search
menu

مزایای سفر با اتوبوس

[ پنهان کردن ]
مزایای سفر با اتوبوس
چرا سفر با اتوبوس؟
مزایای سفر با اتوبوس
مقایسه اتوبوس با سایر وسایل حمل و نقل

مزایای سفر با اتوبوس


در این مطلب قصد داریم با هم به مزایای سفر با اتوبوس بپردازیم. پیش از هر چیز باید بگوییم اگر مثل اکثر مردم باشید، وقتی به جابه‌جایی فکر می‌کنید، اکثراً ماشین کرایه‌ای یا آژانس به ذهن شما می‌آید. اما باید روش دیگری از سفر را نیز در نظر گرفت: اتوبوس. سال‌ها پیش، سفر با اتوبوس بسیار جذاب بود، اما امروزه، خیلی‌ها آن را به‌عنوان یک منبع حمل ‌و نقل درجه سه می‌بینند. باوجوداینکه سفر با اتوبوس برای همه ایده‌آل نیست، اما راهی مناسب برای رسیدن به‌موقع و ایمن از یک نقطه ‌به ‌نقطه دیگر است. صندلی‌های اتوبوس‌ها اکنون راحت‌تر شده‌اند و حتی به شما امکان می‌دهند درحالی‌که راننده حرکت می‌کند بخوابید. اگر نیاز به دیدن یکی از اقوام دارید یا به‌سادگی می‌خواهید راهی برای رفت و آمد بدون خرج کردن تمام پول خود داشته باشید، بهتر است به امکانات ارائه شده توسط شرکت‌های اتوبوس‌رانی مختلف نگاه کنید. همچنین بسیاری از تورهای شهرگردی با اتوبوس‌ها برگزار می‌شوند. شما برای رزرو تور می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید. در ادامه با ما همراه باشد تا بیشتر با مزایای سفر با اتوبوس آشنا شویم.
مزایای سفر با اتوبوس

چرا سفر با اتوبوس؟


هنگامی‌که مردم قصد دارند رفت و آمد کنند، چه برای مقصد نزدیک و چه برای یک مقصد دور، معمولاً باید در نظر بگیرند که بهترین گزینه برای حمل و نقل چیست. سرعت تنها عاملی نیست که مسافران باید در نظر بگیرند. جنبه‌های حمل و نقل مانند هزینه، فضا، ظرفیت حمل، نماها و موارد دیگر نیز باید در تصمیم‌گیری لحاظ شوند.
استفاده از اتوبوس به‌عنوان نوعی حمل و نقل می‌تواند بسیار عاقلانه و مفید باشد. بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها از اتوبوس برای حمل و نقل گروه‌‌های زیادی از مردم استفاده می‌کنند. افراد می‌توانند برای موقعیت‌های خاص، زندگی روزمره یا سفرهای طولانی از اتوبوس استفاده کنند. بسیاری از شرکت‌های اتوبوس‌رانی حتی حمل و نقل به مقصدهای محبوب و منحصربه‌فرد را نیز ارائه می‌دهند. اتوبوس‌ها از بسیاری جهات وسیله حمل و نقل مفیدی هستند. وسایل نقلیه بسیاری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهند که می‌تواند تجربه سفر را بهبود بخشد. اندازه‌ها و انواع مختلف اتوبوس‌ها نیز می‌توانند مزایای متنوعی را ارائه دهند.
یکی از رایج‌ترین دلایلی که مردم برای حمل و نقل از اتوبوس استفاده می‌کنند، فضایی است که این وسیله نقلیه می‌تواند ارائه دهد. زمانی که گروه‌هایی از مردم با هم نیاز به جابه‌جایی دارند، اتوبوس‌ها به‌طور متوسط ۱۰ تا ۴۰ مسافر را در خود جای می‌دهند. حتی در برخی اتوبوس‌ها صندلی‌ها به‌گونه‌ای قرار می‌گیرند که افراد بتوانند به‌راحتی در هنگام سفر با هم معاشرت کنند.
به طور کلی اتوبوس‌ها نسبت به سایر اشکال حمل و نقل گروهی هزینه کم‌تری دارند. هزینه هر نفر با نرخ گروهی در اتوبوس معمولاً به طور قابل‌توجهی کم‌تر از سفر با تاکسی یا حتی مترو است. افرادی که به سفر می‌روند، به‌ویژه در یک منطقه خاص، ممکن است متوجه شوند که سوار شدن به اتوبوس ارزان‌تر از پرداخت هزینه تاکسی یا آژانس است. مسیرهای اتوبوس اغلب در مکان‌های مناسب توقف دارند تا افراد بتوانند به‌راحتی در نزدیکی مقصد نهایی خود بدون هزینه اضافی حمل و نقل قرار بگیرند.
ازآنجایی‌که اتوبوس‌ها معمولاً مکان‌هایی برای حمل و نقل در سرتاسر هر شهر دارند، معمولاً بسیار در دسترس هستند. بسیاری از اتوبوس‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شده‌اند که مسافران بتوانند به‌ سرعت سوار و پیاده شوند، بدون این که مشکلی برای گذراندن مراحل امنیتی یا بیرون کشیدن مدارک شناسایی هنگام سوار شدن داشته باشند. قسمت‌های چمدان در اتوبوس معمولاً برای مسافران نیز بسیار در دسترس است، فضای اضافی در زیر اتوبوس نیز به سرعت برای راننده قابل‌دسترسی است.
مزایای سفر با اتوبوس

