search
menu

راهنمای سفر به اوکراین | صفر تا صد سفر اوکراین

[ پنهان کردن ]
اوکراین، بزرگ‌ترین کشور اروپایی بعد از روسیه
نکات کلیدی قبل از سفر به اوکراین
شماره تلفن‌های ضروری کشور اوکراین
شهرهای توریستی و گردشگری اوکراین
اقلیم و آب و هوای کشور اوکراین
شرایط اخذ ویزا برای سفر به اوکراین
انواع ویزای اوکراین
عبارت‌ها و واژگان پرکاربرد
سیم‌کارت های کشور اوکراین
غذاهای معروف کشور اوکراین
امنیت در اوکراین
در راهنمای سفر به اوکراین قصد داریم در مورد کشور اوکراین، یکی از کشورهای اروپای شرقی اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید سفر جذاب‌تری را به این کشور توریستی داشته باشید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در رتبه‌بندی سازمان جهانی گردشگری، کشور اوکراین از لحاظ تعداد گردشگران و با معیار جاذبه‌های دیدنی؛ هشتمین رتبه را به خود اختصاص داده است. برای سفر به اوکراین و گذراندن اوقاتی متفاوت و بی‌نظیر در مرحله اول کافی است با جستجوی ارزانترین بلیط هواپیما در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید تا بتوانید از بودجه خود نهایت استفاده را بکنید. همان‌طور که قابل حدس است اوکراین کشوری پر از جاذبه‌های گوناگون بوده که حیف است بدون شناخت و دیدن آن به خانه بازگردید.

اوکراین، بزرگ‌ترین کشور اروپایی بعد از روسیه


می‌خواهیم اوکراین را مقداری از لحاظ جغرافیایی بیشتر بشناسید. این کشور از سمت شرقی با روسیه، از سمت شمال با بلاروس، از سوی غرب با لهستان، اسلواکی و مجارستان همسایه است. دو دریا هم از سمت جنوب هم‌جوار با اوکراین است که شامل دریای سیاه و دریای آزوف می‌شود. در جنوب غربی هم شاهد هم‌مرزی با رومانی و مولداوی هستیم. حکومت کشور اوکراین از نوع جمهوری بوده که به‌صورت متمرکز و نیمه ریاستی اداره می‌شود. بزرگ‌ترین ارتش اروپا البته بعد از روسیه متعلق به اوکراین است. این کشور به ۲۴ استان تقسیم شده و پایتخت آن شهر کی‌یف نام دارد. جمعیت کشور اوکراین چیزی حدود ۴۴ میلیون گزارش شده که نژادهای اوکراینی، روسی، بلغارها، رومانیایی، لهستانی، تاتارها، ارامنه، یونانی‌ها، کریمه (شهری خودمختار در اوکراین)، مجارستانی‌ها و یهودیان آن را تشکیل می‌دهند. اوکراینی ها تا سال ۹۸۸ میلادی مانند اکثر مردم اروپا بت‌پرست بودند اما به مرور زمان به آیین مسیحیت روی آوردند. اگر می‌خواهید بیشتر با این کشور اروپایی آشنا بشوید پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه می‌خواهیم به معرفی شهرهای اوکراین و بررسی مکان‌های دیدنی آن‌ بپردازیم اما قبل از آن لازم است با اطلاعات کلیدی و نکات مهم این کشور پرجمعیت آشنا شوید.
راهنمای سفر به اوکراین | صفر تا صد سفر اوکراین

نکات کلیدی قبل از سفر به اوکراین


ویزا: برای مسافرت به این کشور اخذ ویزا لازم است.
واحد پول: گریونا
زمان محلی: یک ساعت و نیم از ساعت ایران عقب‌تر است.
زبان رسمی: اوکراینی
دین اکثریت مردم: آیین مسیحیت
بهترین زمان سفر: فصل بهار و پاییز (در فصل زمستان به دلیل کم بودن گردشگران، هزینه‌های سفر کمتر می‌شود)
سبک تفریحات: پیست اسکی، جشنواره‌های فصلی، قایق سواری، موزه‌گردی، باغ گیاه‌شناسی و...

