search
menu

جاهای دیدنی آگرا

[ پنهان کردن ]
تاج محل
آرامگاه اعتماد الدوله
آرامگاه اکبر کبیر
قلعه آگرا
باغ مهتاب
جاهای دیدنی آگرا برخی از مهمترین آثار تاریخی و بناهای دیدنی کشور هندوستان هم هستند. جاهای دیدنی آگرا نشانگر تاریخ و گذشته طولانی و پرفراز و فرود آگرای هند هستند.
در این نوشته با برخی از مهمترین مکان های دیدنی آگرا آشنا می‌شویم.

تاج محل


تاج محل (Taj Mahal) مهمترین و مشهورترین بنای تاریخی آگرا و کشور هند است. معنای نام تاج محل، تاج کاخ‌ها یا محل نگهداری تاج است و در جنوب رودخانه یامونا قرار دارد. تاج محل توسط امپراتور مغول هند، شاه جهان به عنوان یادبودی برای همسر محبوبش، ممتاز محل است. پس از مرگ شاه جهان، خود او نیز در این مکان و در کنار همسر محبوبش آرام گرفت.
جاهای دیدنی آگرا

آرامگاه اعتماد الدوله


آرامگاه اعتماد الدوله یک یادبود و آرامگاه تاریخی است که به یاد میرزا غیاث بیگ، صدراعظم جهانگیرخان امپراتور هند و توسط دخترش ساخته شد. این آرامگاه که به نام «جعبه جواهر» هم شناخته می‌شود از نظر تاریخی اهمیت زیادی دارد. زیرا اعتماد الدوله پدربزرگ ممتاز محل همسر شاه جهان است که تاج محل به یاد او ساخته شده است.

آرامگاه اکبر کبیر


آرامگاه اکبر کبیر مقبره اکبر، امپراتور مغولی هند است و از شاهکارهای معماری هندوستان به شمار می‌رود. محل قرار گیری آن توسط خود اکبرشاه مشخص شده بود و پس از مرگش توسط پسرش جهانگیر ساخته شد.

قلعه آگرا


قلعه و دژ تاریخی آگرا (Agra Fort) مهمترین اقامتگاه خاندان مغولی فرمانروایان هند تا سال ۱۶۳۸ است که پایتخت از آگرا به دهلی منتقل شد. قلعه آگرا با نمای سرخرنگش در شمال غربی تاج محل قرار گرفته است. قلعه آگرا بین فرمانروایان هندی، سلطان محمود غزنوی و بریتانیا، بارها دست به دست شده است.
جاهای دیدنی آگرا

باغ مهتاب


باغ مهتاب (Mehtab Bagh) یک چهارباغ با سبک معماری باغ ایرانی است که روبروی تاج محل و درست در آن سوی رودخانه یامونا قرار گرفته است. باغ معتاب یک مربع ۳۰۰ در ۳۰۰ متری است که به طور دقیقی در راستای تاج محل ساخته شده است.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است