مزایای سفر با اتوبوس


ما به‌صورت روزانه، برای امور روزمره خود مجبور به استفاده از وسایل حمل و نقل به هر شکلی هستیم. هدف ما می‌تواند یک نیاز مانند رسیدن به محل کار، منزل اقوام، کارهای روزمره و غیره باشد. بسته به هدف سفر، مدیریت زمان و مدیریت هزینه را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد. اتوبوس برای افرادی انتخاب می‌شود که می‌خواهند هزینه‌ها را مدیریت کنند یا افرادی که می‌خواهند بدون برخورد با ترافیک، در داخل شهر سفر کنند، یا افرادی که می‌خواهند متر به متر سفر خود را مشاهده و تجربه کنند. ازآنجایی‌که موضوع ما حول محور اتوبوس می‌چرخد، بیایید به آن نگاه کنیم.
با روند رو به رشد، مردم برای سفر آسان و راحت، ماشین شخصی را انتخاب می‌کردند. اما به دلیل افزایش آلودگی و مقابله با چنین آلودگی‌هایی، مردم برای سفر سالم‌تر به‌آرامی به اتوبوس روی می‌آورند. سفر با وسایل نقلیه شخصی یک احساس متفاوت است که با توجه به زمان و راحتی و فردیت بیشتر، سفری مستقل را فراهم می‌کند. راحتی که یک وسیله نقلیه شخصی یا خودرو بیش از هر وسیله دیگری فراهم می‌کند.
این نوع فردیت در واقع و در حال حاضر باعث افزایش آلودگی و در نتیجه افزایش گرمایش جهانی می‌شود. ما مردم در واقع به دلیل انتشار دی ‌اکسید کربن به طور غیرمستقیم اقتصاد را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهیم. ما معمولاً می‌بینیم و می‌توانیم بسیاری از مردم میانسال را ببینیم که با دوچرخه رفت و آمد می‌کنند. واقعاً تعجب‌آور است که می‌بینیم آن‌ها می‌توانند از منطقه آسایش خود بیرون بیایند و به طور مستقل زندگی کنند و باعث می‌شود ما احساس خوشبختی کنیم، این‌طور نیست؟ چون می‌دانیم که این‌ها افرادی هستند که وسایل نقلیه دارند و توانایی خرید وسایل نقلیه را نیز دارند؛ اما ترجیح می‌دهند به محیط زیست خود احترام بگذارند.
افرادی که به میلیون‌ها دلیل وسیله نقلیه برای سفر ندارند یا به مدیریت هزینه اعتقاد دارند یا افرادی که از همان ابتدا عادت به سفر با اتوبوس دارند، معمولاً از طریق اتوبوس‌ها یا قطارهای محلی برای رسیدن به مقصد خود سفر می‌کنند. می‌توان گفت اتوبوس یکی از ارزان‌ترین وسایل حمل و نقل برای پشتیبانی در کنترل آلودگی است. نمی‌توان گفت با سفر با اتوبوس، آلودگی هوا ریشه‌کن می‌شود. اما اگر مردم حمل و نقل عمومی را انتخاب کنند، سفر از طریق وسایل نقلیه شخصی می‌تواند کاهش بیابد و منجر به انتشار کمتر دی اکسید کربن شود.