شماره تلفن‌های ضروری کشور اوکراین


کد تلفن کشور اوکراین: +۳۸۰
شماره تلفن پلیس در کشور اوکراین: ۱۰۲
شماره تلفن آتش نشانی کشور اوکراین: ۱۰۱
شماره تلفن اورژانس کشور اوکراین: ۱۰۳
شماره تلفن سفارت ایران در کشور اوکراین: ۰۰۳۸۰۴۴۲۵۳۸۰۱ یا ۰۰۳۸۰۴۴۲۵۳۸۵۴۳
شماره تلفن حوادث در کشور اوکراین: ۱۱۲
شماره تلفن تاکسی بیسیم در کشور اوکراین: ۳۰۹

شهرهای توریستی و گردشگری اوکراین


اوکراین کشوری سرسبز و روح‌بخش با جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار است که با سفر به آن‌جا علاوه بر عوض شدن حال‌ و هوایتان، چشمانتان نیز از این‌همه زیبایی لذت می‌برند. کشور اوکراین با معماری تقریبا مدرن در کنار روستاهای سنتی توانسته یک کشور رنگارنگ با فرهنگ‌های مختلف و سنت‌هایی افسانه‌اید به‌وجود بیاورد. این کشور کمتر شناخته شده چند شهر توریستی دارد که یکی از زیباترین آن‌ها شهر پولتاوا است.

۱. معرفی شهر پولتاوا؛ شهری نظامی
پولتاوا شهری واقع شده در کنار رودخانه وورسکالا است که به عنوان یک شهر نظامی شهرت پیدا کرده است. دلیل این شهرت به قرن ۱۸ برمی‌گردد. در آن زمان تزار روس با درگیری‌های زیاد در مقابل این شهر، پولتاوا را به یک شهر نظامی تبدیل کرد. امروزه لوازم به‌جا مانده از آن جنگ‌ها در موزه نظامی شهر پولتاوا نگهداری می‌شود.

۲. شهر کی‌یف؛ پایتخت کشور اوکراین
این شهر مرکز فرهنگی، هنری، اقتصادی، سیاسی و علمی اوکراین به شمار رفته و به‌نوعی قلب این کشور نامیده می‌شود. شهر کی‌یف بعد از استانبول، مسکو، لندن، سن پترزبورگ، برلین و مادرید هفتمین شهر پر جمعیت اروپا است. این شهر در سال‌ها پیش به اسم مادر شهرهای روسیه نیز شهرت داشته است. کی‌یف به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم شده و هر بخش به دست خود اداره می‌شود. از جاهای دیدنی کی‌یف می‌توان به پارک‌های سرسبز و زیبای مارینسکی پارک، پارک نیوکی و پارک آترادنی اشاره داشت.

۳. شهر موکاچوف؛ یک مقصد گردشگری پرطرفدار
یکی دیگر از شهرهای دیدنی اوکراین شهر موکاچوف است. این شهر پر از قلعه‌های دیدنی و تاریخی بوده که می‌تواند به تنهایی برای یک روز گشت و گذار کافی باشد. همچچنین کلیساهای مشهور سنت مارین و سنت جوزف نیز در این شهر قرار گرفته است. ناگفته نماند این شهر در قرن نهم به روی یک تپه بلند روی آتشفشان ۶۸ تری ساخته شده است. اگر می‌خواهید این شهر تاریخی را ببینید زمان را از دست ندهید.

