search
menu

ساحل بنود عسلویه

[ پنهان کردن ]
ساحل بنود در کجا واقع شده است؟
زیبایی‌های ساحل بنود
مناطق دیدنی نزدیک به ساحل بنود عسلویه
نکاتی که باید هنگام سفر به ساحل بنود عسلویه در نظر داشته باشید
چگونه به ساحل بنود عسلویه برویم؟
اگر عکاس حرفه‌ای باشید، می‌توانید لوکیشن‌هایی را در سواحل عسلویه پیدا کنید که بینندگان گمان کنند این آثار در سفرهای اروپایی به ثبت رسیده است.
ساحل بنود عسلویه، یکی از همین سواحل بکر و صخره‌ای کشورمان است که تلفیق شن‌های روشن مرجانی، امواج نیلگون دریای جنوب و صخره‌های سنگی، جاذبه‌ طبیعی بی‌نظیری را به‌وجود آورده است.

ساحل بنود در کجا واقع شده است؟


ساحل بنود عسلویه، در جنوبی‌ترین قسمت بوشهر واقع شده است و از جاهای دیدنی عسلویه محسوب می‌شود. عسلویه، همان‌جایی که به داشتن میادین گازی معروف است و بسیاری از جویندگان کار، این نقطه از کشورمان را برای فعالیت انتخاب می‌کنند.
در ۳۵ کیلومتری عسلویه، روستای بنود واقع شده است. روستایی که اگرچه فاصله چندانی با منطقه صنعتی عسلویه ندارد، اما همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است. آن‌قدر بکر که از آلودگی و صنعتی شدن به دور مانده تا جایی‌که شغل ساکنان آن صیادی است و خانه‌هایشان از برگ نخل ساخته شده است؛ بنابراین جان می‌دهد تا یک تعطیلات آرامش‌بخش را در سکوت و طبیعت آن سپری کنید.
ساحل بنود عسلویه در همین روستا و در ۶ کیلومتری چاه مبارک قرار دارد.
ساحل بنود عسلویه

زیبایی‌های ساحل بنود


همان‌طور که گفته شد، این ساحل فاصله زیادی با عسلویه ندارد، اما روستای بنود تمام مظاهر کهن خود را دست نخورده نگاه داشته است.
وقتی با ارزانترین بلیط هواپیما خود را به بوشهر و عسلویه رساندید، هم می‌توانید در اطراف ساحل کمپ بزنید و هم در روستای بنود، اقامتگاه اجاره کنید.
تجربه خوابیدن در اتاقک‌هایی از جنس شاخ و برگ خرما، حتما برایتان جذاب خواهد بود.
در ساحل بنود عسلویه، می‌توانید والیبال و فوتبال ساحلی را تجربه کنید و لذت قدم زدن در شن‌های نرم جنوبی را به پاهایتان هدیه دهید.
منظره غروب خورشید در سواحل نیلگون خلیج فارس، همواره چشم‌نواز است، اما یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
یک شب را روی صخره‌های ساحل بنود عسلویه به صبح برسانید و به پیچ و تاب ماه و مهتاب بالای سر آب خیره شوید، مطمئن باشید که تجربه جدیدی برایتان خواهد بود.
به‌غیر از آبتنی و شنا، قلعه‌سازی روی ساحل را فراموش نکنید. این تفریح هم برای کودکان مهیج خواهد بود و هم برای بزرگ‌ترها.
ضمنا از آنجایی که تقریبا تمامی ساکنان روستای بنود صیاد هستند، می‌توانید قایق‌های آن‌ها را اجاره کنید و به قلب دریا بزنید. قایق‌سواری همیشه طرفداران خاص خود را دارد.
تا یادمان نرفته این را هم بگوییم که ساحل بنود، یکی از لوکیشن‌های فیلم محمد رسول‌ الله(ص) بوده است و هنوز فضاسازی‌های این فیلم سینمایی ماندگار در روستاهای اطراف باقی مانده است.
اگر این فیلم را دیده‌اید باید آن صحنه‌ای که تعدادی ماهی از دریا به ساحل می‌ریزند را به خاطر داشته باشید، لوکیشن آن صحنه، ساحل بنود بوده است.
اگر فکر می‌کنید که یک نیم‌روز برای تماشای زیبایی‌های ساحل بنود عسلویه کافی است، از دیگر مناطق گردشگری عسلویه دیدن کنید.
ساحل بنود عسلویه