مزایای سفر با اتوبوس

بله، زمانی که جمعیت مانند ما زیاد است، جایی که جمعیت آن بیشتر است و اتوبوس برای تأمین نیاز مردم کافی نیست، ممکن است برای سفر با اتوبوس ناراحتی ایجاد شود. مردم تمایل دارند بدون توجه به مکان سوار شدن به اتوبوس برای رسیدن به مقصد خود، سوار اتوبوس شوند. البته آن‌ها از سفر لذت می‌برند و از سلامتی برخوردارند که به سفر با اتوبوس عادت کنند.
یک نکته جالب در سفر با اتوبوس این است که مسافران حتی قبل از رسیدن مقصد با این فکر که اتوبوس ممکن است از مقصد مربوطه عبور کند، از اتوبوس پایین می‌آیند. سفر ما با اتوبوس با مشاهده چنین چیزهایی جالب‌تر و طنزآمیزتر می‌شود. ما تمایل داریم با افراد مختلف با طرز فکر و خلق‌وخوی متفاوت ملاقات کنیم، در نتیجه سفر با اتوبوس، خاطرات زیادی را می‌تواند به لیست ما اضافه کند، چه کوچک، چه بزرگ، چه غمگین یا شاد. همچنین شما با اتوبوس VIP می‌توانید بسیار راحت‌تر سفر کنید. این اتوبوس‌ها از نظر ساختار، صندلی، راحتی و غیره در نوع خود متفاوت از اتوبوس‌های محلی هستند. برای سفر در مسافت زیاد یکی از راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌های حمل و نقل پس از مترو، اتوبوس VIP است. با خرید بلیط اتوبوس VIP می‌توانید یک سفر راحت را به خود هدیه دهید. امکانات اتوبوس‌های VIP بسیار بالاست. البته لازم است بگوییم برخی معمولاً سعی می‌کنند مکان‌های راحت برای خود را در اتوبوس‌ها پیدا کنند. این موضوع گاهی اوقات باعث ایجاد مشکلاتی برای راننده اتوبوس جهت رانندگی آن می‌شود. بنابراین، در اینجا قصد داریم به مزایا و برخی از معایب سفر با اتوبوس بپردازیم.

بهبود حمل و نقل: سوار شدن به اتوبوس در سطح زمین، نیاز به بالابر یا رمپ برای ویلچر و یا برای افراد دارای معلولیت یا سفر با کالسکه یا چرخ‌دستی را از بین می‌برد. این باعث می‌شود سوار شدن افراد روی ویلچر بسیار سریع‌تر و ایمن‌تر شود. همچنین خطوط اختصاصی، اتوبوس‌ها را از ترافیک دور نگه می‌دارند، به موقع حرکت می‌کنند و از انباشته شدن اتوبوس‌ها جلوگیری می‌کنند که به کاهش هزینه کمک می‌کند و امکان خدمات بیشتر و کاهش ترافیک را فراهم می‌کند.
اتوبوس‌های بی‌آر‌تی با دفعات بیشتری نسبت به مترو می‌آیند (در برخی مکان‌ها هر ۵ دقیقه) و در تمام طول روز (نه‌فقط در ساعات اوج مصرف!). همچنین سیستم‌های اولویت سیگنال ترافیک، چراغ سبز را برای نزدیک شدن به وسایل نقلیه BRT نگه می‌دارند و مدت زمان توقف BRT را برای هر چیزی غیر از مسافران به حداقل می‌رساند. باز شدن همه درها به طور قانونی به مسافران این امکان را می‌دهد که از هر دری سوار شوند و کارت‌های خود را به اسکنرهای واقع در هر در نشان دهند. این کار شلوغی جلوی خودرو را از بین می‌برد و سوار شدن را سرعت می‌بخشد.
ایستگاه‌های BRT همگی دارای صندلی، روشنایی، سایه‌بان و سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته هستند. ایستگاه‌های BRT با فاصله حدوداً یک کیلومتر از هم، در مقاصد کلیدی و جاهایی که جابه‌جایی در طول مسیر انجام می‌شود، قرار دارند. ایستگاه‌ها در مرکز به مسافران این امکان را می‌دهد که با هم منتظر بمانند (ایمنی به تعداد) بدون توجه به جهتی که در حال حرکت هستند. ایستگاه‌های سکویی که در مرکز کار می‌کنند نیز حرکت را برای مسافران آسان‌تر می‌کنند و در صورت نیاز مسیر را تغییر می‌دهند.
مزایای سفر با اتوبوس

معافیت در برابر ترافیک: خطوط اختصاصی، ترافیک را برای اتوبوس‌ها بی‌معنا می‌کند. خطوط اتوبوس، ترافیک خودروها را نیز به سرعت ایمن‌تری کاهش می‌دهد. علائم راهنمایی و رانندگی اتوبوس‌ها عبور از خیابان را نیز ایمن‌تر می‌کنند.