۴. شهر خارکف؛ مهم‌ترین شهر صنعتی اوکراین
این شهر در شمال شرقی کشور اوکراین در منطقه‌ای به اسم اوکراین اسلوبودایی قرار گرفته است. گفته شده تابستان‌های این شهر بسیار زیبا بوده و می‌توانید روز خود را پس از گشت و گذار در پارک‌ها و میادین دیدنی این شهر، در کلوپ‌های شبانه و کافه‌ها به پایان برسانید. خارکف یا خارکیف در ابتدا در سمت راست ساحل دنیپر قرار داشت اما حالا از هر دو طرف را در بر می‌گیرد. این شهر برای گردشگری خیلی شناخته شده نیست اما می تواند برای یک تفریح چند روزه مناسب باشد.

۵. شهر چرنیوتسی؛ مشهورترین جاذبه گردشگری اوکراین
این شهر دارای ماهیتی آرام و فرهنگی قوی با مردمان فرهیخته است. اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید شهر چرنیوتسی را برای سفر انتخاب کنید زیرا معماری این شهر به شکلی است که به آن نام وین کوچک را داده‌اند. فضایی سراسر سبز با بناهای بیزانس و رومی اولین چیزهایی هستند که با سفر به چرنیوتسی به چشمتان می‌خورد. این شهر در کوهپایه‌های کارپات قرار گرفته است.
راهنمای سفر به اوکراین | صفر تا صد سفر اوکراین

۶. روستای باکوتا؛ روستایی رنگارنگ و زیبا
غارهای مرموز باکوتا موضوع همیشگی گردشگران این روستای سرسبز بوده است. شاید دانستن قصه‌ی این غارهای افسانه‌ای برایتان جالب باشد؛ قدمت غارهای زیرزمینی باکوتا به قرن ۱۲ برمیگردد که امروزه بقایای راهبانی که در این غارها زندگی می‌کردند و گهگاهی به نقاشی روی دیوارها می‌پرداختند همچنان وجود دارد. امروزه روستای باکوتا، به خاطر تپه‌های کوهستانی در خط ساحلی رودخانه نیستر به بخشی از پارک ملی محیط زیست تبدیل شده است. ناگفته نماند این روستای خوش‌رنگ و زیبا در منطقه تاریخی پودولیا قرار دارد.

۷. شهر لووف؛ مرکز فرهنگی اوکراین
شهر لووف از لحاظ معماری رتبه‌ی سوم در اروپا را به خود اختصاص داده است. در این شهر، سنگ‌ فرش‌هایی با قدمت ۱۰۰ ساله وجود دارد که لووف را مقلب به عروس اروپا کرده است. اگر می‌خواهید به این شهر با زیبایی حیرت‌انگیز سفر کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم با رزرو اینترنتی بلیط هواپیما در وقت و هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید. شهر لووف با معماری به سبک اروپای شرقی و وجود قلعه‌های تاریخی یکی از پربازدیدترین شهرهای کشور اوکراین به حساب می‌آید.

۸. شهر کیو؛ یکی از سبزترین‌های اوکراین
اگر قصد خرید در یکی از خیابان‌های معروف کشور اوکراین را دارید در سفر به شهر کیو درنگ نکنید. در این شهر یکی از معروف‌ترین خیابان‌های اروپا به نام khreshchatyk وجود دارد. علاوه بر خرید در این خیابان می‌توانید مشغول خریدن هدیه و سوغاتی شوید. شهر کیو کالاهای سنتی زیادی مانند لباس، سرامیک و محصولات چوبی دارد که می‌تواند به تنهایی جاذبه این شهر به شمار رود. ناگفته نماند موزه جنگ بزرگ میهنی، موزه pirogovo، خانه اپرای ملی اوکراین، بلوار تاراس شوچنکو و کلیسای saint Sophia در این شهر قرار گرفته است.

