search
menu
اسکی شهیر keyboard_arrow_down close

اسکی شهیر

hotel
هتل های اسکی شهیر ۳

درباره اسکی شهیر

شهر اسکی شهیر


می‌خواهیم شهری را به شما معرفی کنیم که شاید کمتر نام آن را شنیده باشید و ممکن است اطلاعات مختصری از آن داشته باشید. شهر اسکی شهیر یکی از شهرهای ترکیه است. در واقع این شهر به دلیل واقع بودن دو دانشگاه آنادولو و عثمان غازی در آن به یک شهر دانشجویی معروف است. عبور رودخانه پورسوک نیز زیبایی این شهر را چند برابر کرده است. موقعیت اقتصادی در این شهر بسیار مناسب است و یک شهر استراتژیک به شمار می‌رود. فعال بودن کارخانه‌ها و شرکت‌های صنعتی دلیل مناسب بودن موقعیت اقتصادی این شهر هستند و به‌نوعی رنگ و بوی یک شهرک صنعتی را به خود گرفته است. علت این امر نیز قرار گرفتن اسکی شهیر بین دو شهر بزرگ ترکیه یعنی استانبول و آنکارا است. معنای اسکی شهیر در زبان ترکی شهر باستانی است. جهانگردان و جغرافیدانان از این شهر با عنوان زیباترین شهر آناتولی یاد می‌کنند. زمان ساخت این شهر به هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و در زمان فریگی انجام شده است. زبان‌های متفاوتی نیز در این شهر به کار می‌رود. جالب است بدانید این شهر نه‌تنها یک شهر گردشگری و دانشجویی است بلکه مهاجرت تاتارهای کریمه و ترک‌های بوسنیایی و ترک‌های بلغار در اواخر حکومت عثمانی موجب ترویج زبان‌های ارمنی، فارسی، ترکی آذربایجانی، بلغاری، لهستانی و کوردی در این شهر شده است. با خرید آنلاین بلیط هواپیما و گذراندن چند روزی در اسکی شهیر می‌توانید حسابی حال و هوایتان را عوض کنید و انرژی از دست رفته خود را بازگردانید. در ادامه به بررسی تاریخچه، جاذبه‌های دیدنی و اماکن گردشگری این شهر می‌پردازیم.

اسکی شهیر

تاریخ و پیشینه شهر اسکی شهیر


این شهر در حدود ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد توسط فریگیان تأسیس شد، اما تخمین زده می‌شود که بیشتر از ۴۰۰۰ سال قدمت داشته باشد! شهر فعلی در فاصله یک مایلی شهر باستانی فورگیان دوریلائوم (Phorgian Dorylaeum) قرار دارد. هنوز هم بسیاری از آثار و مجسمه‌های فریگیه در موزه باستان‌شناسی این شهر یافت می‌شوند. بسیاری از جغرافی‌دانان باستانی، این شهر را به‌عنوان یکی از زیباترین‌های آناتولی توصیف کرده‌اند. مانند بسیاری از شهرهای آناتولی، پس از کنستانتین کبیر مسیحیت در این شهر نیز رسمی شده است. سوابق حضور اسقف‌ها در اسکی شهیر به قرن چهارم میلادی بازمی‌گردد. در آن دوره این شهر به دوریلائوم معروف بود که یک نام یونانی است. این شهر در جنگ صلیبی اول یکی از میدان‌های نبرد بین مسلمانان و مسیحیان بود. همچنین مدتی در اختیار سلسله سلجوقیان بود و سرانجام در سال ۱۱۷۶ به دست ترک‌ها فتح شده است. اسم اسکی شهیر به معنی شهر قدیمی در زبان ترکی است و در واقع قدمت آن به هزار سال قبل از میلاد در زمان فریگیه ‏می‌‌رسد. این شهر، مردم را با زندگی فعال و اجتماعی خود، فرهنگ غنی، جمعیت جوان، خیابان‌های تمیز، چشمه‌های آب گرم، رود پورسوک و فضای سبز مسحور می‌کند.

اقامتگاه‌ها و هتل‌های شهر اسکی شهیر


در شهر اسکی شهیر به علت گردشگرپذیری بالا و رونق صنعت گردشگری، اقامتگاه‌ها و هتل‌های باکیفیت و متعددی ایجاد شده تا مسافران به‌راحتی بتوانند در آن اقامت کنند. در تورهای گردشگری دیگر لازم نیست نگران اقامت و رفت ‌و برگشت خود باشید، زیرا همه این موارد وظیفه برگزارکننده تور است و شما تنها با پرداخت یک مبلغ مشخص، خود را به دل سفر می‌سپارید. البته این کار را می‌توانید تنها با یک جستجوی ساده در سایت سفرمارکت انجام بدهید. تورهای گردشگری به هر مقصدی که مدنظر شماست در دسترس شما قرار می‌گیرد. اما اگر به‌صورت شخصی قصد دارید به شهر اسکی شهیر بروید، می‌توانید قبل از شروع سفر اقامتگاه خود را رزرو کنید. برای این کار لازم است بعد از بروز رسانی صفحه سایت، از زبانه نارنجی‌رنگ سمت راست گزینه ویلا و اقامتگاه را انتخاب کنید. در مرحله بعد با تعیین مقصد شهر اسکی شهیر می‌توانید به اقامتگاه‌های این شهر دسترسی داشته باشید. تمام مواردی که روی صفحه نمایشگر شما لیست می‌شود با قیمت و مشخصات است و شما می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را برای هر تعدادی و برای هر تاریخی رزرو کنید.