فواید سلامتی: بهبود زمان رسیدن آمبولانس و آتش‌نشانی با دسترسی وسایل نقلیه اضطراری به یک خط اتوبوس اختصاصی بدون ترافیک و درعین‌حال حفظ دسترسی به امکانات خیابان امکان‌پذیر است. این کار همچنین مسبب ایجاد مسیرهای دوچرخه بوده است و دوچرخه‌سواری را ترویج می‌کند که ثابت شده است که سلامت را بهبود می‌بخشد.
BRT با ارائه گزینه‌های سبزتر برای حمل و نقل، آسم و سایر مشکلات تنفسی را با کاهش آلودگی هوا کاهش می‌دهد. اتوبوس همچنین چاقی و مشکلات سلامتی را با ایجاد جوامع ایمن، در دسترس و قابل پیاده‌روی کاهش می‌دهد. BRT ایستگاه‌های حمل و نقل دلپذیر و خیابان‌ها و پیاده‌روهای امن‌تر ایجاد می‎کند. خطوط اتوبوس همچنین حمل و نقل مکرر و مطمئن‌تر به مراکز بهداشتی و درمانی را در امتداد خط ویژه فراهم می‌کند.

مزایای سفر با اتوبوس

مصونیت: افزایش روشنایی در ایستگاه‌ها انتظار برای حمل و نقل را بسیار ایمن‌تر می‌کند. لامپ ایستگاه‌های اتوبوس نیز روشنایی خیابان را افزایش می‌دهد. افزایش روشنایی خیابان باعث افزایش دید عابران پیاده می‌شود. ایستگاه‌های بی‌آر‌تی همچنین به عنوان پناهگاه عابر پیاده عمل می‌کنند، حتی برای کسانی که به‌سادگی می‌خواهند از خیابان عبور کنند. تلفن‌های اضطراری در ایستگاه‌ها پیوندهای مستقیمی را به پلیس یا کلانتر ارائه می‌دهند. دوربین‌های ایستگاه‌ها به عنوان بازدارنده جرم عمل می‌کنند. افسران بازرسی کرایه نیز حضور اقتدار را افزایش می‌دهند و می‌توانند به عنوان چشم و گوش پلیس یا کلانتر عمل کنند. تمرکز بیشتر مسافران در ایستگاه‌ها (به جای پراکنده شدن در امتداد ایستگاه‌ها) به‌طور‌کلی حضور در خیابان را افزایش می‌دهد و باعث کاهش انزوای قربانیان احتمالی در انتظار اتوبوس به‌تنهایی در کنار جاده، در تاریکی می‌شود. فرکانس بیشتر زمان رسیدن اتوبوس (هر ۵ دقیقه در طول روز، در تمام‌روز) و قابلیت اطمینان بهبود یافته به طور قابل‌توجهی زمان صرف شده برای اتوبوس را کاهش می‌دهد و کسی به عنوان یک هدف بالقوه برای مجرمین قرار نمی‌گیرد.

مزایای اقتصادی: با ارائه یک جایگزین رقابتی و قابل اعتماد برای یک وسیله نقلیه شخصی به مردم، می‌توان هزینه‌های حمل و نقل شخصی را کاهش داد و در نتیجه منابع بیشتری را برای سایر نیازها مانند مسکن و مراقبت‌های بهداشتی آزاد کرد. BRT صدها شغل محلی ایجاد می‌کند (شغل‌های ساخت و ساز و پشتیبانی). به‌عنوان‌مثال ۱۸۰ میلیون دلار از منابع منطقه‌ای، ایالتی و فدرال در اوکلند برای این موضوع سرمایه‌گذاری شده است. اتوبوس همچنین سرمایه‌گذاری خصوصی را جذب می‌کند (BRT در کلیولند حدود ۴٫۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در اقتصاد در حال مبارزه خود جذب کرد). هزینه حمل و نقل را کاهش می‌دهد تا امکان سرویس‌دهی بیشتر را فراهم کند (۵ دقیقه پیشروی در تمام‌روز).

