search
menu

با جاهای دیدنی لیسبون پایتخت زیبای پرتغال آشنا شویم

[ پنهان کردن ]
لیسبون کجاست؟
حقایق جالبی درباره لیسبون پایتخت
موزه‌های معروف لیسبون
موزه مد و طراحی لیسبون
موزه شرق لیسبون
موزه ملی کاشی در پرتغال
موزه ملی هنرهای باستان شهر لیسبون
موزه MAAT پرتغال
آکواریوم بزرگ لیسبون
برج بلم لیسبون
باغ گیاه شناسی لیسبون
برج لیسبون
صومعه جرونیموس
مراکز خرید لیسبون
باغ وحش لیسبون
میدان کومرسیو
شهرک سینترا
موزه ملی کالسکه
محله آلفاما
لیسبون پایتخت زیبا و دیدنی کشور پرتغال، گوهری درخشان در ساحل شرقی اقیانوس اطلس، در جنوب قاره سبز، یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری ارزان برای ایرانیان در اروپا است و بزرگ‌ترین شهر این کشور نیز به شمار می‌رود. لیسبون، شهر آفتاب و تپه‌ها با مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز، حتماً برای پایتخت‌گردها در اروپای پسا کرونا، گزینه خوبی برای یک سفر انفرادی یا گروهی ارزان قیمت است. یکی از ارزان‌ترین پایتخت‌های کشورهای عضو منطقه شنگن، همین لیسبون پرتغال است که در یک دهه اخیر، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری و تحصیلی و خرید خانه ایرانیان در این کشور نیز بوده است.
در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت، شما را با جاهای دیدنی لیسبون آشنا می‌کنیم تا اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی برای سفر به این مقصد دیدنی را در سر داشتید، از ظرفیت‌های توریستی دوست‌داشتنی شهر لیسبون نیز اطلاعات لازم را کسب کنید.
با جاهای دیدنی لیسبون پایتخت زیبای پرتغال آشنا شویم

لیسبون کجاست؟


همان‌طور که گفته شد، لیسبون، پایتخت پرتغال و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. اگر قصد پرتغال‌گردی داشتید، بازدید از پایتخت زیبا و تمیز با طبیعتی چشم‌نواز و مناظری خیره‌کننده، انتخاب هوشمندانه‌ای هم برای ارزان‌گردها و هم لاکچری‌گردها به ویژه شکم گردها محسوب می‌شود. پایتختی رنگارنگ که شاد و انرژی مثبت بوده و لوکیشن‌های عالی برای عکس‌های یادگاری دارد.
اگر قصد دارید اروپای قرن نوزدهمی و اوایل قرن بیستم را تماشا کنید، برخی از مناطق کم‌تر توسعه یافته و قدیمی شهر لیسبون، این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا سوار بر تراموا، به مناطق و محله‌های قدیمی شهر بروید. شهر لیسبون بیش از نیم میلیون نفر جمعیت دارد. کل مناطق شهر لیسبون را از طریق خطوط مترو قرمز، سبز، زرد و آبی رنگ می‌توان بازدید کرد و سفری ارزان را رقم زد.
خطوط مترو لیسبون، مثل خطوط مترو تفلیس گرجستان و بارسلون اسپانیا، گسترش خوبی پیدا کرده و گردشگران را به شمال و جنوب و شرق و غرب این شهر بزرگ با مناظر ساحلی و جنگلی باشکوه و کارت پستالی، هدایت می‌کند.
همان‌طور که در نقشه کشور پرتغال مشخص است، پایتخت این کشور در منطقه غرب این کشور واقع شده و هم‌جوار اقیانوس اطلس است. فاصله هوایی بین لیسبون پایتخت پرتغال و مادرید پایتخت اسپانیا نیز حدود ۵۰۰ کیلومتر است. لذا می‌توان با یک ساعت پرواز و خرید بلیط هواپیما ارزان، از پایتخت اسپانیا عازم پایتخت پرتغال شد. معمولاً مسافران پرتغال، از یکی از شهرهای کشور اسپانیا نیز دیدن می‌کنند چون پرتغال، در همسایگی غرب اسپانیا واقع شده است.
تقریباً از همه پایتخت‌های اروپایی، پرواز مستقیم به شهر لیسبون برقرار است. جالب است بدانید که در پایتخت رنگارنگ و دل‌فریب پرتغال، هم چنان شاهد تردد تراموهای قدیمی هستیم. با واگن‌هایی که این حس را به شما القا می‌کند که در قرن بیستم میلادی زندگی می‌کنید. در آن‌ها نشسته و در خیابان‌ها و محلات قدیمی با معماری قدیمی و رنگارنگ، گشت بزنید و از لحظات خود لذت ببرید.

