search
menu
اوکراین keyboard_arrow_down close

اوکراین

label
رزرو هتل

درباره اوکراین

اوکراین (Ukraine) که به صورت اکراین هم نوشته می‌شود کشوری در اروپای شرقی است. اوکراین از کشورهای بزرگ قاره اروپا است و با ۶۰۳ هزار کیلومتر مربع مساحت، ۴۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

زبان، دین و واحد پولی اوکراین


زبان کشور اوکراین، اکراینی و خط مورد استفاده سیریلیک است. دین بیشتر مردم اکراین، مسیحیت ارتدوکس شرقی است. واحد پولی اوکراین، گریونا نام دارد.
اوکراین

تاریخچه اوکراین


اکراین محصول سکونت اقوام اسلاو و به طور مشخص جامعه «کیف-روس» در این منطقه است. اکراین از دیرباز با قدرت‌های منطقه‌ای مانند امپراتوری عثمانی، اتریش-مجارستان و روسیه در رویارویی بوده است. در سده ۱۷ و ۱۸، یک جمهوری قزاقی در اوکراین پا گرفت. اما در نهایت نتوانست در مقابل دو قدرت لهستان و روسیه مقاومت کند و سرانجام اکراین تحت عنوان جمهوری سوسیالیستی اکراین، به اتحاد جماهیر شوری پیوست. در سال ۱۹۹۱ اکراین توانست به صورت یک جمهوری استقلال خود را به دست آورد. تازه‌ترین رویداد سیاسی اوکراین در دوران کنونی، تصرف شبه جزیره کریمه توسط روسیه است.

شهرها و جاهای دیدنی اوکراین


کیف پایتخت و بزرگترین شهر اکراین است. همچنین خارکوف و اودسا دیگر شهرهای بزرگ اوکراین هستند.
اوکراین کشوری با جاذبه های گردشگری متنوع است. اوکراین هم دارای مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای جنگلی و کوهستانی است و هم از جاهای دیدنی تاریخی و شهری دوره روسیه تزاری بهره می‌برد. از جمله این مکان های تاریخی می‌توان به کلیسای جامع سنت صوفیا، میدان استقلال، دروازه طلایی و کلیسای سنت آندره اشاره کرد.

زمان مناسب برای سفر به اوکراین


اوکراین کشوری نسبتا سردسیری است و آب و هوایی شبیه جنوب روسیه دارد. به همین سبب نیمه اول سال و اوایل پاییز زمان مناسب‌تری برای ایرانی‌ها برای سفر به اوکراین است.
اوکراین

غذاهای اوکراین


اکراین به سبب گذشته تاریخی خود، سبک غذایی و خوراک‌های مخصوص به خود را دارد که در سفر به کیف و دیگر شهرهای اوکراین می‌توانید آنها را تجربه کنید. از جمله این غذاها جوجه کیف، سوپ بُرش، پنکیک سیب زمینی، سالو، پیراشکی وارنیکی و هولودت است.