search
menu

موزه علم و هنر سنگاپور

[ پنهان کردن ]
چرا باید از موزه علم و هنر سنگاپور بازدید کنیم؟
تاریخچه موزه علم و هنر
معماری موزه علم و هنر
بخش های موزه علم و هنر
نحوه رسیدن به موزه علم و هنر
ساعت و هزینه بازدید از موزه علم و هنر
جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه علم و هنر
رستوران های نزدیک به موزه علم و هنر
هتل های نزدیک به موزه علم و هنر

چرا باید از موزه علم و هنر سنگاپور بازدید کنیم؟


موزه هنر و علم سنگاپور در مجاورت خلیج مارینا در سنگاپور واقع شده است. این موزه به عنوان اولین موزه در جهان برای تقابل هنر و علم ساخته شده است. این مجموعه نمونه ای عالی از معماری تندیس گرا است که نمادین است. می توانید الهامات زیادی از موزه هنر علم بگیرید، به عنوان مثال از انگشتان انسان گرفته تا گل نیلوفر یا بشقابی نا متقارن. از زمان ساخت این سازه تا کنون هنوز هم در میان سبک های معماری به خوبی درخشیده است و در میان مردم محبوب گشته است.
موزه علم و هنر سنگاپور

تاریخچه موزه علم و هنر


موزه علم و هنر توسط معمار بین‌المللی به نام موشه سفدی در سال۲۰۱۱ در مرکز فرهنگی احداث گردید. ایده ساخت موزه علم و هنر سنگاپور زمانی شکل گرفت که دولت سنگاپور چشم انداز بی نظیری نسبت به آینده داشت و تفریحگاه مارینا بای سندز ویژگی‌ های لازم برای میزبانی چنین ساختمانی نمادین را داشت. به طوری که تام زلر، مدیر موزه هنر علمی سنگاپور قصد داشت تا پروژه ای تحویل دهد که هر بیننده ‌ای را در سفر به سنگاپور مدهوش کند و در مورد خلاقیت و اکتشافات این سازه در کل دنیا صحبت شود و خریداران بلیط هواپیما روز به روز زیادتر شود.
موزه علم و هنر سنگاپور

معماری موزه علم و هنر


این موزه دارای طراحی دایره ای ‌شکل است، تقریبا می توان گفت تعبیری از ده انگشت انسان است که همانند گل نیلوفر ساخته شده است. حتی می توان طراحی این موزه را چنین تعبیر کرد که گویی دست خوش آمد گویی به شما باز کرده است. هریک از انگشت ‌ها مربوط به یک گالری هستند و بخش سر هر یک از این انگشت ‌ها نیز به سوی دیوارهای منحنی و قوس دار باز می ‌شوند. بخش سقف ArtScience Museum مانند بشقاب طراحی شده است و کانال های آب باران بعد از پیمودن حدودا ۳۵ متر به استخر کوچکی می رسند که بعد از جمع‌آوری آب و تصفیه برای مصارف داخلی موزه استفاده می شود. ارتفاع هر یک از سازه های انگشت متفاوت است و بلندترین آن ها ۶۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد که توسط نرم افزارهای سه بعدی طراحی شده و روی یک شبکه فولادی کار شده اند. سازه اصلی این ساختمان کروی شکل بوده و بر روی پایه هایی از جنس ورق های فلزی ضد آب درون برکه ای بزرگ و پر آب بنا شده است تا شکل گل نیلوفر در ذهن تجسم شود.
موزه علم و هنر سنگاپور
مصالح بکار رفته شده در ساخت این بنا از جنس پلیمری و الیاف فایبرگلاس به صورت منحنی شکل است که همواره در بدنه قایق ها و کشتی ها با قابلیت ضد آب استفاده می شود. پنجره های این سازه نور خورشید را به داخل ساختمان هدایت می کند و در طول روز محیط را کاملا روشن نگه می دارد، بنابراین نیازی به هیچ گونه نور مصنوعی نیست. مورد جالب توجه در طراحی این بنا حفره ای در مرکز این بنا است که با هدایت آب باران به مخازن در داخل ساختمان آبشاری ۳۵ متری در درون ساختمان ایجاد کرده است.

بخش های موزه علم و هنر


طراحی این موزه از دو بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اصلی ساختمان بر روی زمین در میان آب های خلیج مارینا قرار گرفته و یک برکه بزرگ نیلوفر آبی آن را احاطه کرده است. بخش دیگر نیز سازه ای به شکل گل است که از ده گلبرگ ساخته شده و به شکل شناور درآمده است. موزه علم و هنر دارای ۲۱ گالری مختلف است که هریک از این گالری‌ ها شامل بخش‌ هایی از هنر، علم، موسیقی و فناوری نوین هستند. برای بازدید از جریان هنر و علم می توانید از یک گالری دائمی به نام علوم هنر مراجعه کنید. وقتی به طبقات بالایی موزه بروید حالت کف دست و گل نیلوفر از داخل اتاق ها قابل مشاهده است.
موزه علم و هنر سنگاپور
اتاق های این مجموعه با شکل ظاهری متفاوت از یکدیگر برایتان جالب خواهند بود. دو طبقه بالایی موزه نیز به نمایشگاه علم و هنر متعلق بوده و شامل سه گالری کنجکاوی، خلاقیت و تاثیرگذاری هستند. مورد جالب توجه در مورد شکل انگشتان اینست که هرکدام به عنوان ساختمانی مجزا در چهار طبقه هستند که از طریق پله برقی و آسانسور به یکدیگر متصل می شوند. در برخی طبقات حتی آثار باستانی مختلفی از نقاط مختلف جهان به نمایش گذاشته شده است؛ علاوه بر گالری های ذکر شده این موزه میزبان نمایشگاه ها و کارگاه های مختلفی در سطح بین المللی است.

نحوه رسیدن به موزه علم و هنر


دسترسی به این موزه بسیار آسان است، زیرا در قسمت مشهوری از شهر واقع شده است و به راحتی می توانید از طریق مترو در ایستگاه متروی بی فرانت (Bayfront MRT) پیاده شوید و سازه زیبا را پیش رویتان ببینید.

ساعت و هزینه بازدید از موزه علم و هنر


برای بازدید می توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر با پرداخت هزینه ورودی مراجعه کنید و مدت زمان پیشنهادی برای بازدید نیز الی ۲ ساعت است. هزینه بلیط ورودی برای بزرگسالان و کودکان و کهنسالان با همدیگر متفاوت هستند.

جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه علم و هنر


تفریحات ساحلی در خلیج مادینا: ۵۵۰ متر
پارک فورت کانینگ: ۲.۷ کیلومتر
اسکله کلارک: ۳.۴ کیلومتر
موزه خانه بابا: ۳.۵ کیلومتر
باغ گیاه شناسی سنگاپور: ۸.۹ کیلومتر
قبرستان بوکیت برو: ۹.۷ کیلومتر

رستوران های نزدیک به موزه علم و هنر


رستوران واکو گین: ۱.۶ کیلومتر
رستوران رایز: ۱.۷ کیلومتر
رستوران سامر پاویلیون: ۱.۸ کیلومتر
رستوران ایبید: ۲.۵ کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه علم و هنر


هتل ماندارین: ۸۰۰ متر
هتل خلیج مارینا: ۱.۴ کیلومتر
هتل فرمونت: ۲.۲ کیلومتر
هتل فورت کینینگ: ۲.۶ کیلومتر
هتل پارک رویال: ۳ کیلومتر
هتل فولرتن: ۳.۳ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است