search
menu

جاهای دیدنی جیپور

[ پنهان کردن ]
هوا محل یا کاخ باد
جال محل یا کاخ آب
کاخ شهر
قلعه آمر
قلعه ناهارگاره
جاهای دیدنی جیپور یا جایپور بیشتر بناهای تاریخی و سازه های کهن و باستانی این شهر زیبای هند مشهور به شهر صورتی است. شما در این مکان های تاریخی و زیبای جیپور، معماری اصیل هندی که بر پایه فلسفه و عرفان ویژه این کشور شکل گرفته است را مشاهده می‌کنید.
در این نوشته نگاهی گذرا داریم به برخی از مهمترین و مشهورترین جاهای دیدنی جیپور هند:

هوا محل یا کاخ باد


هوا محل یا کاخ باد (Hawa Mahal) از مهمترین قلعه‌های جیپور است که به رنگ سرخ و صورتی در سال ۱۷۹۹ توسط فرزند بنیانگذار شهر جایپور ساخته شده است. این قلعه ۵ طبقه با الهام از کاخ باستانی دیگری که اکنون ویران شده و آن هم با نام «قلعه باد» شناخته می‌شده، ساخته شده است.
جاهای دیدنی جیپور

جال محل یا کاخ آب


جال محل یا کاخ آب (Jal Mahal) در میان دریاچه مان ساگار قرار گرفته است و در سده هجدهم میلادی نوسازی و بازسازی شده است. تصویر این کاخ زیبا درون آب دریاچه منعکس می‌شود، کاخ آب در ۵ طبقه ساخته شده و زمانی که آب دریاچه بالا بیاید، به نظر می‌رسد که ۴ طبقه آن زیر آب رفته است.

کاخ شهر


کاخ شهر (City Palace) در همان زمانی که پایتخت از آمبر به جیپور منتقل شد، ساخته شده است. کاخ شهر تا سال ۱۹۴۹ محل اقامت فرمانرواهای شهر بوده است. اکنون کاخ شهر یک مجموعه گسترده از موزه، تالارهای فرهنگی و مرکز برگزاری رویدادهای فرهنگی شده است.

قلعه آمر


قلعه و دژ نظامی آمر (Amer Fort) در بیرون از شهر جایپور و بر فراز یک تپه جای گرفته است. معماری مغولی به طور مشهودی بر این مکان تاثیرگذاشته است. این قلعه که بخش‌های آن به سبک کاخ‌های سلطنتی ایران دارای تالار عام و تالار خاص است، محل زندگی فرمانروا راجپوت بوده است.
جاهای دیدنی جیپور

قلعه ناهارگاره


قلعه ناهارگاره (Nahargarh Fort) بر روی تپه‌های آراوالی مشرف بر جایپور هند قرار گرفته است. این قلعه یکی از مجموعه قلعه‌های حفاظتی شهر جیپور بوده است. معنای نام آن اقامتگاه ببرها است.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است