search
menu
طبس keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های طبس ۷

درباره طبس

طبس یا تبس، از جمله شهرهای کویری و بیابانی خراسان جنوبی است که در بین گردشگران به عنوان منطقه‌ای مناسب برای کویرگردی و گشت های نجومی مناسب است. طبس که پیش از بخشی از استان یزد بوده، بعدها به خراسان و سپس استان خراسان جنوبی افزوده شده است.
طبس
شهر طبس به عنوان یکی از شهرهای حاشیه کویر مرکزی ایران، در طول تاریخ از پیش از اسلام تا به امروز، به عنوان یک نقطه ارتباطی میان شرق و غرب به شمار می‌رفته است. به همین سبب این شهر در دوران‌های مختلف مورد توجه حکومت‌ها و فرمانروایی‌های گوناگون بوده است. طبس زلزله ای بزرگ را در سال ۱۳۵۷ پشت سرگذاشت و یکی از بزرگترین تلفات انسانی ناشی از زمین لرزه را تجربه کرد.
طبس برای کسانی که قصد دارند از طبیعت زیبای کویر لذت ببرند یک شهر مهم و کلیدی برای اسکان موقت و آماده شدن برای کویر نوردی است. شهر طبس همچنین مجموعه گسترده‌ای از سوغاتی‌ها، خشکبار و محصولات بومی و صنایع دستی دارد. علاوه بر بیابان‌های زیبای طبس، قدمت طولانی این شهر موجب شده تا مکان های تاریخی متنوع و گسترده‌ای را در این شهر بیابید. از باغ گلشن که باغی سرسبز در دل کویر است تا طاق عباسی که گونه‌ای سد با معماری ویژه است که هیچگاه دچار انباشت رسوب نمی‌شود. همچنین قلعه‌ها و کاروانسراهای متعددی از دوره‌های تاریخی گوناگون در این شهر باقی مانده است که به سبب گذر کاروان‌های تجاری از این شهر و همچنین حضور حکومت‌های مختلف مانند اسماعیلیان است.
طبس
آب و هوای طبس به عنوان یک منطقه کویری در طول تابستان آزاردهنده و سخت است. پس فصل‌های معتدل‌تر مخصوصا در نیمه دوم سال زمان بهتری برای سفر به این شهر است.
شهر طبس دارای یک فرودگاه کوچک داخلی است که پروازهایی محدود را میزبانی می‌کند.


دیدنی های طبس