search
menu

خانه و موزه کریستوف کلمب

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از خانه موزه کریستف کلمب پیشنهاد می شود؟
کریستف کلمب کیست؟
زندگی نامه کریستف کلمب
تاریخچه سفرهای کریستف کلمب
روز کریستف کلمب
تاریخچه خانه موزه کریستف کلمب
خانه موزه کریستف کلمب کجاست؟
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از خانه موزه کریستف کلمب چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از خانه موزه کریستف کلمب چه زمانی است؟
چگونه به خانه موزه کریستف کلمب برویم؟
در نزدیکی خانه موزه کریستف کلمب از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی خانه موزه کریستف کلمب برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به خانه موزه کریستف کلمب هستند؟
شما هم فکر می کنید که کریستف کلمب کاشف آمریکا بوده و دلایلی مبنی بر گرد بودن زمین آورده بود؟ چقدر از زندگی کریستف کلمب اطلاع دارید؟ در این که کریستف کلمب دریانوردی ماجراجو بوده شکی نیست اما با گذشت زمان و پرده برداری از برخی حقایق، جایگاه این دریانوردی که مدت ها مورد ستایش و احترام بوده متزلزل شده است. ولی این حقیقت را نمی توان نادیده گرفت که کلمب جزو دریانوردان بزرگ دوران خود بوده است. روزگاری که هنوز هواپیما نبود و کسی نمی توانست برای سفر از این سر دنیا به آن سر دنیا بلیط هواپیما تهیه کند، کودکی از دل خانه های ایتالیا برخواست تا به ماجراجویی دور دنیا بپردازد.

چرا بازدید از خانه موزه کریستف کلمب پیشنهاد می شود؟


آشنایی بیشتر با زندگی کریستف کلمب.
آشنایی با سبک معماری ایتالیا.
خانه و موزه کریستوف کلمب

کریستف کلمب کیست؟


همه ما کریستف کلمب را فرزند تاجری ایتالیایی می دانیم که به دریانوردی مشغول بوده و در یکی از سفرهای دریایی اش به سرزمینی جدید و ناشناخته ای رسیده که امروزه آن را با نام آمریکا می شناسیم. برخی حتی معتقداند که کریستف کلمب گرد بودن زمین را در آن دوران نیز ثابت کرده است. بعدها اما با تحتقیقات بیشتر نه تنها اکتشاف این فرد بلکه هویت او نیز زیر سوال رفت! برخی از محققان معتقداند که کریستف کلمب نه تنها ایتالیایی نیست بلکه اسپانیایی هم نبوده و اصالتا از اشراف زادگان لهستان بوده است که به دلایلی هویت خود را مخفی نگه داشته. این محققان همچنین بر این باورند که سال ها قبل از کریستف کلمب ماجراجویان و دریانوردانی مانند وایکینگ ها، آمریکا را دیده و کشف کرده اند (که با توجه به حضور بومیان در آمریکا قبل از کشف کریستف کلمب، به نظر منطقی می آید) و گرد بودن زمین نیز به هیچ عنوان به کارها و دریانوردی های کلمب مرتبط نیست. به هر حال واقعیت هرچه که باشد هنوز اثبات نشده و فعلا نام کریستف کلمب در نقاط مختلف دنیا به عنوان کاشف آمریکا شناخته می شود.