مزایای زیست‌محیطی: با جذب سرنشینان بیشتر و اتوبوس‌های هیبریدی جدید و پیشرفته که زمان سفر را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهند، سالانه ۱۹۰۰ تن از گازهای گلخانه‌ای کاهش پیدا می‌کنند. اتوبوس‌های تمیزتر و سبزتر به معنای بهبود کیفیت هوا و کاهش آلودگی هوا است که باعث آسم و سایر بیماری‌های تنفسی می‌شود. با وجود BRT، از مصرف ۲۱۰۰۰۰ لیتر بنزین در سال جلوگیری می‌شود.

مزایای سفر با اتوبوس

مقایسه اتوبوس با سایر وسایل حمل و نقل


می‌دانیم که حمل و نقل عمومی به اشکال مختلفی ارائه می‌شود، می‌توان آن را به‌عنوان سیستمی تعریف کرد که افراد را از یک منطقه به منطقه دیگر به شیوه‌ای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه جابجا می‌کند. اکثریت قریب به اتفاق حمل و نقل عمومی توسط مقامات دولتی محلی تأمین و اداره می‌شود. سیستم‌های حمل و نقل عمومی می‌تواند شامل مترو، اتوبوس، تاکسی و غیره باشد. هر یک از این موارد، مزایا و معایب خاص خود را دارد و مختص زمان‌های متفاوتی است. این وسایل نقلیه که به عنوان جایگزینی برای سفر با اتومبیل و کاهش زمان پیاده‌روی غیرضروری طراحی شده‌اند، ممکن است در یک شهر کار کنند یا شهری را به شهر دیگر متصل کنند. مزایای حمل و نقل عمومی زمانی تقویت می‌شود که سیستم‌ها برای اتصال، تجربه کاربری با کیفیت بالا و کارایی برنامه‌ریزی و مهندسی شوند.
حمل ‌و نقل عمومی ممکن است شامل امکانات رایگان مانند Wi-Fi عمومی، فرصت‌هایی برای فروش مشاغل خصوصی و تشویق فعالیت بدنی در بین سواران باشد. این سیستم‌ها که منشأ بسیاری از آن‌ها قبل از افزایش چشمگیر مالکیت خودرو در دهه ۱۹۵۰ است، بخشی از تلاش‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در مقیاس محلی و جهانی است. حال که در این مطلب با سفر با اتوبوس و مزایای آن آشنا شدیم، بیایید کمی آن را در مقایسه با سایر وسایل حمل و نقل نیز ببینیم:

اتوبوس در مقایسه با مترو: اتوبوس‌ها تمیزتر و البته شلوغ‌تر از واگن‌های مترو هستند. همچنین سوار شدن به اتوبوس اغلب تمیزتر و راحت‌تر از استفاده از مترو است. درصد هشداردهنده‌ای از ایستگاه‌های مترو در دهه‌های گذشته به‌روزرسانی نشده‌اند و نشانه‌هایی از پوسیدگی قابل مشاهده هستند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند گرم و کثیف بد باشند و موش‌های بزرگی را در خود جای دهند. وقتی در واگن مترو هستید اوضاع خیلی بهتر نمی‌شود. رفت‌ و آمد زیاد در ساعات شلوغی ایده‌آل نیست، اما در شهری با تراکم جمعیت بالا دلیلی برای نگرانی نیست. مهم نیست که چگونه به محل کار سفر می‌کنید، احتمالاً فضای زیادی نخواهید داشت.
مشکل واقعی در زمان‌های سفر با تمرکز کم‌تر، مانند صبح‌های آخر هفته یا شب‌های روزهای هفته بروز می‌کند. استفاده از مترو در صبح روز شنبه یا اواخر شب در روز می‌تواند منجر به شلوغی مشابه ساعت شلوغی شود و احتمال یک صندلی -یا حتی چند فوت فضای شخصی- را بعید سازد. این موضوع در اتوبوس صادق نیست، جایی که اغلب به‌راحتی می‌توان هم صندلی و هم فضای شخصی مناسبی را خارج از ساعت شلوغی پیدا کرد. برخی از اتوبوس‌های جدید حتی دارای پورت‌های شارژ هستند که می‌تواند به جلوگیری از خاموش شدن تلفن شما در اواسط بعدازظهر یا اواخر شب کمک کند. هنگامی‌که این عوامل را با نور طبیعی ارائه شده توسط حمل و نقل بالای زمینی ترکیب می‌کنید، سفر با اتوبوس به شما امکان می‌دهد از تنگناهراسی که یک سواری در مترو ایجاد می‌کند جلوگیری کنید.

