search
menu

جاهای دیدنی عسلویه

[ پنهان کردن ]
روستای ساحلی بنود
آبشار درزو
خلیج نایبند
جنگل حرا
اسکله نخل تقی
دهكده گردشگری پازارگاد عسلویه
چشمه كلات
عسلویه شهری بندری است که اکثرا این شهر را به فعالیت‌های اقتصادی از نظر سکوهای نفتی و گازی می‌شناسند اما این شهر دارای جاذبه‌های گزدشگری و تفریحی بسیاری است که در این مقاله به مشهورترین آن ها اشاره می‌کنیم:

روستای ساحلی بنود


این روستا که شرقی ترین روستای بوشهر است با جمعیت حدود ۸۰۰ نفر،منطقه ای مستعد برای صیادی، ورزش‌های ساحلی و گردشگری می‌باشد. اگرچه راه دسترسی به این روستا کمی سخت است اما با رسیدن به روستای بنود از زیبایی‌های ساحل‌ آن با صخره‌های بلند و زیبایش متعجب می‌شوید. از عجایب زیبای ساحل بنود وجود غار دریایی است که پس از گذراندن یک تپه روبه رویتان نمایان می‌شود و بهترین مکان برای لذت بردن از صدای امواج دریا است. این روستای زیبا بعد از اینکه لوکیشنی برای فیلم فیلم محمد رسول الله(ص) شد به محبوبیت بیشتری نزد گردشگران رسید.
جاهای دیدنی عسلویه

آبشار درزو


در میان کوه‌های روستای اخند دریاچه و آبشار زیبایی قرار گرفته که نگاه هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. پس از پیاده روی ۲ ساعته در مسیری که گویی قبل‌تر ها رودخانه جریان داشته پیاده روی کردید، دریاچه ای می‌بینید که با وجود نخل‌های خودرو بر دیوارهای سنگی آن همانند قطعه ای از بهشت است. اگرچه این دریاچه در تمام فصول آب دارد اما اگر در فص گرما به استقبال آن بروید شاید راه رفتن در هوای گرم کمی سخت بنظر برسد اما اگر در ماه‌های بین اسفند تا فروردین به این آبشار سر بزنید با دشتی پوشیده شده از گل‌های قرمز روبه رو می‌شوید.
جاهای دیدنی عسلویه

خلیج نایبند


این منطقه جز مناطق محافظت شده استان بوشهر است که نقطه اتصال کوه‌های عسلویه به دریای خلیج فارس است. دلیل معروف بودن این خلیج، پوشش گیاهی غنی وحیات جانوری ارزشمند آن است. با وجود تپه‌های مرجانی و کم عق بودن سطح آب، مکانی مناسب برای غواصی ایجاد کرده است همچنین آب‌های این منطقه زیستگاه بکری برای نوع خاصی از لاک‌پشتان دریایی ایجاد کرده است. آثار تاریخی آن منطقه حاکی از قدمت تاریخی خلیج نایبند است. جالب است بدانید خلیج نایبند در گذشته محلی برای صید مروارید و بازاری برای تجارت آن بوده است.

جنگل حرا


جنگل‌های حرا که یکی از عجایب گیاهی است در منطقه پارک ملی حفاظت شده نایبند قرار دارد. این جنگل را درختچه های کوچکی تشکیل می‌دهد که ازشوری آب دریا برای رشد خود تغذیه می‌کنند حتی هنگامی که به طور کامل به زیر آب می‌روند نیز به حیات خود ادامه می‌دهند. همچنین در زمان جز آب مانند این است که در اب با ریشه‌هایی آویزان شناورند. درختان جنگل حرا در فصل سرما و گرما پذیرای پرندگان مهاجر و بومی بسیاری است.
جاهای دیدنی عسلویه

اسکله نخل تقی


در غرب شهر عسلویه، شهرستان نخل تقی وجود دارد. علت نامگذاری این شهر به نخل تقی ،وجود نخل‌های بسیاری است که چهره این شهر‌ را متفاوت تر کرده است. این شهر دارای اسکله ای همین نام است که امکان تماشای منظره‌ای زیبا از لنج ،قایق و کشتی ها را فراهم می‌کند. پارکی که در جوار این اسکله قرار دارد نیز به نام نخل تقی نامگذاری شده است و دارای تمام امکانات رفاهی مانند رستوران، کافی شاپ، محل بازی کودکان، محل پیاده روی با منظره دریا می‌باشد که این پارک را به انتخاب مناسبی برای یک روز خاطره انگیز به همراه خانواده تبدیل می‌کند.

دهكده گردشگری پازارگاد عسلویه


این دهکده زیبا که توسط شرکت عملیات غیر صنعتی پاسارگاد با هدف افزایش روحیه کسانی که در این منطقه صنعتی مشغول به کار هستند ایجاد کرد، امتا رفته رفته این منطقه رونق پیدا کرد و اکنون تبدیل به منطقه تفریحی هیجان انگیزی برای عموم مردم شده است.
این دهکده بزرگ دارای امکانات بسیاری چون بازی‌های متنوع دریایی مانند جت اسکی، واتر جت، هاورکراف، سه چرخه آبی، پاراسل و غواصی می‌باشد. واحدهای اقامتی لوکس با طراحی داخلی متفاوت مانند سوئیت‌های لوکس، کلبه‌های شناور یک شب به یاد ماندنی را برایتان رقم می‌زند. بازارچه صنایع‌دستی، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، ساحل اختصاصی، باغ پرندگان هم از تفریحات دیگری است که برای مسافران این دهکده تدارک دیده شده است. اگرچه این منطقه هنوز هم در دست تجهیز کردن به امکانات تفریحی و رفاهی می‌باشد اما با تکمیل دهکده پازارگاد گویی ونیز را به ایران آورده ایم.
جاهای دیدنی عسلویه

چشمه كلات


شاید وجود چشمه و آبشار در شهری صنعتی مانند عسلویه کمی عجیب باشد اما چشمه کلات طبیعتی همچون شهرهای شمالی کشور برایتان تداعی‌ می‌کند. چشمه و آبشار کلات واقع در شهرستانی به همین نام می‌باشد که وجود نخل های بلند و چشمه ای زیبا در میان صخره‌ها باعث ترغیب گردشگران به بازدید از روستای کلات می‌شود.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است