زندگی نامه کریستف کلمب


طبق آنچه که در اسناد تاریخی آمده کریستف کلمب در پاییز ۱۴۵۱ در منطقه Via di Porta Soprana جنوا ایتالیا در خانه ای دو طبقه به دنیا آمد. پدرش به تجارت پشم و پارچه مشغول و مادرش خانه دار بود. کریستف کلمب پسر بزرگتر خانواده بود و ۲ برادر و ۱ خواهر دیگر هم داشت که از بین آن ها برادر کوچکترش، بارتلوم کلمبوس، به دلیل دریانوردی ها و نیز همراهی کریستف کلمب شناخته شده تر از دیگر خواهر و برادرهاست. کریستف کلمب در ۱۴ سالگی کار بر روی کشتی ها را آغاز کرد و بعدها برادرش با نقشه کشی دریایی در این راه او را همراهی و کمک های فراوانی به او کرد و کریستف برای تشکر از او نام جزیره ای را به افتخار برادرش سن بارتملی گذاشت. در سال ۱۴۷۴ کلمب به عنوان ملوان کار بر روی کشتی ای را آغاز کرد که در دریای اژه به سمت خیوس حرکت می کرد. در این دوران او از نظر مالی ثبات اقتصادی پیدا کرد.
در یکی از این سفرها کشتی اش دچار سانحه شد و او و برادرش پس از نجات یافتن از سانحه دریایی در سال ۱۴۷۶ در لیسبون مستقر شده و آنجا هردو به عنوان نقشه کشان و نمودار سازان کار می کردند ولی گویا کریستف کلمب دریانورد به دنیا آمده بود. سال بعد در ۱۴۷۷ میلادی با بازرگانان دریایی به ایرلند و ایسلند سفر کرد و در سال ۱۴۷۸ در جزایر مادیرا به عنوان نماینده جنوا به خرید قند پرداخت. سال بعد در ۱۴۷۹ همسرش فلیپا را ملاقات و با او ازدواج کرد. حاصل عشق کریستف کلمب و همسرش پسری بود که در سال ۱۴۸۰ به دنیا آمد و نامش را دیگو گذاشتند اما ۳ سال بعد همسر کریستف کلمب فوت کرد. پس از فوت فیلیپا، کلمب دیگر ازدواج نکرد تا این که در سال ۱۴۸۷ با بئاتریس آشنا شد و سال بعدش پسر دومش، هرناندو کلون، به دنیا آمد.
کلمب پس از سفرهای دریایی اش دوره ای را به بیماری گذراند و در نهایت در بیستم ماه می ۱۵۰۶ در سن ۵۵ سالگی درگذشت. وصیّت کلمب این بود که او را در خاک آمریکا دفن کنند و دیگو به عنوان فرزند بزرگتر تلاش کرد تا وصیّت پدر را عمل و روحش را به آرامش برساند اما او قبل از اینکه بتواند مقبره کلمب را در آمریکا تکمیل کند در سال ۱۵۲۶ در گذشت و در نتیجه جسم هر دو پدر و پسر در سویل اسپانیا ماند. اما همسر دیگو راه ناتمام دیگو را ادامه داده و ترتیبی داد تا در سال ۱۵۴۱ که کلیسای مورد نظر تکمیل شد، پدر و پسر کلمب در محل مورد علاقه شان به خاک سپرده شده و به آرامش برسند.
خانه و موزه کریستوف کلمب

تاریخچه سفرهای کریستف کلمب


اولین سفر کریستف کلمب در سوم آگوست سال ۱۴۹۲ با ۳ کشتی اتفاق افتاد. در این سفرها کریستف کلمب همیشه برای تهیه مواد غذایی و آب مورد نیاز در جزایر قناری لنگر می انداخت. دو ماه بعد از آغاز سفر، در دوازدهم اکتبر ۱۴۹۲ به جای اینکه به آسیا یا هند برسند به یکی از جزایر باهاماس رسیده بودند. ملوانان زمان نسبتا زیادی را صرف جستجو برای طلا، کالا و غیره کردند تا با خود به اسپانیا برگردانند اما چیزی پیدا نکرده بودند. از سه کشتی ای که به سفر رفته بودند تنها دو کشتی برگشتند. دومین سفر او ۶ ماه بعد از اولین سفر در سال ۱۴۹۳ اتفاق افتاد. در این سفر کلمب همراه برادرش به دریای کارائیب برگشت بلکه این بار بتواند طلا یا شیئی ارزشمند را پیدا کند اما این سفر هم چندان موفقیت آمیز نبود. به همین دلیل کلمب برای جلب رضایت قدرتمندان و حکمرانان اسپانیا گروهی از برده ها را راهی اسپانیا کرد. این سفر کلمب در سال ۱۴۹۶ به پایان رسید و سرآغازی برای تجارت برده داری به اسپانیا و آغاز استعمار امریکا شد.
سومین سفر کلمب بین سال های ۱۵۰۰- ۱۴۹۸ اتفاق افتاد که کلمب را به هائیتی، ترینیدادوتوباگو و ونزوئلا رساند. در این سفر کلمب ۶ کشتی همراه خود داشت که ۳ تای آن ها راهی هائیتی امروزی شده و ۳ تای دیگر به اکتشاف و جستجو پرداختند. در این سفر حال کلمب چندان خوش نبود و به هائیتی برگشت. در هائیتی نتوانست استراحت کند و دستگیر شده به اسپانیا فرستاده شد، از طرفی بد رفتاری های مردم جزیره نیز به وخامت اوضاع اضافه کرده بودند. بد نیست بدانید که در این دوران کلمب و برادر کوچکش حدود ۶ ماه را در زندان حبس بودند. سفر پنجم کلمب که سفر آخر او نیز بود بین سال های ۱۵۰۴- ۱۵۰۲ رخ داد. کلمب در سال ژوئن سال ۱۵۰۲ به مارتینیک رسید اما به دلیل پیش بینی طوفان، مدت زمان زیادی را آن جا نماند و به سمت هندوراس، کوستاریکا و پاناما حرکت کرد. در ژوئن ۱۵۰۳ کارکنان کشتی در جامائیکا لنگر انداختند. طوفان دو کشتی کلمب را از بین برد و آن ها نتوانستند از فرماندار هیسپانیولا (هائیتی امروزی) کمک بگیرند و مجبور شدند تا ژوئن ۱۵۰۴ آنجا ماندند.