۹. شهر یالتا؛ شهری در کرانه دریای سیاه
این شهر یکی از شهرهای منطقه خودمختار کریمه در جنوب کشور اوکراین است. نام گذاری این شهر بر اساس چند مهاجرنشین یونان باستان که در جستجوی ساحلی امن بوده‌اند بنا شده است. یالتا جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری دارد که بدون دیدن آن‌ها نباید به خان برگردید. جاذبه‌های گردشگری یالتا عبارت‌اند از قصر لیوادیا که محل تعطیلات سزار و پذیرای کنفرانس استالین، چرچیل و روزولت در سال ۱۹۴۵ بوده، قلعه سوالوز نست که در سال ۱۹۱۲ به دست یک معمار روسی (لیونید شروود) به سبک معماری نیو گوتیک ساخته شده، کلیسای ارامنه که بر بلندای مرکز شهر بنا شده و پر از کنده کاری‌ها، طاق‌ها و حکاکی‌های حیرت‌انگیز است. از دیگر جاذبه‌های این شهر می‌توان به سواحل زیبای یالتا، خانه چخوف و کلیسای فوروس اشاره کرد.

۱۰. شهر اودسا؛ چهارمین شهر بزرگ اوکراین
در این شهر پر گردشگر با بلوارهای فرانسوی و ایتالیایی می‌توانید آب و هوایی ملایم که تحت تاثیر دریای سیاه هستند را تجربه کنید. ناگفته نماند معماری خیابان‌های این شهر به سبک یونانی و آلبانیایی ساخته شده است. شاید گفتن این موضوع خالی از لطف نباشد؛ برای ورود به این شهر می‌توانید از چهار طریق زمینی، هوایی، قطار و دریایی اقدام کنید. یکی از ویژگی‌هایی که این شهر را از بقیه شهرهای کشور اوکراین متمایز می‌کند همین موضوع است. پس اگر خواستید یک سفر دریایی داشته باشید و به دنبال مقصدی جذاب و به نسبت کم‌هزینه هستید می‌توانید در یکی از بنادر شهر اودسا توقف کنید.

اقلیم و آب و هوای کشور اوکراین


کشور اوکراین زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی گرم دارد و هرچقدر به سمت جنوب و شرق می‌رویم هوا گرم‌تر می‌شود. اقلیم این کشور آب و هوایی قاره‌ای دارد که در سمت شمالی، سرد و در قسمت جنوبی معتدل است. در شهر کی‌یف که یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای اروپا به‌شمار می‌رود ۲ تا ۳ ماه از سال در یخبندان است و مردمان این شهر در ماه ژانویه دمایی در حدود -۶ درجه را تجربه می‌کنند اما در جنوب این کشور در آن ماه دمای هوا ۴ درجه است. به طور کلی میانگین دمای زمستان در اوکراین بین -۸ تا -۱۲ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است. این در حالیست که هوای این کشور در تابستان چیزی حدود ۱۸ درجه است که در برخی نقاط تا ۲۵ درجه پیشرفت می‌کند. در فصل بهار نیز برف‌های آب‌شده زمین را پر از گل می‌کنند که همین موضوع رفت و آمد به روستاهای اوکراین را دشوار می‌کند. به صورت کلی بهترین آب و هوا در کشور توریستی اوکراین، ماه سپتامبر یا ماه مه است. اگر در این شرایط آب و هوایی به اوکراین سفر کردید می‌توانید در سرزمین‌های ساحلی دریای سیاه آب و هوایی خنک و مرطوب را تجربه کنید البته اگر رطوبت دریا را نمی‌پسنید می‌توانید یکی از شهرهای دور از دریای سیاه را برای مقصد خود انتخاب کنید. در این صورت آب و هوایی معتدل رو به خشک را تجربه خواهید کرد. به طور کلی بهترین فصل سفر به این کشور در فصول بهار و پاییز پیشنهاد می‌شود. زیرا در فصل تابستان سواحل دریای سیاه به قدری شلوغ می‌شود که باید در کنار گرمای هوا، با کمبود فضا نیز درگیر شوید.
راهنمای سفر به اوکراین | صفر تا صد سفر اوکراین