مناطق دیدنی نزدیک به ساحل بنود عسلویه


اگر قصد دارید یک برنامه جامع و کامل برای تفریح در بوشهر و عسلویه تدوین کنید، بهتر است مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی نزدیک به هم را بشناسید.
• پارک ملی نایبند
نخستین جایی که می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم که حتما به آن سر بزنید، پارک ملی دریایی نایبند است.
خلیج نایبند که فاصله چندانی هم با ساحل بنود عسلویه ندارد، هم از نظر تاریخی و هم گردشگری، بسیار حائز اهمیت است.
در این پارک ملی دریایی می‌توانید از جنگل‌های حرا، درخت انجیر معابد، دماغه خلیج و حیات وحش جذاب آن دیدن کنید.
ضمنا اگر خوش‌شانس باشید، بیننده شنای دسته‌جمعی دلفین‌ها، نهنگ‌ها و کوسه‌ها نیز خواهید بود.
• منطقه گردشگری پازارگاد
خیالتان راحت! پازارگاد یک اشتباه تایپی نیست. پاسادگاد که در استان فارس واقع شده است و مربوط به سلسله هخامنشیان است.
منطقه تفریحی پازارگاد که در ۵۵ کیلومتری ساحل بنود عسلویه واقع شده است، یک دهکده گردشگری است که انواع بازی‌های آبی و دریایی را برای توریست‌ها و گردشگران کشورمان فراهم آورده است.
مناطقی از بوشهر و عسلویه که به ثبت ملی رسیده‌اند به سبب اینکه باید هم‌چنان بکر و دست‌نخورده باقی بمانند، فاقد ساخت و ساز هستند. بنابراین شما در آن‌ها امکاناتی چون سرویس‌های بهداشتی، اقامتگاه یا رستوران نمی‌بینید.
اما در منطقه پازارگاد، هرآنچه که از یک تفریح مفصل به جنوب کشور را انتظار دارید، فراهم است. پاراسل، سالن کنسرت و تئاتر، جت اسکی، مکان تفریح کودکان، رستوران، فروشگاه و اقامتگاه، بخشی از این امکانات است.
• روستای بندو
اگر از ساحل بنود عسلویه دیدن کردید، حتما سر راهتان سری هم به روستای تاریخی بندو بزنید و شکوه آثار باستانی را نظاره‌گر باشید.
روستای بندو، یک فرصت مناسب است تا از درختان نخل عکاسی کنید، چشمه‌ها و آبگیر‌های اطراف آن را ببینید و آثار برجای مانده از دوران ساسانیان را از نزدیک تماشا کنید.

نکاتی که باید هنگام سفر به ساحل بنود عسلویه در نظر داشته باشید


بهترین زمان سفر به بوشهر برای تفریح در ساحل بنود عسلویه، مهر تا فروردین ماه است.
هنگامی که جو غالب کل کشور خنک و سرد است، سواحل جنوبی، هوایی بهاری را تجربه می‌کنند. درحالی‌که اگر در تابستان و بهار به بوشهر سفر کنید، گرما و شرجی زیاد، قطعا برایتان آزاردهنده خواهد بود.
نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید اینکه جاذبه‌های گردشگری عسلویه نظیر ساحل بنود، پارک ملی نایبند و دیگر نقاط، علی‌رغم نزدیکی به سکوهای نفتی و میدان گازی، از صنعتی‌شدن به‌دور مانده‌اند و کاملا طبیعی و دست نخورده هستند.
مراقب باشید تا این روند را برهم نزنید تا جان بسیاری از موجودات زنده اعم از گیاهان و جانورانی که بومی این منطقه هستند به خطر نیفتد.
ضمنا این مناطق که ثبت ملی هم شده‌اند، فاقد امکانات رفاهی و فروشگاه هستند، بنابراین در هنگام تفریح آب، غذا و تجهیزات کافی به همراه داشته باشید.
ساحل بنود عسلویه

چگونه به ساحل بنود عسلویه برویم؟


برای رفتن به ساحل بنود عسلویه، بهترین راه سفر هوایی است. ارزانترین بلیط هواپیما برای رفتن به بوشهر یا عسلویه را پیدا کنید و راهی شوید. برای یافتن بلیط هواپیما ارزان می‌توانید روی سفرمارکت هم حساب کنید.
سفر هوایی این فرصت را به شما می‌دهد که با صرف انرژی برای رانندگی خود را خسته نکنید و انگیزه کافی برای لذت بردن از مناطق تفریحی و گردشگری بوشهر داشته باشید.
هنگامی که به بوشهر رسیدید، باید به سمت عسلویه بروید و مقصد بعدی خود را چاه‌مبارک انتخاب کنید. مسیر دسترسی به روستای بنود بسیار نامناسب است، بنابراین بهتر است که با وانت از چاه‌مبارک عازم بنود و ساحل بنود عسلویه شوید.
اگر ارزانترین بلیط هواپیما را پیدا کردید و در فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه بر زمین نشستید، کارتان راحت‌تر خواهد شد. چراکه ۱۱ کیلومتر آن طرف‌تر، روستای بنود واقع شده است.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است