search
menu

جاهای دیدنی قصر دشت شیراز

[ پنهان کردن ]
امکانات تفریحی و رفاهی قصرالدشت شیراز
مسیریابی قصرالدشت شیراز
اگر تا به حال به شهر زیبای شیراز سفر کرده باشید می‌دانید که این شهر پر از جاذبه‌های طبیعی با کوچه باغ‌های جذاب و دل‌انگیز است که به بوی گل و گلاب عطرآگین شده است. یکی از محله‌های دیدنی شیراز، کوچه باغ‌های قصرالدشت است. محله‌ای قدیمی که قدم زدن در آن روح شما را نوازش می‌کند. قصرالدشت حال و هوای سال‌ها قبل خودش را حفظ کرده و هنوز همانند سی سال پیش، منطقه‌ای سرسبز و پر طراوت است. با گشت و گذار در این کوچه باغ‌ها می‌توانید به قدمت این محله نیز پی ببرید زیرا قصرالدشت در زمان حکومت پادشاهان زندیه روستایی کوچک بوده و در خارج از شهر واقع شده بود اما امروزه به یکی از دیدنی‌های شهر شیراز تبدیل شده است. مورد دیگری که در مورد این محله صدق می‌کند وجود حرم امامزاده شاهزاده محمد است که به روایتی از فرزندان امام موسی کاظم بوده و امروزه به عنوان یک زیارتگاه از آن استفاده می‌شود. احتمالاً می‌دانید که دلیل هر نام گذاری برای مناطق مختلف، وجود شرایطی در آن محله است که آن را از بقیه مناطق متمایز کرده اما در قصرالدشت شیراز شاهد این اتفاق نبوده‌ایم! در این محله نه قصری دیده می‌شود و نه دشتی که از آن الهام گرفته باشند؛ پس دلیل این نام گذاری چیست؟ داستانی که در مورد این محله نقل شده حاکی از این است که در سال‌های خیلی دور، این منطقه به اسم هزار باغ معروف بوده و به علت وجود عمارت‌های متعدد و زیبایی که در باغ‌های قصرالدشت وجود داشته همانند نگینی در دل دشت می‌درخشیده و در مقابل دشت شیراز عرض اندام می‌کرده است. سال‌ها گذشت و نام کنونی را به خود گرفت.
جاهای دیدنی قصر دشت شیراز

امکانات تفریحی و رفاهی قصرالدشت شیراز


از زمانی که این محله در لیست جاذبه‌های دیدنی شیراز قرار گرفته امکانات رفاهی و تفریحی زیادی در قصرالدشت ایجاد شده تا بتوانید با خرید پرواز تهران شیراز، در کنار گشت و گذار در کوچه‌ باغ‌های جذاب آن، به تفریحات دیگری نیز بپردازید. ناگفته نماند در این محله می‌توانید درخت‌های خرمالو و درخت انار قصر دشت را ببینید و از مشاهده میوه‌های خوش آب و رنگ دیگر هم که از درختان قدیمی و مرتفع آویزان است لذت ببرید. در ادامه می‌خواهیم به بررسی خیابان قصرالدشت شیراز بپردازیم که مشاعات این کوچه باغ‌ها بوده و تا کنون بیش از ده فرعی دارد که هر کدام به یکی از محله‌های قدیمی و اصیل شیراز متصل شده است.
۱)رحمت‌آباد شیراز
این محله از قصرالدشت شیراز هنوز بافت قدیمی خود را حفظ کرده و پر از درختان بلند و تنومند است. با رفتن به محله رحمت‌آباد فرهنگ و تمدن افرادی که سال‌ها قبل در آنجا زندگی می‌کردند برایتان به نمایش گذاشته‌شده و یادآور تاریخ شیرازی‌ها است.
۲)زرگری (بلوار مطهری شمالی) شیراز
این خیابان یکی از لوکس‌ترین محله‌های قصر دشت شیراز بوده و تعداد بسیار زیادی رستوران، کافه، غذای فوری، کلینیک پزشکی، آموزشگاه، فروشگاه و ... برای رفاه حال گردشگران وجود دارد.
۳)ملاصدرا شیراز
یکی دیگر از انشعابات کوچه باغ‌های قصرالدشت شیراز، خیابان ملاصدرا است. این خیابان نیز همانند بلوار مطهری پر از بازارچه و مرکز خرید است که می‌تواند محله قصر دشت را به شما به‌طور متفاوتی نشان دهد.
۴)سینما سعدی شیراز
رفتن به سینما و دیدن یک فیلم خوب یکی از بهترین تفریح‌ها برای گذراندن اوقات فراغت است. سینما سعدی یکی از سینماهای معروف شهر شیراز است که در به دست علی‌اکبر یا سایی در سال ۱۳۳۹ تأسیس شد.
۵)چوگیا یا چوگیاه شیراز
محله چوگیا یکی دیگر از انشعابات محله قصر دشت است. این محله به آرامش عجیب و مردمانی متین معروف است. اگر دلتان خواست مدتی را در پارک استراحت کنید و گوشتان را به آواز پرندگان گوش دهید.
جاهای دیدنی قصر دشت شیراز

