search
menu

جاهای دیدنی بانه همراه با عکس

[ پنهان کردن ]
لیست جاذبه های گردشگری شهر بانه
بانه یکی از شهرهای استان کردستان در مرز غربی ایران واقع‌شده است. بانه جزو شهرهای زیبای ایران است و با طبیعتی زیبا و منحصربه‌فردش تصویر بی‌نظیری برای مسافران خلق کرده است. در طول سال مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور عازم این منطقه می‌شوند و سفری به‌یادماندنی را تجربه می‌کنند. با توجه به اینکه، شهر بانه به منطقه تجاری مشهور است، بنابراین گردشگران می‌توانند به خرید لوازم‌خانگی و برقی و پوشاک بپردازند. از جمله مراکز خرید موجود در شهر بانه می‌توان به بازارهای گلستان، سان سیتی، بازار بانه، آفتاب درخشان اشاره کرد.

مطمئن باشید در این پاساژها اجناسی یافت می‌شوند که در هیچ نقطه‌ای از کشور نمی‌توانید نظیر آن را با همان قیمت پیدا کنید. همین امر سبب می‌شود تا مسافران شهر بانه را با مراکز خریدشان بشناسند، اما مطمئناً با دیدن جاذبه‌های گردشگری بی‌شک عاشق شهر بانه خواهند شد و برای سفر دوباره برنامه‌ریزی خواهند کرد.
موقعیت جغرافیایی این شهر با زیبایی‌های ناب خود در زمره شهرهای مشهور در این منطقه است. برای دسترسی هوایی به این شهر باید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما سنندج به این شهر سفر کنید یا اینکه از شهر خودتان به وسیله ماشین شخصی سفر کنید و در هنگام برگشت نیز خریدهایتان را با خود به شهرتان ببرید.

با توجه به قدمت این شهر جاهای دیدنی و تاریخی به وفور یافت می‌شوند. در ادامه به معرفی مشهورترین جاهای دیدنی می‌پردازیم:

جاهای دیدنی بانه همراه با عکس

لیست جاذبه های گردشگری شهر بانه



۱. کوه آربابا


نماد اصلی شهر بانه کوه آربابا است که یکی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری است و در سراسر جهان شهرت دارد. در بالای کوه نیز قلعه‌ای برای استراحت کوهنوردان بناشده است. زیبایی این کوه به‌قدری چشم‌نواز است که همه مسافران را وسوسه می‌کند. در تمامی فصل‌های سال جلوه‌های زیبایی داشته و از سراسر کشور برای بازدید از این کوه مشتاق هستند. آربابا از افراد سرشناس در شهر بانه بوده که در میان کردها ارزش بالایی دارد.

۲. غار سنگی حسین کوه‌کن


غاری دست‌ساز در چند کیلومتری شهر بانه توسط فردی به نام حسین ساخته‌شده است. ایشان از اهالی بانه است و تنها یک‌پا دارد که با این وضعیت جسمانی این کوه را کنده است. اینجا جزو دیدنی‌ترین جاذبه های کردستان و شهر بانه است که تا سال‌های آینده ماندگار خواهد بود. در قسمت ورودی این غار دالانی بسیار باریک دیده می‌شود که در انتهای این دالان باریک ۳ ورودی فرعی به چشم می‌خورند. خانه‌های ایجادشده در دل کوه علاوه بر معماری خاص دارای استحکام خوبی هستند و هریک از خانه‌ها نیز دارای اتاق و حمام و دستشویی هستند.

۳. پارک‌های جنگلی پیرمراد و دوکانان


در ابتدا پارک پیرمراد به عنوان زیارتگاه بوده ولی امروزه به یکی از دلرباترین پارک‌های منطقه تبدیل‌شده است. در پارک دوکانان نیز شهربازی و لوازم ورزشی تعبیه‌شده و لحظات مفرحی در انتظار مسافران است. روزهای تعطیل مسافران می‌توانند در کنار یکدیگر به تفریح بپردازند. هر دو پارک در نزدیکی یکدیگر و در منطقه آربابا واقع‌شده‌اند، همچنین وسایل بازی برای کودکان و بزرگ‌سالان در هریک از این پارک تعبیه‌شده‌اند. علاوه بر آن‌ها، رستوران، غرفه سوغاتی فروشی و کافی‌شاپ نیز در محوطه این پارک‌ها دایر شده‌اند.

جاهای دیدنی بانه همراه با عکس

۴. روستای نژو


یکی از زیباترین روستاهای منطقه کردستان است که به خاطر دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و کوزه‌های قدیمی و سفالی مورد توجه مسافران زیادی قرارگرفته است. همچنین در این روستا قلعه‌ای باستانی وجود دارد که قدمت آن به دوره هخامنشیان برمی‌گردد و بازدید از آن به گردشگران توصیه می‌شود.

