است، تعطیلات رسمی این کشور بدین صورت است؛ روز سال نوی میلادی، روز کار، روز ملی و روز کریسمس که در ادامه می خواهیم چند مورد از جشنواره های مهم این کشور را به شما معرفی کنیم:
سال نو سنگاپور: در این جشنواره، مراسم مختلفی در سراسر این کشور برگزار می‌ شود. یکی از محبوب‌ ترین این مراسم، شمارش معکوس در میهمانی ساحلی در سنتوسا است. اکثر مردم سنگاپور در این مراسم حاضر می شوند و با آتش بازی و تفریحات متفاوت سرگرم شده و وارد سال جدید می شوند.
سال نو چینی: این جشنواره در اولین روز از اولین ماه قمری چینی آغاز می شود و معمولا بین هفته آخر ژانویه و هفته اول فوریه است. از مدت ها قبل آماده برگزاری چنین جشنی می شوند و خانواده ها در این جشنواره در کنار یکدیگر جمع شده و آغاز سال جدید را جشن می گیرند. حتی مردم در این جشن برای شادکامی اعضای خانواده درخت‌ های کوچک ماندارین به یکدیگر هدیه داده و به معبد می روند.
روز وساک: از مهم‌ ترین مراسم جامعه بودائی سنگاپور روز وساک است که در ماه مه برگزار می شود و تولد، زندگی و رستگاری بودا گرامی داشته می‌ شود. معابد بودائی در چنین روزی با چراغ‌، پرچم‌ و گل‌ آراسته شده و از میهمانان پذیرایی می شود، همچنین برگزاری نمایشگاه غذاهای گیاهی همراه با سخنرانی‌ های عمومی و آواز خواندن از جمله کارهای مخصوص این روز است.
دیپاوالی: جشنواره ای مربوط به نور است که یکی از مراسمات مهم در تقویم هندوها به شمار می رود و در میان هندی‌ های سنگاپور گرامی داشته می‌ شود. دیپاوالی در ماه اکتبر یا نوامبر که فصل پاییز است برگزار می شود و به مدت یک هفته طول می کشد. در واقع، هدف از این مراسم نشان دادن پیروزی خیر بر شر یا نور بر تاریکی است که خیابان‌ ها را با لامپ‌ های رنگی و تزئینات مزین می کنند.
راهنمای سفر به سنگاپور | صد تا صد سفر سنگاپور
روز ملی سنگاپور: نهم ماه اوت به عنوان روز ملی سنگاپور شناخته می شود که به مناسبت استقلال این کشور چنین روزی جشن گرفته می شود و تعداد زیادی در این جشنواره حضور پیدا می کنند.
جشنواره فرهنگی سنگاپور: این جشنواره از سوی مقامات کشور برای آشنایی با فرهنگ‌ ها و سنت‌ ها، غذاها، لباس‌ ها، موسیقی و هنر سنگاپور برگزار می شود. این جشنواره در ماه جولای برگزار می‌ شود.
جشنواره غذا: این مراسم نیز برای معرفی غذاهای محلی سنگاپور برگزار شده که شامل معرفی غذا، کارگاه‌ های آموزشی و تبلیغات انجام می گیرد.
حراج بزرگ سنگاپور: یکی از رویدادهای جالب و مشهور در سنگاپور در ماه‌ های ژوئن و جولای برگزار می شود و مشتری های زیادی به‌ سوی فروشگاه‌ های بزرگ با حراج‌ های فوق‌العاده جذب می شوند، تاحدی که برخی از اجناس را در این حراج سالانه با ۷۰ درصد تخفیف می توانید خریداری کنید.
جشنواره هنرهای بین‌ المللی سنگاپور: مراسم ملی هنر در سراسر سنگاپور برگزار می شود که در این جشنواره نمایش‌ های خیابانی، کارناوال‌ های موسیقی و هنر بصری برگزار می شود و زمان برگزاری این جشنواره نیز در ماه‌ های مه تا ژوئن است.
جشنواره مد سنگاپور: این جشنواره به مدت دو هفته بین ماه‌ های مارس تا آوریل برگزار می شود و هدف از این جشنواره تبدیل سنگاپور به پایتخت مد کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا است. همچنین این جشنواره بهترین مکان برای بازدید از آثار و طراحی‌ های هنرمندان داخلی و بین المللی مرتبط با صنعت فشن و مد است.
جشنواره دراگون بوت: دراگون بوت همان قایق اژدها است که سالانه در آن قایق‌ ها به شکل سر اژدها در ماه ژوئن مسابقه می دهند و شرکت کنندگان داخلی و بین‌ المللی در آن شرکت می‌ کنند.

امنیت در کشور سنگاپور


کشور سنگاپور یکی از قانونمند ترین کشورهای آسیایی است که به تمیزی و پایین بودن نرخ جرم و جنایت مورد توجه خیلی ها قرار گرفته است. دولت در این کشور قوانین و جریمه‌ های زیادی ایجاد کرده و مردم نیز موظف به رعایت آن‌ ها هستند. به اصطلاح به سنگاپور لقب فاین سیتی داده می شود که می توان به دو شکل معنی کرد؛ فاین به معنی خوب یعنی شهر خوب یا اینکه فاین یعنی جریمه یعنی شهر جریمه. البته همه این قوانین و جریمه ها در زمینه مواد مخدر و مصرف الکل به خاطر امنیت مردم و تمیزی شهر بوده است و به جرأت می توان گفت سنگاپور یکی از امن‌ ترین کشورهای دنیا محسوب می شود.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است