search
menu

مرکز تجارت جهانی دبی

[ پنهان کردن ]
درباره مرکز تجارت جهانی دبی

درباره مرکز تجارت جهانی دبی


مرکز تجارت جهانی دبی (Dubai World Trade Centre) که به اختصار DWTC هم نامیده می‌شود، یک آسمان خراش و مجموعه تجاری و نمایشگاهی است که در شهر دبی در امارات متحده عربی قرار دارد.
برج مرکز تجارت جهانی دبی در سال ۱۹۷۹ ساخته شد و هدف از احداث آن برگزاری رویدادهای تجاری و نمایشگاهی بود. این برج تا سال ۱۹۹۹ عنوان بلندمرتبه ترین برج دبی را یدک می‌کشید.
مرکز تجارت جهانی دبی
مرکز تجارت جهانی دبی با داشتن ۲۱ تالار و ۴۰ اتاق جلسه در ۳ طبقه، سالانه بالغ بر ۵۰۰ رویداد تجاری و نمایشگاه را میزبانی می‌کند. شمار بازدیدکنندگان از مجموع نمایشگاه‌هایی که در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود هر سال به ۳ میلیون نفر می‌رسد.
در سال ۱۹۷۹ زمانی که برج مرکز تجارت جهانی ساخته شد، این برج از نخستین آسمان خراش‌هایی بود که در دبی ساخته می‌شد و در ابتدا به نام برج شیخ راشد معروف بود. بعدها این مجموعه به تدریج توسعه پیدا کرد و تالارها، ساختمان‌ها و امکانات نمایشگاهی مدرن‌تری به آن اضافه شد تا نیازهای رو به رشد دبی در حال شکوفایی را پاسخگو باشد.
از مشهورترین نمایشگاه هایی که در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود، نمایشگاه فناوری gitex است که در مهر ماه هر سال برگزار می‌شود و نزدیک به ۴ روز طول می‌کشد. در این نمایشگاه برخی از مشهورترین برندهای تجارت الکترونیک و فناوری ارتباطات و اطلاعات گرد هم می‌آیند و مهمترین دستاوردهای خود را عرضه می‌کنند.
به سبب نقش مهمی که برج مرکز تجارت جهانی دبی در گسترش و رونق کسب و کار دارد، شمار زیادی از مکان های اقامتی، خدماتی و بازرگانی در پیرامون آن جای گرفته اند و به بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان خدمت رسانی می‌کنند. بانک ها، مراکز تامین مالی، شعب شرکت‌های خارجی و هتل ها و رستوران ها از جمله این مراکز هستند.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است