search
menu

جاهای دیدنی کی یف اوکراین

[ پنهان کردن ]
صومعه پچرسک لاورا کی یف
کلیسای جامع سنت صوفیا
میدان استقلال کی یف
دروازه طلایی کی یف
یادبود مادر میهن
موزه تاریخ اوکراین در جنگ جهانی دوم
کی یف یا کی‌یف (Kyiv) پایتخت و بزرگترین شهر کشور اوکراین در شرق اروپا است. شهر کی‌یف، که توسط رود دنیپر به دو بخش تقسیم شده به واسطه بناهای مذهبی، موزه‌های تاریخی و یادبودهای شهری شهرت دارد.
در این نوشته با برخی از مشهورترین جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر کی یف اوکراین آشنا می‌شویم:

صومعه پچرسک لاورا کی یف


صومعه پچرسک لاورا (Kiev Pechersk Lavra) یک صومعه متعلق به کلیسای ارتدوکس است که در منطقه پچرسک کی یف قرار گرفته است. صومعه پچرسک که به نام صومعه کی یف غارها نیز شناخته می‌شود در سال ۱۰۵۱ میلادی ساخته شد و یکی از مراکز ارتدوکس شرقی در شرق اروپا به شمار می‌رود. این صومعه که نزدیک به ۱۰۰ راهب را در خود جای داده است، به عنوان یک موزه، صومعه و مرکز فرهنگی کاربرد دارد.
جاهای دیدنی کی یف اوکراین

کلیسای جامع سنت صوفیا


کلیسای جامع سنت صوفیا (Saint Sophia Cathedral)، یکی از مهمترین نمادهای شهر کی یف اوکراین است و به عنوان یکی از میراث معنوی جهان در یونسکو به ثبت رسیده است. کلیسای جامع سنت صوفیا دارای یک برج ناقوس و ساختمان‌های فرهنگی پیرامونی مانند وزارت فرهنگ اوکراین است. کلیسای سنت صوفیا با الهام از کلیسای ایاصوفیه استانبول ساخته شده است.

میدان استقلال کی یف


میدان استقلال کی یف (Maidan Nezalezhnosti) میدان مرکزی و اصلی شهر کی یف اوکراین است و کلمه «میدان» به نظر می‌رسد که با زبان فارسی مشترک است. در سده نونزدهم میلادی، این میدان محل قرار گرفتن ساختمان‌های اداری و مهم شهر بوده است. میدان استقلال در سال ۱۹۹۰ میلادی که جنبش استقلال اوکراین آغاز شد، مرکز سنتی اجتماعات و تظاهرات این شهر بوده است و اکنون هم مراسم فرهنگی مانند جشن سال نو در این میدان برگزار می‌شود.

دروازه طلایی کی یف


دروازه طلایی کی یف (Golden Gate of Kyiv) در سده یازدهم میلادی، مهمترین دروازه قلعه و استحکامات کی یف بوده است. دروازه طلایی نامش را با الهام از نام دروازه طلایی شهر کنستانتین پل، پایتخت امپراتوری روم شرقی (استانبول امروزی) گرفته است. دروازه طلایی نخستین بار در سده یازدهم میلادی ساخته شد. اما پس از ویرانی در دوران شوروی یک نسخه جدید از آن در حال که هیچ عکسی از دروازه اولیه وجود نداشت، ساخته شد.

یادبود مادر میهن


بنای یادبود یا مجسمه مادر میهن (The Motherland Monument) از تندیس‌های مهم شهر کی یف است که بخشی از موزه ملی تاریخ اوکراین در جنگ جهانی دوم بوده است. این تندیس ۶۲ متری با پایه‌اش به بیش از ۱۰۰ متر ارتفاع می‌رسد و بر فراز ساختمان اصلی موزه قرار گرفته است. این تندیس زنی را نشان می‌دهد که در یک شمشیری به دست دارد و در دست دیگرش سپری با علامت اتحاد جماهیر شوروی را در دست گرفته است.
جاهای دیدنی کی یف اوکراین

موزه تاریخ اوکراین در جنگ جهانی دوم


موزه تاریخ اوکراین (National Museum of the History of Ukraine in the Second World War) موزه یادبود جنگ جهانی دوم و به طور مشخص جنگ میان آلمان نازی و اتحاد جماهیر شوری است. این موزه ۱۰ هکتاری بر فراز تپه‌ای مشرف بر رود دنیپر ساخته شده است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است