search
menu
لنکاوی keyboard_arrow_down close

لنکاوی

hotel
هتل های لنکاوی ۴۰

درباره لنکاوی

لنکاوی (Langkawi) مجموعه‌ای از جزایر است که در شمال غربی سرزمین اصلی مالزی قرارگرفته است و امروزه یکی از مقاصد گردشگری مشهور در مالزی است. جزیره لنکاوی بزرگترین جزیره و مرکز این منطقه از مالزی است.

تاریخچه لنکاوی


نام لنکاوی از سده ۱۵ و ۱۶ میلادی در متون جغرافیایی آمده و درباره ریشه آن اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. لنکاوی بخشی از فرمانروایی «کده» بوده که یک خاندان مسلمان حاکم بر شبه جزیره مالایا بوده است. بازرگانانی که به جنوب شرقی آسیا می‌آمدند، با جزیره لنکاوی برخورد کرده و از آن با نام «جزیره فلفل» هم نام برده‌اند. لنکاوی در دوره‌هایی تحت فرمانروایی سیامی‌ها و سپس بریتانیایی‌ها بوده است. پس از استقلال مالزی، دولت این کشور، جزیره لنکاوی را با رویکرد گردشگری، توسعه داد.
لنکاوی

جاهای دیدنی لنکاوی


جزایر و مناطق جنوب شرقی آسیا برای گردشگران یادآور سواحل زیبا، آب‌های فیروزه‌ای و آفتاب گرم است. طبیعت استوایی لنکاوی و فضای سبز این کشور، حیات وحش بکر و ویژه‌ای را برای گردشگران رقم زده است. ساحل تانجونگ رو، ساحل وانتای کنانگ، روستای آیار هانگات، آبشار تموران، پارک حیات وحش مانگرو و پارک کروکودیل‌ها از جمله جاذبه های گردشگری لنکاوی هستند. گشت‌های آبی با قایق در آب‌های پیرامون جزیره، پرواز با گلایدر یا رفتن با تله‌کابین بر فراز جزیره هم از دیگر جاذبه های لنکاوی هستند.

آب و هوای لنکاوی


لنکاوی از مناطق پرباران جهان به شمار می‌رود و میزان زیاد بارش باران ممکن است برای گردشگران گاه سخت باشد. اما ماه‌های زمستان، فصل خشک و کم باران لنکاوی هستند.
لنکاوی

فرودگاه لنکاوی


جزیره لنکاوی به عنوان یک جزیره که از خاک اصلی مالزی فاصله دارد، دارای یک فرودگاه است و البته بیشتر پروازها با توقفی در کوآلالامپور به لنکاوی پرواز می‌کنند. فرودگاه بین المللی لنکاوی در جنوب غربی این جزیره قرار گرفته است.

دیدنی های لنکاوی