search
menu

دریاچه الیمالات چمستان

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از الیمالات چرا پیشنهاد می شود؟
جاذبه های طبیعی و گردشگری دریاچه الیمالات
امکانات رفاهی و بهداشتی
بهترین زمان رفتن به الیمالات
چگونه به دریاچه الیمالات برویم؟
در اطراف دریاچه الیمالات از کدام مناطق دیگر دیدن کنیم؟
در سفر به الیمالات شب را کجا بمانیم؟
تعدادی از اقامتگاه‌‌ های نزدیک به الیمالات
به دریاچه الیمالات واقع در ۸ کیلومتری مسیر جاده نور- چمستان در استان مازندران می‌رسیم. در وسط جنگل دریاچه زیبایی وجود دارد که به‌عنوان یک سد در نظر گرفته شده. این سد برای مردم محلی منطقه به دریاچه الیمالات معروف است. در شمال ایران هیچ جایی نیست که از سبزی و طراوات محروم باشد. در نور به سمت جنگل کشپل می‌رویم و به دریاچه الیمالات چمستان یا سد الیمالات نزدیک می‌شویم. این سد در ارتفاع ۱۲۵ متری از سطح دریا واقع شده است. گردشگران زیادی از سایر نقاط کشور برای بازدید از این قطعه زمین، بلیط هواپیما خریداری کرده و سفر می‌کنند.
در مسیر رسیدن به الیمالات یک جاده مخصوص احداث شده است. این جاده آن‌قدر زیبا و دیدنی است که گردشگران معمولاً ترجیح می‌دهند بخشی از آن را تا رسیدن به دریاچه پیاده طی کنند. در جاده جنگلی پیاده‌روی می‌کنند، عکس می‌گیرند و بعد از طی کردن مسافتی یک‌باره در میان انبوه درختان سبز روشن و تیره دریاچه‌ای آبی و درخشنده مقابل چشمان ظاهر می‌شود. این به نوعی اعجاز این منطقه است. در ادامه با جاذبه‌های توریستی این منطقه از مازندران بیش‌تر آشنا خواهید شد.
دریاچه الیمالات چمستان

چرا بازدید از الیمالات چرا پیشنهاد می شود؟


وجود جاده بسیار صاف و بدون پیچ و خم و شیب باعث شده است که گردشگران بسیاری این مکان را برای تفریح خود انتخاب کنند. الیمالات با داشتن آب و هوای بهاری و خنک و زیبایی محصورکننده در تمامی فصل‌های سال مقصدی رؤیایی به شمار می‌آید. امکانات رفاهی، بهداشتی و تفریحی خوب و مناسبی در دریاچه الیمالات چمستان قرار دارد.

جاذبه های طبیعی و گردشگری دریاچه الیمالات


قایق سواری
گردش در الیمالات بدون قایق‌سواری معنایی ندارد. انواع قایق‌های پارویی، پدالی و قایق موتوری در دریاچه الیمالات موجود است. شما می‌توانید یکی از آن‌ها را کرایه کنید و ساعتی را در سکوت وصف‌ناپذیر دریاچه جاری شوید.
ماهی ‌گیری
یکی از جاذبه‌هایی که بسیاری از مردم محلی و حتی بسیاری از گردشگران در آن شرکت می‌کنند، ماهی‌گیری است. اگر به ماهی‌گیری علاقه دارید وسایل خود را بردارید و به دریاچه بروید. از مناظر زیبا لذت ببرید و کیف کنید. مانند سایر نقاط مازندران ماهی‌های قزل‌آلا و کپور فراوان هستند. در صورت امکان صید کنید.
عکاسی
عکاسی با وجود گوشی‌های همراه جدید که مجهز به دوربین‌های باکیفیت هستند به یک امر همیشگی تبدیل شده است. شاید برایتان خنده‌دار باشد که عکاسی را از جمله جاذبه‌های گردشگری یک مکان توصیف می‌کنیم. با وجود معمول بودن عکاسی در زندگی امروزی برای عموم آدم‌ها، ثبت کردن تصاویر از بعضی مکان‌ها قابل مقایسه با هیچ چیزی نیست. تصور کنید هر بار با دیدن تصویر بعد از ثبت از دریاچه الیمالات با آن همه رنگ طراوت و زنده بودن به شما بازمی‌گردد. البته بحث درباره عکاسی به‌عنوان یک امر حرفه‌ای و یک هنر والا کاملاً متفاوت از صحبت ماست. منظور ما از عکاسی ثبت یادگاری از آ‌ن‌چه دیده‌ایم، تجربه کرده‌ایم و لمس کرده‌ایم است.