اسکی شهیر

فستیوال‌ها و جشنواره‌های نمایشی شهر اسکی شهیر


شهرها و کشورهایی که میزبان تعداد زیادی گردشگر هستند و یا مراسم‌های محلی را هنوز زنده نگه داشته‌اند، فستیوال‌های متعددی را برگزار می‌کنند که هم جنبه جذب گردشگر را دارد و هم موجب یادبود بعضی از فرهنگ‌های آن کشور می‌شود. در ترکیه هم جشنواره‌های فصلی و نمایشی زیادی برگزار می‌شوند که در تمام کشور پخش شده و هر شهر وظیفه برگزاری چند مورد را دارد. به‌عنوان‌مثال فستیوالی که در شهر اسکی شهیر اجرا می‌شود فستیوال بهاری است. همان‌طور که از نامش پیداست، زمان برگزاری آن در فصل بهار است. لذت‌بخش‌ترین اوقات، جشنواره‌های بهاری در اسکی‌ شهیر است که همیشه فعال است. دانشگاه آنادولو جشنواره‌های خود را در پردیس ایکی ایلول برگزار می‌کند و دانشگاه عثمانگازی نیز در پردیس مشه لیک از جشنواره‌های خود میزبانی می‌کند. جشنواره‌های هر دو دانشگاه پرجنب‌وجوش، سرگرم‌کننده و رایگان هستند. کنسرت‌های این جشنواره‌ها با حضور هزاران دانشجو و مردم اسکی‌ شهیر برگزار می‌شود. شما می‌توانید جشنواره‌های بهاری را که بیشتر در ماه می برگزار می‌شوند، در وب‌سایت‌های دانشگاه‌ها دنبال کنید و در این زمان‌ها به اسکی ‌شهیر سفر کنید. لازم است بدانید در این شهر کنسرت‌های رایگان خیابانی نیز برگزار می‌شود که اگر از علاقه‌مندان به حوزه موسیقی باشید، این مورد می‌تواند برایتان بسیار هیجان‌انگیز باشد زیرا از خوانندگان محبوب و معروفی دعوت می‌شوند و شما قطعاً آن‌ها را می‌شناسید.

جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهر اسکی شهیر


اسکی شهیر را از لحاظ جاهای دیدنی می‌توان در زمره شهرهای غنی قرار داد. هر گوشه‌ای از آن را که نگاه کنید یک منظره تماشایی در انتظارتان خواهد بود. ممکن است حتی بعضی از آن‌ها را قبلاً در عکس‌ها دیده باشید؛ کافی است روی سنگفرش‌ها قدم بزنید یا یک دوچرخه کرایه کنید و به گشت‌وگذار بپردازید تا حال و هوای جوان و پرنشاط شهر اثر خود را بر روحیه شما بگذارد. اگر وارد اسکی شهیر شدید، در وهله اول باید از منطقه آدالار دیدن کنید. منطقه آدالار واقع در بین خیابان‌های آتاتورک، Şair Fuzuli و Doktorlar از نظر اجتماعی به‌عنوان فعال‌ترین بخش شهر شناخته می‌شود؛ زیرا بسیاری از جاهایی که در زندگی روزمره رنگارنگ اسکی شهیر نقش اصلی را دارند، در این منطقه و در سواحل رود پورسوک واقع شده‌اند. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به پارک سازووا، خانه‌های اودون پازاری، کنت پارک، موزه مجسمه‌های مومی اسکی‌شهیر، نهر پورسوک و منطقه جزایر و دیگر موارد اشاره کرد. اگر با خرید ارزانترین بلیط هواپیما به این شهر سفر کنید، به‌راحتی می‌توانید بودجه‌ای که از بلیط هواپیما خارجی پس‌انداز کرده‌اید را صرف بازدید از جاهای دیدنی و اماکن توریستی این شهر کنید. این موضوع را از یاد نبرید که عمده لذت و گشت‌وگذار در ترکیه، در رستوران‌ها و مراکز خرید آن جمع شده است، پس حواستان باشد بدون رفتن به مرکز خرید MNG و خوردن کباب‌های ترکی یا انواع دسرهای خوشمزه ترکیه‌ای مانند کنافه و باقلوا به مبدأ خود بازنگردید و یک‌بار هم شده طعم بی‌نظیر این خوراکی‌ها را در دل ترکیه بچشید. در سفر به اسکی شهیر فاصله کمی با دیگر شهرهای ترکیه دارید، پس اگر حس کردید که زمان و بودجه قابل قبولی را برای گشت‌وگذار دارید حتماً با یک سواری از اسکی شهیر به دیگر شهرهای همسایه بروید و سفرتان را هیجان‌انگیزتر بکنید.

اسکی شهیر

به‌صورت کلی برای سفر به این شهر باید گفت که شما به راحتی می‌توانید از طریق خرید آنلاین بلیط هواپیما لحظه آخری به اسکی شهیر سفر کنید، چراکه اسکی شهیر دارای فرودگاه است و می‌تواند یک انتخاب اقتصادی نسبت به شهرهای دیگر ترکیه چون استانبول، آنتالیا و غیره باشد. ناگفته نماند که اقامت در شهر مقرون‌به‌صرفه است و هزینه اقامتگاه‌ها نیز کمتر است. با اینکه مکان‌های تاریخی و دیدنی اسکی شهیر نسبت به سایر شهرها کمتر است، ولی بازدید از آن خالی از لطف نیست. زمینه راه‌اندازی کسب‌وکار در این شهر فراهم است و با وجود شرکت‌های بین‌المللی نیز شرایط استخدام فراهم شده است. لذا این شهر را می‌توانید هم برای زندگی و هم برای سفر بعدی خود در نظر بگیرید.