شرایط اخذ ویزا برای سفر به اوکراین


شاید با خود فکر کنید که گرفتن ویزا از این کشور مانند اکثر کشورهای اروپایی دیگر سخت و دشوار باشد اما خبر خوب این است که اوکراین در رابطه با اعطای ویزا خیلی سخت‌گیر نیست و راه گردشگران را از سراسر دنیا برای سفر به کشور خود هموار می‌کند. گرفتن ویزای اوکراین به دو صورت عادی و یک روش الکترونیکی evisa امکان‌پذیر است. برای اخذ ویزای معمولی تنها کافی است به کنسولگری اوکراین مراجعه کرده و درخواست خود را به صورت حضوری پیگیری کنید. در نوع دوم که گرفتن ویزا به روش الکترونیکی است به روی شهروندان ایرانی بسته شده و تنها از روش اول می‌توانند برای درخواست ویزا اقدام کنند. لازم به ذکر است روش الکترونیکی دریافت فقط به روی ۴۰ کشور باز است همچنین کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، ژاپن، روسیه، برزیل، آرژانتین و کشورهای اتحادیه اروپا لازم نیست که برای سفر به اوکراین ویزا داشته باشند. البته در شرایطی که سفرشان بیشتر از ۹۰ روز نشود. شهروندان پنج کشور دیگر؛ ارمنستان، آذربایجان، ازبکستان، مولداوی و گرجستان نیز برای مسافرت کمتر از ۹۰ روز به کشور اوکراین نیازی به دریافت ویزا ندارند.
اگر ویزای شینگن دارید و می‌خواهید مانند سفر به دیگر کشورهای اروپایی همچنان با ویزای شینگن خود به اوکراین بروید باید بگوییم که متاسفانه اوکراین عضور کشورهای معاهده ویزای شینگن نیست و حتما باید برای سفر به این کشور ویزای جداگانه تهیه کنید. اخذ ویزا از اوکراین به چند بخش تقسیمبندی شده که در ادامه انواع آن و شرایط دریافت آن را شرح می‌دهیم اما قبل از آن به کلیت ملزومات اخذ ویزا می‌پردازیم؛ به طور کلی برای گرفتن ویزا مدارکی لازم است که شامل موارد زیر می‌شود:
۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی
۲) پرینت فرم تکمیل شده درخواست ویزای اوکراین
۳) تمکن مالی ویزای اوکراین به دلار آمریکا
۴) اصل پاسپورت متقاضی به همراه ۶ ماه اعتبار
۵) برگه تعیین وقت سفارت (در مرحله پایانی تکمیل فرم به شما داده می‌شود)
۶) یک قطعه عکس ۳در۴ با پس‌زمینه سفید و بدون روتوش

انواع ویزای اوکراین


در صورتی که می‌خواهید یک سفر توریستی به این کشور داشته باشید باید دریافت ویزا چند شرط را رعایت کنید؛ ۱) آراستگی ظاهری ۲) داشتن یک دلیل مناسب برای سفر به اوکراین ۳) در اختیار داشتن هزینه‌های سفر و اقامت خود در این کشور ۴) مدرکی برای بازگشت به کشور خود. با رعایت این شروط می توانید موفق به دریافت ویزای توریستی شوید. البته یک نوع ویزا هم وجود دارد به نام ویزای خصوصی که برای دریافت آن باید آشنایی را در کشور اوکراین داشته باشید. به این ترتیب که یک دعوتنامه خصوصی از آشنایانتان به سوی شما ارسال شده و همراه آن مدارک خویشاوندی را هم باید به کنسولگری ارایه دهند. در این صورت است که می‌توانید ویزای تیپ c بگیرید و حداکثر ۹۰ روز را در کنار اقوام خود بگذرانید. یکی دیگر از ویزاهای اوکراین که برای اخذ نیاز به دعوت‌نامه رسمی دارد مختص دانشجویان و یا مسافرت‌های کاری به این کشور است. این افراد می‌توانند با ارایه یک دعوت‌نامه از سوی یک موسسه آموزشی معتبر یا کارفرمای مستقر در اوکراین، برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند. اخذ ویزا از اوکراین انواع مختلف و اسامی گوناگونی دارند که هر شخص طبق نیاز و توانایی خود می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند و با یک جستجو درباره بلیط هوپیما سفر خود را قطعی کند.