حقایق جالبی درباره لیسبون پایتخت


مناطق پربازدید و پر گردشگر اسپانیا مثل مالاگا، جزایر قناری، بارسلون و مادرید، به نسبت مقصدهای توریستی پرتغال، گران‌تر است. لذا لیسبون یک مقصد گردشگری ارزان بوده و با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه می‌توان رهسپار این پایتخت دیدنی پرتغالی‌ها شد.
شهر لیسبون از نظر باستان‌شناسی، قدیمی‌تر از شهر رم پایتخت ایتالیا است. گویا چند قرن زودتر از رم ساخته شده است. لذا سفر به لیسبون، سفر به تاریخ است. برج زیبای بلم یا Belem که از جاذبه‌های معروف گردشگری این شهر است، قبلاً قلعه نظامی بوده است و احتمالاً محل نگهداری زندانیان. یکی از لقب‌های شهر لیسبون، کاهوکوچولو یا Alfacinhas است که سابقه تاریخی دارد. کاهو امروزه نقش زیادی در فرهنگ غذایی اسپانیایی‌ها و پرتغالی‌ها دارد.
با جاهای دیدنی لیسبون پایتخت زیبای پرتغال آشنا شویم

لیسبون را شهر هفت تپه اروپا لقب دادند. اما گویا تعداد تپه‌های این شهر ۸ مورد است. تپه Grace یکی از زیباترین تپه‌های شهر لیسبون است که بر فراز آن می‌توان چشم‌اندازی فوق‌العاده به شهر لیسبون و رودخانه و قلعه‌ها و پل‌های شهر را تماشا کرد و عکس‌های کارت پستالی گرفت.
یکی از کوچک‌ترین کتاب‌فروشی‌های جهان در شهر لیسبون قرار دارد. این کتاب‌فروشی که از زیباترین کتاب‌فروشی‌های جهان محسوب می‌شود و از دیدنی‌ها شهر به شمار می‌رود، از فضای کوچکی برخوردار بوده و مقصد خوبی برای کتاب‌گردها در این شهر است.
شکم‌گردهای لیسبون گرد، پاستل دوناتا که از شیرینی‌های معروف پرتغالی است را در نظر داشته باشند. این شیرینی نوعی تارت است که با دارچین طبخ می‌شود. دارچین در فرهنگ شیرینی‌پزی مردمان اسکاندیناوی نیز رایج است.
خرید انواع و اقسام غذا و نوشیدنی در این شهر دیدنی ارزان است و به نسبت بسیاری از پایتخت‌های شمال اروپا، زندگی ارزان در جریان است.
برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره کشور پرتغال و شهرهای مختلف آن، به مطلب راهنمای سفر به پرتغال مراجعه کنید.