امکانات رفاهی و بهداشتی


منطقه دریاچه الیمالات مجهز به سرویس‌های بهداشتی، رستوران و کافی‌شاپ و همین‌طور حمام هست. علاوه بر این‌ها باربیکیوهایی در نقاط مختلف آن قرار داده شده تا مسافران بتوانند بی دردسر و بدون نیاز به روشن کردن آتش در طبیعت به آشپزی مشغول شوند.

بهترین زمان رفتن به الیمالات


در تمامی فصل‌های سال الیمالات گزینه خوبی برای سفر کردن است اما در بین فصل‌ها بهار دلپذیرترین به لحاظ زیبایی و مناسب‌ترین فصل ازجهت آب وهوایی است.

چگونه به دریاچه الیمالات برویم؟


برای دسترسی به دریاچه، در مسیر نور به سمت چمستان بروید. بعد از طی ۸ کیلومتر، درون یک فرعی که شما را به دریاچه می‌رساند بپیچید. اگر مستقیم از تهران قصد حرکت به سمت این مقصد را دارید، از جاده هراز وارد آمل و از کمربندی آمل، وارد چمستان شوید. از چمستان به ‌سمت نور حرکت کنید. پس از ۴۰ دقیقه رانندگی، نرسیده به نور، وارد فرعی دریاچه الیمالات در سمت چپ جاده شوید.

در اطراف دریاچه الیمالات از کدام مناطق دیگر دیدن کنیم؟


پارک جنگلی سیسنگان، آبشار آب‌پری رویان و دریاچه آویدر صلاح الدین کلا از جمله مناطق بسیار جذاب و دیدنی در اطراف این منطقه هستند که با داشتن زمان‌بندی دقیق و وسیله نقلیه می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

در سفر به الیمالات شب را کجا بمانیم؟


اول این‌که برای اقامت در الیمالات بهتر است که با اتومبیل شخصی سفر کنید. هم‌جواری این منطقه با چمستان و نور دسترسی به اقامتگاه‌ها را برای شما راحت کرده است. ضمناً ویلاهایی برای اجاره موجود است. همین‌طور در صورت داشتن چادر و تجهیزات کمپینگ می‌توانید شب را در کنار دریاچه کمپ بزنید.

تعدادی از اقامتگاه‌‌ های نزدیک به الیمالات


برای اقامت می‌توانید به هتل‌های منطقه چمستان و شهرستان نور بروید. این بسته به انتخاب شماست که در انتخاب یک اقامتگاه نزدیک به این منطقه روستایی دوست داشته باشید از جاذبه‌های مناطق دیگر هم دیدن کنید یا خیر. برخی از هتل‌های معروف شهرستان نور عبارت اند از: هتل مروارید خزر نور، هتل نگین نور، هتل باران نور، مجتمع گردشگری شهر نور، هتل آپارتمان لاویج در روستای ییلاقی لاویج.
دریاچه الیمالات چمستان

به منظور اطلاعات بیش‌تر باید بگوییم که در صورت نداشتن وسیله نقلیه شخصی، تاکسی و مینی‌بوس برای رساندن شما به این منطقه وجود دارند و رفت‌‌وآمدتان را آسان می‌سازند.
به‌علاوه درصورتی‌که از پارکینگ این مجموعه استفاده کنید یک هزینه ورودی باید بپردازید اما در غیر این صورت نیازی به پرداخت وجه نیست.
سخن آخر
حوالی دریاچه الیمالات محل زندگی حیوانات مختلفی مانند قورباغه، لاک‌پشت و مار آبی هست. چمن‌های سبز اطراف آب، درختان جنگلی زیبا و نمای کوه و درختان بدون شک لحظات به یاد ماندنی و شوق‌آوری را برای هر یک از ما رقم خواهد زد. الیمالات از مکان‌های گردشگری معروف است و در روزهای تعطیل تعداد زیادی از آفراد به گردش و تفریح و سیاحت در آن مشغول هستند. باید بگوییم متأسفانه کم دیده نمی‌شود که افرادی بعد از گردش در طبیعت نسبت به جمع‌آوری زباله های خود بی دقت هستند. این از جمله مواردی است که مشاهده آن انگیزه تشویق به حضور در طبیعت را از طبیعت دوستان می‌گیرد. الیمالات به دلیل داشتن درختان زیاد با خطرات آسیب‌های انسانی هم مواجه است. آلوده کردن آب دریاچه، خاموش کردن آتش بدون رعایت اصول از جمله خطرات دیگری هستند که طبیعت را تهدید میکنند. با آگاهی از همه این موارد قبل از ورود به طبیعت نهایت تلاشمان را بکنیم که همان‌گونه که طبیعت به ما طراوت و شادابی ‌خودش را می‌بخشد ما نیز خودش را به همان شکل به او ببخشیم.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است