عبارت‌ها و واژگان پرکاربرد


راهنمای سفر به اوکراین | صفر تا صد سفر اوکراین

سیم‌کارت های کشور اوکراین


همان‌طور که می‌دانید داشتن سیم‌کارت و یک گوشی هوشمند امری جدایی ناپذیر در دنیای امروزی شده مخصوصا در حالتی که فردی به سفر می‌رود و می‌خواهد با خویشاوندان خود ارتباط برقرار کند. همه ما می‌دانیم که هر کشوری سیم‌کارت مخصوص خود را دارد پس بلافاصله بعد از رسیدن به کشور مقصد باید سریعا برای خرید سیم‌کارت اقدام کنید. این کار را می‌توانید با به دست داشتن مدارک لازم که می‌تواند شامل کارت اقامت، کارت ویزا و... باشد به یکی از شرکت‌های ارایه کننده خدمات تلفن انجام دهید. البته اگر سیم‌کارت را به صورت موقت احتیاج دارید می‌توانید این کار را در همان بدو ورود از فرودگاه تهیه کنید.

غذاهای معروف کشور اوکراین


یکی از بحث‌های داغ سفر، خوراکی‌هایی است که گردشگران در طول مسافرت خود میل می‌کنند. اگر شناخت بهتری راجع به خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه اوکراینی داشته باشید قطعا بهتر می‌توانید غذای باب سلیقه خود را میان آن‌ها پیدا کنید. همان‌طور که می‌دانید بعضی غذاهای خاورمیانه به طوری به بقیه کشورها نیز سرایت کرده و اگر ذایقه بسیار سخت‌گیری دارید می‌توانید به این‌جور غذاها دلتان را خوش کنید چون بدیهی است که اوکراین نیز از کباب‌های خاورمیانه ای عقب نمانده باشد. در ادامه به معرفی بعضی غذاهای معروف و خوش‌طعم اوکراینی می‌پردازیم.
۱) سالا
اگر می‌خواهید نماد دارایی و مهمان‌نوازی اوکراینی‌ها را بچشید این غذا را برای شک وعده شام انتخاب کنید. این غذا معمولا به‌عنوان پیش غذا سرو می‌شود اما در مواقعی هم به‌عنوان یک وعده کامل غذایی به شمار می‌رود. سالا یا سالو غذایی مفید و پر از ویتامین‌های گوناگون است که هر فردی را جذب زیبایی و سلامت خود می‌کند. گفتن این موضوع خالی از لطف نیست؛ سالا برای سم‌زدایی بدن، برای گوارش و فعالیت مغز پرفایده است. بهتر است این غذا را سبزیجات و ادویه‌های مخصوص و نان چاودار میل کنید.