موزه‌های معروف لیسبون


یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر لیسبون پرتغال، موزه‌های زیبای این پایتخت است. تماشای تاریخی و فرهنگ و سبک زندگی مردمان پرتغال، در راهروهای موزه‌های پرتغال امکان‌پذیر بوده و منبع اطلاعاتی عالی برای عاشقان موزه‌گردی به شمار می‌رود. موزه‌هایی نظیر: Maritime و Gulbenkian از جمله موزه‌های دیدنی شهر لیسبون است.
موزه هنرهای باستانی و موزه ملی کاشی از جمله موزه‌های معروف این پایتخت دیدنی کشور پرتغال به شمار می‌رود. موزه کالوسته گولبنکیان (Calouste Gulbenkian) جایی است برای سفر به ۵۰۰۰ سال پیش. گولبنکیان یکی از کلکسیون دارهای معروف پرتغال است و در موزه او انواع و اقسام محصولات هنری از مصر باستان با اوایل قرن بیستم میلادی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. توجه داشته باشید که کالوسته گولبنکیان، یکی از مهم‌ترین کلکسیون‌داران خصوصی در جهان است.
این موزه با خوشگل‌ترین باغ‌های پرتغالی احاطه شده و مثل کاخ ورسای پاریس و کاخ شومبورون وین اتریش، محیطی باصفا و چشم‌نواز دارد. این موزه در جوار خیابان Av De Berna واقع شده است و نزدیک موزه هنر معاصر لیسبون نیز هست. ایستگاه مترو Saosebastitato در نزدیکی این موزه قرار دارد.
با خرید اینترنتی تور مسافرتی سفرمارکت، سفری ارزان و خاطره‌انگیز را به مناطق مختلف آسیا و اروپا در عصر پسا کرونا تجربه کنید.
با جاهای دیدنی لیسبون پایتخت زیبای پرتغال آشنا شویم

موزه مد و طراحی لیسبون


از دیگر مقصدهای گردشگری معروف شهر موزه‌ها و تپه‌ها، موزه مد و طراحی لیسبون است. یکی از موزه‌های پیشرو طراحی مد و لباس در قرن بیستم بوده و به همین خاطر، پرتغال مثل اسپانیا، فرانسه و ایتالیا، یک مقصد عالی برای تحصیل مشتاقان در حوزه مد و لباس است. این موزه در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی افتتاح شد و با نام MUDE معروف است. شامل هزاران آیتم از جواهرات و مبلمان و ظروف شیشه‌ای و بیش از یک هزار کالای عرصه فشن است. محصولات در موزه مد و طراحی لیسبون در بخش‌های سه‌گانه‌ای به نام لاکچری، مردم‌پسند و جالب طبقه‌بندی شده است.

موزه شرق لیسبون


از موزه‌های دیدنی شهر لیسبون که جاذبه دیدنی شهر به شمار می‌رود، موزه شرق لیسبون است. موزه شرق لیسبون در غرب پایتخت واقع شده و گنجینه‌ای ارزشمند از آثار شرقی و تاریخچه حضور پرتغالی‌های استعمارگر در قاره کهن در چند صد سال اخیر محسوب می‌شود. ساختمان موزه شرق لیسبون که دو طبقه آن به موزه اختصاص دارد، صرفاً دو ساعت از وقت بازدیدکننده را می‌گیرد.
اگر قصد دارید تاریخ جهان را از نگاه پرتغالی‌ها تماشا کنید، موزه شرق لیسبون را توصیه می‌کنیم. در موزه شرق لیسبون، آثاری از چین، هندوستان، ژاپن، میانمار، جزیره تیمور به نمایش گذاشته شده است. برای مشاهده راز و مرز کشورهای در نیمه دوم هزاره دوم میلادی، گردش در موزه شرق لیسبون را توصیه می‌کنیم. شما به گذشته سفر کرده و اطلاعات قابل‌توجهی کسب می‌کنید. مخصوصاً اگر اهل تاریخ و هنر باشید.
دقت داشته باشید که در نزدیکی موزه شرق لیسبون، می‌توان از موزه ملی هنر باستان لیسبون نیز دیدن کرد. کلیسای استرلا و سالن اپرای خوشگل ویلا گیل نیز از مقصدهای گردشگری اطراف این موزه معروف شهر لیسبون است. برای خلق کردن یک روز فراموش‌نشدنی در لیسیون‌گردی، حتماً موزه شرق لیسبون و مناطق توریستی اطرافش را در برنامه گردشگری خود قرار دهید.
نام موزه شرق لیسبون، Orient Museum است که به هنر آسیا و حضور پرتغالی‌ها در این بخش از کره زمین اختصاص دارد.
خوب است بدانید که تعداد زیادی مقصد گردشگری هنری و مناطق دیدنی لیسبون در اطراف Museu Do Oriento واقع شده است. مناطقی چون: هنر فولکلور (Popular Art Museum)، موزه ملی علوم و طبیعت پرتغال (National Museum Of Science & Natural)، موزه کالوسته گولبنکیان (Museu Calouste Gulbenkian)، موزه لیسبون و کاخ پیمنتا (Museum Of Lison / Palace Of Pimenta)، موزه ملی کاشی (National Tile Museum)، موزه نظامی لیسبون (Lison Military Museum) از جمله معروف‌ترین مقصدهای گردشگری شهر لیسبون هستند که در جواز موزه شرق‌شناسی لیسبون واقع شده است.
با جاهای دیدنی لیسبون پایتخت زیبای پرتغال آشنا شویم