جاهای دیدنی بانه همراه با عکس

۵. روستای نجنه علیا


یکی دیگر از روستاهای این منطقه نجنه نام دارد که با دشت‌های بی‌نظیر و آب‌وهوای عالی خود در شش‌ماهه اول سال همواره از مسافران زیادی میزبانی می‌کند، مسافرانی که به طبیعت‌گردی علاقه دارند، حتماً به روستای نجنه سر بزنند. مسجد این روستا جزو آثار ملی ثبت‌شده به شمار می‌رود و در این مسجد قرآنی نفیس با خط ثلث نگهداری می‌شود.

جاهای دیدنی بانه همراه با عکس

۶. روستای سبدلو


از جاذبه‌های گردشگری در شهر بانه می‌توان به چندین روستا اشاره کرد که در حوالی بانه قرار دارند. در روستای سبدلو درختان بلوط به وفور یافت می‌شوند. با توجه به اینکه، روستای سبدلو را جنگل فراگرفته و هر سوی آن سبزی طبیعت دیده می‌شود. در این روستا، اهالی به کشاورزی و پرورش زنبور مشغول‌اند، همچنین حیواناتی نظیر مرغ، غاز، بوقلمون نیز در این منطقه پرورش داده می‌شوند. در فصل بهار دشت‌های گل لاله دور تا دور این روستا را می‌پوشانند.

۷. روستای هفتاش


روستای هفتاش نیز در حوالی شهر بانه واقع‌شده و به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود جلوه‌های زیبایی از طبیعت را از آن کرده است. همچنین این روستا به عنوان روستای نمونه گردشگری در کردستان به شمار می‌رود. در این روستا چندین زیارتگاه دیده می‌شود که به قطب گردشگری تبدیل‌شده است. روستای هفتاش در همه فصل‌ها آب‌وهوای خوبی دارد و پذیرای مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور است.

جاهای دیدنی بانه همراه با عکس

۸. دریاچه سد بانه


در شهر بانه همانند سایر شهرهای کشورمان چندین سد مصنوعی ساخته‌شده و این مناطق محل مناسبی برای تفریح است. دریاچه و سد بانه نیز در ۹ کیلومتری پارک‌های دوکانان و پیرمراد قرار دارد که مسیر جاده‌ای سقز به بانه است. اطراف این دریاچه را درختان زیبایی فراگرفته و رشته‌کوه زاگرس نیز در نزدیکی دریاچه به چشم می‌خورد و صحنه‌ای خارق‌العاده خلق می‌کند.

جاهای دیدنی بانه همراه با عکس

۹. حمام خدری


یکی از بناهای تاریخی در این شهر حمام خدری است که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد. طراحی این بنا توسط فردی به حاج محمد انجام‌شده است. در ابتدا آب موردنیاز این حمام از چشمه‌های دوکانان و پیرمراد تأمین می‌شده است، اما بعدها به آب‌لوله‌کشی تغییر یافت. همچنین لازم به ذکر است که این حمام با نمای آجری و آهکی در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی ایران قرارگرفته است.

جاهای دیدنی بانه همراه با عکس

۱۰. غار شوی


غار شوی در ۱۲ کیلومتری شهر بانه قرار دارد. این غار دارای طولی حدوداً ۲۶۷ متر است و بعد از ورود و گذر از چندین مسیر به پرتگاهی می‌رسد که این مسیر شیب تند و طولانی دارد و به انتهای غار می‌رسد و در انتهای آن نیز دریاچه وجود دارد. بهتر است در جریان باشید که این غار شامل مسیرهای شیب‌دار بوده و در بیشتر قسمت‌ها نیز احتمال ریزش وجود دارد، بنابراین بازدید از این غار توسط تجهیزات فنی میسر است و برای بازدید عموم در سال‌های آتی امکان‌پذیر خواهد بود. روستای شوی نیز به عنوان محلی برای کمپ و گردش شناخته می‌شود، پس با توجه به این گفته‌ها بهتر است در ورودی این غار عکاسی کرده و وارد غار نشوید.
در آخر نیز می‌توان چنین بیان کرد که شهر بانه تاکنون جزو شهرهای محبوب در میان گردشگران شناخته‌شده است. شما نیز با سفر به شهر بانه و خرید از مراکز تجاری می‌توانید در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید، همچنین بازدید از طبیعت و جاهای دیدنی بی‌نظیر در این شهر و روستاهای تماشایی مطمئناً ارزش دارد، بنابراین بهتر است یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای خانوادگی‌تان را به بانه انجام دهید.

جاهای دیدنی بانه همراه با عکس

۱۱. تفرجگاه سورین


از دیدنی‌های شهر بانه می‌توان به تفرجگاهی زیبا اشاره کرد که سورین نام دارد و در جاده بانه – سقز واقع‌شده است. در این منطقه گیاهان و جانوران خاص به چشم می‌خورند، همچنین مسجدی تاریخی در این روستا به چشم می‌خورد که در آثار ملی ثبت‌شده است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است