۲) دلمه کلم‌پیچ
دلمه یکی از غذاهای محبوب ایرانی است که با ذایقه مردم ایران بسیار هم‌خوانی دارد. دلمه کلم‌پیچ اوکراینی نیز حال و هوایی شبیه به دلمه کلم ایرانی دارد اما درون آن لپه و سبزی‌های معطر را نمی‌بینیم. دلمه کلم‌پیچ اکراینی از برنج و گوشت چرخ کرده تشکیل شده که با یک خامه‌ترش خوش‌مزه تر هم می‌شود. این غذا با مهارت بسیار بالایی درست شده و یکی از غذاهای محبوب اوکراینی‌ها به شمار می‌رود.
۳) هولودت
این غذا مانند اسمش دنیایی متفاوت از خوراکی‌ها را برای شما به نمایش می‌گذارد. هولدوت ترکیبی از آب گوشت یخ زده و ادویه‌های خاص خودش است که دل مردم اوکراین را می برد در حدی که از این غذا برای سرو در جشن‌هایشان استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید این خوراکی متفاوت اما خوش‌مزه را تجربه کنید باید بدانید با تزیین پیاز و تخم مرغ روی میز شما سرو شده و درون آب چند تکه گوشت مزه‌دار شده را مشاهده خواهید کرد.
۴) بانوش
یکی از دیگر غذاهای کشور اوکراین بانوش است. این غذا در سالیان قبل یم غذای فقیرانه به شمار می‌رفته اما حالا یکی از خوراکی‌های اصلی مردمان اوکراین است. بانوش با بلغور ذرت و چربی گوشت طبخ شده و طعم دودی دارد زیرا در رسپی آن، بانوش را آتش می‌پزند. ناگفته نماند چند تکه قارچ اسلایس شده نیز به این غذا اضافه می‌کنند تا برای شما طعم بهتری را به ارمغان بیاورند. اگر می‌خواهید این غذا را با خوش‌مزه ترین دستور و روش پخت امتحان کنید حتما به رستوران‌های کارپات سری بزنید.
۵) وارنیکی
این خامه سفید که روی اکثر غذاهای اوکراینی مشاهده می‌کنید یک نوع خامه ترش است که یک عضو جدایی ناپذیر از دستور پخت آشپزان معروف اوکراینی است. این خامه ترش به روی وارنیکی نیز ریخته می‌شود. وارنیکی یک غذای خوش‌طعم است که طبق سلیقه شما پخته می‌شود البته به طور کلی کلم پیچ، قارچ، گوشت، مویز، آلبالو، سیب‌زمینی و پنیر کاتیج اعضای تشکیل دهنده وارنیکی هستند. پوشش بیرونی این غذا از خمیر بوده و یکی از انواع دامپلینگ به شمار می‌رود.
۶) سیرنیکی
یکی از خوش‌مزه ترین صبحانه‌های اوکراینی که طعمی شیرین با فیلینگ پنیری دارد سیرنیکی است. این غذا با آرد، تخم‌مرغ، شکر و پنیر کاتیج درست شده و یک وعده پر از خاصیت برای بدن به شمار می‌رود. برای پخت این صبحانه در خانه باید دقت بالایی داشته باشید زیرا با یک کم و زیاد شدن مواد، طعم بی‌نظیر سیرنیکی خراب می‌شود. ناگفته نماند با یک گاز از سیرنیکی جهانی متفاوت از خوراکی‌ها درون ذهن شما نقش می‌بندد و پس از آب شدن این غذای اوکراینی در دهانتان عاشق آن خواهید شد. اگر غذاهای شیرین را می‌پسندید برای سفارش سیرنیکی در یکی از رستوران‌های اوکراین لحظه‌ای شک به دلتان راه ندهید.
راهنمای سفر به اوکراین | صفر تا صد سفر اوکراین

