search
menu

مسجد جامع کرمان

[ پنهان کردن ]
درباره مسجد جامع کرمان
تاریخچه مسجد جامع کرمان
دسترسی به مسجد جامع مظفری کرمان
جاذبه های دیدنی مسجد جامع کرمان
هتل های نزدیک به مسجد جامع کرمان

درباره مسجد جامع کرمان


مسجد جامع کرمان یا مسجد جامع مظفری کرمان با ۷۰۰ سال قدمت و معماری بسیار زیبا در میدان شهدا نزدیک بازار مظفری و خیابان شریعتی و میدان مشتاق واقع شده است. مسجدی چهار ایوانی است که دارای سردر بلند، ایوان و شبستان است. کاشیکاری معرق محراب و سردر شرقی مسجد یکی از قسمت های بی نظیر این مسجد محسوب می شود.

تاریخچه مسجد جامع کرمان


این مسجد در زمان حکومت امیر مبارزالدین محمد مظفر در دوره مظفریه در سال ۷۵۰ ه.ق تاسیس شده است و در دوره‌های بعدی تحت تعمیراتی بوده است که می توان به مرمت کاشیکاری ایوان بزرگ و کاشیکاری ستون‌ها و لچکی‌های داخل مسجد و همچنین احداث شبستان شمالی اشاره کرد. از اسناد تاریخی موجود چنین برداشت می شود که مسجد جامع مظفری در خارج از شهر کرمان ساخته شده بوده و پس از گذشت چندین سال که شهر کرمان بزرگ‌ تر شده، این مسجد نیز در میان شهر مانده است. دلیل نامگذاری این مسجد نیز به نام مسجد جامع مظفری به خاطر زمان ساخت آن است.
مسجد جامع کرمان
پادشاه آن زمان که دستور ساخت این مسجد را داده، امیر مبارزالدین محمد مظفری میبدی نام داشته است و علت ساخت این بنا نیز پیروزی محمد مظفری میبدی در نبرد با قوم جرمان و اوغان بوده است که پادشاه نذر کرده تا در صورت پیروزی و زنده ماندن میراثی از خود به جا بگذارد که چنین نیز شده است و اکنون با گذشت ۷۰۰ سال از ساخت آن به عنوان مسجد گرانبهای شهر باقی مانده است. همانطور که هر شهری مسجد منحصر بفردی دارد، مسجد جامع مظفری کرمان نیز با معماری با شکوهش توانسته توجه گردشگران را به خود جلب کند. مسجد جامع مظفری کرمان دارای سه درب ورودی است که هرکدام در ضلع های غربی، شرقی و شمالی قرار دارند.
در ضلع شرقی یک سردر بزرگ با کاشی‌کاری‌های زیبا به چشم می خورد که بالای آن نیز یک ساعت تعبیه شده و زیبایی فوق العاده ای به این مسجد داده است. حاشیه محراب نیز از سنگ مرمر ساخته شده و یک سری خطوط زیبا بر روی آن باعث شده تا زیبایی محراب چندبرابر شود. همچنین در طراحی این قسمت، رنگ زرد به کار رفته است. مسجد جامع مظفری کرمان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مساجد ایران در سال ۱۳۱۵ هجری شمسی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. مسجد جامع کرمان دارای امکاناتی مانند دسترسی آسان به وسایل نقلیه، سرویس بهداشتی، اقامتگاه، رستوران و بوفه و دارای پوشش شبکه عالی است.
مسجد جامع کرمان

دسترسی به مسجد جامع مظفری کرمان


برای دسترسی به مسجد جامع مظفری کرمان باید به سمت غرب میدان شهدا و ابتدای خیابان دکتر شریعتی بروید که می توانید برای رفتن به این خیابان ها از تاکسی های شهری استفاده کنید و همین که به ابتدای خیابان دکتر شریعتی رسیدید، در نزدیکی بازار گنجعلی خان مسجد را خواهید دید و کافیست به سمت این بازار حرکت کنید تا به راحتی بتوانید به مسجد جامع مظفری دست یابید.

جاذبه های دیدنی مسجد جامع کرمان


فاصله مسجد جامع کرمان تا موزه زرتشتیان: ۷۵۰ متر
فاصله مسجد جامع کرمان تا مسجد وکیل: ۱ کیلومتر
فاصله مسجد جامع کرمان تا قلعه دختر: ۱.۵ کیومتر
فاصله مسجد جامع کرمان تا حصار قدیم شهر کرمان: ۲.۶ کیلومتر
فاصله مسجد جامع کرمان تا بازار کرمان: ۳ کیلومتر

هتل های نزدیک به مسجد جامع کرمان


هتل هزار: ۳.۲ کیلومتر
هتل اخوان: ۵.۵ کیلومتر
هتل گواشیر: ۶.۲ کیلومتر
هتل پارس کرمان: ۸ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است