موزه ملی کاشی در پرتغال


از برجسته‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر لیسبون، موزه ملی کاشی است. از مهم‌ترین موزه‌های ملی این کشور بوده و آثار هنری مهمی چون Azulejo را شامل شده و کلیسای تاریخی Madre De Deus نیز در آن قرار دارد. سابقه این موزه به بیش از ۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد.
موزه ملی کاشی پرتغال یا The Museu Nacional Do Azulejo جایی برای تماشای سیر تکاملی ساخت سرامیک و کاشی‌های کشور پرتغال بوده و شیوه جمع‌آوری و حفظ و مطالعه و مستندسازی آثار کشف شده را در معرض دید عموم به خصوص سنگ شناسان قرار می‌دهد. فضای خاص هنری موزه از جاذبه‌های آن است. طرح بنای موزه ملی کاشی لیسبون به ۶۰ سال پیش بازمی‌گردد.
آزولجو، تصویری بر روی کاشی سرامیکی بوده که مربعی است و نقوشی مملو از رنگ بر روی آن درج شده است. کاشی‌های این موزه ضد آب بوده و منشأ طرح‌های استفاده شده در آن از هنر اروپایی الهام گرفته است.

موزه ملی هنرهای باستان شهر لیسبون


موزه ملی هنرهای باستان شهر لیسبون اگرچه جایی برای تماشای دوران باستان است، اما آثاری که به نمایش گذاشته شده، فاصله زیادی با شکوه آثار به نمایش درآمده در موزه هنرهای باستان ایران واقع در تهران دارد. موزه ملی هنرهای باستان شهر لیسبون پرتغال، از بهترین جاذبه‌های فرهنگی شهر بوده و بزرگ‌ترین کلکسیون نقاشی قرن پانزدهمی و شانزدهمی پرتغال را در خود جای داده است.
در بخش غربی موزه ملی هنرهای باستانی لیسبون، کاخی متعلق به قرن هفدهم میلادی وجود دارد که آلور پومبال نام دارد. روی بقایای صومعه سنت آلبرت کارمیلت قرار گرفته و متأسفانه در سال ۱۷۵۵ میلادی نابود شد. در این موزه، مجسمه و صنایع فلزکاری و پارچه و طراحی و هنرهای تزیینی از قرون‌وسطا تا اوایل قرن بیستم میلادی در معرض دید عموم قرار دارد. ناگفته نماند که بخشی از موزه به نقاشی‌های هنرمندان اروپایی از جمله هیرونیموس بوش، آلبرشت دورر، لوکاس کرانال پدر و پیرو دلا فرانچسکا اختصاص دارد.
با جاهای دیدنی لیسبون پایتخت زیبای پرتغال آشنا شویم

