search
menu
هالونگ keyboard_arrow_down close

هالونگ

hotel
هتل های هالونگ ۶

درباره هالونگ

هالونگ (Ha Long) از شهرهای گردشگری ویتنام است که به واسطه خلیج هالونگ یا هالونگ بی (Hạ Long Bay) مشهور است. خلیج هالونگ به سبب ستون‌های سنگی، صخره‌هایی به اشکال مختلف و طبیعت سرسبز ساحلی آن به عنوان یکی از نقاط دیدنی ویتنام شناخته شده و به ثبت آثار جهانی یونسکو نیز رسیده است.
شهر هالونگ در حدود ۱۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و در سال ۱۹۹۳ به عنوان یک شهر مدرن پایه‌گذاری شد. اقتصاد هالونگ زمانی با استخراج زغال سنگ مرتبط بود. اما اکنون با تمرکز بر صنعت گردشگری، هر ساله میزبان صدها هزار گردشگری است که برای گردش در خلیج هالونگ و جزایر کوچک آن، به این شهر ساحلی ویتنام می‌آیند.
هالونگ
هالونگ اکنون به دو بخش اصلی تقسیم شده. بخش غربی آن روی گردشگری تمرکز دارد و بخش شرقی آن، روی تجارت و بازرگانی دریایی. این دو بخش اکنون با یک پل به هم متصل هستند. هر دو ویژگی شهر هالونگ، یعنی گردشگری ساحلی و بازرگانی، مدیون موقعیت ویژه هالونگ است. زیرا از یک سو با قرار گرفتن در یک منطقه آب هوایی ویژه دارای پتانسیل‌های گردشگری است و از سویی، به عنوان یک بندر، نقش راهبردی در جا به جایی کالا و بازرگانی دارد.

جاهای دیدنی هالونگ


هالونگ دارای کوهستانی مشهور به «شعر» است و شاعران ویتنامی متعددی در آن برای الهام گرفتن، سکونت داشته‌اند. از دیگر جاذبه های گردشگری هالونگ، دهکده ماهیگیری کواوان، موزه کوانگ نین، خانه فرهنگی ژاپن-ویتنام و بازار هالونگ هستند.
هالونگ همچنین دارای یک کلیسای کاتولیک رومی است که بخشی از میراث فرهنگی استعمار اروپاییان در این منطقه است.
هالونگ

تاریخچه هالونگ


هالونگ به عنوان بخشی راهبردی از کشور ویتنام، تاریخ پر تنشی داشته است. فرانسوی‌ها در سده نونزدهم برای تصرف و در اختیار داشتن آن تلاش زیادی کردند و آنها بودند که استخراج زغال سنگ از معادن هالونگ را آغاز کردند. در طول جنگ جهانی دوم، هالونگ به دلیل همین ماده معدنی و هم انتقال نیروها بسیار مورد توجه بود و البته آسیب فراوانی دید و به شدت بمباران شد.


دیدنی های هالونگ