روز کریستف کلمب


مجسمه و بناهای یادبود بسیاری از کریستف کلمب در نقاط مختلف دنیا ساخته و نصب شده بود. اما برخی از کشورها مانند آمریکاُ برای زنده نگه داشتن یاد و نام کریستف کلمب روزی را نیز به روز کریستف کلمب نامگذاری کرده بودند و همه ساله این روز را جشن می گرفتند. البته با گذشت زمان این روز ارزش خود را از دست داد به ویژه این که سفرهای کلمب به نوعی با برده داری و تجارت برده در دنیا مرتبط بود. به همین دلیل حاکمان و سیاستمداران بسیاری از کشورها تصمیم گرفتند تا این روز را به روز عمومی مردم تغییر داده و مردم در کنار یکدیگر این روز را به امید دوری از بی عدالتی و از بین رفتن برده داری جشن بگیرند. مردم آمریکا نیز معتقد بودند این روز باید به نام مردم نامگذاری شده و همراه با بومیان منطقه این روز را جشن بگیرند.

تاریخچه خانه موزه کریستف کلمب


قطعا تماشای خانه افراد مشهور دنیا لذت خاصی دارد و کریستف کلمب از جمله افراد پر ماجرایی است که بازدید از خانه اش هر گردشگری علاقه مندی را به وجد خواهد آورد اما متاسفانه چنین خانه ای وجود ندارد! خانه ای که در حال حاضر به عنوان خانه کریستف کلمب از آن یاد می شود در واقع سال ها بعد از مرگ کریستف کلمب در قرن هجدهم میلادی ساخته شده است. البته محلی که خانه در آن ساخته شده تغییری نکرده و کلمب سال های ۱۴۷۰ و ۱۴۵۵ را در این منطقه و جایی که خانه وجود دارد زندگی کرده است. احتمال می رود بنای اصلی خانه در سال ۱۶۸۴ در دورانی که لوئی چهاردم فرانسه به جنوا حمله کرد از بین رفت و خانه فعلی بازسازی شده خانه اصلی است. خانه اصلی، بنایی دو یا سه طبقه با مغازه ای در طبقه همکف بوده است.
در جریان بازسازی ها دو طبقه دیگر به خانه اضافه شد و در سال ۱۹۰۰وقتی خانه های اطراف آن تخریب شدند، دو طبقه اضافه این خانه نیز برداشته شد. شهرداری جنوا در سال ۱۸۸۷ این خانه را خریداری و پس از انجام بازسازی ها و مرمت ها آن را به جاذبه ای گردشگری تبدیل کرد. در طی بازسازی ها و مرمت هایی که در سال ۲۰۰۱ انجام شد، آثار تاریخی و باستان شناسی مهمی کشف شد که منشائی رومی داشتند. در ورودی خانه جمله ای نوشته شده که به این معناست: هیچ خانه ای به اندازه این خانه که کریستف کلمب جوانی اش را در آن گذرانده ارزش توجه را ندارد.