موزه MAAT پرتغال


این موزه که مخفف کلمه‌های هنر، معماری و فناوری است، موزه‌ای با ظاهر عجیب و غریب بوده و از همین ابتدا، نظر مخاطبان را به خود جلب می‌کند و آن‌ها را به چالش می‌کشاند. در کرانه تاگوس در پایتخت پرتغال، موزه MAAT واقع شده که بنایی ظریف و کم ارتفاع و طراحی خلاقانه و نوآورانه دارد. این موزه تلاش کرده تا هم‌گرایی معناداری بین محیط زیست و هنر خلق کند و فرمی ارگانیکی دارد. ساختار بزرگ و سفید رنگ موزه مات پرتغال، یکی از کیس‌های مطالعاتی دانشجویان رشته‌های هنر و معماری است.
این مجموعه بر اساس سنت غنی مردم پرتغال پایه‌ریزی شده و صنایع دستی و سرامیک این کشور در آن در معرض دید عموم قرار دارد. کاشی‌های لعاب‌دار سه‌بعدی در طراحی آن به کار رفته است.
موزه MAAT پرتغال یکی از دیدنی‌ترین معماری‌های موزه‌های جنوب اروپا را به خود اختصاص داده و درس‌های بسیاری برای دانشجویان معماری دارد. بیش از 9 هزار مترمربع فضای عمومی را با یکدیگر آمیخته کرده است به گونه‌ای که فرم بنا با محیط یکپارچه نشان داده شود. سقف بنا مثل اتاقی در فضای باز، سبب می‌شود تا بازدیدکننده، از چشم‌انداز منظره شهری لذت ببرد.

آکواریوم بزرگ لیسبون


آکواریوم بزرگ لیسبون یکی از بهترین مناطق دیدنی شهر و از جاذبه‌های گردشگری معروف پایتخت زیبا پرتغال به شمار می‌رود. مثل آکورایورم بزرگ دوبی و بارسلون و تفلیس و استانبول، آکواریوم بزرگ لیسبون، شما را به تماشای بزرگ‌ترین آکواریوم اروپا می‌برد. بیش از شانزده هزار گونه گیاهی و جانوری در این آکواریوم در معرض دید عموم قرار گرفته و بیش از چهارصد گونه جانوری نیز در آن حفاظت می‌شود. این اوشناریوم OCEANARIUM توسط معمار آمریکایی یعنی پیتر چرمیف، طراحی شد و با عنوان اقیانوس، میراثی برای آیندگان، افتتاح گردید. غواصی در اعماق دریا بدون نیاز به وسایل غواصی در این آکواریوم در دسترس است. یکی از دیدنی‌ترین مناطق توریستی شهر است که اگر به لیسبون سفر کردید، حتماً از این فرصت گردشگری دریایی استفاده کنید.

برج بلم لیسبون


برج بلم لیسبون، از جمله مناطق دیدنی شهر است. برجی تاریخی که در فهرست مناطق توصیه شده برای تماشای گردشگران و خریداران بلیط هواپیما چارتر قرار گرفته و با استقبال لیسبون‌گردهای تریپ ادوایزر نیز همراه شده است. برج زیبای بلم، قلب و روح تاریخی پرتغال اطلاق گرفته و شامل چند اتاق دیدنی است. از برج بلم می‌توان به تماشای چشم‌اندازهای پانارومای بخش غربی شهر نشست و مناظری کارت پستالی را در غروب آفتاب لیسیون ثبت و ضبط کرد. رودخانه تاگوس یکی از مناظری است که پیش چشمان گردشگران قرار دارد.
برج بلم در سال ۱۹۸۳ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و یک موزه دیدنی به شمار می‌رود. برج Belem Tower در واقع نمایانگر ثروت دوران اکتشافات در کشور پرتغال است. این برج سازه دفاعی بوده و در رودخانه تاگوس احداث شده و از تزیینات غنی برخوردار است. از این برج به عنوان نماد اکتشافات قرن شانزدهم میلادی یاد می‌کنند. قصری در میان دریا است.
با جاهای دیدنی لیسبون پایتخت زیبای پرتغال آشنا شویم

