search
menu
آگرا keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های آگرا ۴

درباره آگرا

آگرا (agra) شهری در ایالت اوتارپرادش هند و در دهانه رود یامونا است. آگرا از شهرهای بزرگ، پرجمعیت و توریستی هند است. آگرا که از مراکز فرماندهی فرمانروایی‌های مغولی در هند بوده است، به سبب بناهای تاریخی بازمانده از آن دوران، تاج محل و قلعه آگرا شهرت زیادی دارد. آگرا در کنار جیپور و دهلی، یکی از سه راس گردشگری هند است.
آگرا

تاریخچه آگرا


آگرا از جمله شهرهای هند است که در سروده‌های مسعود سعد سلمان، شاعر ایرانی از آن یاد شده است. همچنین سلطان محمود غزنوی در حمله‌هایش به هند، آگرا را نیز غارت کرده است. آگرا مدتی پایتخت فرمانروایی مغولی هند، افغان‌ها و در نهایت حکومت دست نشانده بریتانیا بوده است.
ایرانیان در تاریخ آگرا حضور پررنگی دارند و نام‌های ایرانی را بر برخی ساختمان‌های کهن این شهر می‌توان یافت. برای نمونه آرامگاه اعتمادالدوله شهر آگرا به دستور ملکه نورجهان، به یادبود پدرش میرزا غیاث بیگ، صدراعظم امپراتور جهانگیر ساخته شده است.

جاهای دیدنی آگرا


آگرا به سبب مکان‌های تاریخی و جاهای دیدنی متنوع بین گردشگران مشهور است. مشهورترین جاذبه گردشگری آگرا که نماد کشور هند نیز به شمار می‌رود، تاج محل است. تاج محل بنای یادبود ممتاز محل همسر شاه جهان است. قلعه آگرا دیگر مکان تاریخی مشهور این شهر است که بازمانده از دوران فرمانروایی مغولان بر این کشور است. این بنا ابتدا پیش از سده دهم ساخته شده است. اما توسط اپراتور مغولی اکبر کبیر، نوسازی می‌شود. مسجد مروارید و کاخ جهانگیر از جمله مشهورترین ساختمان‌های داخل قلعه آگرا هستند.
آگرا

زمان مناسب برای سفر به آگرا


آگرا دارای آب و هوایی نیمه خشک است. در نتیجه تابستان‌های آگرا گرم و خشک و زمستان‌هایش سرد و همراه با باد و بارندگی است. از همین رو بهار و پاییز آگرا زمان مناسبی برای سفر به این شهر است.

فرودگاه آگرا


شهر آگرا دارای یک فرودگاه داخلی با کاربری عمومی-نظامی است و فرودگاه دایال اوپادهای نام دارد.


دیدنی های آگرا