مزایای سفر با اتوبوس

همچنین پیش‌بینی تأخیرهای سفر نیز در اتوبوس آسان‌تر است. مطمئناً اتوبوس نسبت به واگن مترو در معرض ترافیک خیابانی است، اما ترافیک خیابانی این مزیت را دارد که پیش‌بینی آسان‌تر از تأخیر مترو است. یک آرامش روانی در دانستن اینکه یک سفر ممکن است بیش‌تر از آنچه فکر می‌کنید طول بکشد وجود دارد که می‌تواند تحمل ترافیک سپر به سپر را آسان‌تر از تأخیر ۱۰ دقیقه‌ای غیرقابل توضیحی کند که واگن مترو شما را بین ایستگاه‌ها متوقف می‌کند و شما را بدون سرویس همراه می‌گذارد. گاهی اوقات، اتوبوس می‌تواند سریع‌تر از مترو و تقریباً به سرعت یک سرویس اشتراک‌ سواری با کسری از هزینه باشد، به‌ خصوص در شب‌های آخر هفته یا زمان‌های دیگری که احتمال افزایش قیمت وجود دارد. تنها نقطه ضعف اصلی اتوبوس سواری این واقعیت است که نسبت به بسیاری از قطارهای مترو برنامه محدودتری دارد. به طور کلی، قطارها در یک مسیر مشخص مترو بیش‌تر از اتوبوس در ایستگاه متوسط اتوبوس می‌رسند، بنابراین اگر عجله دارید، مترو می‌تواند گزینه بهتری باشد. اما اگر وقت دارید، اتوبوس بهترین‌های هر دو دنیا را به شما می‌دهد: یک سواری راحت با قیمت مناسب. البته لازم به ذکر است که برای برخی مقاصد درون شهری که فاصله بسیار طولانی دارند، قطار نیز یک گزینه است. شما می‌توانید برای خرید بلیط قطار به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.

اتوبوس در مقایسه با خودرو شخصی: همه راحتی سفر با ماشین را دوست دارند، اما آزادی ما در استفاده از وسایل حمل و نقل خود هزینه دارد. وسایل نقلیه الکتریکی هنوز در اقلیت هستند و هر چه تعداد خودروهای بیشتری در جاده‌ها تردد کنند، هزینه بیشتری برای محیط زیست و سلامت ما به همراه خواهد داشت. واقعیت این است که اگر خودروهای کمتری در جاده‌ها وجود داشته باشد، همه سود می‌برند. بنابراین چه جایگزین‌هایی برای رفت و آمد وجود دارد؟ بیشتر سفرهای کوتاه را می‌توان با پای پیاده، دوچرخه‌سواری یا اتوبوس انجام داد و اگر حوصله راه رفتن ندارید یا کیف‌های سنگینی برای حمل ندارید، اتوبوس ماشین را شکست می‌دهد. در واقع دلایل زیادی برای توضیح اینکه چرا سوار شدن با اتوبوس بهتر از سوار شدن به ماشین است وجود دارد.
مثلاً تنفس راحت! خودروها سهم عمده‌ای در آلودگی دارند و سالانه باعث مرگ و میر و بیماری زودرس هزاران نفر می‌شوند. هر چه تعداد خودروهای موجود در جاده‌ها بیشتر باشد، احتمال تصادف نیز بیشتر می‌شود. به جای رانندگی، سوار اتوبوس بشوید و به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از آلودگی ناشی از سوزاندن سوخت‌های فسیلی کمک کنید. با توجه به اینکه سیستم اتوبوس‌رانی با گاز طبیعی کار می‌کند، شهر تهران مثال بسیار خوبی برای آن است.
سفر با اتوبوس به کاهش ترافیک‌ نیز کمک می‌کند. هر وسیله نقلیه‌ای که به دلایل شخصی در خیابان‌ها قرار می‌گیرد، بر ترافیک می‌افزاید. بنابراین، اگر تا به حال در ماشین نشسته‌اید و از ترافیک شکایت می‌کنید، فراموش کرده‌اید که بخشی از مشکل شما هستید! اتوبوس‌ها می‌توانند تا حدود ۵۰ مسافر را حمل کنند. ازآنجایی‌که بیشتر مسافران به‌تنهایی یا تنها با یک نفر دیگر سفر می‌شوند، آن اتوبوس می‌تواند حدود ۳۰ تا ۴۰ خودرو را جایگزین کند. ترافیک با آن همه ماشین را تصور کنید!
اتوبوس‌ها معمولاً بسیار ارزان‌تر هستند. حمل و نقل عمومی اغلب بسیار ارزان‌تر از استفاده از ماشین است، به خصوص برای سفرهای کوتاه درون شهری. این نوع سفر بر اساس هر مایل یا کیلومتر هزینه بیشتری دارد، زیرا خودروها در اوایل سفر سوخت بیشتری می‌سوزانند. سپس برای یافتن جای پارک مشکل پیدا‌ می‌کنید، به‌علاوه یک شگفتی ناخوشایند در مورد هزینه پارکینگ دارید. به‌علاوه این که همیشه نمی‌دانید که چقدر باید پارک کنید. اگر سوار اتوبوس می‌شوید، اغلب می‌توانید یک کارت brt بخرید که سفر شما را بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌کند. بنزین برای همان سفر با ماشین احتمالاً بیشتر از آن برای شما هزینه خواهد داشت، به‌علاوه باید سایر هزینه‌های رانندگی ماشین را در نظر بگیرید. اتوبوس قطعاً برنده هزینه است!
سفر با اتوبوس آرامش بیشتری دارد. وقتی در حال رانندگی هستید، باید دائماً هوشیار باشید. با توجه به شلوغی و سایر مواردی چون ترافیک، سفرهای شهری اغلب می‌توانند استرس‌زا باشند. به جای آن در اتوبوس بنشینید و می‌توانید روزنامه بخوانید، به موسیقی گوش دهید، با دوست خود چت کنید، از پنجره به بیرون خیره شوید – این یک راه بسیار آرامش‌بخش برای رسیدن به مقصد است.