۶)خیابان ولیعصر شیراز
یکی دیگر از خیابان‌های معروف و پرتردد شیراز،‌ خیابان ولیعصر است. در این خیابان یک شهرک و یک بوستان زیبا که هر دو به همین نام هستند وجود دارد. در این محله اقامتگاه‌های زیادی وجود که برای رفاه حال گردشگران در نزدیکی رستوران برنتین، شیرینی میترا، سوپر سروش، کافه کاروانی و باغ عفیف آباد قرار گرفته است.
۷)ابیوردی شیراز
محله ابیوردی یکی از قدیمی‌ترین مناطق شیراز است که هنوز هم که هنوزه رنگ و بوی سابق خود را حفظ کرده و بافتی سنتی دارد. با رفتن به این محله پلکان‌های زیادی می‌بینید که به دست فعالان و دوستداران بافت تاریخی، رنگ‌آمیزی شده و هر کدام رنگ خاص خود را دارد.
۸)آسیاب قوامی شیراز
محله‌ای اصیل و قدیمی که اکثر اهالی شیراز، نام آن را به همراه قصر دشت صدا می‌کنند. اگر دوست داشتید با یکی از خیابان‌های معروف شیراز آشنا شوید حتماً به این محله سر بزنید. این محله در منطقه یک شیراز قرار گرفته و معابر عفیف آباد، قصر دشت ۵۹ و ولیعصر ۳ عبور می‌کند.
۹)خیابان عفیف آباد شیراز
دلیل نام گذاری این خیابان به علت وجود باغ عفیف آباد در این محله است. اما سؤال اینجاست که نام عفیف آباد از کجا آمده است؟ باید در پاسخ بگوییم که در گذشته زنی به اسم عفیفه بوده که باغ‌های خود را بخشیده و امروز در آن محله‌ای به وجود آمده است.
۱۰)خیابان برق شیراز
در این خیابان می‌توانید از پاساژهای مختلف دیدن کنید و لوازم مورد نیازتان را به بهترین قیمت خریداری کنید. این خیابان که از انشعابات محله قصرالدشت تلقی می‌شود بیشتر دارای مراکز خرید و مجتمع‌های مختلف تجاری است.
جاهای دیدنی قصر دشت شیراز

۱۱)خیابان باغشاه (فلسطین) شیراز
این خیابان که به باغشاه شیراز معروف است پر از فروشگاه، کافه، رستوران،‌ فست فود، مجتمع تجاری و مغازه است که با مراجعه به آن یک گردش حسابی را برای خود رقم می‌زنید.
۱۲)خیابان شهید رجایی (قبرستان قصر دشت)
گفته می‌شود در این محله در سال‌های پیش، قبرستان قصر دشت وجود داشته است. این مکان دومین آرامستان شیراز است که از نظر جغرافیایی نزدیک به قبرستان بهشت فاطمه، کانون زبان ایران مرکزی، ایستگاه اتوبوس کلانتری، شرکت مخابرات ایمان و کلانتری ۱۵ قصر دشت است.

مسیریابی قصرالدشت شیراز


قصرالدشت شیراز در منطقه یک شهری واقع شده و از محله‌های زند، سینما سعدی، بیست متری سینما سعدی و فلسطین عبور خواهد کرد. اگر خواستید به شهر شیراز سفر کنید می‌توانید برای رفت و برگشتی راحت‌تر خرید بلیط هواپیما را از طریق اینترنت و به صورت مجازی انجام دهید. این کار هم در وقت صرفه جویی کرده و هم انرژی کمتری از شما می‌گیرد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است