۷) سوسیس خانگی
همان‌طور که می‌دانید سوسیس‌های خانگی هم از کیفیت بهتری نسبت به نسخه‌های بازاری برخوردارند هم طعم لذیذترین از گوشت و ادویه‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورند. سوسیس‌های خانگی اوکراینی اکثرا دست‌پخت خانم‌های خانه‌دار است که رسپی مخصوص خود را برای این سوسیس‌ها به کار می‌گیرند. اگر برای انتخاب غذا همیشه سخت می‌گیرید و آخر هم از طعم آن راضی نیستید به شما پیشنهاد می‌کنیم سوسیس‌های خانگی را برای وعده غذایی خود برگزینید زیرا با طعم آن آشنا هستید. چه بسا مزه‌ جذاب‌تر و بهتری را از آنچه که درون ذهنتان هست تجربه کنید.
۸) آکروشا
این غذا نوعی سوپ اما به طبخ متفاوت است. اجزای تشکیل دهنده این غذا؛ سوسیس، خیار، سبزیجات، هویج و تربچه بوده و همگی باید به قدری ریز شوند تا شکل و طعم مخصوصی به خود بگیرند. آکروشا را غالبا در فصل تابستان می‌پزند چون طبعی به نسبت خنک دارد به همین خاطر انتخاب آکروشا در تابستان، گزینه‌ای مناسب به نظر می‌رسد.
۹) نالیسنیکی
این غذا هم مانند وارنیکی سلیقه‌ای بوده و می توانید اجزای داخل غذایتان را خودتان انتخاب کنید البته در رسپی اصلی این غذا از کشمش و پنیر کاتیج استفاده می‌شود. طعم نالیستیکی چیزی شبیه به پنکیک است با این تفاوت که نالیستیکی خوش‌طعم تر و نازک تر است آن هم به این دلیل است مزه‌های داخل این رول را بهتر حس کنید. نکته قابل توجه در مورد طبخ این غذا شعله کم است اگر صبر و حوصله لازم را ندارید هیچوقت سمت درست کردن این غذای اوکراینی نروید زیرا هم خود را خوراکی‌های اوکراینی متنفر می‌کنید هم خانواده را از دست‌پخت خود ناامید!
۱۰) چیکن کیف
آخرین غذایی که می خواهیم به معرفی آن بپردازیم چیکن کیف یا همان مرغ سوخاری روسی است. این غذا یکی از مشهورترین غذاهای اوکراینی است که طعم حیرت‌انگیز هر فردی را به خود علاقه‌مند می‌کند. به‌عبارتی با یک بار چشیدن چیکن کیف عاشق او خواهید شد! این غذا ترکیب فیله مرغ با کره است اما آنقدر مهارت و تجربه پشت این غذا خوابیده که آن را یکی از پرطرفدارترین غذاهای رستوران‌های لوکس شهر کی‌یف تبدیل کرده است. اگر مرغ سوخاری باب سلیقه‌تان است حتما یک بار هم که شده چیکن کیف را امتحان کنید.

امنیت در اوکراین


در قسمت پایانی این مقاله به موضوع امنیت در کشور اوکراین می‌پردازیم. این کشور اروپایی با تاریخی غنی و فرهنگی گوناگون توانسته سالیانه چیزی حدود ۲ میلیون توریست را به سمت خود جذب کند حال سوالی که پیش می‌آید این است که اوکراین از پس برقراری امنیت گردشگران برمی‌آید؟ پاسخ این سوال خوشبختانه مثبت است. امنیت این کشور معمولی بوده اما به صورت کلی یک کشور امن برای استقبال از مسافران تلقی می‌شود. مقصد پربازدید این کشور یعنی شهر کی‌یف و شهرهای ساحلی اوکراین همیشه آرام و لذت بخش بوده است. اما تظاهرات گاه و بی‌گاه که بر اثر اتفاقاتی که خوشایند شهروندان نیست به راه می‌افتد می‌تواند خیلی چهره ‌زیبایی نداشته باشد البته این تظاهرات اغلب در مرکز شهر (در میدان نزالژنوستی به معنی استقلال، در ساختمان پارلمان و بانک ملی اوکراین) انجام شده و اتفاق بدی را برای شما رقم نمی‌زند. در مورد حمل و نقل عمومی این کشور هم باید بگوییم که منظم و قابل اطمینان بوده و با خیال راحت می‌توانید با شماره گیری تلفن تاکسی (در بخش اول این مقاله گفته شده)، یک سواری به مقصد خود بگیرید.
امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد و بتوانید نهایت لذت را از سفر خود به این کشور اروپایی ببرید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است