خانه موزه کریستف کلمب کجاست؟


خانه موزه کریستف کلمب در جنوا ایتالیا، نزدیک میدان دانته و دروازه سوپرانا واقع شده است. نزدیک خانه می توانید بقایای صومعه قرن دوازدهمی سنت اندرو را مشاهده کنید که در سال های ۱۹۰۰ برای احداث خیابان های دانته تخریب شده بود.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از خانه موزه کریستف کلمب چه قدر است؟


علاقه مندانی که با خرید بلیط هواپیما خارجی به ایتالیا سفر کرده و قصد بازدید از خانه موز کریستف کلمب را دارند باید ابتدا هزینه ورودی این خانه موزه را پرداخت کنند. بازدید از این خانه وقت چندان زیادی نمی برد و اگر حدود ۴۵ از زمان خود را به بازدید این خانه اختصاص دهید کافی خواهد بود.

فصل مناسب برای بازدید از خانه موزه کریستف کلمب چه زمانی است؟


ماه های جولای، می و فوریه شلوغترین ماه های جنوا هستند که بیشترین میزان گردشگر را به خود می بینند. در این ایام هزینه هتل ها و پروازها نیز نسبتا بالاست. اگر می خواهید در ایامی که گردشگران کمتری حضور دارند بلیط هواپیما خریده و به جنوا بروید و بدتان نمی آید هوای خوب شهر را در کنار بازدید از خانه موزه کریستف کلمب تجربه کنید، ماه اکتبر را برای سفرتان انتخاب کنید. در این ماه فستیوال های مختلفی هم برگزار می شود که می تواند مکمل بازدیدتان از خانه موزه کریستف کلمب باشد.
خانه و موزه کریستوف کلمب

چگونه به خانه موزه کریستف کلمب برویم؟


خانه موزه کریستف کلمب در مرکز شهر جنوا، نزدیک یکی از دروازه های قدیمی شهر قرار دارد و بازدیدکنندگان با استفاده از وسیله های حمل و نقل عمومی مختلف می توانند از آن بازدید کنند. البته اگر اهل پیاده روی هم باشید می توانید حین گشت و گذار خود از خیابان های جنوا مسیرتان را به مرکز شهر تغییر داده و به بازدید این خانه موزه بروید.

در نزدیکی خانه موزه کریستف کلمب از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


فاصله تا پیاده راه پیانو دو سنت آندره: ۰.۳ کیلومتر
فاصله تا پیاده راه سرپوشیده گالریا جوزپه میزانی: ۰.۶ کیلومتر
فاصله تا میدان دو فراری: ۰.۶ کیلومتر
فاصله تا بنای پلازا پادستا: ۱.۲ کیلومتر
فاصله تا میدان فونتان ماروس: ۱.۴ کیلومتر
فاصله تا پلازا لومیلینی:‌۱.۶ کیلومتر
فاصله تا صومعه سنت متیو: ۱.۶ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی خانه موزه کریستف کلمب برای اقامت وجود دارد؟


هتل بریستول پالاس: ۰.۴ کیلومتر
هتل جنوا لیبرتی: ۰.۵ کیلومتر
هتل ملیا جنوا: ۱ کیلومتر
هتل استارهتلز پرزیدنت: ۱.۴ کیلومتر
هتل بست وسترن سیتی: ۱.۶ کیلومتر
هتل ان اچ کالکشن جنوا مارینا: ۳.۲ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به خانه موزه کریستف کلمب هستند؟


رستوران آنتیکا اوستریا راوجا: ۰.۱ کیلومتر
رستوران سانتا ترزا: ۰.۲ کیلومتر
رستوران روست اند رول: ۰.۲ کیلومتر
رستوران ایتالیایی ۷ سنسی دکانتامنیا: ۱.۱ کیلومتر
رستوران اسکاچیازنا: ۱.۶ کیلومتر
رستوران فست فود گرو: ۳.۳ کیلومتر

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است