باغ گیاه شناسی لیسبون


باغ گیاه شناسی لیسبون یا Jardim Botanico از زیبا‌ترین باغ‌های عمومی در شهر لیسبون است. باغی ده هکتاری که در قلب پایتخت پرتغال واقع شده و لوکیشنی خوش‌منظره برای عاشقان عکس‌های پر لایک در شبکه‌های اجتماعی خواهد بود. این بهشت زیبا، خارج از شلوغی شهر لیسبون بوده و برای پیک نیک توصیه می‌شود. جایی برای تماشای اکوسیستم گیاهی پرتغال.
این باغ در اواخر قرن نوزدهم میلادی تأسیس شد و مجموعه‌ای از گیاهان و بذرهای در خطر و نایاب و درختانی است که از ۵ قاره جهان جمع‌آوری شده است. این مکان همچنین میزبان رصدخانه و نخستین ایستگاه هواشناسی لیسبون بوده و از فضاهای عمومی شهری است که در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

برج لیسبون


مثل برج بلم، یکی از برج‌های معروف شهر لیسبون که از جاذبه‌های گردشگری شهر نیز به شمار می‌رود، برج لیسبون است. برج Castelo De Sao Jorge در بالاترین تپه شهر قرار گرفته و در میان مردم محلی به نام کاستلو د سائو جورجه نامیده می‌شود. نمایشگاهی از فرهنگ و تاریخ پرتغال نیز معمولاً در این برج قدیمی، به نمایش گذاشته می‌شود. نورپردازی شبانه زیبایی دارد و از فراز آن، شهر لیسبون، زیبایی‌های خود را جلوه‌گر می‌کند.
کافه و رستوران‌های خوبی نیز در اطراف برج واقع شده و از نوامبر تا فوریه نیز ساعت کاری برج از ۹ صبح تا ۱۸ است.

صومعه جرونیموس


صومعه جرونیموس Jeronimos-Monastery از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهر لیسبون پرتغال است. صومعه جرونیموس در فضایی با معماری فوق‌العاده و مملو از درختان سرسبز بنا شده و معماری منظره چشم‌نوازی مثل معماری منظره کاخ ملکه ویکتوریا در شهر وین اتریش دارد. این صومعه در سال ۱۵۰۲ میلادی احداث گردید و از برترین فضاهای معماری پرتغالی به نام مانولین است. از جمله مقصدهای گردشگری پربازدید در شهر لیسبون به شمار می‌رود. اگر مسافر لیسبون شدید، بازدید از این صومعه تاریخی دیدنی را توصیه می‌کنیم.
این صومعه برای گرامی داشت دریانوردی به نام وسکود گاما احداث شد که ورزشگاهی هم به همین نام در اروپا وجود دارد. گفته شده که سرمایه ساخت صومعه، از گنج‌های حاصل از اکتشافات پرتغالی‌ها در آفریقا و آسیا و آمریکای جنوبی تأمین شد. مقبره شاه مانوئل و جانشینان وی نیز در این محل قرار دارد. ساختمان این صومعه اکنون در تملک دولت پرتغال است.
با جاهای دیدنی لیسبون پایتخت زیبای پرتغال آشنا شویم

مراکز خرید لیسبون


شهر لیسبون، مراکز خرید زیادی دارد. شهر لیسبون مملو از مراکز خرید لاکچری با معماری مدرن است. از خرید لوازم‌خانگی و تجهیزات رایانه‌ای تا لباس و عطر و اکسسوری و مواد غذایی، در مراکز خرید مدرن لیسبون در دسترس گردشگران است و قیمت‌هایی به مراتب ارزان‌تر از مراکز خرید اسکاندیناوی دارد. از معروف‌ترین مراکز خرید لیسبون می‌توان به مرکز خرید Louise Vitton، Escada، El Corte Ingles، Amoreiras، Colombo و Armani اشاره کرد.