مزایای سفر با اتوبوس

همچنین، شما باید بدانید برای درک اینکه چرا اتوبوس بهتر از ماشین است، ممکن است تغییری در برداشت شخصی ما لازم باشد. ما عادت کرده‌ایم هر زمان که می‌خواهیم به جایی برویم، به‌راحتی وسیله نقلیه خودمان را سوار شویم و نمی‌توان انکار کرد که برای افرادی که در مناطق روستایی‌تر زندگی می‌کنند، ماشین اغلب تنها گزینه عملی است. اما اگر انتخابی دارید، اتوبوس از نظر اجتماعی و زیست‌محیطی گزینه بسیار مهم‌تری است. علاوه بر این، در شهرهایی که سیستم حمل و نقل عمومی عالی و مقرون‌به‌صرفه وجود دارد، نیازی به ماشین ندارید. برخی از دولت‌ها و شوراهای شهر با ارائه بلیت‌های یارانه‌ای و سایر مشوق‌ها، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را تشویق می‌کنند. آن‌ها ممکن است با جاذبه‌های گردشگری شریک شوند تا به بازدیدکنندگانی که مدرکی مبنی بر بلیط اتوبوس یا قطار نشان می‌دهند، ورودی با تخفیف ارائه دهند. اگر به تشویق بیشتری برای سوار شدن به اتوبوس به جای ماشین نیاز دارید، رد پای زیست‌محیطی خود را در اینجا محاسبه کنید. منتظر روز زمین در ۲۲ آوریل آینده نباشید تا سوار اتوبوس شوید - همین الان زمان آن است که ماشین خود را رها کرده و محیط زیست ما را به مکانی شادتر و سالم‌تر تبدیل کنید! بدیهی است که دلایل زیادی برای توضیح اینکه چرا سوار شدن به اتوبوس بهتر از سوار شدن به ماشین است وجود دارد. بنابراین، شما باید سوار اتوبوس شوید و از آن سود خواهید برد!

کلام آخر
در این مطلب تلاش شد به مزایایی از اتوبوس پرداخته شود که همیشه از چشم‌ها پنهان مانده است. در نظر داشته باشید که اتوبوس می‌تواند گزینه مناسبی برای رفت و آمد شما و همچنین گردش شهری با تور باشد. پس دید مثبت خود به اتوبوس را تقویت کنید و از تورهای لحظه آخری در سفرمارکت غافل نشوید.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است