باغ وحش لیسبون


اگر با خانواده عازم لیسبون هستید، بازدید از باغ وحش لیسبون را مدنظر داشته باشید. باغ وحش لیسبون، در مرکز شهر واقع شده و حدود چهارصد گونه مختلف جانوری را در خود جای داده است. جایی برای سرگرم کردن همه اعضا خانواده به خصوص کودکان و نوجوانان. این باغ وحش بیش از یک قرن است که خانواده‌ها را سرگرم می‌کنند.

میدان کومرسیو


میدان کومرسیو، یا میدان کاخ یکی از جاذبه‌های پرتغال است و از مقصدهای گردشگری شهر لیسبون. محل کاخ سلطنتی تا پیش از سال ۱۷۵۵ میلادی که زلزله‌ای این منطقه را با خاک یکسان کرد. میدان کومرسیو پرتغال محلی برای رهایی از شلوغی و ازدحام شهر لیسبون است. مکانی ایده آل برای پیک نیک عصرگاهی.

شهرک سینترا


از جاذبه‌های دیدنی شهر لیسبون باید به شهرکی به نام سینترا اشاره کرد. این منطقه روی تپه سرسبز بالای اقیانوس قرار گرفته و فاصله کمی با مرکز شهر لیسبون دارد. سینترا به مترو دسترسی ندارد و باید با تاکسی و اتوبوس به این منطقه بروید، اما ارزش یک روز گردشگری خارج از شهر لیسبون را دارد. در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد. برای عاشقان طبیعت و طبیعت‌گردی و کوله‌پشتی گردی، شهرک سینترا لیسبون را توصیه می‌کنیم. پارک ملی سینترا کاسکایس نیز با کیلومترها خط ساحلی و اکوسیستم دیدنی، برای تماشای پرندگان در دسترس است.

موزه ملی کالسکه


موزه ملی کالسکه از دیگر موزه‌های دیدنی شهر لیسبون بوده و میزبان درشکه‌های قرن هجدهمی است. یکی از زیباترین و جالب‌ترین کلکسیون درشکه‌های جهان را در موزه ملی کالسکه شهر لیسبون تماشا کنید. وسایل حمل طلاکاری شده خانواده‌های سلطنتی نیز در این موزه در دسترس عموم است. اگر به تاریخ و هنر علاقه دارید، مجذوب این موزه تاریخی و فریبنده خواهید شد.
با جاهای دیدنی لیسبون پایتخت زیبای پرتغال آشنا شویم

محله آلفاما


همچون استانبول، لیسبون نیز محله‌های خوبی دارد و مقصد محله گردی در جنوب اروپا است. قدیمی‌ترین منطقه لیسبون، با معماری قرون‌وسطایی، کوچه‌هایی به سبک مورها، محله آلفاما است. این منطقه بهترین نقطه برای گشت‌وگذار و آشنایی با فرهنگ و معماری مردمان آفریقا و عرب‌ها بوده و از دیدنی‌های لیسبون به شمار می‌رود. فرصت گشت‌وگذار در آن را از دست ندهید.
یادتان باشد که بهترین و جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری و شکم گردی در شهر لیسبون پرتغال از لنز دوربین گردشگران را می‌توانید در هشتگ #lisbon در اینستاگرام دنبال کنید.

مخاطب گرامی
اگر سابقه سفر به این شهر ساحلی و جنگلی زیبا پرتغال را دارید یا قصد سفر در آینده نزدیک دارید، نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. با پلتفرم تخصصی سفرمارکت، بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل خارجی و راحت را برای سفر به پایتخت گردشگری پرتغال جهت خود و خانواده محترم رقم بزنید. اپلیکیشن سفرمارکت را برای رزرو آنلاین و آسان هتل و بلیط قطار و اتوبوس و هواپیما از طریق www.safarmarket.com دانلود کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است